چگونه قسمت نتیجه گیری مقاله را خوب بنویسیم

چگونه قسمت نتیجه گیری مقاله را خوب بنویسیم

sweet little female latin child studying on desk lasking for help in stress with a tired face expression in children education and back to school concept isolated on white background


چگونه قسمت نتیجه گیری مقاله را خوب بنویسیم

تعریف و اهمیت نتیجه گیری

یادگیری چگونگی نتیجه گیری یک مقاله تحقیقاتی نشان می دهد که شما چقدر روی وظیفه خود کار کرده اید. موفقیت در انجام وظیفه دانشگاهی شما را در میان متقاضیان متقاضی مشاغل مطلوب در بازار آمریکا برجسته می کند. این بند بیانیه پایان نامه ، مهمترین شواهد و نتیجه نهایی به دست آمده را خلاصه می کند. این مقاله تمام نکات اصلی را از مجموعه مقالات تحقیق به یاد می آورد و تصمیم می گیرد که آیا با آنها موافق هستند

یک نتیجه گیری برای یک مقاله تحقیق منابع اصلی تعیین تکلیف را مشخص می کند. این یک تحلیل کوتاه و کوتاه است. به همین دلیل است که باید از رئوس مطالبی روشن که بر یافته های تحقیق تأکید دارد و بررسی اینکه آیا دستورالعمل های مقاله تحقیق پیروی شده اند ، پیروی کند.

چگونه می توان نتیجه مقاله را نوشت

توصیه های مقاله نگارش نتیجه گیری مقاله پژوهشی

اگر روی مقاله تحقیقاتی کار می کنید ، باید تمام اطلاعات لازم را داشته باشید که در یک جمله ساده از جمع بندی موضوع امکان پذیر است. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که شما باید برای درست کردن نتیجه خوب از قالب مناسب پیروی کنید:

  1. اطمینان حاصل کنید که در مقاله تحقیق به سوال موضوع پاسخ داده اید. تمام شواهد را بررسی کنید و هر اثبات موضوع خود را با هم مرتبط کنید تا یک نتیجه گیری آموزنده تهیه کنید.
  2. بررسی کنید که استدلالهای متقابل را بررسی کرده اید. این قسمت همچنین باید به طور خلاصه پوشش داده شود که خوانندگان را از موضوع موضوع آگاه می کند.
  3. بیان مجدد عنوان موضوع. شروع به ذکر آنچه در مورد مقاله است و تفسیر نتایج به دست آمده در حالی که آنها را با شواهد پشتیبانی می کند. راه حل های جایگزینی را که ممکن است در سایر وظایف بررسی شود ، ذکر کنید.
  4. در پایان ، به پیامدها و تأثیرات مرتبط با موضوع اشاره کنید.

چگونه می توان نتیجه مقاله موثر را نوشت

بسیاری از دانشجویان تعجب می کنند که چگونه مقاله پژوهشی را به درستی خاتمه دهند تا استادان آن را دوست داشته باشند. گاهی اوقات آنها با کاغذ در وب به دنبال کمک هستند اما نمی توانند نکات مناسب را پیدا کنند. آیا نکاتی در مورد چگونگی نتیجه گیری موفقیت آمیز مقاله پژوهشی یا خدماتی که دانشجو می تواند برای نوشتن مقاله تحقیقی هزینه کند ، وجود دارد ؟ علاوه بر این ، کجا می توان نمونه های کاملی از نتیجه گیری را یافت که شخص می تواند در زمینه سازی استفاده کند؟

تکمیل یک نتیجه کامل کاملاً منظم بودن و منظم بودن است. در اینجا چندین نکته مفید پیدا خواهید کرد:

مختصر اما آموزنده باشید. در پایان مقاله ، هر آنچه را که دارید خلاصه کرده و مختصری از نتایج خود را بیان کنید. یک قانون طلایی وجود دارد که هنگام ایجاد یک پایان برای مطالعه زیاد لفظی نباشید ، زیرا شخصی که در حال خواندن پایان است قبلاً کل مقاله را بررسی کرده است. به همین دلیل است که باید فقط شامل خلاصه مختصری باشد ، بدون اینکه به جزئیات بپردازید ، می توانید از الگوی نتیجه گیری برای این کار استفاده کنید. نتیجه گیری را با زبانی ساده و روشن بیان کنید. با ذکر نکات زیاد نیازی به سردرگمی خوانندگان نیست.

به یاد بیاورید چه نوشته شده است. نتیجه گیری باید توجه خوانندگان را از همان قسمت اول جلب کند. چگونه می توان پایان جذاب را ساخت؟ اگر می خواهید خوانندگان همه آنچه را که قبلاً نوشته شده است به یاد بیاورند و توجه آنها را به خود جلب کنند ، از افزودن حقایق و گفته های جدید خودداری کنید ، دقیق باشید و آن را به اندازه کافی قوی کنید.

سهم شما نتیجه گیری باید ارتباط تنگاتنگی با مقدمه داشته باشد و شامل تمام پاسخ س questionsالات ذکر شده در ابتدا باشد. دانشمند مشهور و نویسنده کتاب “پروژه تحقیقاتی: چگونه آن را بنویسیم” رالف بری اظهار داشت که نتیجه گیری باید دوباره شروع شود و به همه مسائل با داده های جمع آوری شده پاسخ دهد. بنابراین ، برای تکمیل مقاله و نشان دادن شخصیت ، از روش علمی استفاده کنید. همچنین باید بر سهم خود در موضوع تحقیق شده تأکید کنید و همچنین به اهمیت آن برای دنیای دانشگاه اشاره کنید.

سوالات دست نخورده این نکته اجباری نیست ، اما اگر می توانید ذکر کنید که هنوز به کدام سوال پاسخ نداده اید و نیاز به بررسی بیشتر دارید ، این کار را انجام دهید و به محققان دیگر کمک کنید فقط آنها را بی شمار و ایده های احتمالی را در بخش نتیجه گیری مقاله ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که در مقاله نتیجه گیری برای مقاله تحقیق ، فرصت های آینده را ذکر کرده اید. تحقیقات دانشگاهی پایان ندارد و دانشجوی سخت کوش این را می داند. شما باید به خوانندگان بگویید که هنوز مناطقی وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتر دارند.

استفاده عملی. آیا حقیقت یابی شما کاربردی دارد؟ علاوه بر این ، آیا یافته های گزارشی که یافته اید ارزش واقعی دارند؟ اجباری نیست ، اما ممکن است مشخص کنید آیا یافته های تکلیف شما برای تحقیقات بیشتر باز است یا خیر. در این پاراگراف ، باید مطمئن شوید که پاسخی روشن برای س questionالی که سعی کرده اید در کل کار خود به آن پاسخ دهید ، ارائه داده اید. برخی از س questionsالات بی پاسخ را برای ایجاد کنجکاوی بگذارید زیرا ممکن است در مقاله تحقیق جدید پوشش داده شود ، اما نتیجه گیری جامع پاسخی برای مشکل اصلی است. همچنین ، از نتیجه گیری ساز ما استفاده کنید .

کمبودها را مشخص کنید. ذکر لیست کمبودهای روش استفاده شده ، ارائه پیشنهادهای احتمالی برای بهبود آن یا توصیف روشهایی که در نتیجه کار شما تأثیرگذار است بسیار مفید است. برای چی؟ تا محققان دیگر روش شما را بهبود بخشند و از اشتباهاتی که مرتکب شده اید بیاموزند.

مرحله نهایی. هر کاری که باید پس از اتمام کار خود انجام دهید تصحیح ، قالب بندی ، پرداخت نتیجه گیری است. بهترین گزینه این است که متن را برای مدتی بگذارید و بعداً برای بار دوم بخوانید. این به شما کمک می کند که حتی کوچکترین اشتباهات را در نتیجه گیری خود متوجه شوید و در صورت لزوم تنظیمات لازم را انجام دهید. همچنین ، متن خود را با صدای بلند بخوانید تا ببینید ساختار پایان چگونه است و طبیعی به نظر می رسد.

مثالهای خوب نتیجه گیری

اگر دانش آموزان نتوانند به تنهایی یک نمونه ایجاد کنند ، از نمونه نتیجه گیری مقاله تحقیقی عالی استقبال خواهند کرد. در اینجا چند مثال آورده شده است که اگر نمی دانید چگونه برای یک مقاله تحقیق نتیجه گیری کنید ، می توانید هنگام کار روی تکالیف به آنها نگاه کنید.

مثال 1:

به دلیل سل گسترده در کشورهای در حال توسعه ، متخصصان پزشکی دائماً در حال کار بر روی اجرای راهکارهای جدید برای کمک به مراحل تشخیص و درمان هستند. هدف آنها آموزش مردم و همچنین کمک به آنها برای غلبه بر شرایطی است که منجر به گسترش آن می شود. 

مثال 2:

داده های ارائه شده در این تحقیق ثابت می کند که مردان معمولاً در تصادفات جدی تری رانندگی می کنند. اما این ثابت نمی کند که زنان راننده بهتری هستند. در حقیقت ، زنان کمتر از قانون و مقررات تخطی می کنند ، در حالی که معروف است مردان در مهارت عمل می کنند و معمولاً بیشتر تمرکز می کنند. بر این اساس ، مردان به عنوان رانندگان ماهر تری در نظر گرفته می شوند ، اما باید استراتژی های بیشتری برای پیروی از قانون آنها اعمال شود.

مثال 3:

در کشورهای حداقل توسعه یافته ، بیشتر افراد به دلیل شرایط زندگی خود فرصت های تحصیل را رها می کنند. دولت های غربی در ایالات متحده آمریکا و اروپا مسئولیت اخلاقی نسبت به افراد دارای امتیاز کمتر دارند تا جهان ما را به مکانی بهتر برای همه تبدیل کنند. 

مثال 4:

با وجود تمام اقدامات ایمنی ، باید اقدامات احتیاطی بیشتری در مورد ایمنی آنلاین برای نوجوانان و کودکان آمریکایی اعمال شود. والدین ، ​​مدارس و دولت ها باید برای حفظ امنیت جوانان در حالی که از مزایای اینترنت بهره مند هستند ، با هم همکاری کنند.

نوشتن نتیجه گیری برای یک مقاله تحقیقاتی با استفاده از کلمات انتقالی

وقتی یاد می گیرید که چگونه یک مقاله نتیجه گیری برای یک مقاله تحقیقاتی بنویسید ، باید بر استفاده از کلمات انتقال تمرکز کنید. این کلمات ایده ها را به هم پیوند می دهند ، جریان ساختار شما را بهبود می بخشند و به هدف نوشتن متصل می شوند.

وقتی در حال نتیجه گیری یک مقاله تحقیقاتی هستید ، برای بهبود کیفیت کار خود ، کلمات زیر را اضافه کنید:

نکته خود را خلاصه کنید:

  • در مجموع
  • همه چیز در نظر گرفته شد
  • به طور خلاصه
  • خلاصه
  • به اختصار
  • به طور خلاصه
  • نتیجه گیری
  • در نهایت

نظر مخالف را ذکر کنید:

  • با وجود
  • علی رغم
  • با این حال
  • با این اوصاف

اطلاعات بیشتر اضافه کنید:

  • علاوه بر این
  • علاوه بر این
  • به همین ترتیب

نوشتن نتیجه گیری برای یک مقاله تحقیقاتی خسته کننده است و شما احتمالاً پس از تلاش زیاد برای انجام کار خود خسته شده اید. اما این بدان معنا نیست که شما باید از کلمات کلیشه ای استفاده کنید. برخی از این کلمات انتقال را به پاراگراف آخر متن خود اضافه کنید تا بیشتر در مورد موضوعی که در تکالیف خود بحث کرده اید توضیح دهید.

مقاله تخصصی راهنما

برای نوشتن یک مقاله تحقیقاتی نیاز به کمک دارید؟ اگر احساس کردید که نمی دانید چگونه می توانید نتیجه گیری برای یک مقاله تحقیقاتی را انجام دهید ، هر زمان بخواهید از کمک علمی حرفه ای برخوردار شوید و مقاله تحقیقاتی سفارشی خود را از موسسه چشم انداز  خریداری کنید با نوشتن مقدمات کار خود را تا روز آخر معطل نکنید و اگر وقت کافی برای انجام این کار ندارید ، به کمک آسهای باتجربه انجام شود. این امکان وجود دارد که نویسنده ای را که بیشتر از همه دوست دارید بر اساس عملکرد و تجربه او برای تعیین تکالیف انتخاب کنید. چه چیزی می تواند بهتر از داشتن چنین وظیفه اساسی برای موفقیت تحصیلی شما باشد که از قبل و توسط یک متخصص واقعی نوشته شده باشد!

7 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید