آموزش GIS

آموزش GIS : از تئوری تا انجام پروژه های کاربردی

آموزش GIS : از تئوری تا انجام پروژه های کاربردی یکی از آموزش های ویژه موسسه چشم انداز و گروه مشاورین هوش پیروزی است .

درباره مدرس دوره :

دکتر سعید جوی زاده مدیر موسسه علمی تحقیقاتی چشم انداز هزاره سوم ملل و عاشق مجموعه علوم جغرافیایی است. وی معتقد است که دشمنان اصلی بشریت ترس، شک و بی هدفی هستند. کارشناسی جغرافیای طبیعی را در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه یزد، کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی گرایش اقلیم شناسی محیطی را از دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۸۴ و مدرک دکتری خود را در سال ۱۳۹۸ در رشته اقلیم شناسی  از دانشگاه خوارزمی اخذ کرده است. عنوان رساله ایشان “تحلیل فضایی خشکسالی در ایران” است. او متخصص سیستم های اطلاعات جغرافیایی(GIS) و سنجش از دور(RS) وآمار فضایی است. از سال 1381 مشغول تدریس در دانشگاه ها و مراکز دولتی و خصوصی است. وی همه ساله کارگاه های تخصصی را برای علاقه مندان به GIS و RS برگزار می کند. کتاب هایی مفید و کاربردی را در زمینه سیستم های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور و آمار فضایی را به رشته تحریر درآورده است. هم اکنون نیز بروی سیستم های پهباد و برنامه نویسی پیشرفته در سیستم های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور مشغول به فعالیت است. علاوه بر این سعید جوی زاده علاقه مند به مطالعات خشکسالی و بلایای طبیعی است و در زمینه خشکسالی نیز کتاب های متعددی را به رشته تحریر درآورده است. از آرزوهای دکتر جوی زاده همه گیر شدن سیستم های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور و آمار فضایی در بین مردم و نهاد هادی تصمیم گیری است.

تلفن ثبت نام :

09382252774

وب سایت :

تمام دوره ها – دوره های آموزشی GIS ، RS ، آمار فضایی ، برنامه نویسی و علمی پژوهشی

اهمیت آموزش GIS

یک سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که از داده‌های جغرافیایی به گونه‌ای استفاده کنند که به آنها اجازه دهد نقشه‌برداری، تجزیه و تحلیل و سپس ارزیابی نقاط مورد علاقه مختلف را انجام دهند. با ادامه پیشرفت این زمینه، استفاده از GIS به رشد خود ادامه داده است و بسیاری از شرکت ها آن را به دلایل مختلف اجرا می کنند. از آنجایی که برنامه های کاربردی بسیار زیادی دارد، آموزش GIS برای سازمان هایی که می خواهند نیروی کار آگاه تر و کارآمدتری داشته باشند بسیار مهم است.

با زیرمجموعه های بسیاری از برنامه های GIS، آموزش ثابت یا یک اندازه نیست، بلکه فرآیندی است که باید انعطاف پذیر و متناسب با نیازهای شرکت باشد. به عنوان مثال، آموزش GPS زیرمجموعه ای از آموزش GIS مربوط به نحوه تعامل GIS با سیستم های ناوبری است. شرکتی که با سیستم‌های ناوبری کار می‌کند باید عناصر GPS را در آموزش GIS خود بگنجاند، در حالی که شرکتی که با سیستم‌های ناوبری کار نمی‌کند ممکن است نیاز داشته باشد آموزش خود را در جای دیگری متمرکز کند.
برای هر شرکتی که به دنبال بهبود قابلیت‌های GIS در میان کارکنان خود است، برای آنها بسیار مهم است که بدانند چرا آموزش‌های GIS مهم هستند، چگونه گواهینامه آموزش GIS می‌تواند به کارکنان و کاربردهای اصلی فناوری GIS امروز کمک کند.

شش کاربرد فناوری GIS

فناوری GIS به دلیل کاربردهای گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شش کاربرد برتر GIS در زیر ذکر شده است:
  1. داده های نقشه برداری : توانایی تجسم داده ها بر روی نقشه دلیل اصلی توسعه GIS بود. عملکرد داده های نقشه برداری GIS به داده ها اجازه می دهد تا در یک پایگاه داده قرار داده شوند و سپس به شکلی نگاشت شده تبدیل شوند که کاربران بتوانند به راحتی آن را درک کنند. این نوع عملکرد به ویژه مهم است زیرا 80٪ داده ها دارای نوعی عنصر مکانی هستند که در آن نقش دارد. با داده های نقشه برداری شده، کاربران می توانند شروع به درک الگوها و روابط در یک منطقه کنند.
  2. بافر کردن : وقتی از فناوری GIS برای بافر استفاده می کنید، سعی می کنید حوزه نفوذ را از یک نقطه ببینید. بافر به فرآیند ایجاد ناحیه ای اشاره دارد که از فاصله مشخصی برای دور زدن خط، چندضلعی یا نقطه استفاده می کند. به طور کلی، بافر همراه با تجزیه و تحلیل مجاورت استفاده می شود. کسانی که در زمینه پزشکی فعالیت می کنند ممکن است از بافر استفاده کنند تا ببینند چند کلینیک دیگر در نزدیکی آن قرار دارند، که نشان می دهد آیا آنها نیاز به ساخت کلینیک جدیدی دارند یا خیر.

بافر

  1. تجزیه و تحلیل مجاورت : سیستم های GIS به کاربران اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل مجاورتی را انجام دهند که رابطه بین دو یا چند مکان را بر روی نقشه تعریف می کند. کسب و کارها اغلب از این نوع تجزیه و تحلیل برای تعیین محل ساخت دفاتر یا فروشگاه های جدید استفاده می کنند. تجزیه و تحلیل مجاورت می تواند عوامل متعددی مانند جمعیت شناسی اقتصادی و اجتماعی و جایگاه رقبا را در نظر بگیرد. دقیق ترین آنالیزهای مجاورت دارای یک سیستم ارجاع ثابت هستند.

  1. یافتن خوشه ها : با الگوریتم های متعدد، می توانید از سیستم های GIS برای گروه بندی مجموعه ای از نقاط نامرتبط بر اساس موضوع استفاده کنید. به عنوان مثال، یک خوشه ممکن است از مجموعه ای از نقاط داده تشکیل شده باشد که در آنها چگالی بیشتر از یک سطح متوسط ​​یا مشخص وجود دارد. مدل‌های مختلفی در مدل‌های خوشه‌ای وجود دارد، مانند مدل‌های مرکز، مدل‌های توزیع، مدل‌های چگالی، مدل‌های گروهی، مدل‌های زیرفضا و مدل‌های اتصال.

  1. نزدیکترین را پیدا کنید : با استفاده از نقاط بردار می توانید فاصله بین یک نقطه و عنصری را که به عنوان چندضلعی تعیین شده است اندازه گیری کنید. متخصصان و محققان GIS این نوع اندازه گیری را برای یافتن نقاط داده ای که میانه، حداقل یا حداکثر در یک مجموعه داده هستند، گسترش داده اند.

  1. یافتن آنچه در یک منطقه وجود دارد : یکی از ساده‌ترین اشکال تجزیه و تحلیل، این نوع به کاربران این امکان را می‌دهد که انواع داده‌ها را روی موضوعات مختلف پوشش دهند. نمونه ای از این نوع تجزیه و تحلیل می تواند این باشد که شما نیاز داشته باشید که بدانید چه نوع خاکی در محوطه دانشگاه وجود دارد و داده ها را برای پیدا کردن محل قرارگیری خاک های مختلف اجرا کنید.

گواهینامه و آموزش GIS: آیا ارزشش را دارد؟

به غیر از کسانی که در حرفه نقشه بردار هستند، بعید است که گواهینامه GIS لیست شرح شغل را به عنوان یک نیاز شغلی مشاهده کنید. به‌علاوه، شرکت‌هایی که از GIS استفاده می‌کنند ممکن است روش‌های متفاوتی برای استفاده از فناوری GIS نسبت به آنچه در برنامه صدور گواهینامه خود یاد گرفته‌اید داشته باشند، که می‌تواند به این معنی باشد که باید برخی اطلاعات را دوباره یاد بگیرید تا آن را با رویه‌های شرکت مطابقت دهید.
آیا این به این معنی است که شما نباید گواهینامه بگیرید یا کارمندان شما گواهینامه بگیرند؟ البته که نه.
گواهینامه GIS چه در سطح فردی و چه در سطح تیمی، ارزش زیادی را ارائه می دهد. برای افراد، یک گواهینامه GIS می تواند آنها را در یک زمینه شلوغ برجسته کند و آنها را از سایر کاندیداهای مشابه در برگه فراخوان برتری دهد. برای تیم‌ها، گواهینامه‌های GIS می‌توانند اطمینان حاصل کنند که کارکنان شما تخصص لازم برای رسیدگی به انواع وظایف و واکنش سریع به چالش‌ها را دارند.

چرا آموزش GIS مهم است

اگر شرکت یا سازمان شما از GIS استفاده می کند، باید مطمئن شوید که کارکنان شما نحوه استفاده صحیح از سیستم را می دانند. استفاده از برنامه های گواهینامه GIS و کارگاه های آموزشی GIS راهی عالی برای به روز رسانی تیم شما در مورد کاربردهای فعلی GIS است.
در زیر برخی از مزایای برتر آموزش GIS و اینکه چگونه برای موفقیت شرکت هایی که از GIS در عملیات خود استفاده می کنند بسیار مهم است را مشاهده خواهید کرد:

1. کارایی و بهره وری بیشتر کارکنان

بدون آموزش، به کارکنان اغلب وظایف GIS داده می شود که آنها مطمئن نیستند که چگونه آنها را تکمیل کنند، حتی اگر در گذشته با GIS کار کرده باشند. اغلب، کارکنان می توانند نحوه تکمیل کار را بیابند، اما آزمایش و خطای زیادی نیاز دارد و مدت زمان لازم برای تکمیل موفقیت آمیز آن را افزایش می دهد.
به جای اینکه تیم شما وقت خود را در تلاش برای یادگیری نحوه تکمیل کار به تنهایی تلف کند، آنها می توانند از قبل روش های مناسب برای اتمام یک کار را بدانند. آموزش GSI باعث افزایش کارایی کارکنان شما می شود. آموزش مناسب کارکنان را برای تکمیل انواع وظایفی که به آنها داده می شود آماده می کند. با آموزش، کارمندان شما کارایی خود را بهبود می بخشند و کار خود را در زمان بهینه انجام می دهند.
آموزش همچنین می تواند به کارکنان کمک کند تا بهره وری خود را بهبود بخشند. با توجه به افزایش کارایی کارکنان پس از شرکت در کارگاه های آموزشی GIS و سایر برنامه ها، بهره وری کارکنان شما نیز افزایش می یابد و وظایف بیشتری روزانه انجام می شود. افزایش بهره وری باعث می شود هر گونه هزینه مرتبط با فرآیند آموزش ارزش آن را داشته باشد.

2. افزایش دانش کارکنان

یکی از مزایای اصلی حصول اطمینان از اینکه کارکنان تحت برنامه های گواهی GIS قرار گرفته اند، افزایش دانش GSI در میان نیروی کار شما به عنوان یک کل است. دانش بیشتر کارکنان، مزایای کوتاه مدت و بلندمدت مختلفی برای شرکت شما خواهد داشت.
در کوتاه مدت، نیروی کار آگاه به این معنی است که کارمندان قادر خواهند بود وظایف بیشتری را انجام دهند و این کار را به سرعت انجام دهند. علاوه بر این، سرپرستان و مدیران وقت خود را آزاد خواهند کرد، زیرا کارکنان آنها نیازی به پرسیدن سؤالات زیادی ندارند یا از آنها برای توضیح چگونگی تکمیل یک کار بخواهند.
در دراز مدت، خطاها در تکمیل وظایف GIS گرا کاهش می یابد، زیرا کارکنان می دانند که چگونه برنامه ها و تجهیزات GIS را به درستی کار کنند. خطاهای کمتر به این معنی است که با عدم اختصاص کارکنان و منابع بیشتر برای رفع خطاهای قبلی، در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. علاوه بر این، زمانی که خطاها رخ می‌دهند، کارکنان به احتمال زیاد می‌دانند که چگونه به سرعت آن‌ها را برطرف کنند و مشکلات مربوط به مسئولیت را کاهش دهند.

3. فرصت های جدید

از آنجایی که کارکنان آموزش دیده دارای دانش بیشتری هستند و زمان بیشتری برای کارهای دیگر در اختیار خواهند داشت، شما خود را در موقعیتی قرار می دهید که در فرآیندهای موجود نوآوری کنید یا انواع وظایفی را که شرکت شما به طور منظم انجام می دهد گسترش دهید.
به عنوان مثال، کارمندانی که به خوبی آموزش دیده اند، بهتر می توانند ناکارآمدی ها را در مدل کاری فعلی شما تشخیص دهند و به شما این امکان را می دهند که گردش کار یا رویه های جدیدی ایجاد کنید که به آنها کمک کند وظایف خود را سریعتر انجام دهند. علاوه بر شناسایی ناکارآمدی ها، می توان خلاقیت کارگران را نیز بهبود بخشید. آنها با دانستن قواعد GIS و افزایش دانش خود، پایه محکمی برای اضافه کردن ایده های خود خواهند داشت.
همراه با مزایای نوآوری کارکنان، شرکت به عنوان یک کل باید بتواند پروژه های بیشتری را انجام دهد یا با کارکنانی که می توانند کارهای استاندارد خود را سریعتر به پایان برسانند، در سایر زمینه ها گسترش یابد. افزایش بهره وری و بهره وری زمان را آزاد می کند که کارکنان می توانند در جاهای دیگر استفاده کنند.

مبانی GIS: آموزش چه باید باشد

اگر کارمندان خود را به آموزش GIS می فرستید یا خودتان در آن شرکت می کنید، باید مطمئن شوید که آموزش شامل چندین اصول GIS است. در زیر می‌توانید یک نمای کلی از اصولی که می‌خواهید آموزش‌ها و آموزش‌های GIS شامل شود، بیابید:

1. اطلاعات پایه GIS

برای شروع تیم شما با آموزش GIS، آنها باید برخی از اطلاعات اولیه را از دوره گواهینامه GIS بیاموزند. این اصول و قطعات دانش GIS که برای هر آموزش GIS برای مبتدیان مناسب است عبارتند از:
موارد استفاده از GIS: همانطور که می دانید GIS کاربردهای متنوعی دارد که حتی جامع ترین دوره گواهینامه GIS نیز ممکن است نتواند آنها را پوشش دهد. با وجود کاربردهای فراوان، آموزش‌ها و جلسات آموزشی GIS را می‌توان به کاربرد آن در یک زمینه مشخص محدود کرد. اگر می دانید که باید از تجزیه و تحلیل مجاورت استفاده کنید، باید به دنبال یک دوره GIS باشید که آن را در برنامه درسی گنجانده باشد.
تفاوت بین GIS و geospatial: اگرچه آنها اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، این اصطلاحات در واقع با تفاوت های واقعی همراه هستند. GIS تنها به استفاده از داده های جغرافیایی برای ایجاد نقشه های مشتق و تجزیه و تحلیل فضایی اشاره دارد. در مقابل، geospatial به کاربردها و فناوری های مرتبط با داده های جغرافیایی اشاره دارد. آموزش باید اطمینان حاصل کند که تفاوت برای دانش آموزان واضح است.
انواع داده های GIS: دو نوع داده اصلی GIS وجود دارد – داده های شطرنجی و برداری – که کاربران باید از آنها آگاه باشند. به طور خلاصه، داده‌های شطرنجی به عنوان داده‌هایی که مبتنی بر سلول هستند، مانند داده‌های ارتفاعی یا تصاویر هوایی، تعریف می‌شوند، در حالی که داده‌های برداری به عنوان داده‌هایی تعریف می‌شوند که از چند ضلعی، خطوط یا نقاط برای نمایش خود استفاده می‌کنند. کارگاه‌های آموزشی GIS خوب به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در مورد انواع مختلف داده‌ها دست پیدا کنند.
زبان های برنامه نویسی: برای کسانی که تازه وارد GIS می شوند، زبان برنامه نویسی اصلی که باید بدانند پایتون است. سایر ابزارهای برنامه نویسی شامل C++، جاوا اسکریپت و VBA هستند، اما اگر باید از جایی شروع کنید، پایتون بهترین انتخاب است. برنامه های گواهی GIS باید به دانش آموزان کمک کند تا با استفاده از Python در رابطه با GIS راحت تر شوند.

2. کارتوگرافی

دانستن نحوه انجام نقشه برداری GIS بر اساس توانایی خواندن و درک نقشه ها است و به این ترتیب، نقشه کشی باید در آموزش GIS گنجانده شود. از این گذشته، کسانی که وارد GIS می شوند باید بدانند که چگونه نقشه ها را درست کنند یا حداقل بخوانند. آموزش کارتوگرافی اغلب شامل آموزش GPS نیز می شود زیرا اغلب دست به دست هم می دهند.
برخی از عناصر کارتوگرافی شامل درک آنچه در ساختن نقشه ها، اصول طراحی آنها، کاربرد آنها در تعدادی از موقعیت ها و اشکال مختلفی که می توانند داشته باشند، خواهد بود. در پایان یک دوره، دانش آموزان باید همه چیز را در مورد ساختن نقشه ها و نحوه درک آنها بدانند.

3. مدیریت پایگاه داده

درک نحوه مدیریت صحیح و خواندن داده ها کلید برنامه های گواهینامه GIS و آموزش های GIS است. در یک دوره آموزشی، باید بیاموزید که چه نوع داده هایی وجود دارد و چگونه آنها را بخوانید و همچنین چه نوع خطاهایی رایج است. علاوه بر این، ممکن است بخواهید نحوه پیمایش در پایگاه های جغرافیایی را بیاموزید.

آموزش و پشتیبانی مداوم

پس از اینکه تیم خود را به یک دوره گواهینامه آموزشی GIS فرستادید، بسیار مهم است که آموزش مداوم را بخشی از توسعه مداوم تیم خود قرار دهید. در حالی که یک آموزش اولیه GIS برای مبتدیان یا برای برنامه های خاص اغلب نیروی کار شما را برای لحظه حال آماده می کند، پیشرفت های انجام شده در فناوری GIS باعث می شود شرکت ها همچنان کارکنان خود را در مورد هر گونه تغییر به روز نگه دارند.
به عنوان مثال، در دهه آینده، نقشه های کاغذی احتمالاً تقریباً به طور کامل با فناوری های دیگر جایگزین خواهند شد. علم اطلاعات جغرافیایی همچنان از سایر رشته‌ها مانند ریاضیات، جغرافیا، ژئودزی، نقشه‌برداری، آمار و علوم رایانه افزوده خواهد شد. با پیشرفت های علم اطلاعات جغرافیایی، همه این زمینه ها به ایجاد قابلیت های جدید برای سیستم های GIS ادامه خواهند داد.
همانطور که GIS در سال‌های آینده رشد می‌کند و به توسعه قابلیت‌های خود ادامه می‌دهد، برای شرکت‌ها بسیار مهم است که با جدیدترین به‌روزرسانی‌های GIS همگام شوند و بدانند چگونه از ابزارهای به‌روز شده به درستی استفاده کنند. یک استراتژی آموزشی آینده‌محور آموزش جدیدترین فناوری‌ها را در زمینه جمع‌آوری داده‌های میدانی ارائه می‌دهد و از کاربرد آنها در شرکت شما پشتیبانی می‌کند.

شروع با آموزش GIS

با توجه به صنعت در حال توسعه و مزایای متعدد GIS، برای سازمان ها بسیار مهم است که نیروی کار خود را برای تعامل صحیح با سیستم های GIS آموزش ببینند. برای سازمان هایی که به دنبال آماده سازی کارکنان خود برای کار با هر یک از فن آوری های مختلف GIS موجود در بازار امروز هستند، باید آنها را از بهترین ها در مورد GIS یاد بگیرند.
برنامه ریزی یک کارگاه GIS دکتر سعید چوی زاده  در سال جدید یک راه عالی برای شروع آموزش شما است. اگر می خواهید تیم شما به متخصصان پیشرو در صنعت GIS تبدیل شود، با موسسه چشم انداز  و مشاورین هوش پیروزی تماس بگیرید تا یک جلسه آموزشی حرفه ای داشته باشید. علاوه بر این، اگر به دیگر آموزش های مرتبط با GIS و سنجش از دور  علاقه مند هستید، دوره آموزش GIS موسسه چشم انداز یا مشاورین هوش پیروزی  یکی از بهترین گزینه های آموزشی در بازار امروز است.
 می توانید همین امروز با ما تماس بگیرید تا با یک نماینده در مورد برنامه های نقشه برداری ما یا در مورد هر گونه سوالی که در مورد آموزش GIS یا GPS دارید صحبت کنید.

آموزش GIS: از تئوری تا عملی و انجام پروژه های کاربردی شرکت کنندگان را با ArcGIS آشنا می کند آشنا می کند ، محصول اولیه ای که توسط متخصصان برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و مدیریت اطلاعات جغرافیایی استفاده می شود. متداول‌ترین مهارت‌های GIS که امروزه در صنعت استفاده می‌شود را با تکمیل تمرین‌های «دنیای واقعی» پوشش می‌دهد که با استفاده از GIS اعتماد ایجاد می‌کند، آگاهی در مورد منابع داده‌های GIS را افزایش می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند ابزارهای GIS را برای ارتقای برنامه‌های تحقیقاتی خود کشف کنند. آموزش همچنین دیدگاه مهم بخش خصوصی را ادغام می کند که مهارت هایی را به طور مستقیم با بازار کار مرتبط می کند.

دو بار در سال ارائه می شود، هر آموزش حضوری در یک آزمایشگاه کامپیوتر واقع در موسسه چشم انداز و مشاورین هوش پیروزی  برگزار می شود. از آغاز سال جدید، قالب آنلاین آموزش برای کسانی که نمی توانند حضوری شرکت کنند و/یا با یادگیری آنلاین راحت هستند، در دسترس قرار گرفت.

سرفصل دوره آموزشی GIS :

کار با داده های مکانی

اهداف: هدف از این تمرین دستیابی به درک اولیه از انواع داده های رایج در GIS و کار در ArcCatalog و Windows Explorer برای مشاهده این فایل ها است.

 مهارت ها : پس از اتمام این تمرین، با فرمت های رایج داده های مورد استفاده در GIS تا حدودی آشنا خواهید شد. با استفاده از ArcCatalog داده های مکانی و غیر مکانی را به طور مؤثر و ایمن کاوش، جابجا و سازماندهی خواهید کرد.

نمایش داده ها

اهداف: هدف این تمرین کشف چگونگی نمایش و نمادسازی داده های کمی و کیفی با ایجاد دو نقشه اکتشافی از میزان بیماری های قلبی برای سالمندان در مینه سوتا است.

مهارت ها: پس از اتمام این تمرین، درک اولیه ای از کار با نمای داده و نمای طرح بندی ArcMap خواهید داشت. شما با اتصال به پوشه ها، افزودن فایل های شکل به پروژه ArcMap، نمادسازی ویژگی ها، درج عناصر نقشه و صادرات نقشه به PDF آشنا خواهید بود.

کار با داده های مکانی

اهداف: اهداف این تمرین تمرین با استفاده از ابزارهای طرح ریزی از ArcToolbox و کار بر روی مسائل و راه حل های رایج طرح ریزی در ArcMap است.

مهارت ها: پس از اتمام این تمرین، می توانید داده های سطح نقطه را از جدول نمایش دهید، پیش بینی ها، داده های پروژه را تعریف کنید و سیستم مختصات قاب داده را تنظیم کنید.

استفاده از چه اطلاعات جغرافیایی

اهداف: اهداف این تمرین، پیوستن یک شکل فایل تراکت سرشماری ایالت نیویورک به جدول dbf. حاوی داده‌های جمعیت سطح تراکت از برآوردهای 5 ساله جامعه آمریکایی (ACS) 2012، و صدور جدول ترکیبی به یک .shp جدید است. فایل برای نمایش

مهارت‌ها: پس از تکمیل این تمرین، می‌توانید یک پیوستن به جدول پایه را در ArcMap اجرا کنید، داده‌ها را به‌عنوان یک شکل فایل صادر کنید، ویژگی‌ها را بر اساس ویژگی‌ها انتخاب کنید، کوئری‌های انتخابی ایجاد کنید، انتخاب‌های خود را تغییر دهید و به آمار توصیفی برای داده‌ها در ArcMap دسترسی پیدا کنید.

طراحی نقشه و ارتباطات

هدف:  این ارائه بر روی مبانی تهیه نقشه برای برقراری ارتباط با مخاطبان مختلف تمرکز دارد. این شامل مواردی است که باید برای بهترین شیوه های نقشه برداری در نظر گرفت. ماژول و تمرین به صورت PDF می باشد.

دوره آموزشی شامل چه موضوعاتی می شود؟

در طول آموزش 3.5 روزه، شرکت کنندگان یاد خواهند گرفت:

  • GIS چیست و چه کاری می تواند انجام دهد
  • پیمایش در دسکتاپ ArcGIS
  • مقیاس فضایی، دقت و دقت
  • حل مسئله با GIS
  • روش انجام یک پروژه GIS
  • کار با سیستم های مختصات فضایی
  • دستیابی به لایه های فضایی GIS و ایجاد ویژگی های جدید
  • ویرایش و تخصیص ویژگی های فضایی در مجموعه داده های برداری (نقاط، خطوط، چند ضلعی)
  • کار با اطلاعات شبکه ای در مجموعه داده های شطرنجی (تصویر)
  • ساخت و طراحی نقشه با کیفیت بالا
  • پردازش جغرافیایی با ابزارها و برنامه های افزودنی ArcGIS
  • نحوه خودکارسازی و مستندسازی تحلیل های فضایی در Model Builder
  • از کجا می توان داده ها را دریافت کرد

چه کسانی باید حضور داشته باشند؟

این کارگاه آموزشی برای موارد زیر طراحی شده است:

  • متخصصان آژانس
  • محققان دانشگاه
  • اساتید، کارکنان و دانشجویان
  • مدیران اراضی حفاظتی
  • مهندسان محیط زیست
  • دانشمندان زیست شناسی
  • مدیران برنامه های زیست محیطی
  • عوامل ترویج شهرستان
  • مشاوران خصوصی
  • هر کسی که می تواند از استفاده از GIS برای تصمیم گیری در مدیریت منابع طبیعی و سواحل بهره مند شود

آموزش حضوری چگونه کار می کند؟

این آموزش شامل یک سری سخنرانی های کوتاه است که به معرفی مفاهیم جغرافیایی می پردازد. سخنرانی‌ها با تمرین‌هایی دنبال می‌شوند که شرکت‌کنندگان با استفاده از ArcGIS Pro، با استفاده از مفاهیم آموخته‌شده، تکمیل خواهند کرد.

هر شرکت کننده به یک ایستگاه کاری کامپیوتری با تمام مواد و نرم افزارهای مورد نیاز، کتاب کار چاپ شده که مراحل مورد نیاز برای تکمیل تمرینات و اطلاعات ارائه شده در طول سخنرانی را مستند می کند، دسترسی خواهد داشت.

چندین مربی برای ارائه کمک در دسترس خواهند بود.

برنامه آموزشی حضوری

  • دوشنبه: 8 تا 10 شب
  • سه شنبه: 8 تا 10 شب
  • چهارشنبه: 8 تا 10 شب
  • پنجشنبه:  8 تا 10 شب

*شرکت‌کنندگانی که برنامه اضافی ArcGIS Field Maps و ماژول آموزشی ArcGIS Online (AGOL) را دریافت می‌کنند، این کار را به‌صورت آنلاین انجام خواهند داد.

فرمت آنلاین چه تفاوتی با آموزش حضوری دارد؟

پس از ثبت نام، شرکت کنندگان آنلاین یک جلسه مقدماتی با یک مربی آموزشی خواهند داشت. سپس به آنها اجازه داده می شود که به مدت 30 روز به سخنرانی ها و مواد آموزشی دسترسی داشته باشند .

برای آن 30 روز، شرکت‌کنندگان می‌توانند با سرعت دلخواه خود و با اجازه برنامه‌شان در دوره پیشرفت کنند.

مفاهیم از طریق ماژول های ویدئویی کوتاه که مفاهیم اساسی را توضیح می دهند، معرفی خواهند شد. ماژول ها همچنین شامل آزمون های تعاملی هستند تا شرکت کنندگان بتوانند پیشرفت خود را ارزیابی کنند.

در طول دوره 30 روزه، مربیان از طریق ایمیل/جلسات زوم در دسترس خواهند بود تا در حین گذراندن دوره آموزشی آنلاین، در مورد هرگونه سوال یا مشکلی صحبت کنند.

الزامات فنی عبارتند از:

  • دسترسی به کامپیوتر و اتصال به اینترنت عالی
    • توانایی رایانه خود را برای اجرای ArcGIS  بررسی کنید . توجه: نرم افزار ArGIS با کامپیوترهای مک سازگار نیست مگر اینکه کامپیوتر دارای پارتیشن ویندوز باشد.
  • در صورت نیاز، شرکت کنندگان آنلاین می توانند نسخه آزمایشی نرم افزار ArcGIS Pro (دسترسی 21 روزه) را درست قبل از آموزش دانلود کنند.

دیگر آموزش های دکتر سعید جوی ازده :

آموزش نقشه برداری جهانی با گلوبال مپر Global Mapper

این برنامه درسی بر یادگیری و استفاده از ویژگی های اصلی Global Mapper تمرکز دارد. این کلاس با استفاده از یک رویکرد عملی، عناصر کلیدی نرم افزار از جمله ایجاد ویژگی، رندر نقشه برداری، مدل سازی و تحلیل سه بعدی و پردازش داده ها را پوشش می دهد. دانش به دست آمده از این برنامه درسی به شما این امکان را می دهد که از مفاهیم و مهارت های اساسی لازم برای عملکرد Global Mapper در همه سطوح استفاده کنید و ما حتی می توانیم به شما به عنوان یک متخصص آموزش دیده Global Mapper گواهی دهیم.

آموزش پردازش لیدار

این کلاس که معمولا به عنوان مکمل دوره آموزشی Global Mapper ارائه می شود، قابلیت های لیدار را معرفی می کند که با فعال سازی Global Mapper Pro فعال می شوند. پس از یک سری گردش کار شبیه‌سازی شده، این کلاس تمام جنبه‌های مدیریت و پردازش لیدار از جمله ایجاد ابر نقطه فتوگرامتری، فیلتر ابر نقطه‌ای، و ویرایش مدل‌سازی سطح یا زمین، و استخراج برداری را پوشش می‌دهد. این کلاس همچنین برخی از ابزارهای کلیدی تجزیه و تحلیل زمین را در نرم افزار از جمله محاسبه حجم و تشخیص تغییر معرفی می کند.

آموزش کاربردی سنجش از دور با ENVI

آیا در حال حاضر در دوره اصول سنجش از دور و تجزیه و تحلیل جغرافیایی من ثبت نام کرده اید و می خواهید دانش سنجش از دور خود را به سطح بعدی ارتقا دهید؟آیا قبلاً با حوزه سنجش از دور آشنا هستید و می خواهید نحوه پردازش تصاویر را یاد بگیرید؟گام بعدی برای شما کسب مهارت در تجزیه و تحلیل داده های سنجش از دور با استفاده از نرم افزار ENVI است!در پردازش تصاویر ماهواره ای سنجش از دور از صفر به قهرمان بروید!دوره من یک پایه کامل برای انجام فرآیندهای تحلیل تصویر سنجش از دور عملی و واقعی با استفاده از نرم افزار ENVI فراهم می کند. ENVI پرکاربردترین برنامه سنجش از دور و تجزیه و تحلیل تصویر در صنعت و تحقیقات است. در این دوره شما از تصاویر و داده های واقعی لندست ۸ و سایر ماهواره های محبوب استفاده می کنید تا تجربه ای در زمینه تکنیک های پردازش تصویر به شما ارائه دهند. ابتدا ابزارهای اساسی در ENVI را مرور می کنیم و نحوه پیمایش نرم افزار را یاد می گیریم.یاد بگیرید که داده ها و تکنیک های سنجش از دور (RS) را در مطالعات محیطی به کار ببرید. در این دوره آموزشی، نحوه به دست آوردن، تقویت و تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای را خواهید آموخت. شما با تکنیک های مختلف تجزیه و تحلیل تصویر مرتبط با کاربردهای محیطی کار خواهید کرد. نحوه نقشه برداری و نظارت بر منابع طبیعی زمین را با اندازه گیری و تفسیر تصاویر جمع آوری شده در مناطق طیفی و دوره های زمانی مختلف یاد خواهید گرفت. شما تصاویر چند طیفی را با استفاده از نرم افزار پردازش تصویر تجزیه و تحلیل خواهید کرد تا در مورد اجسام مختلف روی سطح زمین اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آموزش Web GIS با پایتون

در این دوره کاملاً جامع از آموزش Web GIS با پایتون، ابتدا مفاهیم زبان برنامه نویسی پایتون به شما آموزش داده خواهد شد به گونه‌ای که هیچ نقطه مبهمی در استفاده از این زبان در شما وجود نداشته باشد. پس از آن با مفاهیم کلی و حرفه‌ای پایگاه داده آشنا خواهیم شد و زبان SQL را خواهید آموخت. سپس به سراغ مفاهیم وب و زبان‌های برنامه نویسی سمت کلاینت وب می‌رویم. حال به جایگاهی می‌رسیم که می‌توانیم بدون هیچ‌گونه نگرانی و با رعایت پیش‌نیازها به سراغ برنامه‌نویسی Web GIS برویم. از فریم ورک Django که در حال حاضر قویترین فریم ورک پایتون برای پیاده‌سازی برنامه‌های تحت وب است و همچنین از Pycharm به عنوان IDE استفاده خواهیم کرد. در نهایت پروژه Web GIS را پیاده‌سازی خواهیم کرد و آن را بر روی هاست، VPS یا Dedicated Server مستقر می‌کنیم و پیکربندی هر کدام را خواهید آموخت. جای هیچ‌گونه نگرانی و نیاز به هیچ پیش نیازی نیست، تنها علاقه‌مند باشید تا با همدیگر شروع کنیم.

آموزش ArcGIS Pro (مقدماتی)

نرم افزار کاربردی ArcGIS Pro آخرین نرم افزار GIS دسکتاپ حرفه ای ارایه شده توسط شرکت قدرتمند Esri است. با ArcGIS Pro می توانید داده ها را کاوش ، تجسم و تجزیه و تحلیل کنید. می توانید با ArcGIS Pro  می توانید نقشه های دو بعدی و سه بعدی ایجاد کرده  و کار خود را با ArcGIS Online  یا ArcGIS Enterprise به اشتراک بگذارید.در ArcGIS Pro ، مجموعه ای از کارهای مرتبط – شامل نقشه ها ، داده های دو بعدی،سه بعدی ، طرح ها ، داده ها ، جداول ، ابزارها و ارتباطات با منابع دیگر – به طور معمول در قالب یک پروژه سازمان می یابد.یک پروژه به طور پیش فرض  در پوشه مرتبط به خود ذخیره می شود.با استفاده از  ArcGIS Pro می توانید از یکی از چهار الگوی سیستم ، پروژه ایجاد کنید. هر الگو یک فایل پروژه ایجاد می کند که برنامه را در حالت دیگری شروع می کند. به عنوان مثال ، یک پروژه ایجاد شده از الگوی (Template) با View نقشه که شامل لایه نقشه اصلی است شروع می شود.البته  بدون الگو نیز می توانید شروع کنید و این به شما امکان می دهد  تا بدون ذخیره فایل پروژه در ArcGIS Pro کار کنید.

آموزش  ArcGIS Pro (پیشرفته)

آیا دوست دارید فعالیت های GIS خود را هوشمندانه و به راحتی با استفاده از ابزار دینامیک ArcGIS pro انجام دهید؟ در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه از داده های رستری در نقشه های پایه ای دو بعدی و سه بعدی استفاده کنید. در آموزش کاربردی ArcGIS Pro شما می توانید داده های رستری را در یک پروژه محلی و جهانی و منطقه ای استفاده و مشاهده کنید. چگونه می توان داده های رستری را به نقشه سه بعدی اضافه کرد؟ چگونه می توان شیپ فایل را در نقشه پایه ای دوبعدی و سه بعدی اصلاح کرد؟ و یا تغییر داد. چگونه می توان نقشه های دو بعدی و سه بعدی را یا چند پروژه بیشتر را بصورت هوشمندانه و به آسانی در یک interface (رابط) سازماندهی و ترکیب کرد. در واقع ArcGIS Pro برای ما یک رابط (interface) عالی ارایه می دهد که در آن می توانیم کارهای مربوط به نقشه های دو بعدی و سه بعدی را انجام دهیم. در ArcGIS Pro ما نمادشناسی پویا را یاد خواهیم گرفت. همچنین لیبل های visibility پویا را از طریق روش میانبر (shortcut) در Arcgis pro یاد خواهیم گرفت. لیبل ها بعد از رسیدن به مقیاس مشخصی نامریی می شوند و بعد از بزرگ نمایی کردن تا مقیاس مشخصی نشان داده خواهند شد. علاوه بر آن ما نمادهای پویای زیادی را هم در پروژه های map global scene وهم در Arc scene یاد خواهیم رفت. همچنین ما Arcglobe که در ArcGIS Pro به globe scene مشهور است را توضیح خواهیم داد.

آموزش یادگیری ماشین در GIS جامع و حرفه‌ای

این دوره به منظور تجهیز شما به دانش نظری و عملی یادگیری ماشین که برای تجزیه و تحلیل مکانی، یعنی سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) و سنجش از دور کاربرد دارد، طراحی شده است. در پایان دوره، شما احساس اطمینان خواهید کرد و به طور کامل کاربردهای یادگیری ماشین در فناوری GIS و نحوه استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین را برای کارهای مختلف جغرافیایی، مانند نقشه برداری کاربری زمین و پوشش زمین (طبقه بندی) و تجزیه و تحلیل تصویر مبتنی بر شی درک خواهید کرد. (بخش بندی). این دوره همچنین شما را برای استفاده از GIS با ابزارهای متن باز و نرم افزار رایگان آماده می کند.

آموزش کاربردی زمین آمار (Geostatistic) در ArcGIS

زمین آمار(Geostatistic) یک چارچوب مناسب برای مدلسازی هر نوع داده مکانی – فضایی است و یک بعنوان یک ابزار قدرتمند برای مشخص کردن ارتباط مکانی بین داده های جغرافیایی استفاده می شود. زمین آمار شامل مجموعه ای از روش های آماری است که برای مدل سازی داده های مکانی / زمانی و کشف الگوهای پدیده های جغرافیایی مورد استفاده قرار می گیرد ، که طبیعت در معرض تغییرات وابسته به فضا و زمان هستند. این تکنیک ها ارتباط داده های نمونه برداری و غیر نمونه برداری را خودکار می کنند و به ما این امکان را می دهند تا در مورد یک مجموعه داده ، به عنوان مثال ، فرآیندها ، رویدادها و اشخاص موجود در یک منطقه خاص ، تعمیم بگیریم.فرایندها و وقایع مکانی / زمانی “اهداف در حال حرکت” هستند ، یعنی به طور ناقص شناخته شده اند. زمین آمار با استفاده گسترده از متغیرهای اندازه گیری شده و معلوم ، به تجزیه و تحلیل تغییرات و انحرافات در این پدیده ها می پردازد ، و اطلاعاتی را استخراج می کند که بدون زمین آمار دشوار است.یعنی قادر به استخراج اطلاعات از مناطقی است که فاقد نمونه برداری هستند و اطلاعاتی درباره ان نداریم.

دوره جامع آموزش مکان یابی GIS

در سالهای اخیر مطالعات مکان ‌یابی به عنوان یکی از عناصر کلیدی در موفقیت و بقای مراکز صنعتی و غیر صنعتی مطرح شده است. مطالعات مکان ‌یابی هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی بسیار مورد توجه دولتمردان،سیسات مداران و پژوهشگران علوم مکانی و غیر مکانی قرار گرفته است. در این میان شناخت هدفها و روشهای حل مسایل مکان ‌یابی ، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
مکان‌یابی یکی از موضوعات مورد علاقه دانشمندان علوم مختلف است که توجه به آن سبب کاهش هزینه‌ها و موفقیت واحدهای صنعتی و غیر صنعتی می شود.

تعیین محل مناسب در هر صنفی یکی از کلیدی‌ترین گامهای تأسیس واحدهای صنعتی و غیر صنعتی است چرا که نتایج این تصمیم در دراز مدت ظاهر شده و اثرات بسزایی از بعد اقتصادی ، محیط زیست ، مسایل اجتماعی و … دارد. یکی از جنبه‌های تاثیرهای درون سازمانی، تاثیر مستقیم آن در سود‌دهی واحد صنقی خواهد بود و از بعد برون سازمانی، ساخت واحدهای صنفی بزرگ در یک منطقه می‌تواند شرایط مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، محیط زیست و غیره را تحت تاثیر خود قرار دهد. تعیین محل مناسب یک واحد صنفی از نظر اقتصادی نقش مهمی در میزان سرمایه گذاری اولیه به هنگام تاسیس واحد صنفی دارد. همچنین هنگام بهره برداری طرح، این تصمیم گیری، تاثیر کلیدی در قیمت تمام شده کالا/خدمت دارد.
امروزه مطالعات مكان‌يابي یکی از کلیدی‌ترین گام‌ها در احداث طرح‌ها(صنعتی، خدماتی و…) بیان می‌شود زیرا مکان‌یابی اصولی، موفقیت و بقاء طرح را به ارمغان می‌آورد و مکان‌یابی غیر اصولی رکود و شکست طرح را به همراه دارد.

سیستم اطلاعات جغرافیایی

gis در شیرازGIS مقدماتی و پیشرفتهGISپژوهش در GISآشنایی با دوره GISآشنایی با دوره جی آی اسآشنایی و کار با سیستم جی آی اسآموزش arcgisآموزش GISآموزش GIS از مبتدی تا حرفه ای در شیرازآموزش GIS به روش گام به گام در شیرازآموزش GIS در تهرانآموزش GIS در شهرسازیآموزش gisدر شیرازآموزش برنامه نویسی GISآموزش پایه اس GISآموزش پایه اس جی آی اسآموزش پایه ای ArcGIS و GISآموزش تغییر رنگ "نماد و برچسب گذاری لایه ها در GISآموزش جی آی اس در شیرازآموزش رایگان GISآموزش رایگان GIS در شیرازآموزش ساده و مفهومی GISآموزش ساده و مفهومی جی ای اسآموزش سیستم اطلاعات جغرافیاییآموزش سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS)آموزش کاربردی GIS در شیرازآموزش کاربردی آرک جی ای اسآموزش کامل جی آی اسآموزش گام به گام GISآموزش گام به گام جی آی اس . آموزش گام به گام GISآموزش گزارش گیری از جداول توصیفی در GISآموزش مجازی GISآموزش محیط نرم افزار GISآموزش مقدماتی نرم افزار ArcGISآموزش های نو در GISارزیابی زمین در GISالگوی فضایی در GISامکان سنجی در GISبانک جامع اطلاعات جی آی اسبایگانی های آموزشGISبررسی کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیاییبرگزاری دوره GIS در شیرازبرنامه خود آموز GISبهترین استاد جی آی اس در شیرازبهترین جزوه GISبهترین جزوه کاربردی GISبهترین دوره آموزشی GISبهترین کتاب GISبهترین کلاس GIS در شیرازبهترین کلاس جی آی اس در شیرازبهترین موسسه GIS در شیرازبهترین موسسه جی آی اس در شیرازپاورپوینت آموزش gisپتانسیل سنجی در GISپراکنش جغرافیایی در GISپکیج آموزش gisپکیج آموزش جی آی اسپکیج آموزش حرفه ای GISپکیج فارسی آموزش جس ای اسپهنه بندی اقلیمی درGISپورتال جی آی استحلیل در GISتحلیل زمین آماری در سیستم اطلاعات جغرایی یا جی آی استحلیل فضایی در GISتخصصی نمودن GISتکنولوژی WEBGISتکنولوژی سیستم اطلاعات جغرافیاییتهرانتهران. بهتریت کتاب آموزش GISتوپولوژی در gisتوسعه GISثبت نام gisثبت نام پیشرفته GISثبت نام پیشرفته در شیرازGISثبت نام مقدماتی GISثبت نام مقدماتی GISدر شیرازجی آی چیست؟خواندن جی آی اس به راحتی خوردن یک لیوان آبداده های اکتشافي در محیط GISدانلود آموزش GISدانلود آموزش پیشرفته جی آی اسدانلود بهترین کتای GISدانلود کتاب آموزش GIS در شیرازدرون یابیدوره آموزش GISدر شیرازدوره آموزش پیشرفته نرم افزارArcGISدوره آموزش نرم افزار ArcGISدوره آموزش نرم افزار GISدوره آموزشی جی آی اس در شیرازراه های افزایش سرعت عملکردنرم افزار GISرسترروشهای جمع آوری داده های مکانی و توصیفی درزر ساخت داده مکانی در GISسامانه اطلاعات جغرافیاییسامانه اطلاعات مکانی و GISسایت تخصصی جی ای اس. GIS در یک نگاهسایت تخصصی در زمینه GISسخت افزار در GISسرفصل دوره مقدماتی آموزش GISسعید جوی زادهسعیدجوی زادهسمینار آموزش GIS در شیرازسنجش از دورسنجش از دور و جی آی اسسه بعدی در GISسیستم اطلاعات مکانی یا GISشبیه سازی در GISشیرازفایل GISفروشگاه جی آی اسفیلم GISفیلم آموزشی GIS در شیرازفیلم جی آی اسقابلیت هایGISکاربرد GISکاربرد تصاویر ماهواره ای و GISکاربرد جی آی اسکاربرد جی آی اس در نقشه برداریکارگاه GIS در شیرازکارگاه آموزش GISکارگاه آموزشی GIS در شیرازکارگاه جی آی اس در شیرازکامل ترین و بهترین دوره آموزش GISکتاب آموزش کاربردی Arc GISکتاب جی آی اسکلاس آموزش GISکلاس آموزشی GIS در شیرازگراف در GISمبانی و مفاهیم GISمبانی و مفاهیم جی ای اسمجموعه کامل جی آی اس برای دانشجویانمدرک معتبر GISمدل سازی در GISمدل های وزن دهیمراحل انجام یک پروژه GISمرجع آموزش جی ای اسمرکز مطالعات سنجش از دور و GISمشاوره و آموزش GISمعرفی بسته Arc GISمقالات کاربردی GISمقدمه و مفاهیم GISمکان یابیموسسه چشم اندازموسسه چشم انداز هزاره سوم ملل شیرازموسسه علمی تحقیقاتینرم افزار در GISنرم افزار مهندسی جی آی اسنصب GISنقشه های رقومیهمه چیز درباره جی آی اسوکتورویدئو آموزشی GIS در شیرازویژگیهای GISویژه داوطلبین ارشد در شیراز

9 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید