آموزش فن بیان:تنفس کلید باز کردن قفل تنوع آوازی شما

آموزش فن بیان:تنفس کلید باز کردن قفل تنوع آوازی شما

همه نفس می کشند. این یکی از طبیعی ترین کارهایی است که ما انجام می دهیم.

با این حال، اگر از خواننده ها بخواهید مهمترین بخش تکنیک آواز را نام ببرند، از هر 10 9 نفر “تنفس” می گویند.

بنابراین، آیا روش خاصی برای تنفس وجود دارد که صدای شما را بهتر کند؟ آره!

در این مقاله، تنفس را از آنجایی که به تنوع آوازی به عنوان گوینده مرتبط است، بررسی می‌کنیم . من تکنیکی را به شما ارائه خواهم داد که به راحتی می توانید آن را دنبال کنید، و همچنین نکاتی برای بهبود صدای خود از طریق استفاده بهتر از هوا.

نتایج به کارگیری این نکات ، قدرت بیشتر، ریتم بهتر، آهنگ جالب تر و مکث های موثرتر در صحبت کردن شما خواهد بود.

 

مجموعه مقالات تحویل آواز

فهرست

  • نفست را از دست بده، صدایت را از دست بده
  • مروری بر تنفس
    • تنفس 101
  • تنفس و تنوع آوازی
    • سرعت
    • گام صدا
    • مکث کنید
    • قدرت
  • توصیه های عملی برای زندگی روزمره

نفست را از دست بده، صدایت را از دست بده

در داستان کوتاه ادگار آلن پو، « از دست دادن نفس »، راوی وقتی می خواهد همسرش را سرزنش کند نفس خود را از دست می دهد. به جز برخی از جملات قورباغه مانند، صدای او نیز با نفسش قطع می شود. او که از این موضوع شوکه شده است، عذاب می کشد، فلسفه می ورزد و سعی می کند وضعیت خود را پنهان کند، اما هیچ فایده ای نداشت. بالاخره وقتی نفسش را پیدا می کند صدایش را پیدا می کند. (آیا من اشاره کردم که کسی آن را دزدیده است؟ بالاخره این پو است!) اگرچه داستان کمی ترسناک است، اما بر این واقعیت تأکید می کند که اگر نفس خود را از دست بدهید، صدای خود را از دست می دهید … و هرگز ایده خوبی نیست که خود را سرزنش کنید. همسر

مروری بر تنفس

پس چگونه می توان برای بهتر صحبت کردن و آواز خواندن نفس کشید؟ خوب، نفس یک نوزاد را تماشا کنید. خواهید دید که به نظر می رسد او از شکم خود نفس می کشد، اما او واقعاً از عضلات شکم خود استفاده می کند. این 101 نفس می کشد – به همین راحتی یک نوزاد می تواند این کار را انجام دهد. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

تنفس 101

دستورالعمل های زیر را با صدای بلند بخوانید و سپس آنها را امتحان کنید. (فایل صوتی این دستورالعمل را می توانید با کلیک اینجا بشنوید .)

  1. رو به جلو روی صندلی بنشینید و اجازه دهید عضلات شکمتان شل شوند.
  2. از طریق بینی نفس بکشید و تصور کنید که شما ظرفی هستید که از هوا پر می شود همانطور که آب را در گلدان می ریزید. ابتدا شکم خود را پر کنید، سپس دنده های پایینی خود را پر کنید (باید احساس کنید آنها منبسط می شوند) و سپس تا چانه خود را بالا ببرید.
  3. این نفس را تا ده بشمارید.
  4. حالا به آرامی نفس خود را بیرون دهید. در حین بازدم، دنده های خود را منبسط نگه دارید و شکم خود را سفت کنید، همانطور که در حالت “کرانچ” انجام می دهید – یعنی ماهیچه های پایین شکم باید در ابتدا وارد شوند، انگار که دارید یک لوله خمیر دندان را جمع می کنید. (از آنجایی که شما یک لوله خمیر دندان نیستید ، سینه خود را در حین بازدم بالا نگه دارید.)
  5. تکرار. هنگامی که در حالت نشسته به تمرین مسلط شدید، تمرین کنید که آن را در صحبت کردن و آواز خواندن خود بگنجانید. ممکن است لازم باشد ابتدا آن را به آرامی انجام دهید تا زمانی که بتوانید همه اقدامات را به آرامی هماهنگ کنید.

نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که تنفس باید کم و گسترده باشد. ”

نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که تنفس باید کم و گسترده باشد. اگر تمرین را به درستی انجام دهید، شکم شما به داخل می رود در حالی که قفسه سینه شما بیرون می ماند و منبسط می شود. تمرین این تکنیک مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت، از جمله:

  • آگاهی از تنفس شما را قادر می سازد تا به طور موثرتری نفس بکشید.
  • وضعیت مناسب برای تنفس ظاهری مطمئن و قوی ایجاد می کند. نفس عمیق تر باعث می شود که احساس اعتماد به نفس و قدرت بیشتری داشته باشید. اندرو ویل، MD می نویسد : “شما نمی توانید همیشه با یک عمل اراده خود را از نظر عاطفی متمرکز کنید، اما می توانید از اعصاب اختیاری خود استفاده کنید تا تنفس خود را آهسته، عمیق، آرام و منظم کنید و بقیه به دنبال آن خواهند بود.”
  • تنفس عمیق تنش را کاهش می دهد و به تمرکز بر فعالیت فکری کمک می کند. چارلز کرک توضیح می‌دهد که چگونه تکنیک تنفس مناسب به او کمک می‌کند تا در بازار معاملات آرام بماند.

تنفس و تنوع آوازی

مقاله قبلی Six Minutes به شما توصیه کرد که «از صدای خود برای تکمیل پیام خود استفاده کنید» این همان چیزی است که من از آن به عنوان تصویر آوازی یاد می‌کنم : اینکه شما چگونه از صدای صدایتان درک می‌شوید.

در حالت ایده آل، شما می خواهید محتوای شما با روش تحویل شما و هر دو با صدای شما هماهنگ باشد. تنوع آوازی همه چیز در مورد صدای صدا است و در این مورد، آن تصویر صوتی از طریق چندین جنبه از صدای شما از جمله سرعت، زیر و بم، مکث و قدرت ایجاد می شود.

سرعت

سرعت، سرعت تحویل شماست. به طور کلی، برای تنوع آوازی شما تشویق می‌شوید که سرعت خود را با افزایش سرعت و کاهش سرعت مناسب برای پیامی که می‌فرستید تغییر دهید. با این حال، برخی از افراد به دلیل تنفس ضعیف، با قدم زدن مشکل دارند. اگر خیلی سریع صحبت می کنید، یا اگر صحبت کردنتان سخت یا خیلی کند است، موارد زیر را در نظر بگیرید:

« با افزایش سرعت و کاهش سرعت مناسب برای پیامی که ارائه می‌دهید، سرعت خود را تغییر دهید. ”

  • تند تند صحبت کردن اغلب نتیجه عدم توقف برای نفس کشیدن است.
    راه حل : برای کند کردن صحبت کردن با تنفس، قبل از شروع، آگاهانه نفس بکشید. به یاد داشته باشید که بین ایده ها بایستید و نفس بکشید. دفعه بعد که یک سخنرانی را تمرین کردید، قبل از شروع صحبت، پنج بار برای دم و بازدم عمیق وقت بگذارید. سپس یک نفس عمیق دیگر بکشید و با شدت بازدم را وارد اولین کلمات خود کنید.
  • آهسته صحبت کردن نیز می تواند ناشی از عدم دریافت و استفاده کافی از هوا باشد.
    راه حل : عدم استفاده از هوای کافی می تواند باعث شود که فرد کسل کننده و بی روح به نظر برسد. این نیز ممکن است ناشی از وضعیت نامناسب بدن باشد. تکنیک تنفس بالا را با توجه ویژه به وضعیت بدن تمرین کنید. هنگام صحبت کردن، مطمئن شوید که هوا را با عضلات شکم حرکت می دهید. وقتی تمرین می‌کنید در مورد دوم زیاده‌روی کنید تا واقعاً نفس را در صدا احساس کنید. با تنفس عمیق تر و سپس استفاده از تمام هوای موجود در صدای خود، صدای پرانرژی تری ایجاد می کنید و همچنین احساس انرژی بیشتری می کنید.

گام صدا

گام با نت هایی که هنگام صحبت استفاده می کنیم تعیین می شود. بله، ما هنگام صحبت کردن، همانطور که برای آواز خواندن استفاده می کنیم، از نت استفاده می کنیم. با این حال، نت‌های صحبت تصادفی، غیررسمی مرتب شده‌اند و معمولاً از نت‌هایی که می‌خوانیم کوتاه‌تر هستند. برای ایجاد تنوع آوازی، افراد از زیر و بم های مختلف استفاده می کنند تا صدای آنها جذاب تر شود. گاهی اوقات مشکلات ایجاد تنوع در گام می تواند نتیجه تکنیک تنفس ضعیف باشد. در اینجا دو مشکل از این قبیل، علل احتمالی آنها و چند راه حل آنها آورده شده است:

  • صدای بسیار بلند و نازک می تواند نتیجه تنفس کم عمق (بدون انبساط و حمایت شکم) باشد.
    راه حل : راه حل تنفس کم عمق، شل کردن شکم و انداختن هوا به پایین است. این همچنین حنجره را شل می کند تا آنقدر بالا نرود. یک حنجره بالا می تواند صدای بلندتر و نازک تری ایجاد کند.
  • اگر صدای شما فشرده یا فشرده یا خیلی کم به نظر
    می رسد، ممکن است از تمام هوایی که وارد می کنید استفاده نکنید . درس دیگری از نثر پو این است که می توان صدایی بدون نفس تولید کرد. او می نویسد:

من متوجه شدم که اگر در آن بحران جالب، صدایم را به یک روده عمیق و منحصربفرد کاهش می دادم، ممکن بود همچنان ادامه می دادم … این زیر و بم صدا (غذا) بستگی به جریان نفس ندارد، بلکه به یک خاصیت اسپاسمیک عضلات گلو.

اگر نمی خواهید محدود به غرغر روده ای شوید، هوا باید آزادانه در صدای شما جریان داشته باشد. شما می توانید با تمرین یک صدای نفس گیر و سپس افزودن تدریجی صدای بیشتر و بیشتر به آن صدایی را بهبود بخشید. من این را “انرژی دادن به صدا” می نامم. همچنین این تاثیر را دارد که دستیابی به تنوع زیر را بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا صدا برای حرکت آزاد می‌شود و زیر و بم‌های بیشتری ایجاد می‌کند. اگر این کار را به درستی انجام دهید، قطعا آزادی را در صدای خود احساس خواهید کرد!

مکث کنید

« آگاهی از تنفس باعث مکث های طبیعی می شود. ”

هنگام صحبت کردن، مکث ها سکوت های طلایی هستند که به شنوندگان اجازه می دهند آنچه را که می گویید درک کنند. آنها «بیت‌هایی» هستند که یک بازیگر بین عبارات استفاده می‌کند. آنها چیزی خاص هستند که منجر به “زمان بندی کمدی” می شود. نکته مهم این است که مکث ها نیز به ما فرصت نفس کشیدن می دهند.

در اینجا نحوه اعمال تنفس برای مکث ها آمده است:

  • قبل از گفتن اولین کلمات خود نفس بکشید.
    اولین نفس کشیدن به شما این امکان را می دهد که همه چیز را از نظر فیزیکی، ذهنی و احساسی هماهنگ کنید. همچنین باعث می شود حنجره شما تحریک شود اما آرام شود. و در نهایت، اکسیژن را به جریان می‌اندازد تا بتوانید واضح‌تر فکر کنید و بهترین ظاهر خود را داشته باشید.
  • مراقب تنفس خود باشید.
    دیدن اینکه چه تعداد از مردم وقتی در مقابل تماشاچیان هستند به سادگی نفس کشیدن را فراموش می کنند شگفت انگیز است. همانطور که ممکن است تجربه کرده باشید، اعصاب می توانند نقش مهمی در فراموشی نفس کشیدن و احساس تنگی نفس داشته باشند. بنابراین راه حل کوتاه مدت برای این، همانطور که وبلاگ نویس Denise Graveline اشاره می کند ، مکث و نفس کشیدن است! با این حال، راه حل طولانی مدت این است که در تمام طول روز از تنفس خود آگاه باشید. آگاهی از تنفس باعث ایجاد مکث های طبیعی می شود. هر چه بیشتر تمرین کنید، به احتمال زیاد هنگام صحبت در جمع، نفس کشیدن را به یاد خواهید آورد.

قدرت

یک تصور غلط رایج در مورد Power این است که همان حجم صدا است. حقیقت این است که قدرت صوتی خیلی بیشتر از صدای بلند شماست. قدرت صوتی تماماً در مورد تأثیر صدای شما بر دیگران است. قدرت صوتی شخصی شما ممکن است در لحن صدای شما یا در نحوه بیان یک فکر پیدا شود. بسیاری از مردم از این که می آموزند که قدرت را می توان با نحوه تنفس و نحوه استفاده از نفس خود افزایش یا کاهش داد شگفت زده می شوند.

  • صدا در هوا حرکت می کند، بنابراین برای دریافت صدای قدرتمند باید هوا داشته باشید . شما می توانید با صدای بلند صحبت کنید، اما اگر آن هوا را در صدای خود وارد نکنید، فریاد خواهید زد. تأثیر شما بر دیگران ممکن است کاملاً متفاوت از آنچه در نظر داشتید باشد! علاوه بر این، حرکت هوا همراه با صدا امکان کنترل فوق العاده صدای شما را فراهم می کند تا بتوانید از تمام تکنیک های تنوع آوازی خود به طور موثرتری استفاده کنید.
  • بلندگوی قدرتمند کسی است که آرام و راحت باشد . صدای قدرتمند آرام و راحت است. تنفس عمیق حنجره را آرام می کند، بنابراین صدا می تواند در یک صدای راحت و طبیعی به جای صدای ساختگی یا اجباری قرار گیرد.
مجموعه مقالات تحویل آواز

توصیه های عملی برای زندگی روزمره

سعی کنید تکنیک تنفس خوب را چندین بار در روز تمرین کنید و به زودی آن را به طور طبیعی در گفتار روزمره خود وارد خواهید کرد. در اینجا چند نکته برای تمرین تنفس آورده شده است:

  • هنگام رانندگی تنفس را تمرین کنید. در حین رانندگی دست های شما بالا می رود که بالا نگه داشتن قفسه سینه را آسان تر می کند. و تمرین تنفس نیز می تواند خشم جاده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد!
  • در حالی که پشت میز خود نشسته اید، تنفس را تمرین کنید، زمانی که به طور معمول روی صندلی خود لمیده اید. روی لبه صندلی خود بنشینید و سه بار در روز 10 بار تمرین کنید.
  • هنگامی که می خواهید بخوابید یا در پایان یک جلسه تمرین روی زمین دراز کشیده اید، تنفس را تمرین کنید. هنگامی که دراز کشیده اید، جداسازی عضلات شکم و تقویت آنها برای تنفس صحیح آسان تر است. (شما حتی می توانید کتابی را روی شکم خود قرار دهید تا نحوه استفاده از آن عضلات را اغراق کنید تا آگاهی بهتری از نحوه انجام صحیح این کار داشته باشید. بالا و پایین رفتن کتاب را در حالی که “با شکم خود” نفس می کشید تماشا کنید.)

مطمئناً آزمون نهایی و واقعی این است که چگونه تنفس خوب را در ارائه های خود گنجانده اید. در روز ارائه بزرگ خود، به یاد داشته باشید که آگاهانه با استفاده از هوایی که وارد می‌کنید تمرین کنید. قبل از شروع صحبت پنج بار برای دم و بازدم عمیق وقت بگذارید، سپس یک نفس عمیق دیگر بکشید و در اولین کلمات خود نفس بکشید. فراموش نکنید که هر از گاهی در طول سخنرانی در مقابل حضار، سرعت خود را کم کنید و نفس بکشید.

همانطور که می گویند، تمرین باعث کامل می شود . پس تمرین کنید و طولی نخواهد کشید که بتوانید تنفس آموخته شده خود را مانند تنفسی که اکنون استفاده می کنید طبیعی کنید و فواید آن بسیار زیاد خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید