معرفی کتاب: تکنیک های هوش مصنوعی برای تحلیل تصاویر ماهواره ای


معرفی کتاب: تکنیک های هوش مصنوعی برای تحلیل تصاویر ماهواره ای

معرفی کتاب:

تکنیک های هوش مصنوعی برای تحلیل تصاویر ماهواره ای

معرفی کننده:

سعید جوی زاده

نویسنده :

دکتر جود همانس

ناشر:

اشپرینگر

محصول سال :2020

Title:

Artificial Intelligence Techniques for Satellite Image Analysis

Author(s): D. Jude Hemanth

Series: Remote Sensing and Digital Image Processing 24

Publisher: Springer International Publishing, Year: 2020

چکیده:

هدف اصلی این کتاب فراهم کردن بستر مشترک برای مفاهیم متنوع در پردازش تصاویر ماهواره ای است. به طور خاص ، متدولوژی پیشرفته در هوش مصنوعی (AI) را ارائه می دهد و یافته هایی را به اشتراک می گذارد که می تواند برای بهره مندی از بشر در برنامه های واقعی سنجش از دوری استفاده  شود. این کتاب هم برای پژوهشگران  تازه وارد و هم برای دانشمندان باتجربه ای است که در زمینه های پردازش تصاویر ماهواره ای ، مهندسی ژئوشیمیایی ، سنجش از دور و هوش مصنوعی فعالیت می کنند. همچنین می تواند به عنوان یک کتاب درسی تکمیلی برای دانشجویان فارغ التحصیل در شاخه های مختلف مهندسی مربوط به پردازش تصویر استفاده شود.

برای مشاهده و دانلود به لینک زیر:

http://s7.picofile.com/file/8391720734/intelligence_and_remote_sensing.pdf.html

 

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب:

ضرورت استفاده از تگنیک های  هوش مصنوعی (AI) درزمینه سنجش از دور در دنیای  امروزی به صورت تصاعدی در حال افزایش است.و روز به روز پژوهشگران سنجش از دور به این حوزه گرایش پیدا می کنند.

با این حال،ادبیات این دو حوزه گسترده به طور هم زمان نسبتاً کمیاب است.این یکی از انگیزه های مهم پیدایش و نوشتن  این کتاب است. این کتاب کاملاً میان رشته ای است که خوانندگان محققان یا  دانشمندان علوم مختلف را در بر می گیرد.در این کتاب درباره هوش مصنوعی،سنجش از دور و نرم افزار های کاربردی در این زمینه صحبت و بحث شده است.

در این کتاب تحلیل های  بسیار عمیق و کاربردی در زمینه هوش مصنوعی و سنجش از دور انجام شده است.در واقع این کتاب بسیار کاربردی برای طیف وسیعی از  پژوهشگران ،دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا اساتید دانشگاهی است و نیاز های آنها را در این زمینه فراهم می کند.

فرمول یک مکانی

فرمول یک مکانی

در فصل اول این کتاب(هوش مصنوعی در تحلیل تصاویر ماهواره ای)   کاربرد هوش مصنوعی  برای تحلیل تصویر ماهواره ای را پوشش می دهد.هدف اصلی در این فصل نمایش بهتر تصاویر ماهواره ای است.و از الگوریتم های مختلف در این زمینه بحث می شود.

در فصل دوم این کتاب (هوش مصنوعی در تحلیل تصاویر ماهواره ای) از روش های هوش مصنوعی و هوشنمد برای خوشه بندی تصاویر ماهواره ایی و طبقه بندی تصاویر ماهواره ای استفاده می شود.در این فصل سعی شده که آخرین روش ها و تکنیک ها در این زمینه اورده شود و نقاط قوت و ضعف هر کدام از روش ها و تکنیک ها بیان شود.

در فصل سوم این کتاب (هوش مصنوعی در تحلیل تصاویر ماهواره ای) از روش های هوش مصنوعی برای شناسایی و طبقه بندی پوشش گیاهی استفاده می شود .همچنین در این فصل از روش های هوش مصنوعی برای شناسایی انواع محصولات کشاورزی استفاده می شود.

f1gis

f1gis

در فصل چهارم این کتاب (هوش مصنوعی در تحلیل تصاویر ماهواره ای) از روش ها و تکنیک های شبکه های عصبی مصنوعی برای شناسایی یا  ردیابی کشتی ها از طریق تصاویر ماهواره ای نشان داده شده است. این روش ها بسیار مفید هستند و در کنترل ترافیک دریایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

در فصل پنجم  این کتاب (هوش مصنوعی در تحلیل تصاویر ماهواره ای) از تکنیک  های روش کلونی زنبورهای مصنوعی (ABC) برای هوشمندسازی تصویر استفاده شده و مراحل آنرا به طور بسیار مفصل توضیح داده شده است.و از این روش برای بالا بردن کیفیت  تصاویر رادار استفاده شده است و مراحل اجرای آن نیز توضیح داده شده است.

 در فصل ششم  این کتاب (هوش مصنوعی در تحلیل تصاویر ماهواره ای)  به کاربرد منطق فازی برای تصویر SAR می پردازد.و  از کاربرد تکنیک های منطق فازی برای شناسایی محصولات کشاورزی استفاده شده است.همچنین از این تکنیک برای بهبود تصاویر محصولات کشاورزی استفاده شده است.

یکی از مهمترین مزیت های این کتاب ساده و قابل هم بودن آن  است حتی برای کسانی که دانش اندک در این زمینه دارند. این کتاب بخاطر بین رشته ای بودن ،امیدواریم که برای طیف گسترده ای از خوانندگان مفید باشد و اطلاعات مفیدی را در اختیار اساتید ، محققان و دانشجویان قرار دهد.

 

رصد زمین با هوش مصنوعی،طبقه‌بندی کاربری زمین شهری مبتنی بر هوش مصنوعی، ماهواره مشاهده زمین با قابلیت هوش مصنوعی،ارائه مدل هوش مصنوعی جدید و قدرتمند برای تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای،هوش مصنوعی به منظور شناسایی آسیب های زراعی،TensorFlow،داده های حسگر صوتی در مناطق آسیب پذیر،سنجش از دور در منابع طبیعی و کشاورزی به کمک هوش مصنوعی،لاکهید مارتین،GATR، واحد پردازش گرافیکی سریع،GPUs،روش‌های یادگیری عمیق،هوش مصنوعی مسیریابی،کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی،کاربرد هوش مصنوعی در RS،کاربرد هوش مصنوعی در سنجش از دور، الگوریتم ژنتیک،شبکه‌های عصبی،هوش مصنوعی،شبکه پرسپترون،هوش مصنوعی و تغییرات آب و هوایی، یادگیری ماشین،پیش بینی رویداد های شدید اب و هوایی،نظارت بر جنگل زدایی و آلودگی های کشاورزی، استفاده برای استخراج اطلاعات کشاورزی و نقشه های سطح زمین،وضعیت آبی و زراعی زمین،وضعیت جنگلها و مراتع،مدیریت منظومه‌های ماهواره‌ای با هوش مصنوعی،توسعه پنل های خورشیدی با کمک هوش مصنوعی، هوش مصنوعی در تعبیر داده‌های تصویری از وضعیت آب و هواییماهواره،پایش تصاویر سنتینل،شبکه عصبی مصنوعی،سیستم استنتاج فازی-عصبی، ماشین بردار پشتیبان،شیءگرا،پیش بینی تغییرات کاربری،زنجیره مارکف،هوش مصنوعی در مكانیابی،هوش مصنوعی و تغییرات آب و هوایی، یادگیری ماشین،پیش بینی رویداد های شدید اب و هوایی،نظارت بر جنگل زدایی و آلودگی های کشاورزی، استفاده برای استخراج اطلاعات کشاورزی و نقشه های سطح زمین،وضعیت آبی و زراعی زمین،وضعیت جنگلها و مراتع،

 

معرفی کتاب


Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/gisland1/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4415

Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/gisland1/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4415

Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/gisland1/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4415

Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/gisland1/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4415

Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/gisland1/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4415

GATRGPUsnowcastmixTensorFlowارائه مدل هوش مصنوعی جدید و قدرتمند برای تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ایاستفاده برای استخراج اطلاعات کشاورزی و نقشه های سطح زمینالگوریتم ژنتیکپایش تصاویر سنتینلپیش بینی تغییرات کاربریپیش بینی رویداد های شدید اب و هواییتوسعه پنل های خورشیدی با کمک هوش مصنوعیخصوصیات فیزیکی و هیدرولیکی خاکداده های حسگر صوتی در مناطق آسیب پذیررصد زمین با هوش مصنوعیروش‌های یادگیری عمیقزنجیره مارکفسنجش از دور در منابع طبیعی و کشاورزی به کمک هوش مصنوعیسیستم استنتاج فازی-عصبیشبکه پرسپترونشبکه عصبی مصنوعیشبکه های عصبی مصنوعیشبکه‌های عصبیشیءگراطبقه‌بندی کاربری زمین شهری مبتنی بر هوش مصنوعیکاربرد شبکه های عصبی مصنوعی در سنجش از دورکاربرد هوش مصنوعی در RSکاربرد هوش مصنوعی در سنجش از دورکاربرد هوش مصنوعی در کشاورزیلاکهید مارتینماشین بردار پشتیبانماهوارهماهواره مشاهده زمین با قابلیت هوش مصنوعیمدیریت منظومه‌های ماهواره‌ای با هوش مصنوعینظارت بر جنگل زدایی و آلودگی های کشاورزیهوش مصنوعیهوش مصنوعی به منظور شناسایی آسیب های زراعیهوش مصنوعی در تعبیر داده‌های تصویری از وضعیت آب و هواییهوش مصنوعی در مكانیابیهوش مصنوعی مسیریابیهوش مصنوعی و تغییرات آب و هواییواحد پردازش گرافیکی سریعوضعیت آبی و زراعی زمینوضعیت جنگلها و مراتعیادگیری ماشین

9 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید