آموزش gis در مخابرات

ارتباطات از راه دور یکی از سریع ترین رشد بازارهای GIS در جهان است.

طبق تحقیقات انجام شده کاربرد و استفاده از GIS در ارتباطات از راه دور از سال 2013 تا 2020دارای نرخ رشد سالانه 10.89٪ بوده است.اطلاعات زمان واقعی برنامه ریزی استراتژیک به عنوان عامل اصلی افزایش تقاضا ذکر می شود.شبکه های ارتباط از راه دور گسترده هستند و مقادیر زیادی داده دارایی پراکنده از نظر جغرافیایی ایجاد می کنند.

GIS ابزاری ایده آل برای مدیریت آن داده ها فراهم می کند. نقشه برداری GIS ارائه دهندگان مخابرات را قادر می سازد تا برنامه ریزی شبکه ، استقرار ، تعمیر و نگهداری ، عملیات و حتی فروش و بازاریابی را افزایش دهند.

در این پست مزایا و کاربردهای استفاده از GIS در ارتباطات از راه دور مورد بررسی قرار گرفته است :

مزایای GIS در ارتباطات از راه دور

GIS برای برنامه ریزی و استقرار شبکه

GIS  برای نگهداری و بهره برداری از سازه های موجود

چهارم GIS برای فروش و بازاریابی مخابرات

V. Deep dive: Cloud GIS برای استقرار شبکه فیبر نوری

مزایای GIS در ارتباطات از راه دور

ده ها برنامه کاربردی برای GIS در صنعت ارتباطات از راه دور وجود دارد که همه اینها از افزایش اطلاعات مکان و دسترسی به موقع به داده های دارایی بهره مند می شوند .

ادغام GIS در عملیات روزانه می تواند به سازمان های مخابراتی کمک کند:

  • دسترسی و قابلیت اطمینان داده های زیرساخت را افزایش دهید
  • کاهش هزینه های عملیاتی
  • تصمیم گیری عملیاتی را بهبود ببخشید
  • برنامه ریزی برای شبکه های آینده را ساده کنید
  • بهبود زمان پاسخ به مشکلات شبکه
  • منابع را به طور موثر سرمایه گذاری کنید

در نهایت ، این مزایا منجر به بهبود کارایی عملیاتی با ساده سازی فرآیندهای روزانه و افزایش دسترسی به داده های حیاتی می شود.

عملیات مخابراتی را می توان به دو دسته گسترده تقسیم کرد: برنامه ریزی و استقرار شبکه و عملیات و نگهداری. در زیر نحوه استفاده از GIS در کل این فرایندها را بررسی می کنیم.

همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه افزایش موقعیت مکانی می تواند به سود بازاریابی و فروش مخابرات باشد.

GIS در برنامه ریزی و استقرار شبکه

هدف از برنامه ریزی خوب شبکه ، رفع موثر نیازهای اپراتور و مشترک است. به طور کلی ، برنامه ریزی شبکه دارای سه مولفه اصلی  است : طراحی توپولوژیک ، سنتز شبکه و تحقق شبکه.

بررسی توپولوژیک: تصمیم گیری در مورد محل قرارگیری اجزای شبکه و نحوه اتصال آنها

سنتز شبکه: تصمیم گیری در مورد انتخاب اندازه های مختلف

تحقق شبکه: ایجاد استراتژی در مورد نحوه تأمین نیازهای ظرفیت و حفظ قابلیت اطمینان شبکه

پس از اتمام برنامه ریزی شبکه ، زمان آن فرا رسیده است که به استقرار بروید.

استقرار شبکه مخابرات شباهت های زیادی با یک پروژه ساختمانی دارد . با این حال ، برخلاف بیشتر پروژه های ساختمانی ، استقرار شبکه در مناطق بزرگ گسترش یافته است.

GIS به کاربران امکان می دهد تا طیف گسترده ای از داده های پروژه را از جمله توپوگرافی ، تراکم جمعیت و روند پیش بینی شده جمعیت ادغام کنند .

این امر به ایجاد یک منبع واحد از داده های پروژه کمک می کند تا ارائه دهندگان را قادر به ردیابی پیشرفت و ساده سازی ارتباطات بین حوزه و اداره کند.

در نهایت ، GIS با یکسان سازی داده ها و به حداقل رساندن شکاف های ارتباطی ، گردش کار سازمانی را بهینه می کند.

جنبه مهم دیگر برنامه ریزی شبکه تعیین اندازه بازار بالقوه قبل از گسترش است.

GIS می تواند به ارائه دهندگان ارتباطات از راه دور کمک کند تا زمینه های بالقوه رشد مشتری را ارزیابی کنند. با ارائه اطلاعات دقیق جمعیتی مانند اشتغال ، ثروتمندی و ویژگی های همسایگی ، ارائه دهندگان می توانند نقشه هایی تولید کنند که به تعیین مناطق ایده آل برای گسترش شبکه کمک می کند.

GIS در نگهداری و بهره برداری از سازه های موجود

نقشه برداری GIS می تواند در نگهداری و بهره برداری از ساختارهای موجود شبکه ارزشمند باشد. تلاقی مدیریت داده ها و مکان ، سیستم ایده آل برای ثبت وضعیت زیرساخت و تاریخچه نگهداری را فراهم می کند.

هنگام سازماندهی همه چیز بر اساس مکان ، ردیابی تمام اجزای مختلف شبکه بسیار ساده تر است: کابل ها ، کانال ها ، برج ها و حتی نقاط اتصال.

پس از افزودن دارایی های شبکه به نقشه ، شرکت ها به راحتی می توانند سابقه بازرسی دارایی ، نگهداری گذشته و یادداشت ها را برای کارهای آینده در موقعیت جغرافیایی ایجاد کنند.

همانند برنامه ریزی و استقرار ، GIS اساساً به عنوان یک مخزن واحد برای همه برای داده های عملیات و تعمیر و نگهداری عمل می کند – به تهیه یک سابقه قابل اعتماد برای کارهای آینده کمک می کند.

با وجود همه داده های شبکه در یک مکان ، داده های دارایی تاریخی به راحتی قابل دسترسی است و تیم های بازرسی میدانی به زمان کمتری برای پردازش نیاز دارند.

داده های دقیق ، به ویژه هنگامی که به صورت بلادرنگ در دسترس هستند ، همچنین به شما اطمینان می دهند که کار در اولین بار به درستی انجام شده است – کاهش قابل توجه کار مجدد.

GIS برای فروش و بازاریابی

از GIS می توان برای تجزیه و تحلیل بازار نیز استفاده کرد. شرکت های مخابراتی می توانند ترجیحات مصرف کننده ، سبک زندگی و اطلاعات جمعیتی را برای ایجاد استراتژی های بازار آگاه مقایسه کنند.

استفاده از GIS برای تجزیه و تحلیل بازار مخابرات به سازمان ها این امکان را می دهد:

1. شناسایی فرصت های جدید
2. تجزیه و تحلیل فروش گذشته و فعلی
3. نظارت بر احساسات مشتری
4. افزایش درک تقاضای بازار

شرکت های مخابراتی باید هزینه ها را کاهش دهند ، مشتری جدید جذب کنند و از رقابت خود جلوتر باشند.

به راحتی یافتن قدیمی ترین تجهیزات و به روزرسانی آنها ساده نیست – شرکت ها باید بر روی مناطقی تمرکز کنند که به احتمال زیاد مشتری بیشتری دارند. دلار متعال یک بار دیگر حاکم است و تمرکز اصلی رشد درآمد است.

GIS با فراهم کردن توانایی لایه بندی انواع مختلف اطلاعات بر روی یک نقشه واحد ، به ارائه دهندگان ارتباطات از راه دور کمک می کند تا زمینه های رشد بالقوه را به طور موثر شناسایی کنند – افزایش شانس بازگشت خوب سرمایه.

Deep Dive: Cloud GIS برای استقرار شبکه فیبر نوری

برنامه ریزی و استقرار شبکه فیبر نوری مثالی عالی در مورد چگونگی بهره مندی GIS از ارائه دهندگان ارتباطات از راه دور است.

با پیشرفت تکنولوژی ، سیم مسی قدیمی و شبکه های ثابت از راه دور با کابل فیبر نوری جایگزین می شوند. شبکه های 5G به کابل فیبر نوری نیز وابسته هستند ، زیرا نسبت به شبکه های قبلی خود به سرعت و پهنای باند بیشتری نیاز دارند.

از GIS می توان برای اولویت بندی مناطقی که بیشترین نیاز به پیشرفت دارند ، تعیین برنامه ای برای چیدمان شبکه و اطلاع رسانی استراتژی ها در مورد چگونگی بهترین تأمین نیازهای ظرفیت.

به طور کلی ، روند استقرار شبکه فیبر نوری چیزی شبیه به این است:

برنامه ریزی: منطقه تحت پوشش و مسیرهای بهینه کابل را مشخص کنید

مهندسی: طراحی شبکه و تخمین هزینه ها

مدیریت: اطلاعات را برای نگهداری و گسترش پس از استقرار سیستم جمع آوری کنید

ساختن پایگاه داده GIS: داده های مکانی را ذخیره و سازماندهی کنید

Cloud GIS می تواند به بهینه سازی هر مرحله در این فرآیند کمک کند. با استفاده از GIS ابری ، تمام برنامه ریزی ها ، مهندسی ها و داده ها در یک مکان ذخیره می شوند و همه این داده ها می توانند در زمان واقعی به روز شده و مشاهده شوند.

شرکت ها می توانند تصاویر هوایی و زیرزمینی را با هم ترکیب کنند ، سپس داده های دارایی واقع در موقعیت جغرافیایی را به منظور ایجاد سریع نقشه های لایه لایه و غنی از داده اضافه کنند. این نوع اسناد واضح فرصت های خطا را کاهش می دهد و ارتباطات را در کل سازمان ساده می کند.

Cloud GIS از طریق هر مرورگر وب قابل دسترسی است و غالباً با برنامه های موبایل بومی همراه است – مزایای قابل توجهی برای هر نوع کار پراکنده محلی است.

تیم های میدانی هنگام بازرسی دارایی ها و / یا انجام تعمیر و نگهداری می توانند از تلفن هوشمند برای گرفتن اطلاعات و به روزرسانی استفاده کنند. تیم های اداری می توانند از رایانه رومیزی خود برای ایجاد نقشه استفاده کنند ، در حالی که مدیران پروژه از یک تبلت برای تعیین وظایف و مشاهده پیشرفت استفاده می کنند.

با GIS ابری ، هرکسی می تواند برنامه های استقرار را ایجاد کند ، مشاهده و ویرایش کند – از هرجای دیگر ، با استفاده از هر دستگاهی.

با بیشتر سیستم عامل های GIS دسک تاپ ، تیم های میدانی باید داده ها را در یک دستگاه ضبط کنند و سپس داده ها را به صورت دستی به دستگاه دیگر منتقل کنند. با GIS مبتنی بر ابر ، تیم های میدانی می توانند مستقیماً داده ها را در بستر GIS ابری جمع آوری کنند: انتقال داده ها را به حداقل برسانند ، فرصت های خطا را کاهش دهند و به طور کلی روند ضبط داده ها را تسریع کنند.

خلاصه

واضح است که GIS می تواند ابزاری قدرتمند در صنعت ارتباطات از راه دور باشد.از برنامه ریزی و استقرار ، تا تعمیر و نگهداری و کارهای روزمره – نقشه برداری GIS برای مخابرات می تواند گردش کار ارائه دهنده را از ابتدا تا انتها افزایش دهد.اگر درباره GIS ابری کنجکاو هستید و می خواهید مزایایی را که ممکن است برای سازمان شما داشته باشد کشف کنید ، با تیم تحقیقاتی دکتر سعید جوی زاده تماس بگیرید

09382252774

31 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید