10 برنامه کاربردی GPS برای اندروید و iOS

بازار کار GIS :آینده شغلی و کسب درآمد-شغل یک تکنسین GIS در طول زمان به تکامل خود ادامه می‌دهد، بنابراین درک بیشتر در مورد صنعت و نحوه ورود به موقعیت پیشرو در این زمینه مهم است. در این آخرین پست، راهنمای آینده  مشاغل GIS  و نکاتی در مورد افزایش چشم انداز شغلی ارائه خواهیم داد.

حرفه ای در زمینه فناوری سبز
یکی از دلایلی که مشاغل در صنعت GIS در حال پردرآمدتر شدن هستند این است که بسیاری از مشاغل در صنعت شامل فناوری سبز هستند. با سرمایه‌گذاری در فناوری سبز در سال‌های اخیر، تکنسین‌های GIS اکنون می‌توانند مشاغلی بیابند که هم غرامت بالا و هم فرصت ایجاد تغییر در جامعه محلی را ارائه می‌دهند. تکنسین‌های GIS در تلاش‌های حفاظتی یکپارچه هستند و داده‌هایی را ارائه می‌کنند که به تصمیم‌گیری‌های کلیدی در مورد حیات وحش، منابع طبیعی زمین، انرژی‌های تجدیدپذیر و نقشه‌برداری مناطق بیابانی کمک می‌کند.

دستگاه ها و داده های نقشه برداری در حال تکامل
روش استفاده از دستگاه های دستی و رشد سیستم های نقشه برداری به رشد سریع صنعت GIS در سال های اخیر کمک کرده است. اکنون هزاران نفر برای درک بیشتر مفاهیم جغرافیایی به تکنسین ها روی می آورند تا به ساخت داده ها در مناطق محلی کمک کنند. از بخش‌های سلامت و انرژی گرفته تا سازمان‌های دولتی محلی و فدرال، بسیاری از تکنسین‌های GIS برای ارائه داده‌هایی که در تصمیم‌گیری‌های کلیدی و برنامه‌های خط‌مشی ضروری است، تکیه کرده‌اند.

تحلیل زمان واقعی
با افزایش تعداد ابزارها، تیم‌های GIS اکنون بهتر می‌توانند تجزیه و تحلیل بلادرنگ را تکمیل کنند و چالش‌های پیچیده جغرافیایی را که برای سال‌ها کارشناسان را سردرگم کرده است، حل کنند. تکنسین های باتجربه اغلب به عنوان تحلیلگر برای تعیین توالی عملیات مورد نیاز برای حل مسائل پیچیده، مانند بهترین مکان برای ساخت مسکن جدید یا نصب توربین های بادی، استفاده می شوند. بسیاری نیز متخصص GIS می شوند که تمام عملیات GIS لازم را برای یک شرکت یا سازمان دولتی مدیریت می کنند.

نکاتی برای جستجوی شغل
در انتخاب مشاغل GIS، مهم است که برای درک چگونگی به حداکثر رساندن ارزش بالقوه خود برای سازمان وقت بگذارید. این نکات را برای موفقیت در نظر بگیرید:

  • مجموعه مهارت ها را ارزیابی کنید
  • به دنیا بروید و با مردم رو در رو ملاقات کنید
  • تحقیق پاسخ به سوالات فنی GIS قبل از مصاحبه
  • برای فرصت ها به گروه های جامعه GIS بپیوندید
  • همیشه قبل از مصاحبه درباره کارفرمایان بالقوه تحقیق کنید
  • یک گواهینامه GISP (سیستم های اطلاعات جغرافیایی حرفه ای) را در نظر بگیرید
  • به طور منظم چندین تابلو را برای ارسال پست اسکن کنید
  • برای به دست آوردن تجربه مصاحبه تا حد امکان برای پست های بیشتری درخواست دهید

احتمالاً در مورد روندهای تاریخی در توسعه و استفاده از علم اطلاعات جغرافیایی (GIS) چیزهای زیادی شنیده‌اید، اما در مورد اینکه GIS به چه سمتی می‌رود در آینده چیست؟ در حالی که ممکن است تلاش برای پیشگویی آینده یک صنعت و فناوری دشوار باشد، سرنخ های زیادی وجود دارد که به آینده GIS اشاره می کند و نشان می دهد.


GIS آینده در مقابل اینجا و اکنون

قبل از پیش‌بینی روندها در GIS ، بیایید فهرستی از روندهای فعلی را بررسی کنیم. «باز بودن» – سیستم‌ها، نرم‌افزارها و داده‌ها – روند رو به رشدی در بخش فناوری در دهه گذشته بوده است و روند «باز بودن» به ارزش غیرقابل اندازه‌گیری برای فناوری و شیوه‌های GIS کمک کرده است. در واقع، نظرسنجی GIS Professional بازار و برنامه های کاربردی از بیش از 200 متخصص GIS نشان داد که اکثر پاسخ دهندگان انتظار دارند روند “باز بودن” ادامه یابد.

از آنجایی که این بدان معناست که سازمان های بیشتری به نرم افزار منبع باز GIS و داده های باز دسترسی دارند، تعداد کسب و کارهای کوچکی که از GIS استفاده می کنند همچنان در حال افزایش است. در این گزارش آمده است که روندهای دیگری که بازار GIS را تغییر داده اند شامل GIS موبایل و تجسم سازی است.
آینده GIS
البته شرایط فعلی تا حدودی بر آینده GIS تاثیر خواهد داشت. در حالی که “باز بودن” به عنوان یک روند کلیدی بازار شناسایی شد، 12 درصد از پاسخ دهندگان نیز گفتند که “باز بودن” می تواند چالشی برای رشد بازار باشد – نوعی شمشیر دولبه. باز بودن می تواند برای رشد بازار چالش برانگیز باشد زیرا مسائلی را در مورد حریم خصوصی داده ها مطرح می کند. در حالی که باز بودن نرم‌افزار GIS را برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر در دسترس‌تر می‌کند، این نگرانی وجود دارد که این بدان معنا باشد که افراد واجد شرایط کمتری بدون درک کامل نحوه استفاده مؤثر و اخلاقی از داده‌های مکانی استفاده کنند، که منجر به سردرگمی بیشتر و پیشرفت کمتر برنامه‌ها می‌شود. استفاده از GIS

چالش های دیگری که توسط پاسخ دهندگان نظرسنجی شناسایی شد عبارتند از: دقت داده ها (32%)، مدیریت کارآمد داده ها (31%) و حریم خصوصی مکان (8%).

این بررسی نشان داد که رایج ترین کاربردهای GIS امروزه توسط مشاغل شامل برنامه ریزی فضایی (31٪)، تصمیم گیری (30٪) و مدیریت دارایی (23٪) است. اما وقتی از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد که انتظار دارند کدام پیشرفت‌های فناوری در آینده کلیدی برای سازمان‌هایشان باشد، به فناوری ابر، داده‌های بلادرنگ، اینترنت اشیا (IoT)، GIS سه بعدی، GIS موبایل و پهپادها اشاره کردند.


حرکت فراتر از کاربردهای GIS سنتی

مشاهده اینکه چگونه فناوری GIS زنجیره تامین و مدیریت دارایی را تغییر می دهد و همچنین اینکه چگونه GIS برای نقشه برداری و نقشه های مدرن ضروری است، نسبتاً آسان است. اما یک قدم از مسیر شکسته بردارید و در نظر بگیرید که چگونه GIS ممکن است دنیای مجازی را متحول کند – چه در مورد تجسم داده های GIS صحبت کنیم یا واقعیت افزوده و واقعیت مجازی. با افزایش پذیرش و استفاده از AR و VR در دنیای مصرف‌کننده، موارد استفاده برای استفاده از GIS سه بعدی به رشد خود ادامه خواهد داد .

همانطور که رئیس Esri جک دانگرموند نوشت: “صنعت زمین فضایی به سرعت در حال تکامل است زیرا قابلیت های اتصال دیجیتال و همکاری به طور تصاعدی در حال پیشرفت است. در واقع، پنج گرایش بزرگ در حوزه فناوری سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) بر دسترسی بیشتر به داده‌ها و ایجاد زمینه برای تجسم این داده‌ها در عصری متمرکز شده‌اند که دسترسی سریع و آسان به اطلاعات بدیهی تلقی می‌شود.

نرم‌افزار CityEngine Esri نمونه‌ای است که لوسی بنتون ارائه می‌کند و می‌تواند نمایی اجمالی از آینده GIS ارائه دهد. این امکان تولید صحنه‌های شهری را بر اساس داده‌های GIS سه بعدی و بلادرنگ فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند معماری، طراحی و توسعه جامعه شهر را برنامه‌ریزی کنند.


فرصت GIS AR

GIS آینده ممکن است در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی باشد. بنتون گفت: استفاده از AR و VR همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد زیرا کاربران با این فناوری راحت‌تر می‌شوند و این منجر به ادغام بیشتر و بیشتر توسعه‌دهندگان قابلیت‌های GIS در برنامه‌های خود می‌شود. این برنامه‌های واقعیت افزوده مجهز به GIS می‌توانند توسط هر کسی از معماران گرفته تا کارگران نفت و خدمات شهری برای دیدن مکان و جهت اشیاء زیرزمینی استفاده شوند. و توسعه دهندگان بازی در آینده احتمالاً از GIS برای ایجاد دنیای مجازی استفاده خواهند کرد تا به عنوان زمین بازی ذهن خلاق عمل کنند.

این یکی از مناطقی است که احتمالاً GIS سه بعدی و موبایل در آن همگرا می شوند. با استفاده از اطلاعات فضایی سه بعدی، برنامه های کاربردی GIS موبایل قادر خواهند بود تجربیات همه جانبه ای را در هر نقطه ای از میدان ایجاد کنند. نمونه‌های اولیه این روند را می‌توان در بازی‌های محبوبی مانند Pokémon Go مشاهده کرد، اما پتانسیل تجسم‌های فراگیر AR نامحدود است.


نقشه‌برداری داخلی، رابط کاربری و اینترنت اشیا

همانطور که از GIS برای تهیه نقشه شهرها و جاده ها استفاده می شود، اکنون از این فناوری برای توسعه نقشه های داخلی استفاده می شود. در حالی که هنوز در مراحل اولیه توسعه و پذیرش است، روندهای آینده در GIS احتمالاً در سال های آینده محبوبیت زیادی در نقشه برداری داخلی پیدا خواهد کرد زیرا مردم نیاز بیشتری به حرکت در ساختمان های بزرگ و پیچیده دارند. به عنوان مثال، فناوری نقشه‌برداری داخلی پیچیده‌تر و دقیق‌تر ممکن است ایمنی را برای پاسخ‌دهندگان اضطراری بهبود بخشد ، که دسترسی به چیدمان، نقاط ورودی و سایر اطلاعات حیاتی را هنگام رسیدن به صحنه حادثه بهبود می‌بخشد.

بنتون گفت، یکی از بزرگترین تغییرات برای توسعه دهندگان در آینده GIS در سطح رابط کاربری (UI) رخ خواهد داد. او می‌نویسد: «این رابط‌ها کار توسعه را بسیار آسان‌تر می‌کنند، زیرا دارای محیطی قابل درک است که به طور مستقیم به کاربر کمک می‌کند تا عناصر را ایجاد، اضافه، ویرایش و حذف کند.» او بعداً اضافه کرد: “معرفی رابط کاربری یک پیشرفت بزرگ است زیرا نقشه ها را برای توسعه دهندگان و همچنین همه کسانی که از آنها استفاده می کنند دوستانه تر می کند.”

همانطور که Dangermond گفت، “[M]aps زبان بصری برای درک زمینه داده ها است.” Dangermond معتقد است که جهش بزرگ بعدی در آینده GIS بهره برداری از شبکه رو به رشد دستگاه های متصل به اینترنت است که اینترنت اشیا را تشکیل می دهند. با استفاده از تمام دستگاه های متصل، متخصصان GIS قادر خواهند بود حتی داده های بیشتری را در زمان واقعی دریافت کنند.


آینده GIS چیست؟

همه چیز در کنار هم، آینده GIS بسیار خوش بینانه است. حتی برای پذیرش در مقیاس وسیع‌تر از آنچه در دهه‌های اخیر دیده‌ایم، آماده است، زیرا سازمان‌های بیشتری می‌آموزند که چقدر ارزش تجاری می‌تواند از داده‌های مکانی به دست آید. از آنجایی که روندهایی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، تحرک، AR و IoT در سراسر جهان ادامه می یابد، می توانیم انتظار داشته باشیم که علم و فناوری اطلاعات جغرافیایی نه تنها متحول شود، بلکه به تغییر نحوه استفاده سازمان ها از این فناوری ها نیز کمک کند.

روز GIS در مورد افزایش آگاهی از قدرت GIS در حل مشکلات پیچیده در رشته های مختلف است

Tim Letendrie و Imogen Brown، مشاوران فارغ التحصیل GIS Stantec، نظرات خود را در مورد اینکه چگونه در زمینه GIS شروع کردند و فکر می کنند به کجا می رود، به اشتراک می گذارند.

چرا وارد GIS شدیم؟

تیم لتندری: پس از گذراندن دوره لیسانس جغرافیا، من خیلی زود با GIS آشنا شدم و چند ماژول اصلی و اختیاری در دسترسم بود و تصمیم گرفتم تمام ماژول‌های GIS را که می‌توانم در مقطع کارشناسی انتخاب کنم، انتخاب کنم. حدس می‌زنم چیزی که مرا به آن جلب کرد این واقعیت بود که GIS بسیار گسترده بود و رشته‌های مختلف زیادی را در بر می‌گرفت و در نقشه‌برداری جمعیت، حمل‌ونقل، خطر سیل، مناسب بودن سایت و مدیریت بلایا کاربرد داشت. من همچنین به سمت GIS جذب شدم زیرا یک موضوع عملی است، و به عنوان فردی که عمدتاً یک یادگیرنده بصری و عملی است، برای من جذاب بود به این معنا که می‌توانم به روش‌های خلاقانه برای نمایش داده‌های مکانی و تولید نقشه‌هایی فکر کنم که نه. فقط زیبا به نظر می رسید، اما به عنوان ابزار قدرتمندی برای کمک به تصمیم گیری عمل می کرد. GIS همچنین گزینه ای را به من ارائه داد که به میدان رفته و با استفاده از پهپادها، GPS و اسکنرهای لیزری داده ها را جمع آوری کنم.

پس از اتمام دوره لیسانس و دریافت اولین طعم از GIS، تصمیم گرفتم در آن تخصص داشته باشم و در مقطع کارشناسی ارشد در GIS کاربردی و سنجش از دور شرکت کنم که به من این امکان را داد تا بیشتر به بررسی GIS بپردازم و یک پایان نامه کارشناسی ارشد تجربی را انتخاب کنم که هدف آن ردیابی حرکت گاو بود. در رابطه با اشیاء در چشم انداز برای درک انتقال Cryptosporidium در کنیا. در طول دوره کارشناسی ارشدم، که در معرض طیف وسیعی از کاربردهای GIS چه در دانشگاه و چه در دنیای واقعی بودم، به این نتیجه رسیدم که GIS چیزی است که می‌خواهم از آن شغلی ایجاد کنم، که مرا به جایی می‌رساند. من اکنون – یک مشاور GIS فارغ التحصیل در Stantec هستم.

ایموژن براون: من اولین بار در سال دوم تحصیل در مقطع کارشناسی جغرافیا در دانشگاه ساوتهمپتون از GIS الهام گرفتم. من از طریق استفاده از سنجش از دور و سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) از جهان در حال تغییر قدردانی کردم. برایم جالب بود که چگونه انواع مختلف داده‌های مکانی را می‌توان تجزیه و تحلیل کرد و به صورت بصری نمایش داد، که بسیار بیشتر از جداول و نمودارهای بزرگ بیان می‌شود. جنبه مورد علاقه من از GIS تاکنون نقشه برداری تناسب زمین و مطالعات دسترسی است. علاوه بر نرم افزار GIS، از فرصت استفاده از GIS در این زمینه نیز لذت بردم. به عنوان مثال، استفاده از فناوری‌های نوآورانه مانند پهپاد، اسکنرهای لیزری زمینی و GPS دیفرانسیل برای نظارت بر عقب‌نشینی صخره‌ها در ساحل جنوبی. پایان نامه من شامل تجزیه و تحلیل مکانی-زمانی تکامل کاربری زمین بر روی کیفیت آب بود. GIS نقش اساسی در انتخاب سایت های میدانی، محاسبه تغییر پوشش زمین و همچنین تجزیه و تحلیل مجموعه داده های بزرگ از 4 ماه جمع آوری داده های میدانی و داده های ثانویه ایفا کرد. با انجام ماژول هایی در مدیریت حوضه رودخانه، اقلیم شناسی، پایش محیطی و ژئومورفولوژی و همچنین ماژول های کار میدانی در تنریف و آرولا، از اهمیت GIS در رشته های مختلف آگاه شدم. این باعث شد که شغلی را در GIS انتخاب کنم، که به موجب آن فرصت کار بر روی پروژه های مختلف هیجان انگیز را دارم. من مشتاقانه منتظر ادامه یادگیری و توسعه خود و به روز بودن با جدیدترین نرم افزارها، ابزارهای تحلیلی و تکنیک ها برای ارائه راه حل های نوآورانه هستم. محاسبه تغییر پوشش زمین و همچنین تجزیه و تحلیل مجموعه داده های بزرگ از 4 ماه جمع آوری داده های میدانی و داده های ثانویه. با انجام ماژول هایی در مدیریت حوضه رودخانه، اقلیم شناسی، پایش محیطی و ژئومورفولوژی و همچنین ماژول های کار میدانی در تنریف و آرولا، از اهمیت GIS در رشته های مختلف آگاه شدم. این باعث شد که شغلی را در GIS انتخاب کنم، که به موجب آن فرصت کار بر روی پروژه های مختلف هیجان انگیز را خواهم داشت. من مشتاقانه منتظر ادامه یادگیری و توسعه خود و به روز بودن با جدیدترین نرم افزارها، ابزارهای تحلیلی و تکنیک ها برای ارائه راه حل های نوآورانه هستم. محاسبه تغییر پوشش زمین و همچنین تجزیه و تحلیل مجموعه داده های بزرگ از 4 ماه جمع آوری داده های میدانی و داده های ثانویه. با انجام ماژول هایی در مدیریت حوضه رودخانه، اقلیم شناسی، پایش محیطی و ژئومورفولوژی و همچنین ماژول های کار میدانی در تنریف و آرولا، از اهمیت GIS در رشته های مختلف آگاه شدم. این باعث شد که شغلی را در GIS انتخاب کنم، که به موجب آن فرصت کار بر روی پروژه های مختلف هیجان انگیز را خواهم داشت. من مشتاقانه منتظر ادامه یادگیری و توسعه خود و به روز بودن با جدیدترین نرم افزارها، ابزارهای تحلیلی و تکنیک ها برای ارائه راه حل های نوآورانه هستم. من از اهمیت GIS در چندین رشته آگاه شدم. این باعث شد که شغلی را در GIS انتخاب کنم، که به موجب آن فرصت کار بر روی پروژه های مختلف هیجان انگیز را دارم. من مشتاقانه منتظر ادامه یادگیری و توسعه و به روز بودن با جدیدترین نرم افزارها، ابزارهای تحلیلی و تکنیک ها برای ارائه راه حل های نوآورانه هستم. من از اهمیت GIS در چندین رشته آگاه شدم. این باعث شد که شغلی را در GIS انتخاب کنم، که به موجب آن فرصت کار بر روی پروژه های مختلف هیجان انگیز را خواهم داشت. من مشتاقانه منتظر ادامه یادگیری و توسعه خود و به روز بودن با جدیدترین نرم افزارها، ابزارهای تحلیلی و تکنیک ها برای ارائه راه حل های نوآورانه هستم.

GIS به کجا می رود؟

آینده GIS هیجان انگیز است. این حوزه ای در علم است که به طور مداوم در حال پیشرفت است. آینده به احتمال زیاد مشاهده می شود:

  • داده های منبع باز بیشتر و نرم افزار در حال تکامل است
  • رابط های نرم افزاری کارآمدتر و کاربر پسند، تعداد بیشتری از کاربران را قادر می سازد تا مشکلات پیچیده را حل کنند

تاکید بیشتری بر اشتراک گذاری و همکاری در جایی که داده ها در یک ابر ایمن و در دسترس ذخیره می شوند، خواهد بود. علاوه بر این، احتمالاً کدنویسی به یک مهارت ارزشمندتر تبدیل می‌شود تا به منظور بهبود کارایی در رشته‌های مختلف توسعه یابد. کاربردهای بیشتر با گنجاندن GIS در پلتفرم‌های خود، قابلیت حمل و نقل بیشتر و جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ها را آسان‌تر می‌سازد. این در حال حاضر از طریق اجرای برنامه Collector برای ArcGIS و Survey123 مشهود است. آگاهی بیشتر از GIS از طریق طرح های آموزشی در هر دو شیوه کسب و کار و آموزش افزایش خواهد یافت.

امیدواریم در 5 سال آینده روی چه چیزی کار کنیم؟

با توجه به اینکه GIS به سرعت در حال توسعه و تغییر است، انتظار می رود که انواع مشاغلی که ما روی آنها کار خواهیم کرد ممکن است در مدت 5 سال کمی تغییر کند. با توجه به افزایش دسترسی به کدنویسی در GIS (مانند ابزارهای پایتون در ArcGIS Pro)، امیدواریم بتوانیم از آن برای انجام کارهای پیچیده تر در حوزه تصمیم گیری و همچنین توسعه موارد جدید استفاده کنیم. ابزارهایی که ما و دیگران را قادر می سازد تا به طور مؤثر و کارآمد کار کنیم.

ما همچنین امیدواریم که روی آموزش GIS در داخل شرکت کار کنیم. همانطور که GIS در حال توسعه است، و استفاده از آن به طور فزاینده ای آسان تر و شهودی تر می شود، بسیار خوب است که دانش و تخصص خود را در مورد GIS به اشتراک بگذاریم تا دیگران را در استفاده از آن در مشاغل خود تسهیل کنیم و به شرکت اجازه دهیم قابلیت GIS خود را گسترش دهد.

از آنجایی که فصل فارغ التحصیلی در راه است، بسیاری از فارغ التحصیلان به زودی به این سؤالات توجه می کنند که در چه رشته ای تحصیل کنیم و کدام مسیر شغلی را طی کنیم. همه ما زمانی در موقعیت آنها بودیم، که باعث می‌شود در مورد دوران تحصیلی خود در کالج، گام‌هایی که برداشتیم که ما را به سمت حرفه GIS سوق داد و مسیری که همه ما را به Orbis Inc رساند، فکر کنیم.

سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS)، به داده ها اجازه نمایش، نقشه برداری، تجزیه و تحلیل و مدیریت می دهند. گرایش های جنگلداری، علوم کامپیوتر، جغرافیا، مهندسی و البته GIS، همگی به خوبی به موقعیت های مرتبط با GIS در آینده کمک می کنند. وقتی صحبت از مشاغل در GIS می شود، خبر عالی این است که گزینه های زیادی وجود دارد که برخی از آنها در زیر بیشتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

تکنسین های GIS مسئول ایجاد داده های جغرافیایی واقعی هستند. این می تواند شامل جمع آوری داده ها، دیجیتالی کردن آن و توسعه نقشه ها باشد. متخصصان GIS به داده ها برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی آن ها نگاه می کنند. مدیران GIS وظیفه دارند هم پروژه ها و هم افراد درگیر در آنها را هماهنگ کنند. نقشه نگاران نقش گویاتری دارند، زیرا آنها داده ها را به صورت گرافیکی طراحی و روی نقشه ها نمایش می دهند. دیگران ممکن است مشاغل نقشه برداری ، تهیه پیش نویس یا مدیریت دولتی را انتخاب کنند انتخاب کنند .

در بالا تنها چند راه وجود دارد که GIS می تواند مسیر شغلی آینده امیدوار کننده ای را ارائه دهد. اگر عاشق کار با داده ها، فناوری و فضای باز هستید، شغل GIS ممکن است برای شما مناسب باشد. و خبر خوب این است که تقاضا برای مشاغل در زمینه GIS فقط در حال افزایش است. یک آمار می گوید که رشد شغل برای موقعیت های GIS 10 تا 29 درصد بیشتر از میانگین سایر مشاغل است. ( https://gis.usc.edu/blog/4-reasons-to-consider-gis-as-a-career/ ).

یکی دیگر از مزایای انتخاب شغل در GIS این است که شغل شما شما را قادر می سازد تا تاثیرگذاری داشته باشید. با ایجاد اطلاعات گرافیکی بصری، به دیگران اجازه می دهید ببینند و بفهمند را می دهید که داده های آنها را به روشی متفاوتاین اطلاعات تصمیم‌گیری را تسهیل می‌کند و حتی می‌تواند برای بهبود جامعه از طریق راه‌هایی مانند پیش‌بینی الگوهای تغییرات آب‌وهوایی یا برجسته‌سازی کانون‌های جرم و جنایت استفاده شود. صرف نظر از اینکه کدام شغل GIS دارید، می تواند به شما قدرت دهد تا در زندگی مشتریان خود و همچنین دیگران تغییر ایجاد کنید.

از فرصت‌های شغلی بالقوه، فرصت‌های رقابتی، تا توانایی ارتقای تغییر، استدلال‌های زیادی برای مزیت مشاغل GIS وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید