آموزش GIS در برق و گاز

دوره جامع GIS در برق و گاز

آموزش GIS در برق و گاز

در دوره آموزش جامع و کاربردی GIS در شرکت برق و گاز سعی شده است تا با رویکردی کاربردی و پروژه محور، ضمن ارائه بحث های بنیادی و کلیدی GIS، نحوه کار با این داده‌های سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) و کاربرد آن در شرکت‌های گاز و برق منطقه‌ای به صورت عملی و حرفه‌ای بیان گردد. کارمندان، پژوهشگران و کاربران شرکت‌کننده در دوره آموزش جامع و کاربردی GIS در شرکت‌های برق و گاز، می‌توانند از طریق یادگیری و انجام پروژه‌های عملی و کاربردی، که پروژه‌هایی است که در استان های مختلف کشور توسط تیم موسسه چشم انداز طراحی و اجرا شده است و پس از اخذ گواهی‌‌نامه معتبر وارد بازار کار شوند و اولین درآمدهای خود را کسب نمایند. به علت گستردگی شرکت‌های گاز و برق منطقه‌ای، درآمدهای حاصله از این دوره بسیار و فراوان خواهد بود.
این دوره با هدف معرفی محیط نرم افزار GIS و توانایی به کارگیری آن در صنعت و مدیریت شبکه توزیع و مصرف برق و گاز تدوین شده است.

مدت زمان دوره
50 ساعت

پشتیبانی و رفع اشکال رایگان
یکسال پس از پایان دوره

آشنایی با دوره‌های GIS و Web GIS موسسه چشم انداز

دوره‌های جامع موسسه چشم انداز هزاره سوم ملل شامل مجموعه‌ای گسترده و کامل از دوره‌ها شامل دوره های آموزش GIS، آموزش Web GIS در پایتون و سی شارپ، آموزش RS، آموزش‌های GIS و Web GIS در رشته‌های مختلف مانند شهرسازی و مدیریت شهری، حقوق، گاز، آب، برق، مخابرات و …، دوره‌های سنجش از دور (RS)، دوره ENVI، دوره‌های پژوهشی مانند دوره جامع مقاله نویسی، پایان نامه نویسی، آموزش جامع SPSS، آموزش زبان‌های برنامه نویسی مانند پایتون، سی شارپ، ASP.Net Core، لاراول، طراحی وب، دوره برنامه نویسی قالب وردپرس، پلاگین نویسی وردپرس و … می‌شود. دپارتمان‌های مختلف موسسه چشم انداز به گونه‌ای است که تمامی نیازهای شما را پوشش دهد. تمامی دوره‌ها کاملاً عملی و کاربردی بوده و با هدف ورود به بازار کار طراحی شده است. تمامی دوره‌ها زیر نظر افراد متخصص و حرفه‌ای آموزش داده خواهد شد. چنانچه در مورد هر یک از دوره‌ها سوالی دارید همواره آماده پاسخگویی به شما هستیم. با ما در تماس باشید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

GIS در صنایع برق و گاز

صنعت برق و گاز به عنوان صنعتی که به پیشرفت، توسعه و نیازهای اساسی انسان دامن می زند، بخشی حیاتی از اقتصاد جهانی است. همچنین بیشترین میزان سرمایه را دارد. درآمدها  بالا است و هزینه‌ها نیز زیاد است. همچنین باعث ایجاد حوادث غیرمترقبه و خطرات زیست محیطی می‌شود. پویایی همیشه در حال تغییر این صنعت، تلاش‌های مداوم برای افزایش کارایی و کاهش خطر را به دنبال دارد. اینجاست که GIS و فن‌آوری‌های پشتیبانی با استفاده‌های بی حد و حصر و برنامه‌های یکپارچه وارد عمل می‌شوند.

آموزش gis در گاز

در صنعت گاز و برق، 80 درصد داده های دارای مولفه مکانی هستند. این تنها صنعتی است که اطلاعات مکانی را در هر مرحله از چرخه کاری ، با تجزیه و تحلیل فرصت و کاوش ، از طریق ارزیابی و تولید ، تا مرحله رها کردن ، کنترل می کند. بنابراین شرکت ها شروع به درک اهمیت مکانی – فضایی برای به حداکثر رساندن ROI و همچنین به حداقل رساندن خطرات کرده اند. با ادغام پایگاه داده های مکانی در سیستم های موجود ، صنایع برق و گاز همچنین شروع به یافتن شرکت های نرم افزاری کرده اند تا با استفاده از نرم افزارها، ابزارها و مدل های خاص صنعت ، حداکثر ارزش را از سرمایه گذاری های خود به دست آورند.

از نظر مکانی ، این یک صنعت است که باید به آن توجه شود. دارایی ها ، دفاتر ، سایت ها ، کارگران و همچنین فعالیت ها از نظر جغرافیایی پراکنده هستند. بنابراین داده های بزرگ و پیچیده برای کشف و مدیریت دارایی ها و عملیات توزیع شده مکانی مورد استفاده قرار می گیرند.  

اثبات شده که نقشه ها و مدل های اختصاصی موثرترین راه برای تجسم و برقراری ارتباط هستند. با این وجود ، از مولفه مکانی هنوز استفاده نشده است و برای رفع نیازهای گسترده این صنعت به راه حل های خارج از جعبه GIS نیاز است.  پتانسیل عظیمی برای به کارگیری فناوری مکانی  فضایی و توسعه نرم افزار های مرتبط با GIS وجود دارد.

تکنولوژی سیستم های  اطلاعات جغرافیایی (GIST) شامل طیف متنوعی از ابزارها و تکنیک ها برای ضبط، تجزیه، تحلیل و استفاده از اطلاعات مکانی است. با گذشت هر سال، پیشرفت در سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) امکانات مهیجی را برای فعالان و کاربران شرکت های برق منطقه‌ای  و شرکت گاز  فراهم آورده است. در سال 2021، با ظهور روش‎‌های جدید بهینه‌سازی و به کارگیری فناوری GIS، متخصصان و فعالان مشغول در شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت گاز با به روز بودن از این فرصت‌ها بیشترین استفاده را می‌کنند.

GIS یک سیستم اطلاعات جامع جامع برای سرویس های گاز و برق است. این شامل تمام عناصر مورد نیاز برای پاسخگویی به چالش های تاسیسات و حفظ اطلاعات کلیدی برای نقشه برداری و تجزیه و تحلیل توزیع گاز طبیعی است. این مجموعه فناوری همچنین تجزیه و تحلیل اشتراک با همه کسانی که به هوش تجاری نیاز دارند را از طریق یک سیستم ثبت ، یک سیستم تعامل و یک سیستم بینش ساده می کند.

سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در دهه های اخیر به عنوان یک فناوری پویا و کم نظیر با هدف مدیریت بهینه داده های مکانی در دسترس کاربران علوم و فنون مختلف قرار گرفته است .به طوری که امروزه سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) یکی از ابزارهای مهم و موثر در روند تصمیم گیری و مدیریت بهینه به شمار می‌روند و کاربرد آن روز به روز افزایش یافته و امروزه استفاده از آن در روند تصمیم سازی نیازی ضروری و اجتناب‌ناپذیر گشته است.

حوزه وسیع فعالیت ها و گوناگونی وظایف واگذار شده به شرکت های توزیع برق لزوم خدمت‌رسانی پیوسته و با کیفیت به مشتریان هماهنگی انسجام و ساماندهی ویژه‌ای را در انجام و اجرای فعالیت‌های محوله طلب می‌کند. این مسئله امکان پذیر نیست مگر با دسترسی به اطلاعات صحیح  دقیق و به هنگام در چارچوب سیستمی که با بالاترین کیفیت در کمترین زمان و با بیشترین سرعت و دقت توان ارائه و تجربه و تحلیل اطلاعات را داشته باشد .استفاده از داده های سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS) به مدیریت این امکان را می‌دهد که با استفاده از داده های دیجیتال و همچنین تحلیل‌های مختلف مکانی گرفتن این تصمیم را اتخاذ کند.

‏gis عنوان کارآمد ترین ابزار تصمیم سازی در مدیریت خدمات شهری مطرح است و روشن است که روش‌های سنتی و متداول موجود نمی‌تواند جوابگوی نیازهای اطلاعاتی و مدیریتی رو به رشد صنعت برق کشور باشد، چرا که امروزه کاربرد فناوری‌های جدید در خصوص تولید و ساماندهی اطلاعات مورد نیاز و استفاده از عنصر ارزشمند زمان در تصمیم گیری عامل اساسی پیشرفت و توسعه به شمار می آیند. در این زمان بحث آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده از این ابزار در درجه اهمیت بالایی قرار دارد .امید است این دوره آموزشی و کاربردی گامی کوچک در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در صنعت برق باشد.

GIS اطلاعات بیشتری را نسبت به نقشه های ایستا (کاغذی و …)برای کاربر فراهم می‌کند . GIS به کاربران کمک می کند تا با استفاده از تحلیل های مکانی تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند. به عنوان مثال آیا نیاز هست که با توجه به مجاورت شبکه برق و خطوط انتقال بخار میزان بارگیری کابلهای برق را کاهش داد؟ سیستم اطلاعات مکانی می تواند به این پرسش پاسخ دهد آیا منابع آبی در نزدیکی تاسیسات نفتی وجود دارد؟ آیا نشتی گازی در نزدیکی تجهیزات کلیدزنی شبکه برق وجود دارد؟ و یا در چه مکان هایی شبکه انتقال برق در مجاورت لوله های انتقال گاز قرار دارد؟ GIS به کاربران کمک می کند تا مسیر های دسترسی به خطوط انتقال برق را در مناطق سیل‌زده مشخص کنند .همچنین سیستم اطلاعات مکانی می تواند مشخص کند که در صورت وقوع زلزله چه حوادثی ممکن است برای برج های انتقال واقع شده در مرکز زلزله رخ دهد .کاربران GIS  می‌توانند به کمک تحلیل های مکانی از اطلاعات ،پاسخ بسیاری از پرسش‌ها را بیابند و نتایج آن را بر روی نقشه مشاهده کنند.

شرکت های خدماتی فرایندهای فراوانی دارند که مستقیماً به بهره برداری از شبکه های توزیع و انتقال نیروگاه ها و پست ها مربوط می‌شوند. سایر فرآیندها مربوط به کسب و کار این شرکت‌ها می‌شود .مانند حسابداری خدمات مشترکین و مدیریت سیستم اطلاعات مکانی جامع، سرویس‌دهنده به کلیه زمینه های کاری شرکت های خدماتی می باشد و تنها اختصاص به بخش مهندسی و بهره برداری ندارد

بیشتر شرکت ها از جمله شرکتهای خدماتی به دنبال روش‌هایی برای پشتیبانی از سیستم تصمیم گیری در سازمان خود می باشند تا بدین وسیله افق دید مراکز برنامه ریز خود را توسعه دهند .توجه روز افزون شرکت های خدماتی به سیستم برنامه‌ریزی منابع انسانی تصدیق کننده این موضوع می باشد.

سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی به منظور یکپارچه سازی کلیه سیستم های پشتیبان مانند مالی ،منابع انسانی و خدمات مشترکین و تدارکات طراحی شده است. GIS  پارامتر های لازم جهت کنار هم قرار دادن اطلاعات را داراست و می‌تواند زیر ساخت یکپارچه سازی اطلاعات در یک سازمان ،شهر و یا حتی یک کشور قرار گیرد.

شرکتهای خدماتی به دو دلیل سیستم اطلاعات مکانی را پیاده سازی می کنند: اول به دلیل اینکه هر فعالیتی که این شرکت‌ها انجام می‌دهند به نحوی با یک موقعیت مکانی در ارتباط است. دوم به دلیل اینکه شرکت های خدماتی به منافع تجاری یکپارچه سازی اطلاعات پی‌برده اند.

 از آنجا که اکثر فرآیندهای کاری شرکتهای خدماتی با پارامتر مکان در ارتباط می باشد لذا یک سیستم اطلاعات مکانی GIS جامع می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهند تصمیم‌گیری را تسهیل نماید سطح همکاری و مشارکت و افزایش دهد و در نهایت شکافهای موجود در اهداف استراتژیک برنامه‌ریزی شده سازمان را پر نمایند. در سیستم GIS اطلاعات مکانی و تحلیل های مرتبط با آن در اختیار کلیه افراد سازمان قرار می‌گیرد توسعه دسترسی به اطلاعات باعث بهبود روند تصمیم‌گیری در سازمان می شود.

کاربردهای متنوع سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)

  • نوسازی شبکه: سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) عملیات شما را تغییر می دهد. سیستم‌های کلیدی IT / OT را یکپارچه می کند. ایجاد یک آگاهی مشترک از شبکه در زمان واقعی.
  • مدیریت دارایی: GIS به شما کمک می‌کند تا بیشترین ارزش را از دارایی خود دریافت کنید. با مدل‌سازی، تجزیه و تحلیل و دسترسی گسترده در دنیای واقعی، با استانداردهای صنعت همسو شوید.
  • ایمنی: سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) ایمنی را افزایش می‌دهد. شرایط ناامنی را نشان می‌دهد که مردم، دارایی و محیط را تهدید می‌کند. اطلاعات مناسب را در زمان مناسب برای تصمیم گیری صحیح ارائه می‌دهد.
  • تعامل مشتری: GIS تجربه مشتری شما را توسعه می‌دهد. ارائه دهنده ارتباطات، اطلاعات حیاتی و خدمات برجسته و پاسخگوی نیازهای مشتری است.
  • نوآوری: GIS به نوآوری دامن می زند، سرعت استفاده از فن‌آوری‌های جدید و اثبات این ابزار را سرعت می‌بخشد. تقاضای یک ابزار مدرن را برآورده می‌کند.
  • عملیات میدانی: برای بهبود هماهنگی و کارایی عملیاتی در فعالیت‌های نیروی کار میدانی، از قدرت سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) استفاده کنید. اتکا به کاغذ را کم یا حتی جایگزین کنید. اطمینان حاصل کنید که کارمندان دفاتر و کارمندان اداری از داده‌های یکسان برای کاهش خطاها، افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در هزینه استفاده می‌کنند.
  • مدیریت بحران: آماده‌سازی برای شرایط عادی جدید مستلزم آگاهی از تهدیدات و خطرات فزاینده پیچیده است. GIS یک مجموعه راه‌حل کامل برای مهم‌ترین چالش‌های عملیاتی ماموریت ارائه می‌دهد.
  • طراحی و مهندسی: مهندسین شبکه آب و گاز برای طراحی شبکه‌هایی که مطابق با شرایط تجاری و نظارتی هستند، به ابزارها و روش‌های ابتکاری، با منابع داده‌های متنوع و بزرگ، نیاز دارند. طراحی‌های حاصل هر پروژه را هوشمندانه کرده و خطرات را کاهش می‌دهد. یک سیستم اطلاعات جغرافیایی مدرن (GIS) منبع واحدی برای طراحی واقعی است. این یک پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی محکم برای مدل‌سازی شبکه‌های ابزار در هر اندازه و پیکربندی فراهم می‌کند. قابلیت‌های مدرن ArcGIS تعالی را برای طراحی و مهندسی ابزار تقویت می‌کند.
  • مدیریت تأسیسات: سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) سه بعدی با طرح میدانی به نظارت دقیق بر تغییرات محیطی مرتبط در زمان واقعی HSE )بهداشت ، ایمنی و محیط زیست) و واکنش اضطراری در هنگام نشت گاز یا انفجار کمک می کند.
  • توزیع و مدیریت خطوط لوله: تحلیل مسیر کمترین هزینه برای شبکه توزیع ؛ تجزیه و تحلیل شبکه برای مسیرهای سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه ؛ نظارت بر خط لوله برای خطرات جغرافیایی و نشت ؛ ردیابی بازرسی ها با استفاده از داده های از راه دور. نظارت و تجزیه و تحلیل داده های پراکنده فضایی در زمان واقعی. ژئودزی کف کف و مدیریت دارایی در عملیات دریایی و غیره.
  • مسیریابی خط لوله و ردیابی وسایل نقلیه / ناوگان: یک اکوسیستم GIS از ردیابی دارایی‌های ارزشمند در یک بخش متمرکز بر سرمایه پشتیبانی می‌کند. موقعیت دقیق وسایل نقلیه و کشتی‌ها ، تحویل به موقع کالاها و خدمات و همچنین پاسخگویی موثر در شرایط اضطراری را تضمین می‌کند.
    از اقدامات آینده و فعالیتهای مداوم پشتیبانی می کند: با استاندارد سازی فرایندها و کاهش عدم اطمینان فنی ، GIS بهره وری اکتشاف را بهبود می بخشد. چارچوب GIS فرآیندهای اکتشاف سازگار دارایی های شرکت گاز و برق را مدل می کند. این از نمونه کارهای سازگار و قابل پیش بینی چشم انداز شرکتی برای تصمیمات در حال انجام نمونه کارها پشتیبانی می کند.
  • افزایش کارایی: یکپارچه‌سازی داده‌های مکانی برای ارزیابی ریسک و عدم اطمینان، دسترسی بهتر برای کاهش خرابی‌های بی‌فایده، برنامه‌های نگهداری بهینه شده، نظارت و تجزیه و تحلیل حرکت ناوگان روزانه در زمان واقعی، تجزیه و تحلیل مسیر حداقل هزینه برای مسیریابی خط لوله، کاهش زمان چرخه تصمیم گیری و غیره.
  • صرفه جویی در هزینه: برآورد 10 الی 30 درصدی کاهش در هزینه‌های عملیاتی، پیشگیری و مدیریت هزینه‌های اتفاقی یا تصادفی. مدیریت کارآمد خط لوله و ناوگان موجب صرفه جویی در هزینه‌ها، بهینه سازی روند کار حفاری و بهره برداری، افزایش ROI و غیره می‌شود.
  • مدیریت یکپارچه: با تجسم نقشه‌برداری در زمان واقعی و تجزیه و تحلیل سایت‌ها، عملیات و دارایی‌های از راه دور
  • تجزیه و تحلیل: تجارت یک شرکت گاز و برق ذاتاً ماهیت مکانی – فضایی است، ابزار تجزیه و تحلیل مکانی – فضایی به شما امکان می‌دهد داده‌ها را در فضا و زمان جغرافیایی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا داده ها به اطلاعات عملی تبدیل شوند.
  • همگرایی داده ها: سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)، سیستم‌های IT را به وضعیت عملیاتی شبکه متصل می‌کند و منابع اطلاعاتی خارجی را با مکان ادغام می‌کند. علاوه بر این، داده‌ها را مدیریت می‌کند و یکپارچگی داده های شبکه و ساختاری را اعمال می کند.
  • مراقبت از مشتری: GIS به شرکت‌های گاز و برق منطقه‌ای کمک می‌کند تا از طریق تماس با نقاط ارتباطی – از زمان شروع خدمات تا پایان رابطه، مراقبت از مشتری را بهبود بخشند. مشتریان را قادر می‌سازد تا ارتباط سرویس خود را برقرار کنند. آگاهی از مکان‌های شبکه لوله را فراهم کنید. پروژه‌ها و وضعیت پروژه های برنامه‌ریزی شده را به مشتریان اطلاع دهید و در صورت قطع شدن سرویس‌، آنها را از وضعیت ترمیم به روز نگه دارید. GIS دسترسی به اطلاعات مشتری را درصورت تمایل برای دسترسی بهتر به مشتری در زمینه خدمات گاز فراهم می کند.

خدمات ویژه

  • اهدا و تقدیم دو جلد کتاب کاربردی نوشته شده توسط دکتر سعید جوی زاده اهدا و تقدیم بیش از 50 ساعت فیلم آموزشی مرتبط با دوره آموزشی
  • تبدیل شدن به یک مدرس حرفه‌ای و با تجربه
  • ارتباط مسقیم با دکتر سعید جوی زاده
  • مشاوره مسقیم از طریق شبکه های اجتماعی

مخاطبین این دوره چه کسانی هستند؟

  • تمام علاقه‌مندان به سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی و تحلیل‌های فضایی
  • کارمندان شاغل در شرکت‌های برق منطقه‌ای و گاز
  • کارمندان شاغل در پتروشیمی و شرکت‌های نفتی
  • برای افراد جویای کار و کسانی که قصد دارند که در زمینه GIS و گاز و برق و انجام پروژه‌های کاربردی درآمد کسب کنند
  • پژوهشگرانی که قصد دارند به توسعه نرم افزاری در شرکت‌های گاز و برق بپردازند
  • دانشجویانی که قصد دارند با انجام تحلیل‌های GIS و برق و گاز اقدام به نوشتن مقالات بین المللی و پژوهشی کنند
  • افراد شاغل در شرکت های خصوصی مرتبط با حوزه مطالعاتی GIS و گاز و برق
  • دانشجویان تحصیلات تکمیلی که قصد نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در زمینه GIS و برق و گاز را دارند
  • دانشجویان رشته های جغرافیا، برق، کامپیوتر، نفت، مهندسی شیمی، محیط زیست، کشاورزی، زمین شناسی، برنامه ریزی شهری، شهرسازی، معدن، عمران، نقشه برداری، باستان شناسی و …
  • مدرسانی که علاقه‌مند به آموزش دادن هستند می‌توانند با آموزش های کاربردی GIS به درآمدهای بالایی برسند‌

پیش نیازهای آموزش GIS در برق و گاز (مقدماتی تا پیشرفته)

  • شرکت در دوره آموزش جامع و کاربردی GIS در شرکت برق و گاز نیاز به پیش نیاز خاصی ندارد چرا که در این دوره حرفه‌ای و کاربردی آنچه را که شما لازم داشته باشید یاد خواهید گرفت کافی است که علاقه‌مند باشید و تکالیف استاد را دنبال کنید.
  • در دوره آموزش جامع و کاربردی GIS در شرکت برق و گاز نیاز به درک مفاهیم اولیه نیز نیست؛ چون در جلسات اولیه تمامی مفاهیم پایه – هم مفاهیم پایه ای برق و گاز و هم مفاهیم پایه‌ای GIS – به شما آموزش داده می شود.
  • ممکن است از اینکه با نقشه و نقشه‌خوانی آشنا نیستید، نگران باشید اما خبر مهم و خوب این است که در دوره حرفه‌ای و کاربردی آموزش جامع GIS در صنایع برق و گاز، اصول نقشه خوانی نیز به شما آموزش داده می‌شود.

اطلاعات تکمیلی دوره آموزش جامع GIS در صنایع برق و گاز

  • مدت زمان این دوره 50 ساعت خواهد بود.
  • سطح دوره: مقدماتی تا جامع و کاربردی
  • بدون پیش نیاز
  • نوع دوره بسته به علاقه‌مندی شما به سه روش حضوری، غیرحضوری و فیلم آموزشی خواهد بود.
  • زبان آموزش، فارسی است.
  • به کاربران شرکت کننده در این دوره آموزشی (به صورت حضوری و غیرحضوری) کتاب و فیلم آموزشی نیز هدیه داده می شود.
  • روش پشتیبانی: تلفنی یا WhatsApp و از طریق تماس تلفنی مستقیم با مدرس دوره
  • گواهینامه معتبر و رسمی موسسه چشم انداز
  • داده های تمرینی و هر آنچه که برای تمرین پروژه های عملی نیاز داشته باشید در اختیار شما قرار داده خواهد شد.
  • در این دوره هر آنچه که برای حضور و کار در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی داخل کشور و خارج کشور نیاز دارید به شما آموخته خواهد شد.
  • چنانچه دانشجو یا سرباز هستید برای شما تخفیفی را در نظر گرفته‌ایم، پس قبل از ثبت نام با ما در تماس باشید تا تخفیف ویژه‌ای به شما عزیزان تعلق گیرد.
  • شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی داخل یا خارج از کشور، چنانچه نیاز به آموزش به صورت گروهی دارند، با ما در تماس باشند، چرا که برای آن‌ها تخفیف ویژه در نظر داریم.
  • اگر فردی هستید که قصد ثبت نام در دوره را دارید اما توانایی پرداخت هزینه دوره را ندارید، می‌توانید با معرفی ۵ نفر، تنها برای ثبت نام در این دوره، خود در این دوره کاملاً رایگان شرکت کنید!

شرکت های خدماتی: پیاده سازی تجاری

  • سیستم اطلاعات مکانی (GIS) و شرکت های خدماتی
  • پیکربندی GIS سازمانی و در شرکتهای خدماتی
  • گردش کاری و مدل فرایندی
  • مدل داده های مکانی در شرکت های خدماتی
  • پایگاه داده مکانی شرکت های خدماتی
  • نمایش اطلاعات مکانی و خروجی های سیستم
  • یکپارچگی ساختار
  • سیستم فیزیکی
  • پیاده سازی GIS سازمانی به منظور یکپارچه سازی فعالیت ها
  • بررسی مطالعات موردی در جهان
  • انجام پروژه های کاربردی

مدیریت چرخه کاری در شرکت‌های خدماتی: برنامه‌ریزی، طراحی و مهندسی به کمک GIS

  • سیستم مستعد خطا
  • کاربردهای GIS در برنامه ریزی، طراحی و مهندسی
  • پیش بینی بار
  • برنامه ریزی
  • GIS ابزاری برای برنامه ریزی بلند مدت
  • مدیریت دارایی با GIS
  • GIS و امور مهندسی در شرکت های خدماتی
  • نقشه برداری و اخذ مجوزهای لازم
  • GIS و طراحی
  • GIS و امور مربوط به احداث
  • مستندسازی و به روزرسانی اطلاعات با GIS
  • مزایای مدیریت چرخه کاری با GIS

 

تولید برق: یافتن مکان مناسب جهت ایجاد نیروگاه

  • GIS ابزاری مناسب برای مکان یابی
  • ارزیابی کیفیت زمین با با GIS
  • در نظر گرفتن عوامل محیطی با با GIS
  • مکانیابی نیروگاه ها با در نظر گرفتن شرایط اختصاصی
  • کاربرد GIS در بهره‌برداری از نیروگاه

شبکه انتقال برق :ساده سازی تصمیم گیری به کمک GIS

  • ابعاد مختلف شبکه انتقال با GIS
  • مدیریت زمین با GIS
  • دسترسی به مسیر خطوط انتقال
  • نقش GIS در احداث خطوط انتقال جدید
  • ارزیابی پدیده انباشتگی در شبکه انتقال
  • مدیریت دارایی در شبکه انتقال با GIS
  • کنترل پوشش گیاهی با GIS
  • گزارش دهی به سازمان های نظارتی با GIS
  • ارزیابی پارامتر های طبیعی با GIS
  • مکانیابی پست های انتقال با GIS
  • حفاظت از سیستم با GIS
  • مدیریت شبکه با GIS

توزیع برق: افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها

  • پیاده سازی سیستم GIS در شبکه های توزیع برق
  • اتصال مشترکین به شبکه توزیع برق با GIS
  • مدیریت شبکه توزیع برق هوایی با GIS
  • مدیریت شبکه توزیع برق زمینی با GIS
  • کاربرد GIS در بهره برداری و نگهداری و تعمیرات
  • مدیریت پوشش گیاهی در شرکت‌های توزیع برق با GIS
  • قبل از حفاری تماس بگیرید
  • فرایند مدیریت روشنایی معابر با GIS
  • نقش سیستم GIS سازمانی در ارتقاء جایگاه شرکت‌های توزیع

بهره برداری از سیستم های الکتریکی :اقدام موثر در مواجهه با خاموشی ها

  • هنوز خاموشی برقرار است
  • علت حادثه مشخص می شود
  • GIS و بهره برداری از شبکه های توزیع برق
  • مدیریت خاموشی با استفاده با از GIS
  • فرآیندهای مدیریت خاموشی با GIS
  • نقش GIS در بازیابی شبکه

شبکه انتقال گاز: مدیریت دارایی، حداقل سازی میزان ریسک

  • ورود دولت به ماجرا
  • مدیریت اطلاعات
  • کاستی‌های نقشه‌های شیت بندی
  • کاربردهای gis در شبکه انتقال گاز
  • سیستم‌های اندازه‌گیری خطی
  • تحلیل توصیفی و مکانی اطلاعات مربوط به خطوط لوله گاز
  • شناسایی کردن عوامل تهدید کننده و گزارش آنها
  • مدیریت کاهش میزان ریسک
  • مدیریت دارایی های
  • GIS ابزاری برای مدیریت شبکه انتقال گاز

شبکه توزیع گاز: پشتیبانی از تامین گاز مشترکین

  • مقایسه وضعیت شرکت در صورت وجود سیستم GIS
  • GIS و سیستم توزیع گاز
  • خسارت شخص ثالث و سیستم حفاری ایمن
  • ارزیابی شرایط با GIS
  • تعویض لوله های گاز به کمک GIS
  • سیستم حفاظت کاتدی
  • بهره برداری و نگهداری به کمک GIS
  • رهگیری شبکه و خدمات مشترکین به کمک GIS
  • ثبت موقعیت مکانی مکانی نشتی ها و رهگیری آنها به کمک GIS
  • متقاضیان جدید

خدمات مشترکین در شرکتهای خدماتی: ارائه خدمات بهتر به کمک GIS

  • وضعیت ناامید کننده
  • اثرات دراز مدت
  • حالت خوشبینانه
  • مزایای GIS
  • خدمات مشترکین
  • قرائت وسایل اندازه گیری و صدور قبض
  • مدیریت درخواستهای مشترکین
  • مرکز پاسخگویی
  • وصول مطالبات
  • حراست از منافع
  • بازاریابی
  • مدیریت مصرف

تدارکات و حمل و نقل: بیشترین بهره وری از ناوگان ترابری

  • تصورات نادرست
  • زنجیره‌ای از اشکالات
  • راهکارهای مبتنی بر GIS
  • کاربردهای GIS در فرآیندهای تدارکات و حمل و نقل
  • مدیریت مصالح با GIS
  • انبارگردانی با GIS
  • انبارداری با GIS
  • مدیریتی وسایل نقلیه با GIS
  • تست تجهیزات با GIS
  • مدیریت خدمات عمومی با GIS
  • مجوزها و موافقتنامه ها
  • GIS راه را نشان می‌دهد

حسابداری تاسیسات: صرفه جویی در هزینه ها

  • GIS می‌تواند مانع از چنین وضعیتی هایی شود
  • ارائه ترازنامه های مالی دقیق به کمک GIS
  • گزارش‌دهی اموال به کمک GIS
  • پرداخت مالیات
  • استفاده مشترک تأسیسات با سایر سازمان‌ها
  • روشنایی معابر با GIS
  • مدیریت املاک و زمین ها با GIS
  • تاثیرات زیست محیطی با GIS
  • مسائل امنیتی با GIS
  • مدیریت دارایی و تجهیزات
  • مخابرات در شرکتهای خدماتی
  • منابع انسانی با GIS
  • ایمنی و سلامتی
  • روابط عمومی با GIS
  • محاسبه تعرفه‌ها با GIS
  • نمای عمومی کارکرد
  • GIS ارائه کننده خدمات اشتراکی

GIS: پیاده سازی یک نمونه جامعه سازمانی

  • در نظر گرفتن برنامه استراتژیک سازمان
  • اهداف تعریف پروژه GIS سازمانی
  • پارامترهای هزینه‌ای
  • الزامات سیستم GIS سازمانی
  • پیاده‌سازی GIS سازمانی
  • طراحی مدل داده مکانی
  • پیاده‌سازی هسته اصلی نرم افزار،
  • پیکربندی، طراحی و پیاده سازی برنامه های کاربردی و یکپارچه سازی
  • انتقال اطلاعات موجود به سیستم جدید
  • ارزیابی تاثیر GIS بر فرایندهای کلیدی سازمان
  • گزارش توجیه اقتصادی اجرای پروژه GIS سازمانی

خلاصه سرفصل دوره کاربرد GIS در صنعت نفت، گاز و برق

  • استانداردها و دستورالعمل های تهیه و
  • ترسیم نقشه بیلت
  • مسیر یابی
  • طراحی مکانیکال
  • برآورد هزینه
  • مدیریت سوانح و رفع خسارات
  • مدیریت تحصیل اراضی
  • تعیین و مدیریت نقاط دارای ریسک بالا
  • تحلیل و مسیریابی خرابی ها در شبکه انتقال
  • مسیریابی جهت نصب دکلهای جدید
  • مدیریت و نگهداری شبکه انتقال موجود
  • دسترسی به اطلاعات هریک از اجزای شبکه انتقال
  • کنترل و نظارت بر طرح های توسعه
  • استانداردها و دستورالعمل های تهیه و ترسیم نقشه ازبیلت
  • مرور اجمالی بر نرم افزارهای autocad map و arcgis
  • استاندارد ها و دستورالعمل های تهیه و
  • ترسیم نقشه بیلت در نرم افزار autocad map
  • استاندارد ها و دستورالعمل های تهیه و ترسیم نقشه بیلت در نرم افزار arcgis
  • استاندارد ها و دستورالعمل های تهیه و ترسیم نقشه ازبیلت در نرم افزار autocad map
  • استاندارد ها و دستورالعمل های تهیه و ترسیم نقشه ازبیلت در نرم افزار arcgis

مدرسین دوره

دکتر سعید جوی ‌زاده

بنیان گذار تئوری هوش پیروزی در جهان و مدیر و موسس گروه آموزشی موسسه چشم انداز

تدریس 50% سرفصل

خانم زینب زرگری

کارشناسی ارشد سنجش از دور و پژوهشگر موسسه چشم انداز هزاره سوم ملل

تدریس 50% سرفصل

سوالات متداول

ثبت نام در دوره جامع آموزش GIS در برق و گاز

با توجه به تغییر قیمت‌ها، همچنین درخواست‌های متغیر کاربران از دوره‌ها، جهت دریافت مشاوره و ثبت نام در دوره آموزش جامع و حرفه‌ای GIS در برق و گاز با ما در تماس باشید:

یا با تکمیل فرم ما با شما تماس خواهیم گرفت:

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

8 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید