آموزش گوگل ارث انجین (Google Earth Engine)

آموزش گوگل ارث انجین

آموزش گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) جامع و کاربردی

در جدیدترین دوره موسسه چشم انداز هزاره سوم ملل تحت عنوان آموزش جامع گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) ثبت نام کنید.آیا قبلا در دوره های مربوط به GIS و سنجش از دور ثبت نام کرده اید؟ یا شاید قبلا سابقه کار با GIS یا ابزارهایی مانند R و QGIS را دارید؟
آیا برای نصب و به روز کردن نرم افزار های تجاری مشکل داردید؟ اگر چنین است پس وقت آن رسیده است که قدم بعدی را بردارید و در آموزش جامع گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) شرکت کنید.در مرحله پایانی این دوره شما یاد خواهید گرفت چگونه می توانید به سادگی از ArcGIS Pro برای ایجاد پروژه WebGIS (وب جی آی اس) استفاده کنید. اگر واقعا قصد دارید یک متخصص کاملا حرفه ای و پیشرفته در زمینه GIS باشید حتما در این دوره شرکت کنید و از GIS لذت ببرید.

مدت زمان دوره
40 ساعت

پشتیبانی و رفع اشکال رایگان
یکسال پس از پایان دوره

آشنایی با دوره‌های GIS و Web GIS موسسه چشم انداز

دوره‌های جامع موسسه چشم انداز هزاره سوم ملل شامل مجموعه‌ای گسترده و کامل از دوره‌ها شامل دوره های آموزش GIS، آموزش Web GIS در پایتون و سی شارپ، آموزش RS، آموزش‌های GIS و Web GIS در رشته‌های مختلف مانند شهرسازی و مدیریت شهری، حقوق، گاز، آب، برق، مخابرات و …، دوره‌های سنجش از دور (RS)، دوره ENVI، دوره‌های پژوهشی مانند دوره جامع مقاله نویسی، پایان نامه نویسی، آموزش جامع SPSS، آموزش زبان‌های برنامه نویسی مانند پایتون، سی شارپ، ASP.Net Core، لاراول، طراحی وب، دوره برنامه نویسی قالب وردپرس، پلاگین نویسی وردپرس و … می‌شود. دپارتمان‌های مختلف موسسه چشم انداز به گونه‌ای است که تمامی نیازهای شما را پوشش دهد. تمامی دوره‌ها کاملاً عملی و کاربردی بوده و با هدف ورود به بازار کار طراحی شده است. تمامی دوره‌ها زیر نظر افراد متخصص و حرفه‌ای آموزش داده خواهد شد. چنانچه در مورد هر یک از دوره‌ها سوالی دارید همواره آماده پاسخگویی به شما هستیم. با ما در تماس باشید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

مقدمه

گوگل ارث انجین Google Earth Engine (GEE) یک پلتفرم رایانش ابری است که برای ذخیره و پردازش مجموعه داده های بزرگ (Big dada (با هدف تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری نهایی طراحی شده است .به دنبال دسترسی رایگان به سری Landsat در سال 2008 ، گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) تمام مجموعه داده های ماهواره ای را بایگانی کرده و آنها را در موتور محاسبات ابری در قالب متن باز وارد کرده است. پایگاه داده های گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) عبارتند از داده های ماهواره ای از سنجنده های مختلف و همچنین مجموعه داده های برداری (Vectory) مبتنی بر سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) ، لایه های داده های اجتماعی ، جمعیتی ، هواشناسی و آب و هوا.

google earth engine
گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) پلتفرمی برای برنامه های فضایی مبتنی بر زیرساخت داه های ابری است و دارای حجم زیادی داده بدست آمده از ماهواره ها از جمله سنجنده معروف Landsat و چندین مجموعه داده اقلیمی است. گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) در دسترس همگان است و فقط کافی است برای استفاده از آن علاقه مند باشید و اینترنت مناسب و با سرعت بالایی داشته باشد. گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) استفاده از پردازش های محیطی را آسان کرده است و کار را برای متخصصین این حیطه آسان کرده است. با استفاده از تصاویر ماهواره ای می توانید هر نقطه روی زمین ، حتی مکان های بسیار دور افتاده را پایش مکانی – فضایی کنید. روش های مختلفی برای استفاده از گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) وجود دارد و هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. ویرایشگر کد مبتنی بر Javascript پرکاربردترین ابزار این مجموعه است. گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) کاتالوگ بسیار قوی و پیشرفته از تصاویر ماهواره ای و مجموعه داده های فضایی با قابلیت های تجزیه و تحلیل در مقیاس سیاره ای ،محلی و منطقه ای را ترکیب می کند و آنها را در اختیار دانشمندان ، محققان و توسعه دهندگان قرار می دهد.از این طریق آنها میتوانند ضمن شناسایی تغییرات، روند نقشه ها و اختلافات روی سطح زمین آنها را کمی سازی کنند. استفاده از گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) را به همه محققین و دانشجویان توصیه می کنیم.

درباره دوره آموزش گوگل ارث انجین

یک دوره عملی، واقعی و کاربردی است که در آن شما به تجزیه و تحلیل داده های سنجش از راده دور (RS) وسیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) واقعی با استفاده از موتور Google Earth می پردازید. GEE یک پلت فرم در مقیاس سیاره ای برای داده ها و تجزیه و تحلیل علوم زمین است که برمبنای زیرساخت ابر گوگل کار می کند.
آموزش جامع گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) مبانی کامل تجزیه و تحلیل سنجش از دور و GIS که توسط نرم افزار قدرتمند ابر پشتیبانی می شود را ارایه می دهد. با گذراندن این دوره، شما گام مهمی در زمینه GIS بر می دارید تا در تجزیه و تحلیل فضایی کاملا متخصص شوید.
در این دوره از داده های سنجش از دور ماهواره ای واقعی مانند Landsat که از طریق USGS بدست آمده است و همچنین داده های راداری که ازطریق JAXA بدست آمده است، استفاده خواهد شد و از این طریق ضمن کسب تجربه، تجزیه و تحلیل عملی کار با سنجش از دور می توانید به بسیاری از سوالات با استفاده از سنجش از دور پاسخ دهید.
این دوره به شما اطمینان می دهد که ضمن یادگیری تجزیه و تحلیل داده های سنجش از دور، عملا این مهارت را به کار گیرید و مهارت خود را در تجزیه و تحلیل فضایی افزایش می دهید.
ابزار نرم افزار سنجش از دور بسیار گران است و هزینه آنها ممکن است هزاران دلار باشد. به جای صرف این همه هزینه برای خرید این نرم افزارها و یا دسترسی به نسخه های بدون مجوز (که شما را در معرض پیگرد قانونی قرار می دهد) در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید بعضی از معمول ترین و مهم ترین فعالیت های تجزیه و تحلیل با استفاده از یکی از قدرتمندترین پلتفرم های تجزیه و تحلیل داده های زمین یعنی Google Earth Engine را انجام دهید. امروزه GEE به سرعت اهمیت و جایگاه خود را در بخش مکانی فضایی پیدا می کند. بهبود مهارت های خود در GEE به شما نسبت به سایر متقاضیان شغلی فرصت ها و امتیازات بهتری فراهم می کند.
این دوره یک دوره کامل و جامع است که در آن بر یادگیری مهمترین و گسترده ترین روشهای پردازش داده های سنجش از دور و تجزیه و تحلیل GIS در Google Earth Engine تمرکز خواهیم کرد.

گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) چیست؟

Google Earth شما را قادر می سازد که بصورت مجازی در اقصی نقاط کره زمین سفر کنید، مناطقی را کشف کنید و به جهان پیرامون خود نگاهی بیاندازید. همچنین شما می توانید تصاویر ماهواره ای، نقشه ها، زمین، ساختمان های سه بعدی و غیره را مشاهده کنید.ولی در گوگل ارث شما نمی توانید تجزیه و تحلیل و پردازش انجام دهید.
ولی گوگل ارث انجین Google earth engine یک ابزار برای برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی و مکانی است است. شما می توانید پوشش جنگل و آب، تغییر کاربری زمین، یا ارزیابی سلامت حوزه های کشاورزی را در بین بسیاری از تحلیل های ممکن بررسی کنید.در حالی که این دو ابزار به برخی از داده های مشابه متکی هستند، تنها برخی از تصاویر و داده های Google Earth برای تجزیه و تحلیل در موتور زمین در دسترس هستند.

هدف از گوگل ارث انجین چیست؟

هدف از گوگل ارث انجین چیست؟

ماموریت شرکت گوگل سازماندهی اطلاعات مکانی و غیر مکانی (توصیفی) جهان است و آن را به طور رایگان در دسترس جهانیان قرار می دهد. در راستای این ماموریت، Google earth engine اطلاعات جغرافیایی یا مکانی را سازماندهی می کند و برای تجزیه و تحلیل آن را در دسترس می گذارد. به طور کلی، گوگل تلاش می کند که جهان را از طریق استفاده از تکنولوژی جای بهتری برای زندگی کند. زیرساخت های فنی گوگل ارث انجین ، اقدامات انسان دوستانه، علمی و زیست محیطی را که گوگل از آن حمایت می کند، حمایت می کند.

گوگل ارث انجین Google earth engine برای من یا سازمان من چه کاری انجام می دهد؟

گوگل ارث انجین Google earth engine دسترسی آسان به وب را به یک کاتالوگ گسترده تصاویر ماهواره ای و سایر اطلاعات مکانی در فرمت آماده تجزیه و تحلیل فراهم می کند. کاتالوگ داده با توان محاسباتی مقیاس پذیر پشتیبانی شده و توسط مراکز داده گوگل و API های انعطاف پذیر است که شما را قادر می سازد جریان کار جغرافیایی موجود خود را یکپارچه اجرا کنید. این امکان تحلیل و تجسم مقیاس جهانی را فراهم می کند.و به شما دیدی وسیع و جست و جو گر می دهد.

مزایای Google Earth Engine

  • یادگیری آسان آن
  • دارای عملکرد بسیار بالا
  • تهیه نقشه سری های زمانی (Time series) از داده های آب و هوا
  • تجزیه و تحلیل مقیاس های مختلف زمانی و مکانی با گوگل ارث انجین (Google Earth Engine)
  • تشخیص خطا با گوگل ارث انجین (Google Earth Engine)
  • سهولت استفاده از آن
  • کاربرد در حوزه های متنوع محیطی و مکانی (کشاورزی، جغرافیا، محیط زیست، زمین شناسی، اقلیم شناسی، هواشناسی، معدن، برنامه ریزی شهری، شهر سازی، خاک شناسی، مدیریت و منابع آب و …)
  • دارای سطح انعطاف پذیری بالا

اهداف این دوره

  • فراگیران نسبت به پلتفرم گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) دسترسی و دانش کاملی پیدا خواهند کرد.
  • پیش پردازش و پردازش داده های ماهواره در محیط ابری را یاد خواهند گرفت
  • اجرای بعضی رایج ترین تکنیک های GIS برروی داده های ماهواره ای
  • انجام تجزیه و تحلیل سری زمانی داده های ماهواره ایی
  • اجرای الگوریتم های یادگیری ماشین بر روی داده های ماهواره ای
  • کسب تسلط و مهارت بیشتر در JavaScript برای پردازش داده های ماهواره ای

سوال متداول در مورد گوگل ارث انجین

  • گوگل ارث انجین یا Google Earth Engine (GEE) چیست؟
  • تفاوت GEE با Google Earth چیست؟
  • چگونه می توان داده های Earth Engine با داده های Landsat و Sentinel در Google Cloud مقایسه کرد؟
  • چرا گوگل روی Earth Engine کار می کند؟
  • گوگل ارث انجین چه کاری می تواند برای من یا سازمان من انجام دهد؟
  • چگونه می توانم به GEE دسترسی پیدا کنم؟
  • آیا می توانم از بیش از یک حساب Google به Earth Engine دسترسی پیدا کنم؟
  • گوگل ارث انجین چگونه کار می کند؟
  • آیا Earth Engine با ابزارهای موجود من سازگار است؟
  • چه مجموعه داده ای در GEE موجود است؟
  • آیا می توانم از تصاویر اختصاصی و داده های برداری خودم استفاده کنم؟
  • چگونه می توانم نتایج تحلیل خودم را منتشر و به اشتراک گذارم؟
  • آیا Earth Engine برای استفاده تجاری موجود است؟
  • آیا من ملزم به نمایش نتایج Earth Engine خود در Google Map هستم؟
  • هزینه GEE چقدر است؟
برنامه نویسی گوگل ارث انجین

خدمات ویژه

  • اهدا و تقدیم یک جلد کتاب کاربردی نوشته شده توسط دکتر سعید جوی زاده اهدا و تقدیم بیش از 40 ساعت فیلم آموزشی مرتبط با دوره آموزشی
  • تبدیل شدن به یک مدرس حرفه‌ای و با تجربه
  • ارتباط مستقیم با دکتر سعید جوی زاده
  • مشاوره مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی

مخاطبین این دوره چه کسانی هستند؟

  • افرادی که قصد دارند از قدرت رایانش ابری و موتور قدرتمند در گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) برای پردازش داده های ماهواره استفاده کنند
  • افرادی که قصد دارند در مورد پردازش تصاویر ماهواره ای و بدست آوردن اطلاعات حاصل از این داده ها در گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) اطلاعات کسب کنند
  • افرادی که قصد دارند با تصاویر ماهواره ای چند طیفی مانند MODIS در گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) کار کنند
  • افرادی که به دنبال پیاده سازی الگوریتم های یادگیری ماشین بر روی داده های ماهواره در در گوگل ارث انجین (Google Earth Engine) هستند
  • دانشجویان زمین شناسی،برنامه ریزی شهری،مهندسی منابع طبیعی،مدیریت بیابان،کشاورزی،مدیریت منابع آب، خاک شناسی، جنگلداری، محیط زیست، جغرافیا، علوم زیست محیطی و رشته های مربوطه

پیش نیازهای آموزش گوگل ارث انجین

  • در دوره حرفه‌ای و کاربردی آموزش جامع ArcGIS Pro پیشرفته نیاز به گذراندن دوره ArcGIS Pro مقدماتی است.

اطلاعات تکمیلی دوره آموزش Google Earth Engine

  • مدت زمان این دوره 40 ساعت خواهد بود.
  • سطح دوره: مقدماتی تا پیشرفته و کاربردی
  • بدون پیش نیاز
  • نوع دوره بسته به علاقه‌مندی شما به سه روش حضوری، غیرحضوری و فیلم آموزشی خواهد بود.
  • زبان آموزش، فارسی است.
  • به کاربران شرکت کننده در این دوره آموزشی کتاب و فیلم آموزشی نیز هدیه داده می شود.
  • روش پشتیبانی: تلفنی یا WhatsApp و از طریق تماس تلفنی مستقیم با مدرس دوره
  • گواهینامه معتبر و رسمی موسسه چشم انداز
  • داده های تمرینی و هر آنچه که برای تمرین پروژه های عملی نیاز داشته باشید در اختیار شما قرار داده خواهد شد.
  • در این دوره هر آنچه که برای حضور و کار در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی داخل کشور و خارج کشور نیاز دارید به شما آموخته خواهد شد.
  • چنانچه دانشجو یا سرباز هستید برای شما تخفیفی را در نظر گرفته‌ایم، پس قبل از ثبت نام با ما در تماس باشید تا تخفیف ویژه‌ای به شما عزیزان تعلق گیرد.
  • شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی داخل یا خارج از کشور، چنانچه نیاز به آموزش به صورت گروهی دارند، با ما در تماس باشند، چرا که برای آن‌ها تخفیف ویژه در نظر داریم.
  • اگر فردی هستید که قصد ثبت نام در دوره را دارید اما توانایی پرداخت هزینه دوره را ندارید، می‌توانید با معرفی ۵ نفر، تنها برای ثبت نام در این دوره، خود در این دوره کاملاً رایگان شرکت کنید!

مقدمه ای بر در گوگل ارث انجین (Google Earth Engine)

  • مفاهیم و ابزار کلیدی

نحوه شروع کار با در گوگل ارث انجین

  • رابط در گوگل ارث انجین (Google Earth Engine)
  • ثبت نام در گوگل ارث انجین (Google Earth Engine)
  • بررسی پایگاه داده در در گوگل ارث انجین (Google Earth Engine)
  • اکسپلورر برای تحلیل داده های ماهواره ای
  • محیط کد نویسی در در گوگل ارث انجین (Google Earth Engine)

مقدمه ای بر کد نویسی در Google Earth Engine

  • مقدمه ای بر جاوا اسکریپت (یک مرور سریع اما کاربردی)
  • خواندن داده های رستی تک باند در Display
  • خواندن و بصری سازی رستی چند باندی در Display
  • نحوه شروع کردن کار با Layer staking تصاویر
  • بصری سازی داده های برداری و رستری
  • تغییرات کاربردی در داده های برداری (Vector)
  • خواندن داه های Shapefiles و Geodatabase

انجام فعالیت های معمول GIS با استفاده از GEE

  • فیلتر کردن یک مجموعه عوارض
  • ایجاد بافری در اطراف مجموعه عوارض
  • محاسبه آمارهای پهنه بر روی داده های عوارض
  • فیلتر کردن مجموعه تصویر
  • فیلتر کردن مجموعه تصویر بر حسب مسیر و ردیف
  • فیلتر کردن و بکار بردن تابع آماری بر روی هر باند
  • انتخاب و نمایش یک تصویر خاص
  • استفاده از ROI تعریف شده
  • ایجاد یک نقشه DEM رسته ای
  • بدست آوردن محصولات توپوگرافیک از داده های ارتفاع

انجام فعالیت های دیگر GIS در GEE

  • بریدن یک رستر با استفاده از عوارض
  • محاسبه باند بر روی داده های رستری در GEE
  • کارکردهای تعریف شده توسط کاربر
  • عملیات حسابی بیشتر در GEE
  • عملیات آستانه بر روی داده های رستری
  • آستانه با شناساگر Canny Edge
  • نمونه گیری مجدد رستر
  • تغییر دادن رزلشون راستر
  • تبدیل راستر به بردار
  • تبدیل بردار به رستری

خروجی گرفتن از داده های GEE

  • استفاده از تابع Reducer
  • نمایش تغییرات زمانی
  • نشانه های طیفی در زمان و مکان
  • میانگین های گروهی برای دو باند رستری
  • استفاده از رگراسیون خطی ساده
  • خروجی گرفتن از داده های رستری
  • خروجی گرفتن داده ها با فرمت CSV

کار کردن با داده های نوری landsat

  • اصول جمع آوری داده های نوری سنجش از راه دور
  • چرا باید داده های Landsat را پیش پردازش کنیم؟
  • سنسورهای متفاوت Landsat
  • استفاده از Atmospheric Correct در داده های landsat
  • پن شارپنینگ تصاویر landsat
  • پن شارپنینگ بیشتر
  • ایجاد یک مجموعه Landsat
  • شاخص های Texture
  • محاسبه شاخص های Texture از یک تصویر
  • جداسازی طیفی برای تهیه نقشه
  • طبقه بندی بدون نظارت
  • طبقه بندی بدون نظارت-دسته بندی میانگین های K
  • طبقه بندی با نظارت

کاربردهای معمول سنجش از راه دور

  • خواندن و بصری سازی داده های اجتماعی-اقنصادی
  • مروری بر Hansen Forest Loss Data
  • محاسبه کاهش پوشش جنگلی در سطح شهرستان با Hansen
  • محاسبه کاهش پوشش جنگلی در سطح زیربخش های شهرستان با Hansen

مدرس دوره

دکتر سعید جوی ‌زاده

بنیان گذار تئوری هوش پیروزی در جهان و مدیر و موسس گروه آموزشی موسسه چشم انداز

تدریس 70% سرفصل

مهندس عقیل جوکار

کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شریف، مدیرفنی هوش پیروزی و گوگلیت

تدریس 30% سرفصل

سوالات متداول

ثبت نام در دوره جامع آموزش گوگل ارث انجین

با توجه به تغییر قیمت‌ها، همچنین درخواست‌های متغیر کاربران از دوره‌ها، جهت دریافت مشاوره و ثبت نام در دوره آموزش Google Earth Engine با ما در تماس باشید:

یا با تکمیل فرم ما با شما تماس خواهیم گرفت:

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .