بیزنس کوچینگ مکانی

بیزنس کوچینگ مکانی


بیزینس کوچینگ مکانی-موسسه چشم انداز هزاره سوم ملل شیراز

Spatial business coaching

دکتر سعید جوی زاده

راهنمای جامع بیزینس کوچینگ مکانی Spatial business coaching؛ تمام آنچه که باید درباره بیزینس کوچینگ مکانی  بدانید.در این پست  قصد دارم که درباره  مفهوم کوچینگ و بیزینس کوچینگ مکانی را به شما معرفی کنم، البته این مفهوم برای اولین بار است که در حوزه مکانی و ژئوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد.

این پست باعث می شود که علاقه مندان به علوم مکانی (GIS و RS)مزایای حضور یک کوچ در شرکت ،سازمان  و انواع مراحل و روش‌های بیزینس کوچینگ مکانیSpatial business coaching را  در کسب و کار مکانی را یاد بگیرند و بهره وری،عمل کرد و خدمات بیزینس کوچ و بیزینس کوچ مکانی  را در کنار صاحب کسب و کار خود بررسی کنید.

ما در این پست جذاب درباره موارد زیر با شما صحبت خواهیم کرد:

1 بیزینس کوچینگ چیست؟

1.1 تاریخچه بیزینس کوچینگ

1.2 بیزینس کوچ مکانی Spatial business coachingمشاوره کسب و کار نیست!

1.3 چرا بیزینس کوچینگ مکانی Spatial business coaching؟

2 بیزینس کوچینگ مکانی Spatial business coachingچه مزایایی دارد؟

3 فرآیند بیزینس کوچینگ مکانیSpatial business coaching

3.1 کوچینگ مکانی Spatial business coachingچگونه عمل می‌کند؟

3.2 مروری بر رزومه کوچ کسب و کار سعید جوی زاده

بیزینس کوچینگ چیست؟

فرقی نمی‌کند شما یک دانشجو،استاد و یا صاحب یک کسب و کار نه چندان بزرگ هستید یا قصد دارید یک موسسه و یا یک شرکت  چند ملیتی تأسیس کنید، بیزنس کوچینگ به کمک شما می آید  تا کسب و کار مکانی  خودتان  را رشد و توسعه دهید و در رده قهرمانان رشته خودتان ظاهر شوید اما چگونه و چطور؟

بیزنس کوچینگ

بیزنس کوچینگ

شاید به جرات بتوانم بگویم که بیزینس کوچینگ یک ابزار بسیار حرفه ای و قدرتمند  است که به شما و سازمانتان کمک می کند که در کسب و کارتان به موفقیت های سطح بالایی برسید.

بیزینس کوچ به شما و صاحب کسب و کار کمک می کند تا به درکی عمیق تری از پتانسیل ها، توانمندی ها و نقاط قابل بهبود خود دست یابند، نسبت به اهداف کلی و جزیی  و کسب و کارشان آگاهی و بصیرت بیشتری کسب کنند.شاید بعد از آن حتی فکر نکی کردید که چه توانمدی هایی داشته اید و خودتان از آن بی خبر بوده اید.

بیزنس کوچینگ مکانی

بیزنس کوچینگ مکانی

امروزه وب سایت های زیادی را می بینید و مشاهده می کنید و یا از طریق دوستان به شما معرفی شده است که ادعا می کنند که می توانند کسب و کار شما را ارتقا دهند و باعث رونق و شکوفایی کسب و کار شما شوند ولی باید به چند نکته در این زمینه توجه کنید:

اول اینکه آنها آن ها راه کارهایی ارائه می دهند که بیش از حد کلی نگر و عمومی هستند و دوم اینکه آنها از علوم مکانی سر در نمی آورند و از این حوضه بی اطلاع هستند.چون ما در فضای کسب و کار ایران مشاوره کسب و کار مکانی نداریم و شاید ما اولین موسسه تحقیقاتی و پژوهشی هستیم که به شما مشاوره های کارآمد در زمینه کسب و کارهای مکانی می دهیم.

بیزنس کوچینگ مکانی

بیزنس کوچینگ مکانی

به عبارت دیگر منحصراً برای کسب و کارهای مکانی(سیستم اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور ) و نیاز هایی که علوم مکانی و شرکت های مکانی دارند نوشته نشده اند، به همین دلیل اصلا تاثیر و کارایی چندانی را نخواهند داشت .

چون شرایط کسب و کارهای مکانی (Geo-bussines) با دیگر  کسب و کارهای موجودی که می بینید تفاوت بسیاری دارد ، پس امکان ندارد که بشود  یک فرمول غیر مکانی برای شرکت های مکانی نوشت و آن را به آن ها تزریق کرد  و ادعا کرد که این فرمول غیر مکانی می تواند افزایش حجم فروش و سوددهی قابل ملاحضه ای را در پی داشته باشد.

با ایجاد فرهنگ کوچینگ مکانی در کسب و کارمکانی خودتان  می توانید پتانسیل رشد مکانی  خود و کارکنان‌تان را به حداکثر برسانید تا عملکردشان بهبود یابد و در نتیجه راندمان کسب و کارتان مکانی شما بیش از پیش شود.

 

تاریخچه بیزینس کوچینگ

درباره تاریخچه بیزینس کوچینگ باید گفت که نویسنده ای آمریکایی به نام تیموتی گالوی در دهه 70 میلادی، کتاب هایی را با نام سری درونی (Inner Series) به رشته تحریر در آورد که بسیار جالب و خواندنی بودند.البته این کتاب ها درباره سری درونی (Inner Series) بودند و د راوایل این کتاب ها ایده ای بود برای  کوچینگ (مربیگری) ورزشی و تیم های قهرمانی ورزشی،و تا حدودی هم برای موسیقی و کسانی که اهل موسقی بودند.و ایده هایش بیشتر درباره نظم و انظباط فردی بود و پشتکار و استقامت فردی .ولی ایده این نویسنده آنقدر در بین مردم محبوبیت پیدا کرد که همه توانستند در زندگی روزمره و کسب و کار خودشان بکار بگیرند.و کم کم این ایده در زندگی حرفه ای ها راه پیدا کرد و وارد کسب و کارهای حرفه ای شد.و بعد از آن بود که نویسندگان و آدم های مشهور جهان این ایده را بسط و گسترش دادند .

بیزینس کوچ مکانی تنها یک مشاوره کسب و کار نیست!

یک مربی فوتبال هیچ گاه همراه بازیکنان دور زمین نمیدود همین مورد در کوچینگ کسب و کارمکانی هم صدق می کند. اما یکی از تفاوت های عمده کوچینگ کسب و کار مکانی  با سایر شاخه های کوچینگ در این است که بیزینس کوچ باید در زمینه تجارت و رهبری کسب و کار مکانی  چندین و چند سال تجربه داشته باشد و تمام حوزه های مزتبط با کسب و کار مکانی را بداند .با تمام مفاهیم بنیادی،نرم افزار ها ،سخت افزار ها و مشتریان این حوزه آشنایی کامل داشته باشد.باید سالیان زیادی در علوم مکانی فعالیت داشته باشد تا مشکلات و تنگناهای این حوزه را بداند و باید از ایده ها و خلاقیت ها و نوآوری های زیادی در این زمینه برخوردار باشد .

به علاوه بیزینس کوچ  مکانی می تواند توصیه هایی کاملاً اختصاصی برای کسب و کار مکانی  شما ارئه دهد؛ توصیه هایی مختص کسانی که در علوم کانی کار می کنند،مشتریان مکانی ، محصولات مکانی، خدمات مکانی و موقعیت تجاری شما. در واقع بیزینس کوچ  مکانی یک منبع اطلاعاتی و غنی از تجربه و شخصی است که آنقدر تجربه دارد که  به شما بگوید چه کاری باید انجام بدهی و چه کاری را نباید انجام بدهی.چون این کارهایی که باید انجام بدهی نیست که شما را به موفقیت می رساند بلکه کارهایی که نباید انجام بدهی شما را به موفقیت می رساند.

بیزنس کوچ مکانی به مانند سایر کوچ ها باید به  شما کمک می کند تا استعدادها و قابلیت های پنهانی که تا کنون آن را کشف نکرده اید و از آن بی خبرید مطلع کند و باعث شود که پله های ترقی خود را طی کنید.

بیزینس کوچ مکانی به شما و کسب و کار شما کمک می کند تا  اهداف مشخص داشته باشید ، به اهداف خود پایبند باشید، و بتوانید تصمیم های درست بگیرید آنهم تصمیماتی که سرنوشت شما را تغییر خواهد  داد.

بیزینس کوچ مکانی همواره در تلاش است  تا موفقیت کسب و کار مکانی شما را مخصوصاً از لحاظ مالی و اعتباری تضمین کند. بیزنس کوچ مکانی تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار مکانی  شما را به دست می آورد،تحلیل می کند،بررسی می کند و در نهایت باعث می شود که چشم انداز نهایی خود را درک کنید و آینده ای درخشان داشته باشید.

 

چرا بیزینس کوچینگ مکانی اینقدر اهمیت دارد ؟

فرقی نمی کند که دانشجو،فارغ التحصیل ، صاحب کسب و کاری هستید که مشکلات زیادی دارد یا یک کسب و کار موفق که قرار است از این هم موفق تر شود، مهم نیست که کارتان را تازه شروع کرده اید یا در میانه راه هستید و چندان هم بی تجربه نیستید، یک شرکت کوچک و نوپا هستید یا یک برند بزرگ و خوش آوازه، بیزینس کوچینگ کانی  به رشد و ارتقای روز افزون شما و  کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

جک دنگر موند مدیرعامل شرکت ESRI  معتقد است که ؛ استخدام بیزینس کوچ مکانی بهترین بهترین تصمیم حرفه ای در شرکت ما بوده است، البته در روز های اول شرکت اعتراف می کنم که کار بسیار دشوار و چالش برانگیزی بود چرا که به عنوان مدیرعامل یک شرکت موفق که روز به روز در حال پیشرفت و بزرگ تر شدن بود، نیازی نمی دیدم که یک بیزنس کوچ مکانی را استخدام کنم تا این که یکی از اعضای هیئت مدیرۀ شرکت  مرا متقاعد کرد و در نهایت از نتیجه شگفت انگیز بیزینس کوچینگ مکانی کسب و کار مرا شگفت زده کرد.و اگر این کار را نمی کردیم شاید الان اینقدر موفق نبودیم و در حد یک شرکت کوچک باقی می ماندیم.

جوزف کرسی مدیر پژوهش شرکت ESRI می گوید ؛ همه شرکت های مکانی  به یک کوچ نیاز دارند. شرکت های بسیار موفق مکانی شرکت هایی هستند که از خدمات بیزنس کوچینگ مکانی بهره گرفته اند،به آن اعتماد داشته اند و با باور و ایمان به سمت جلو حرکت کرده اند.

شاید  تا به حال به این فکر کرده اید که برای رشد و توسعه فردی و کسب و کار مکانی خودتان  به یک بیزنس کوچ مکانی نیاز دارید؟

بیزینس کوچینگ مکانی  چه مزایایی دارد؟

از اینکه بیزینس کوچینگ مکانی  چه مزایایی دارد نم یتوان حد و مرزی قائل شد.نمی توان بیزنس کوچینگ مکانی  را فقط در مشخص کردن و رسیدن به اهداف مکانی خلاصه کرد، کوچینگ کسب و کارمکانی شما را در مسیر رسیدن به اهداف مکانی شما یاری می کند، انگیزه دادن و تشویق از مهم ترین عناصر بیزینس کوچینگ مکانی به شمار می رود.اما تنها انگیزه برای رسیدن به اهداف شما کافی نمی باشد. بیزینس کوچینگ مکانی به شما کمک می کند تا نقشه راه موفقیت مکانی خود را ترسیم کنید.بهترین نخبه ها را استخدام کنید و چگونه رهبری مکانی را در دست بگیرید.بیزینس کوچینگ مکانی به شما یاد م یدهد که چگونه

یک محیط ایده آل برای رشد و ترقی کارکنان تان مهیا کنید.

بیزنس کوچینک مکانی به شما یاد می دهد که چگونه باورهای غلط خود را به بوته فراموشی بسپارید و به شما یاد می دهد که چگونه دست به تغییراتی عمده بزنید که هر چند دردناک ولی برای شما مفید و کارآمد است .

بیزینس کوچینگ مکانی باید قادر باشد که به شما یاد بدهد که چگونه باورهای محدود خود را فراموش کنید.بیزنس کوچینگ مکانی به شما یاد م یدهد که چگونه متناسب با فرصت هایی که پیش رو دارید  یک برنامه استراتژیک مکانی را تنظیم و چگونه آن را اجرا کنید.بیزنس کوچینگ مکانی به شما یاد می دهد که چگونه مدیریت را فراموش و وارد جاده رهبری مکانی شوید و به دیدگاه های عالی تر و متعالی تری از کسب و کار مکانی خود برسید.بیزنس کوچینگ مکانی  باید قادر باشد که کسب و کار مکانی خود را مطابق با ارزش ها و اهداف شخصی‌تان پیش ببرید.بیزنس کوچینگ مکانی به شما آموزش و یاد می دهد که چگونه استعدادهایی را  پروش دهید که عملکرد و بازدهی بالایی داشته باشند و مانند یک ژنرال جنگی در خدمت کسب و کار مکانی شما باشند، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند و به تعهدات سازمانی پایبند باشند و لحظه ای شما را ترک نکنند.بیزینس کوچینگ مکانی به شما کمک می کند تا ببینید امروز در چه جایگاهی از کسب و کارهای فعلی قرار دارید، و به شما کمک می کند که در آینده به جایگاهی برسید که حق شماست و لیاقتش را دارید.

 

فرایند بیزنس کوچینگ مکانی

هر بیزنس کوچینگ مکانی دارای چهار مرحله است:

1.مشخص کردن اهداف کلی و جزیی

  1. یافتن نقاط قوت و نقاط قابل بهبود کسب و کارتان

3.طراحی چشم انداز واضح

4.طرح ریزی برنامه عملیاتی

5.ارزیابی برنامه عملیاتی بطور منظم

بیزینس کوچینگ مکانی چه کمکی به صاحبان کسب و کار ها می‌کند؟

یک باور اشتباه و غلط این است که بیزینس کوچینگ مکانی  فقط به درد کسب و کارهایی می‌خورد که با مشکل مواجه شده‌اند و در آستانه ورشکستگی هستند و یا برای عبور از مدیریت بحران سازمان یا شرکت به کمک نیاز دارند. این در حالی است که بیزینس کوچینگ مکانی،محیطی را فراهم می کند که صاحب کسب و کار بتواند تهدید ها را تبدیل به فرصت کنند.شاید این یکی از مهم ترین کارهای فوق العاده بیزینس کوچینگ مکانی در کسب و کار شما باشد.شما باید به این باور برسید که  یک بیزینس کوچ  مکانی خوب و حرفه‌ای قادر است مشکلات منحصر به فرد و سیستماتیک کسب‌و‌کار شما را شناسایی کند، و نقاط ضعف شما را تبدیل به نقاط قوت نماید.

 

بیزینس کوچ مکانی کیست؟

 

بیزینس کوچ مکانی به شما کمک می کند تا؛یک چشم انداز عالی  و جامع برای زندگی و کسب و کارتان تعریف و طراحی کنید.بیزینس کوچ مکانی  شما را در مسیر یک تربیت درست قرار می دهد و به شما آموزش می دهد تا بتوانید مهارت‌های حرفه ای مکانی خود را تقویت کرده و ذهن و نگرشتان را رشد و توسعه دهید.یکی از کارهای بسیار مفید بیزینس کوچ مکانی  این است که آگاهی های مکانی شما را افزایش می دهد و با استفاده از هوش جغرافیایی به هوش نقشه رسیده و با ترکیب هوش مصنوعی دنیایی باور نکردنی برای شما به ارمغان می اورد.

بیزینس کوچ مکانی  به شما می آموزذ که چگونه  هر رویدادی را به فرصت های بی بدیل تبدیل کنید.

بیزینس کوچ مکانی  شما را از جزیره تنهایی خودتان خارج کرده و باعث ادغام و ارتباط شما با سازمانها و متخصصینی می شود  که می توانند در حل مشکلات و مسائل به شما کمک کنند.

از آنجایی که بیزینس کوچ مکانی  خودش استاد تغییرات است در زمان تغییر و تحول که بسیار دردناک است به شما کمک می‌کنند یک شرکت جدید خود را  تأسیس کرده و آن را در سطح محلی ،ملی و منطقه ای  تا جهانی توسعه دهید.بیزینس کوچ مکانی  به شما کمک می کند که چگونه با دیگر کسب و کارها ارتباط برقرار کنید و رابطه ای معنا دار با آنها پیدا کنید.

بیزینس کوچ مکانی  به شما کمک می کند تا میان زندگی و کسب و کارتان تعادل و توازن برقرار کنید.بیزینس کوچ مکانی  به مشکلات شما گوش می‌دهد، کمک می‌کند تا برای خود اهدافی مشخص کنید، برنامه‌ای برای اقدامات لازم برای محقق ساختن این اهداف طراحی کنید و شما را ملزم می‌کند این برنامه ها را اجرا کرده و اقدامات لازم را صورت دهید.بیزینس کوچ مکانی  به شما انگیزه می‌دهد و تشویق‌تان می‌کند تا اعتماد به نفس داشته باشید و برای خودتان ارزش و احترام قائل شوید.

مهم ترین عناصر یک رابطه بیزینس کوچ مکانی  چیست؟

 

یک عنصر کلیدی در برقراری یک رابطه مؤثر میان مراجع و بیزینس کوچ مکانی متعهد بودن هر دو طرف است. هر دو باید شور و استیاق داشته  باشند و زمان کافی صرف کنند تا اعتماد طرف مقابل را به دست آورند و یک رابطه خوب برقرار کنند. از دیگر ویژگی های ضروری که کیفیت یک رابطه را بهبود می بخشد می‌توان به موارد زیر اشاره داشت؛

احترام: این احترام در نتیجه تشخیص دانش، مهارت و توانمندی های کوچ و خواست مراجع برای توسعه دادن توانمندی‌ها و تجربیاتش به دست می‌آید.

اعتماد: اعتماد در نتیجه ارتباط، در دسترس بودن، قابل پیش بینی بودن و وفاداری میان کوچ و مراجع پدید می آید.

شکل گیری همکاری و شراکت: کوچ و مراجع باید به این موضوع پی ببرند که هر دو همچون شرکای حرفه ای و تجاری نیستند.

انتظارات و توقعات واقع گرایانه: کوچ شما را تشویق می‌کند برای خود اهدافی مشخص کنید که واقع بینانه و دست یافتنی و مرتبط با کسب و کار شما باشند.

زمان: در رابطه میان کوچ و صاحب یک کسب و کار، زمان یکی از مهم ترین عناصر است هر دو یک زمان خاص را برای ملاقات هایتان در نظر می گیرید، در ابتدا این ملاقات ها باید یک یا دو بار در هفته باشد؛ شکل گیری این رابطه زمان کمتری باید صرف کنید.

کوچینگ چگونه عمل می‌کند؟

بیزینس کوچینگ مکانی تنها با یک جلسه معارفه آغاز می‌شود که در آن بیزینس کوچ مکانی  با صاحب کسب و کار و تجارت او آشنا می شود. سپس بر اساس یک برنامه منظم با او جلسه می گذارد. این جلسات می توانند به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی برگزار شوند. در این جلسات تغییرات حاصل بررسی و ارزیابی می شوند، استراتژی هایی طراحی خواهند شد، مشکلات موجود شناسایی و شفاف سازی خواهند شد، اهدافی معین می شوند.

 

جلسه معارفه: بیزینس کوچ مکانی  ترتیب یک جلسه معارفه را می دهد و در آن سوال های مفصلی درباره کسب و کار و زندگی مراجع می پرسد. این جلسه چیزی در حدود  3 ساعت طول می کشد. برخی بیزینس کوچ های مکانی  پیش از شروع جلسه معارفه یک پرسش نامه و یک قرارداد تهیه می کنند و از صاحب کسب و کار می خواهند به این پرسش ها پاسخ داده و قرارداد را امضا کنند. این جلسه معارفه اهمیت بسزایی دارد چرا که سبک و لحن جلسات کوچینگ و نحوه همکاری بیزینس کوچ و صاحب کسب و کار را مشخص خواهند کرد.

بیزینس کوچ مکانی  و صاحب کسب و کار طبق یک برنامه منظم با یکدیگر ملاقات می‌کنند تا؛

تمامی تکالیف یا توافق هایی که در جلسه پیش تعیین شده بررسی شود.اهداف و آرمان های صاحب کسب و کار برای خودش و تجارتش در دوره بعدی کوچینگ مشخص شود.برنامه ای برای محقق شدن اهداف در دوره بعدی کوچینگ طراحی شود و ببیند چه اقداماتی باید صورت بپذیرد.بین کار و زندگی تعادل و توازن برقرار شود.

بیزینس کوچ مکانی  برای چه کسانی مناسب است؟

بیزینس کوچ مکانی  به درد کسانی می‌خورد که می‌دانند چه می‌خواهند و با آغوش باز به استقبال تغییر می‌روند. در این صورت بیزینس کوچ مکانی  به آن ها کمک می‌کند تا برای خود اهدافی بهتر و عالی‌تر تعریف کنند، بهتر تصمیم بگیرند، عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند و روابط شان را بهبود بخشند. بیزینس کوچ مکانی  برای؛

مدیران عامل

مدیران ارشد

صاحبان کسب و کار

کارآفرینان

و همه کسانی که قصد توسعه سازمانشان را دارند

درباره دکتر سعید جوی زاده :

دکتر سعید جوی زاده مدیر موسسه علمی تحقیقاتی چشم انداز هزاره سوم ملل و عاشق مجموعه علوم جغرافیایی است. وی معتقد است که دشمنان اصلی بشریت ترس، شک و بی هدفی هستند. کارشناسی جغرافیای طبیعی را در سال 1381 از دانشگاه یزد، کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی گرایش اقلیم شناسی محیطی را از دانشگاه خوارزمی در سال 1384 و مدرک دکتری خود را در سال 1398 در رشته اقلیم شناسی  از دانشگاه خوارزمی اخذ کرده است. عنوان رساله ایشان “تحلیل فضایی خشکسالی در ایران” است. او متخصص سیستم های اطلاعات جغرافیایی(GIS) و سنجش از دور(RS) وآمار فضایی است. از سال 1381 مشغول تدریس در دانشگاه ها و مراکز دولتی و خصوصی است. وی همه ساله کارگاه های تخصصی را برای علاقه مندان به GIS و RS برگزار می کند. کتاب هایی مفید و کاربردی را در زمینه سیستم های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور و آمار فضایی را به رشته تحریر درآورده است. هم اکنون نیز بروی سیستم های پهباد و برنامه نویسی پیشرفته در سیستم های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور مشغول به فعالیت است. علاوه بر این سعید جوی زاده علاقه مند به مطالعات خشکسالی و بلایای طبیعی است و در زمینه خشکسالی نیز کتاب های متعددی را به رشته تحریر درآورده است. از آرزوهای دکتر جوی زاده همه گیر شدن سیستم های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور و آمار فضایی در بین مردم و نهاد هادی تصمیم گیری است.

 

کارآفرینی و کسب و کار


Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/gisland1/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4494

Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/gisland1/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4494

Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/gisland1/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4494

business coaching مکانیGeo-bussinesgisRSSpatial business coachingابزارهای کوچینگ مکانیاستارتاپ مکانیبازاریابی مکانیبرنامه استراتژیک مکانیبرنامه‌ریزی مکانیبرندسازی مکانیبوم کسب و کار مکانیپتانسیل رشد مکانیتاریخچه بیزینس کوچینگتحلیل کسب و کار مکانیتدوین استراتژی مکانیتولید مکانیحوزه مکانیخدمات بیزینس کوچخدمات کوچینگ کسب و کار مکانیدکتر سعید جوی زادهراهنمای جامع بیزینس کوچینگ مکانیرهبری مکانیرهیاری مکانیژئوماتیکسازمانسمینار های بیزینس کوچینگ مکانیشرکتشرکت های مکانیصاحبان کسب‌وکار مکانیعلوم مکانیفرهنگ کوچینگ مکانیفروش مکانیکارآفرین مکانیکسب و کار مکانیکوچ مکانیکوچینگ سازمانی مکانیکوچینگ کارآفرینی مکانیکوچینگ کسب و کار مکانیکوچینگ مدیریت کسب و کار مکانیکوچینگ مکانیمالکان کسب و کارهای مکانیمدرس کوچینگ مکانیمدیران مکانیمدیریت مکانیمربیگری کسب و کار مکانیمزایای کوچینگ در کسب و کارهای مکانیمفهوم کوچینگ مکانیمنتورینگ مکانیموسسه چشم انداز هزاره سوم ملل شیرازهدف مربی‌گری کسب‌وکار مکانی

6 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید