آموزش پردازش تصاویر ماهواره ای در زمین شناسی و معدن

آموزش پردازش تصاویر ماهواره ای در زمین شناسی و معدن

آموزش پردازش تصاویر ماهواره ای در زمین شناسی و معدن

پردازش تصاویر ماهواره‌ای در زمین‌شناسی و معدن یک دوره آموزشی کاربردی در سطح تحصیلات تکمیلی برای محققان و دانشجویان علاقه مند به علوم زمین و معدن است. در دوره آموزشی پردازش تصاویر ماهواره‌ای در زمین‌شناسی و معدن با استفاده از مثالهای کاربردی و عملی، شما را برای بازار کار آماده می کند. در این دوره سعی شده است تا با رویکردی کاربردی و پروژه محور، ضمن ارائه بحث های بنیادی و کلیدی سنجش از دور نحوه کار با تصاویر ماهواره ایی و کاربرد آن در علوم زمین شناسی و معدن به صورت عملی و حرفه‌ای بیان گردیده است. کارمندان، پژوهشگران و کاربران شرکت کننده در دوره آموزش جامع و کاربردی پردازش تصاویر ماهواره‌ای در زمین‌شناسی و معدن موسسه چشم انداز ملل می‌توانند از طریق یادگیری و انجام پروژه‌های عملی و کاربردی – که این پروژه‌ها، پروژه‌هایی است که در استان‌های مختلف کشور توسط تیم موسسه چشم انداز طراحی و اجرا شده است – و پس از اخذ گواهی ‌نامه معتبر وارد بازار کار شوند و اولین درآمدهای خود را کسب نمایند.

مدت زمان دوره
30 ساعت

پشتیبانی و رفع اشکال رایگان
یکسال پس از پایان دوره

آشنایی با دوره‌های GIS و Web GIS موسسه چشم انداز

دوره‌های جامع موسسه چشم انداز هزاره سوم ملل شامل مجموعه‌ای گسترده و کامل از دوره‌ها شامل دوره های آموزش GIS، آموزش Web GIS در پایتون و سی شارپ، آموزش RS، آموزش‌های GIS و Web GIS در رشته‌های مختلف مانند شهرسازی و مدیریت شهری، حقوق، گاز، آب، برق، مخابرات و …، دوره‌های سنجش از دور (RS)، دوره ENVI، دوره‌های پژوهشی مانند دوره جامع مقاله نویسی، پایان نامه نویسی، آموزش جامع SPSS، آموزش زبان‌های برنامه نویسی مانند پایتون، سی شارپ، ASP.Net Core، لاراول، طراحی وب، دوره برنامه نویسی قالب وردپرس، پلاگین نویسی وردپرس و … می‌شود. دپارتمان‌های مختلف موسسه چشم انداز به گونه‌ای است که تمامی نیازهای شما را پوشش دهد. تمامی دوره‌ها کاملاً عملی و کاربردی بوده و با هدف ورود به بازار کار طراحی شده است. تمامی دوره‌ها زیر نظر افراد متخصص و حرفه‌ای آموزش داده خواهد شد. چنانچه در مورد هر یک از دوره‌ها سوالی دارید همواره آماده پاسخگویی به شما هستیم. با ما در تماس باشید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پردازش تصاویر ماهواره ای در زمین شناسی و معدن

زمین شناسی علمی است که به مطالعه زمین ، سنگ شناسی و فرایندهای تغییر آنها می پردازد. زمین شناسان برای رمزگشایی زمین و درک فرآیندهای رخ داده در داخل و خارج از آن، از روش‌های مختلف سنجش از دور و تعدادی روش‌های میدانی و آزمایشگاهی استفاده می‌کنند. الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر ماهواره‌ای مبتنی بر پیشرفته‌ترین روش‌های استخراج داده را می‌توان برای شناسایی مواد معدنی کلیدی تغییر یافته مرتبط با انواع کانسارهای سنگ معدن پیاده سازی کرد. از تکنولوژی سنجش از دور می توان برای تحقیقات زمین شناسی، اکتشافات مواد معدنی و انرژی زمین گرمایی و ارزیابی زمین شناسی محیطی و مهندسی ژئوتکنیک استفاده کرد. سنجش از دور همچنین ابزاری مهم برای درک خطرات طبیعی مهم مربوط به زمین شناسی مانند بهمن ، زلزله ، سیل ، رانش زمین ، فروچاله‌ها ، فرونشست ، سونامی‌ها و آتشفشان‌ها است. بیش از یک قرن است که ما می‌توانیم زمین را فراتر از توانایی بصری خود درک کنیم و محدودیت های زمانی و مکانی مشاهدات زمین را انجام دهیم. در واقع پیشرفته‌ترین ابزار سنجش از دور همچون LiDAR، سنجش از دور نوری با قدرت تفکیک بسیار بالا، سنجش از دور حرارتی، سنجش از دور ابر طیفی، مایکروویو و SAR به کمک پژوهشگران علوم زمین شناسی و معدن آمده‌اند تا این پژوهشگران بتوانند به کشف رفتار پنهان پدیده‌ها و عوارض سطح و زیر زمین بپردازند.

آموزش پردازش تصاویر ماهواره ای در متلب

سنجش از دور چیست؟

سنجش از دور علم و هنر به دست آوردن اطلاعات در مورد شیء، منطقه یا پدیده‌ای (در طول‌موج‌های بین 4/0 میکرومتر تا 1 متر) از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده توسط یک دستگاه که با شیء، منطقه و پدیده مورد نظر در تماس نیست، می‌باشد. امروزه بررسی‌های دورسنجی به دلیل داشتن داده‌هایی با دید وسیع، یکپارچه و محدوده‌های طول‌موجی مختلف، یکی از بهترین روش‌ها در پی‌جویی کانسارها محسوب می‌شود. در واقع دورسنجی ابزار مفیدی برای تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی اعم از زمین‌شناسی ساختمانی و زمین‌ساختی، سنگ‌شناسی و دگرسانی در مراحل اولیه اکتشاف و به‌ویژه در مرحله پی‌جویی و پتانسیل‌یابی ماده معدنی است.

توضیحاتی در مورد سنجش از دور در زمین شناسی و معدن

امروزه استفاده از داده‌های متنوع سنجش از دور در اكتشافات منابع اقتصادی كانسارها در پی‌جویی‌های مدرن معمول شده است. این مسئله به این داده‌ها در اكتشاف ذخایر معدنی ارزش خاصی می‌دهد. همان‌طور که گفته شد داده‌های سنجش از دور به خاطر وسعت زیاد منطقه تحت پوشش و پوشش‌های چند طیفی و چند زمانی می‌توانند در شناسایی ایالت‌ها، كمربندها و مكان‌های كانه‌زایی مورد استفاده قرار گیرند. سنجش از دور و GIS روش‌های نوینی هستند كه امروزه بصورت یك ابزار ارزشمند برای تشخیص ذخایر معدنی یا جدا كردن مناطق مستعد كانه زایی از سایر مناطق به كار می‌روند.
شناخت نواحى دگرسانى یکى از عوامل تشخیص مناطق کانه‌دار مى‌باشد. اگر در تشخیص این مناطق، نوع دگرسانى نیز مشخص شود، مى‌تواند در تعیین الگویى مناسب جهت کانه‌زایى منطقه، مفید باشد. با استفاده از روش‌هاى مختلف پردازش و بکارگیرى توابع ریاضى و روش‌هاى آمارى، نواحى دگرسان‌شده مشخص مى‌شوند. با توجه به اینکه جایگاه کانسارهاى پورفیرى بزرگ دنیا و ذخایر طلاى اپى ترمال، جزایر قوسى و زون‌هاى فرورانش بوده و تمرکز آن‌ها بیشتر در نواحى دگرسان‌شده وسیع و محل گسل‌هاى بزرگ حاشیه دهانه‌هاى آتش‌فشانى یا همراه با تراورتن‌هاى حوالى چشمه‌هاى آب گرم مى‌باشد، لذا بررسى‌هاى دورسنجى مى‌تواند بهترین وسیله در شناخت این نوع کانسارها باشد. سنگ‌های میزبان کانسارهایی که منشا گرمایی دارند همیشه در نتیجه عملکرد سیالات گرمایی متحمل تغییرات کانی‌شناسی و شیمیایی می‌شوند. در اكتشاف كانسارها یكی از اهداف اصلی شناسایی همین سنگ‌های دگرسان شده است چرا که نهایتا ممكن است منجر به كشف توده‌های معدنی شوند. نقشه‌برداری زون‌های دگرسانی توسط سنجنده‌هایی که انعکاس و جذب طیفی کانی‌های شاخص دگرسانی را در محدوده‌های مختلف طیف الکترومغناطیسی ثبت می‌کنند امکان‌پذیر است. با توجه به اینكه بسیاری از خصوصیات طیفی سنگ‌ها و كانی‌ها در محدوده مادون قرمز نزدیک و محدوده حرارتی طیف الكترومغناطیس قابل تشخیص هستند، از سنجنده‌هایی مانند ASTER كه دارای هر دو محدوده طیفی مورد نظر می‌باشند، می‌توان به منظور شناسایی دگرسانی‌های مرتبط به منطقه‌های کانه‌زایی استفاده كرد.
تهیه نقشه خطواره‌ها و نقشه شکستگى‌ها و تفسیر زمین‌ساخت ناحیه بر اساس شکستگى‌ها به ویژه گسل‌ها راهنمای مناسبی برای بررسی ویژگی‌های ذخایر معدنى مى‌باشند. با توجه به طول گسل‌ها و همچنین محل تلاقى گسل‌هاى اصلى با گسل‌هاى دیگر، مى‌توان محل مناسبى را براى نفوذ ماگما و سپس کانه‌زایى معرفی کرد؛ پس همگى مى‌توانند کلیدهاى مناسبى جهت شناخت و اکتشاف ذخایر معدنى باشند.
همچنین تشخیص گسترش سنگ‌هاى ماگمایى با نوع ساخت و زمان آن مى‌تواند راهنماى خوبى براى تشخیص وجود یا عدم وجود ذخایر معدنى باشد. شناسایی توده‌های بازیک بازالتى و آلتراسیون‌هاى سیلیکاتى اطراف این سنگ‌های ماگمایی نیز از طریق سنجش از دور امکان‌پذیر است.
با تلفیق نتایج به دست آمده از بررسى‌هاى دورسنجى مناطق مورد مطالعه (نوع واحدهاى سنگى، ‌ساختار تکتونیکى، ساختمان‌هاى ماگمایى و دگرسانى‌ها)،‌ مناطقى به عنوان نواحى امیدبخش معرفى مى‌شوند که نسبت به سایر مناطق داراى احتمال بیشترى براى کانى‌زایى هستند.
همانگونه که اشاره شد، بسیاری از كانسارها با سازندها و یا واحدهای سنگ‌شناسی خاصی ارتباط دارند. شناسایی این واحدهای سنگ‌شناسی و چینه‌شناسی توسط داده‌های سنجش از دور می‌تواند به اکتشافات کانسارهای موجود در آن‌ها کمک کند. همچنین تصاویر ماهواره‌‌ای، زمین‌شناسان را قادر می‌سازد تا ارتباط بین کانسارها و ساختارهای خطی ناحیه‌ای را شناسایی کنند. در یک ایالت کانه‌زایی تعدد شکستگی‌ها و خطواره‌ها می‌تواند راهنمای اکتشاف کانسار باشد، زیرا شکستگی‌ها، مجرایی برای عبور سیالات کانه‌زا هستند. شكستگی‌های محلی نیز در تصاویر ماهواره‌ای و با استفاده از روش‌های مختلف پردازش تصویر مثل استفاده از فیلترهایی كه عوارض خطی را واضح می‌سازند قابل تشخیص هستند. البته با وجود اینكه عوارض ساختاری نقش مهمی در تشكیل مناطق معدنی دارند همه این ساختارها لزوماً در ارتباط با كانسارسازی نخواهند بود. به همین جهت ارتباط آنها با دگرسانی‌های گرمابی در منطقه، قدم بعدی در جهت اكتشاف می‌باشد. در بسیاری از مناطقی که کانسارسازی انجام شده است، مناطق دگرسان‌شده در ارتباط با کانسار دیده می‌شوند که گاهی وسعت منطقه دگرسان‌شده تا چند برابر خود توده معدنی می‌باشند و به همین جهت از این مناطق به عنوان راهنما جهت اکتشاف کانسار استفاده می‌شود . گاهی در منطقه کانه‌زایی فقط آنومالی‌های ژئوشیمی، بدون تغییری در ظاهر سنگ و خاک منطقه دیده می‌شوند، در اینجا برای اکتشاف کانسارها مطالعات ژئوشیمی خاک و آبراهه‌ای مناسب است. کاربرد سنجش از دور در اینجا ضعیف است، فقط در صورتی که عناصر خاصی در نتیجه کانه‌زایی در منطقه غنی شده باشند و تغییراتی در پوشش گیاهی خصوصاً در اندازه و رنگ برگ‌ها ایجاد کنند این آنومالی‌های ژئوبوتانی در سنجش از دور قابل شناسایی هستند. نوع دیگر دگرسانی ایجاد تغییرات کانی‌شناسی زیادی در منطقه و در سطح زمین است، این نوع دگرسانی، خصوصاً انواعی که در کانسارهای مس نوع پورفیری دیده می‌شوند به راحتی در تصاویر ماهواره‌ای و با روش‌های مختلف پردازش تصویر قابل شناسایی هستند.

پردازش تصاویر ماهواره ای در زمین شناسی و معدن

کاربرد سنجش از دور در زمین شناسی و معدن

  • تهیه نقشه زمین‌شناسی و شناسایی گسل‌ها و شکستگی‌هایی که نهشته‌های معدنی را در بر دارند.
  • شناسایی سنگ‌های دگرسان شده بر اساس ویژگی‌های طیفی آن‌ها
  • یکی از مزایای روش سنجش از دور به کمینه رساندن بررسی‌های سطحی، به‌ویژه در مناطق غیر قابل دسترسی بر اساس اطلاعات طیفی به دست آمده از نقاط دیگر با کانی‌سازی معلوم است.
  • نمایش واحدهای زمین شناسی
  • نمایش جابجایی‌های زمین
  • تهیه نقشه خطواره ها و شکستگیها و تفسیر زمین ساخت ناحیه بر اساس آن
  • اکتشاف معادن
  • نمایش بلایای طبیعی ناشی از زمین
  • زمین گیاه شناسی
  • زمین شناسی محیطی
  • پایش و بررسی پایداری شیب با استفاده از تکنیک های سنجش از دور
  • کاربرد سنجش از دور در در تحقیقات آبهای زیرزمینی
  • کاربرد سنجش از دور برای تغییر شکل زمین ساختی
  • کاربرد سنجش از دور در مطالعات پهنه های دریایی و کوه های یخی
  • کاربرد سنجش از دور و مدلسازی عوارض زمین شناسی
  • کاربرد استفاده از تکنیک های سنجش از دور برای بهبود پیش بینی های هیدرولوژیکی
  • کاربرد سنجش از دور و زمین شناسی پزشکی
  • کاربرد سنجش از دور و مطالعات زمین شناسی اقتصادی
  • فتوگرامتری و اندازه گیری مبتنی بر پهپاد برای نظارت بر خطرات طبیعی و به عنوان یک اقدام برای کاهش خطر
  • کاربرد سنجش از دور و مدل سازی چرخه آب
  • نظارت بر سنجش از دور بلایای طبیعی و تأثیرات انسانی
  • کاربرد سنجش از دور و مطالعه مناطق کوهستانی و صعب العبور
  • کاربرد سنجش از دور و زمین لرزه ها
  • همسان سازی داده های سنجش از دور در هیدرولوژی: به سوی درک بهتر چرخه آب جهانی و تأثیرات انسانی
  • کاربرد داده های سنجش از دور برای تحقیقات محیطی
  • کاربرد سنجش از دور در رانش زمین ، فرونشست زمین
  • کاربرد سنجش از دور و سیستم های آتشفشان
  • کاربرد سنجش از دور و مطالعات پوشش برفی
  • کاربرد سنجش از دور در مهندسی و مدیریت سواحل ساحل
  • تجزیه و تحلیل سنجش از دور خطرات زمین شناسی
  • تخصیص مواد معدنی سطحی و نقشه برداری سنگ شناسی براساس سنجش از دور
  • کاربرد سنجش از دور و ژئودینامیک
  • کاربرد سنجش از دور و مدل سازی حرکات زمینی
  • کاربرد سنجش از دور در هیدرولوژی برف و یخچال های طبیعی
  • کاربرد سنجش از دور و مطالعات تالاب ها
  • کاربرد سنجش از دور و سیستم هشدار اولیه در زمین شناسی و معدن
  • کاربرد سنجش از دور سیستم های رودخانه ای
  • کاربرد سنجش از دور برای منابع آب و مدیریت محیط زیست
  • کاربرد سنجش از دور برای لرزه شناسی
  • نظارت و مدل سازی زمین شناسی با استفاده از سنجش از دور
  • پیشرفت در سنجش از راه دور زمینی در مناطق قطبی

خدمات ویژه

  • اهدا و تقدیم یک جلد کتاب کاربردی تحت عنوان “پردازش تصاویر ماهواره‌ای در زمین‌شناسی و معدن” (همراه با پروژه های کاربردی و داده های تمرینی) نوشته شده توسط دکتر سعید جوی زاده
  • اهدا و تقدیم بیش از 30 ساعت فیلم آموزشی مرتبط با دوره آموزشی
  • تبدیل شدن به یک مدرس حرفه‌ای و با تجربه
  • ارتباط مسقیم با دکتر سعید جوی زاده
  • مشاوره مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی

مخاطبین این دوره چه کسانی هستند؟

  • تمام علاقه مندان به سنجش از دور و پردازش تصاویر ماهواره ای
  • کارمندان شاغل در شرکت های زمین شناسی و معدن
  • کارمندان شاغل در سازمان های دولتی مرتبط با زمین شناسی
  • برای افراد جویای کار و کسانی که قصد دارند که در زمینه پردازش تصاویر ماهواره ای در زمین شناسی و معدن و انجام پروژه های کاربردی درآمد کسب کنند
  • پژوهشگرانی که قصد دارند به توسعه نرم افزاری در شرکت های زمین شناسی و معدن بپردازند
  • دانشجویانی که قصد دارند با انجام تحلیل های پردازش تصاویر ماهواره ایی در زمین شناسی و معدن اقدام به نوشتن مقالات بین المللی و پژوهشی کنند
  • افراد شاغل در شرکت های خصوصی مرتبط با حوزه مطالعاتی زمین شناسی و معدن
  • دانشجویان تحصیلات تکمیلی که قصد نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در زمینه زمین شناسی و معدن را دارند
  • دانشجویان رشته‌های جغرافیا، برق، کامپیوتر، نفت، مهندسی شیمی، محیط زیست، کشاورزی، زمین شناسی، معدن، عمران، نقشه برداری، باستان شناسی و …
  • مدرسانی که علاقه مند به آموزش دادن هستند می توانند با آموزش های کاربردی پردازش تصاویر ماهواره ایی به درآمدهای بالایی برسند

پیش نیازهای آموزش پردازش تصاویر ماهواره ای در زمین شناسی و معدن

  • شرکت در دوره آموزش پردازش تصاویر ماهواره‌ای در زمین‌شناسی و معدن نیاز به پیش نیاز خاصی ندارد چرا که در این دوره حرفه ای و کاربردی آنچه را که شما لازم داشته باشید یاد خواهید گرفت کافی است که علاقه مند باشید و تکالیف استاد را دنبال کنید.
  • در دوره آموزش پردازش تصاویر ماهواره‌ای در زمین‌شناسی و معدن نیاز به درک مفاهیم اولیه نیز نیست چون در جلسات اولیه تمامی مفاهیم پایه – هم مفاهیم پایه‌ای زمین شناسی و معدن و هم مفاهیم پایه‌ای سنجش از دور – به شما آموزش داده می‌شود.
  • خیلی نگران هستند از اینکه با نقشه و نقشه خوانی آشنا نیستند ولی خبر مهم و خوب این است که در دوره پردازش تصاویر ماهواره‌ای در زمین‌شناسی و معدن ، اصول بینادی سنجش از دور نیز به شما آموزش داده می‌شود.

اطلاعات تکمیلی دوره آموزش پردازش تصاویر ماهواره ای در زمین شناسی و معدن

  • مدت زمان این دوره 30 ساعت خواهد بود.
  • سطح دوره: مقدماتی تا جامع و کاربردی
  • بدون پیش نیاز
  • نوع دوره بسته به علاقه‌مندی شما به سه روش حضوری، غیرحضوری و فیلم آموزشی خواهد بود.
  • زبان آموزش، فارسی است.
  • به کاربران شرکت کننده در این دوره آموزشی کتاب و فیلم آموزشی نیز هدیه داده می شود.
  • روش پشتیبانی: تلفنی یا WhatsApp و از طریق تماس تلفنی مستقیم با مدرس دوره
  • گواهینامه معتبر و رسمی موسسه چشم انداز
  • داده های تمرینی و هر آنچه که برای تمرین پروژه های عملی نیاز داشته باشید در اختیار شما قرار داده خواهد شد.
  • در این دوره هر آنچه که برای حضور و کار در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی داخل کشور و خارج کشور نیاز دارید به شما آموخته خواهد شد.
  • چنانچه دانشجو یا سرباز هستید برای شما تخفیفی را در نظر گرفته‌ایم، پس قبل از ثبت نام با ما در تماس باشید تا تخفیف ویژه‌ای به شما عزیزان تعلق گیرد.
  • شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی داخل یا خارج از کشور، چنانچه نیاز به آموزش به صورت گروهی دارند، با ما در تماس باشند، چرا که برای آن‌ها تخفیف ویژه در نظر داریم.
  • اگر فردی هستید که قصد ثبت نام در دوره را دارید اما توانایی پرداخت هزینه دوره را ندارید، می‌توانید با معرفی ۵ نفر، تنها برای ثبت نام در این دوره، خود در این دوره کاملاً رایگان شرکت کنید!

مقدمه‌ای بر کاربرد سنجش از دور در زمین شناسی

  • سنجش از دور چیست؟
  • کاربرد سنجش از دور در زمینه اکتشاف معدن و زمین‌شناسی
  • سنجنده‌های مورد استفاده در اکتشاف معادن و دلایل استفاده از آن‌ها
  • چرا باید قبل از عملیات پی‌جویی به سراغ تکنیک‌های سنجش از دور رفت؟
  • شاخص های مهم در اکتشاف مواد معدنی
  • معرفی سایت IDB
  • هدف این دوره آموزشی کاربردی چیست؟

پروژه اول: بررسی و بارزسازی دگرسانی ها با استفاده از تصاویر ASTER

  • کاربردهای سنجنده ASTER
  • دانلود تصاویر ماهواره‌ای ASTER
  • رفتار کانی‌های شاخص زون‌های دگرسانی در محدوده SWIR استر
  • باز کردن تصاویر استر در نرم افزار ENVI5.3
  • یکپارچه‌سازی باندهای سنجنده استر
  • برش منظم مکانی بر روی تصویر
  • برش نامنظم مکانی بر روی تصویر
  • تصحیح اتمسفری
  • بارزسازی پوشش گیاهی
  • نسبت باندی
  • بارزسازی پوشش گیاهی به روش نسبت باندی
  • حذف پوشش گیاهی
  • ساخت فایل Mask
  • جداسازی محدوده SWIR از تصویر استر
  • بالا بردن قدرت تفکیک مکانی تصویر
  • ترکیب رنگی کاذب (FCC)
  • نسبت باندی
  • بارزسازی دگرسانی آرژلیک به روش نسبت باندی
  • بارزسازی دگرسانی پروپیلیتیک به روش نسبت باندی
  • بارزسازی دگرسانی فیلیک به روش نسبت باندی
  • تحلیل مؤلفه‌های اصلی (PCA)
  • آنالیز مؤلفه‌های اصلی استاندارد
  • تفسیر آماری حاصل از روش تجزیه‌وتحلیل
  • مؤلفه‌های اصلی استاندارد
  • آنالیز مؤلفه‌های اصلی انتخابی (Crosta)
  • بارزسازی دگرسانی پروپلیتیک با روش آنالیز مولفه های اصلی
  • بارزسازی دگرسانی فیلیک با روش آنالیز مولفه های اصلی
  • بارزسازی دگرسانی آرژیلیک با روش آنالیز مولفه های اصلی
  • نقشه بردار زاویه طیفی (SAM)
  • بارزسازی دگرسانی آرژيلیک با روش نقشه بردار زاویه طیفی
  • بارزسازی دگرسانی پروپیلیتیک با روش نقشه بردار زاویه طیفی
  • بارزسازی دگرسانی فیلیک با روش نقشه بردار زاویه طیفی
  • بارزسازی همزمان دگرسانی‌های آرژیلیک، پروپیلیتیک و فیلیک
  • ذخیره‌سازی تصاویر خروجی حاصل از پردازش تصاویر ماهواره‌ای
  • خروجی گرفتن از نتایج پردازش تصاویر در نرم‌افزار ENVI
  • خروجی گرفتن از نتایج پردازش‌ برای انتقال به نرم افزارهای GIS
  • خروجی گرفتن از نتایج پردازش تصاویر به صورت رستری
  • خروجی گرفتن از نتایج پردازش تصاویر به صورت وکتوری

پروژه دوم: بارزسازی اتوماتیک خطواره‌ها با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای

  • نحوه دانلود تصاویر لندست 7
  • فراخوانی تصویر لندست 7 به نرم‌افزار ENVI 5.3
  • برش محدوده مورد مطالعه
  • اعمال فیلتر بر روی تصویر
  • الگوریتم‌های استخراج اتوماتیک خطواره‌ها
  • فراخوانی داده‌ها به نرم‌افزار PCI Geomatica
  • تصحیح خطواره‌های بارزسازی شده تکراری در GIS
  • یکپارچه‌سازی خطواره‌های بارزسازی شده در GIS
  • تصحیح عارضه‌های خطی که به اشتباه خطواره بارز شده‌اند در GIS
  • بررسی پارامترهای آماری خطواره‌ها
  • بررسی پارامترهای آماری در Excel
  • تولید نقشه تراکم خطواره‌ها در GIS
  • آماده‌سازی داده‌ها برای انتقال به نرم‌افزار RockWorks
  • فراخوانی داده‌ها به نرم‌افزار RockWorks
  • رسم رزدیاگرام در نرم‌افزار RockWorks

مدرسین دوره

دکتر سعید جوی ‌زاده

بنیان گذار تئوری هوش پیروزی در جهان و مدیر و موسس گروه آموزشی موسسه چشم انداز

تدریس 90% سرفصل

مهندس عقیل جوکار

کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شریف، مدیرفنی هوش پیروزی و گوگلیت

تدریس 10% سرفصل

سوالات متداول

ثبت نام در دوره جامع آموزش پردازش تصاویر ماهواره‌ای در زمین شناسی و معدن

با توجه به تغییر قیمت‌ها، همچنین درخواست‌های متغیر کاربران از دوره‌ها، جهت دریافت مشاوره و ثبت نام در دوره آموزش جامع و حرفه‌ای پردازش تصاویر ماهواره‌ای در زمین شناسی و معدن با ما در تماس باشید:

یا با تکمیل فرم ما با شما تماس خواهیم گرفت:

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .