دوره آموزش مهارت های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان : 40 ساعت با همراه مدرک معتبر

آموزش نقشه برداری با پهپاد در اصفهان

دوره آموزش مهارت های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان : 40 ساعت با همراه مدرک معتبر

لذا در اصفهان نیز دوره مهارت های نقشه برداری با پهپاد برگزار می‌شود که همانند دوره‌های مشابه، به دانشجویان نگاه کاربردی و عملی به نقشه‌برداری با پهپاد کمک می‌کند. در این دوره، دانشجویان با انتخاب صحیح پهپاد و تنظیم تنظیمات مناسب، توانایی ثبت تصاویر با کیفیت بالا را خواهند داشت. همچنین، در این دوره اصولی از نقشه‌برداری با پهپاد تدریس می‌شود که شامل انجام پرواز در ارتفاع مطلوب، استفاده از دوربین‌های یکپارچه با دقت بالا، انتخاب نرم‌افزار مناسب برای پردازش داده‌های حاصله، و معرفی مهارت‌های نامبرده و… است. همچنین در پایان دوره، دانشجویان قادر خواهند بود که با استفاده از داده‌های حاصله از پهپاد به ساخت نقشه‌های مورد نیاز خود بپردازند.

 

دوره آموزش مهارت های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان :

این دوره با هدف آموزش مفاهیم و تکنیک‌های نقشه برداری با استفاده از پهپاد برای دانشجویان، مهندسان و علاقمندان به کسب مهارت در این حوزه برگزار می شود. در این دوره مباحثی از جمله: نرم افزارهای نقشه‌برداری، حرکت بهینه‌ی پهپاد برای عکس‌برداری، بررسی نقشه های با دقت بالا، تشخیص و برچسب‌گذاری موارد مرتبط با نقشه برداری و … شرح داده می شوند. همچنین، در طی دوره، دانشجویان با کاربرد تجهیزات گوناگون پهپادهای نظامی و تجهیزات بیسیم و فضایی، آشنا می شوند.

دوره آموزش مهارت های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان، به صورت کاربردی و عملی ارائه می شود. این دوره برای هواپیمان کوادکوپترهای چهارپره ارایه می‌شودکه این تجهیزات امکانات نوینی را به شما ارایه می‌دهند. از پهپاد برای ایجاد نقشه های با دقت بالا، ترسیم موارد احتمالی و بررسی فواصل زمینی و خطوط انتقال استفاده می شود. با کامل کردن دوره، شما قادر خواهید بود نقشه های دقیق تری را بطور بیشتر و کیفیت بالاتری تهیه کنید.

آموزش نقشه برداری با پهپاد در اصفهان

 

جزئیات دوره مهارت های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان :

این دوره شامل مفاهیم و اصول پهپاد، ستون ثابت، مبانی GPS و INS، نقشه شماتیک و تهیه نقشه با استفاده از پهپاد، تصویربرداری از هوا، استفاده از نرم افزار های مرتبط با نقشه برداری و پردازش تصاویر، ضبط داده های پهپاد و مدیریت آن ها، تشخیص شکل و ابعاد اشیاء و مراحل تولید نقشه های سه بعدی با استفاده از پهپادهای مجهز به سنسور های مختلف می‌شود. در انتهای دوره، دانشجویان تمرینات عملی روی پهپادهای حرفه‌ای خواهند داشت تا بتوانند در محیط‌های حرفه‌ای نیز با موفقیت کار کنند.

 

تعداد ساعات تماس دانشجویان و پژوهشگران و مهندسان:

این برنامه طولانی مدت برای 30 ساعت طراحی شده است و به صورت حضوری و آنلاین می باشد.دوره مهارت‌های نقشه برداری در اهواز، اهداف بسیاری برای دانشجویان و علاقه‌مندان در این حوزه دارد.

 

اهداف آموزشی دوره مهارت های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان :

به طور کلی، اهداف آموزشی دوره مهارت های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان عبارتند از:
– آشنایی با اصول نقشه برداری و انواع نقشه ها
– آشنایی با انواع پهپاد ها و قابلیت های دردسترس آن ها
– آموزش نرم افزار های پایه برای پردازش تصاویر حاصل از پهپاد
– آشنایی با استانداردهای نقشه برداری و جغرافیایی
– آموزش روش ها و تکنیک های مختلف نقشه برداری با پهپاد
– آموزش تنظیمات مناسب پهپاد برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا
– آموزش استفاده از نرم افزار GIS برای طراحی و تولید نقشه های مختلف
– آشنایی با قانون های مربوط به پهپاد ها و همچنین مسائل ایمنی و حفاظت اطلاعات.

 

فلسفه دوره مهارت های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان :

هدف اصلی این دوره، آموزش دانشجویان به تکنیک‌ها و مفاهیم مربوط به نقشه برداری با پهپاد و روش‌های تصویربرداری از هوا با استفاده از پهپاد، است. در طی دوره، دانشجویان با روش‌های مختلف نقشه برداری، نرم افزارها و ابزارهای مورد نیاز برای این کار آشنا می‌شوند. هدف اصلی این دوره، تقویت و توسعه مفاهیم دانشجویان در زمینه نقشه برداری با پهپاد است تا بتوانند نقشه‌های دقیق و با کیفیت بالا را تهیه کنند.

در این دوره، مفاهیم مهمی از جمله پهپادهای نظامی، استفاده از نرم افزارهای مختلف مرتبط با نقشه برداری، تهیه نقشه های شماتیک و تصویربرداری از هوا با استفاده از پهپاد و مدیریت داده های حاصل از تصاویر تدریس می‌شود. دانشجویان با آشنایی با اصول و مفاهیم مطلوب و استفاده از پهپاد، همچنین با قابلیت‌ها و محدودیت‌های هر پهپاد و روش‌های تنظیم آن ها برای جمع‌آوری داده‌ها، می‌توانند نقشه های دقیق و با کیفیت بالا را تهیه کنند.

 

زبان برنامه دوره مهارت های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان :

فارسی

 

شرکت کنندگان دوره مهارت های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان :

به طور کلی، شرکت کنندگان در دوره مهارت های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان، از دانشجویان، مهندسان، فناوران، کارشناسان ارشد و علاقه مندان به حوزه GIS و نقشه برداری هستند. عموما این دوره برای افرادی که میخواهند برای کار خود نقشه های دقیق تهیه کنند و از پهپادهای تجهیزاتی استفاده کنند و همچنین برای کسانی که به دنبال کسب مهارت های و مفاهیمی در حوزه GIS و نقشه برداری هستند مفید است.

 

پیش نیاز دوره مهارت های نقشه برداری پهپاد در اصفهان :

مهارت‌های پیش نیاز برای شرکت در دوره مهارت‌های نقشه برداری با پهپاد در اصفهان، شامل مفاهیم پایه جغرافیایی، نقشه کشی و تولید نقشه، نرم‌افزارهای پردازش تصویر و نرم‌افزارهای GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) می‌باشد. قبل از شروع دوره، توصیه می‌شود که دانشجویان اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند. همچنین، آشنایی با فناوری‌های پهپاد، روش‌های تصویربرداری از هوا و مقررات و قوانین مربوط به پهپادها نیز می‌تواند مفید باشد.

 

سیاست های پرداخت شهریه، برداشت و بازپرداخت:

قیمت این برنامه بستگی به تعداد شرکت کنندگان و مکانی دارد که سازمانی که مایل است مربیان ما برای ارائه این دوره سفر کنند. هزینه ها / پرداخت ها غیر قابل استرداد است.

……………………………………………………………………………………………………

آموزش نقشه برداری با پهپاد در اصفهان

نقشه برداری و نقشه برداری پهپاد چیست؟

بررسی پهپادی استفاده از پهپادها یا وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) مجهز به دوربین های RGB، دوربین های چند طیفی یا محموله های LiDAR برای جمع آوری داده ها است. و سپس این داده ها به تجهیزات ویژه روی زمین در نزدیکی اپراتور پهپاد منتقل می شود. نتیجه نهایی نقشه برداری زمینی با هواپیماهای بدون سرنشین یک نقشه کامل از جزئیات در مقیاس معین است که در قالب دیجیتال ارائه شده است.

پهپادهای نقشه برداری می توانند در ارتفاعات بسیار پایین تری نسبت به تکنیک های سنتی مانند هواپیماهای سرنشین دار یا ماهواره ها پرواز کنند و تصاویری با وضوح بالا و با دقت بالا را سریعتر و ارزان تر و مستقل از شرایط آب و هوایی مانند پوشش ابر ارائه دهند.

مزایای بررسی پهپاد چیست؟
حتی مبتدی ترین کاربر هم می داند که می توان از پهپادها برای عکاسی استفاده کرد. در دسترس بودن عکاسی هوایی بدون سرنشین منجر به استفاده از آن در بسیاری از بخش ها و تولید تصاویر باورنکردنی شده است. اما آیا برای کار نقشه برداری یا نقشه برداری بعدی شما به اندازه کافی خوب است؟ بیایید نگاهی به برخی از مزایای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای نقشه برداری و نقشه برداری بیندازیم.
در زمان و هزینه صرفه جویی کنید
مزیت اقتصادی نقشه برداری زمینی هواپیماهای بدون سرنشین در درجه اول ناشی از هزینه های عملیاتی پایین آن در مقایسه با رقبای اصلی آن، هواپیماها و هلیکوپترها است که تا 10 برابر گران تر از توپوگرافی پهپادها هستند. علاوه بر این، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بررسی پهپادها تا پنج برابر سریع‌تر از روش‌های سنتی زمینی است.
ارائه دقت داده بالا
پهپادها دقت بسیار بالایی دارند، به طوری که نقشه برداری هوایی به دقت در سطح سانتی متر می رسد و دقت نقشه برداری معمولاً به 1:1000 می رسد. علاوه بر این، نقشه برداری هوایی همچنین دارای اطلاعات جغرافیایی سه بعدی زیادی است که می تواند داده های زمین در مقیاس بزرگ را ضبط کند.
مکان های غیرقابل دسترس را امن تر نقشه برداری کنید
بررسی توپوگرافی هواپیماهای بدون سرنشین به ما امکان می دهد داده های گسترده و قابل اعتمادی را از مکان های غیرقابل دسترس، شیب های تند ناامن یا زمین های خطرناک به دست آوریم. این بدان معنی است که نقشه برداران می توانند یک مدل کامپیوتری سه بعدی از شی مورد مطالعه ایجاد کنند و یک سری اندازه گیری را در دفتر انجام دهند، بدون اینکه لزوماً برای به دست آوردن داده ها در میدان یا منطقه خطرناک باشند.
بهترین پهپاد برای نقشه برداری زمینی چیست؟
به عنوان بهترین پهپاد برای نقشه برداری زمینی، پهپادهای VTOL سری JOUAV CW یک راه حل جامع نقشه برداری پهپاد ارائه می دهد که پهپادهایی را منتشر کرده است که می توانند عملکردهای مختلفی را با توجه به نیازهای مختلف کاربران انجام دهند.
CW-007
یک پلت فرم قابل حمل و یکپارچه پهپاد که قابلیت اطمینان استثنایی را به مشتریان ما ارائه می دهد.
CW-15
پهپاد VTOL هوشمند چند منظوره و با باتری
CW-25E
پهپاد VTOL با بال ثابت الکتریکی با استقامت طولانی
CW-30E
پهپاد هیبریدی بنزین و باتری طولانی مدت پرواز
ویژگی های پهپادهای JOUAV

برخاستن و فرود عمودی (VTOL)

پهپادهای JOUAV VTOL (برخاست و فرود عمودی) یک رویکرد ترکیبی را نشان می دهد که عناصر طراحی چهار روتور و بال ثابت را ترکیب می کند. آنها مانند کوادکوپترها به صورت عمودی برمی خیزند و فرود می آیند، به این معنی که پهپادهای JOUAV می توانند به آرامی در مناطق باریک مانند صخره ها، جنگل ها یا مناطق کوهستانی بلند شوند و فرود بیایند. در همین حال، پهپادها مزایای استقامت طولانی و سرعت پرواز سریع پهپادهای بال ثابت را دارند که آنها را برای نقشه برداری مناطق بزرگ مناسب می کند.

تا 10 ساعت استقامت / حداکثر بار 25 کیلوگرم

پهپاد JOUAV با استفاده از روش‌های مختلفی مانند بهینه‌سازی آیرودینامیکی، بهینه‌سازی سیستم قدرت و باتری‌های با چگالی انرژی بالا سفارشی‌سازی شده ، ۵ برابر بیشتر از رقبای خود است و می‌تواند در شرایط بار سنگین به حداکثر ۱۰ ساعت پرواز برسد.

پهپادهای JOUAV می‌توانند دوربین‌های ارتوفوتو، دوربین‌های چندگانه، دوربین‌های گیمبال، دوربین‌های فراطیفی، دوربین‌های چند طیفی، حسگرهای جوی، هواپیماهای مغناطیسی و سایر تجهیزات مأموریت را بگیرند و از توسعه ثانویه پشتیبانی می‌کنند. این پهپاد می تواند وزنی بین 0.8 تا 25 کیلوگرم را حمل کند .

تا 1 سانتی متر (0.4 اینچ) دقت مطلق

پهپاد JOUAV از هر دو حالت RTK و PPK استفاده می کند. RTK در درجه اول برای فرودهای عمودی مستقل در سطح سانتی متر استفاده می شود، و PPK در درجه اول برای خروجی داده های POS با دقت بالا برای اطمینان از کاهش زیاد در نقاط کنترل تصویر استفاده می شود. پهپاد JOUAV RTK بهترین دقت مطلق را در کلاس با دقت موقعیت عمودی تا 3 سانتی متر و دقت موقعیت افقی تا 1 سانتی متر ارائه می دهد که به پهپاد JOUAV از ارتفاع بالا اجازه می دهد تا بر فراز آن پرواز کند و همچنان تصاویر GSD پایین را ارائه دهد.

پرواز در محیط های خشن

از طریق تجزیه و تحلیل و آزمایش بهینه سازی مداوم سیستم قدرت، پهپاد JOUAV می تواند با وجود هوای رقیق تر، در ارتفاع 4500 متری به طور موثر پرواز کند. این پهپاد ضد آب است و اطمینان می دهد که هواپیما می تواند در باران و برف خفیف پرواز کند. آنها می توانند با خیال راحت پرواز کنند و داده ها را در بادهایی با سرعت 12 متر بر ثانیه و 28 مایل در ساعت جمع آوری کنند .

ساده ترین و مستقل ترین پهپادها برای پرواز

پس از فشار دادن دکمه تیک آف، پهپاد به طور خودکار در مسیری برنامه ریزی شده از زمین بلند می شود، تصاویری می گیرد و سپس از جایی که شروع شده فرود می آید. اپراتور در طول این فرآیند نیازی به انجام کار دیگری ندارد.

پهپادهای JOUAV همچنین از حالت تعقیب زمین بر اساس نقشه سه بعدی دیجیتالی با دقت بالا پشتیبانی می کنند. با استفاده از این ویژگی، آنها می توانند به طور خودکار یک مسیر ارتفاع متغیر را بر اساس منطقه اندازه گیری ایجاد کنند و یک وضوح ثابت زمین را برای نتایج بهتر داده ها حفظ کنند.

امن ترین پهپاد برای پرواز

حسگرهای جلو و عقب پهپادهای JOUAV دارای برد تشخیص تا 240 متر و میدان دید وسیع هستند. بنابراین می توانید مطمئن باشید که تمام موانع سر راه خود را می گیرد و به طور موثر از آنها اجتناب می کند و پرواز ایمن را تضمین می کند. سنسورهای رو به پایین امکان اندازه گیری محدوده 50 متری را فراهم می کنند که می تواند برای جلوگیری از فرود خطرناک مکان انجام شود.

چگونه با پهپادهای JOUAV VTOL بررسی پهپاد انجام دهیم؟
در زیر می توانید نحوه انجام نقشه برداری زمینی با پهپادهای نقشه برداری JOUAV را بیاموزید. شما می دانید که چگونه یک پرواز را برنامه ریزی کنید، چگونه تصاویر هوایی را جمع آوری کنید، و چگونه یک نقشه ارتوموزائیک ایجاد کنید.
مرحله 1
مقررات و آب و هوا را بررسی کنید. قبل از پرواز با پهپاد، باید مقررات محلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پهپاد مجاز است در مکانی که می خواهید بررسی کنید پرواز کند. همچنین مطمئن شوید در روزی که قصد پرواز دارید باران، مه، بارش برف یا باد شدید وجود نداشته باشد.
گام 2
نقاط کنترل زمینی را تنظیم کنید. هنگام تنظیم نقاط کنترل زمینی، باید کمیت، کیفیت و توزیع را در نظر بگیریم. برای پهپادی مانند سری JOUAV CW که دارای ماژول RTK است، توصیه می کنیم برای هر پروژه 5 نقطه بازرسی تنظیم شود، زیرا پهپاد از قبل توانایی ارجاع جغرافیایی عکس هایی را که می گیرد با دقت بهتر از 1 سانتی متر دارد.
مرحله 3
همپوشانی و حالت پرواز را تنظیم کنید. برای اکثر بررسی‌های هوایی هواپیماهای بدون سرنشین، همپوشانی عکس باید روی 75/75 تنظیم شود و حالت پرواز باید “حالت چمن‌زنی” یا یک مسیر پروازی فراگیر در کل سایت باشد.
مرحله 4
با FlightSurv برنامه های پرواز نظرسنجی ایجاد کنید. شما فقط باید کلیک کنید و نقاطی را در اطراف منطقه ای که می خواهید یک فایل KML را بررسی یا وارد کنید، بکشید. هنگام راه اندازی، باید ارتفاع پرواز را بر اساس دقتی که می خواهید تنظیم کنید و از اجسام تا ارتفاع و تفاوت در ارتفاع آگاه باشید.
مرحله 5
پرواز کنید و داده ها را جمع آوری کنید. اکنون باید پهپاد را باز کرده و مونتاژ کنید، چک لیست تعاملی را دنبال کنید و هر پارامتر را یکی یکی بررسی کنید. پس از فشار دادن دکمه تیک آف، پهپاد به صورت خودکار از زمین بلند می شود و بدون اینکه خلبان کاری انجام دهد تصاویری را ثبت می کند.
مرحله 6
پس از تجزیه و تحلیل. پس از چند پرواز، باید تصاویر را در یک نرم افزار پس پردازش آپلود کنید که یک نقشه سه بعدی یا یک نقشه ارتوموزائیک تولید می کند. بر اساس تصاویر ارائه شده، می توانید بر روی یافتن حجم، موقعیت جغرافیایی، ارتفاع یا آسیب تمرکز کنید.
مطالعات موردی در دنیای واقعی نقشه برداری و نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین
متخصصان نظرسنجی از همه صنایع از پهپادهای سری JOUAV CW برای نقشه برداری بهتر و سریعتر استفاده می کنند. در زیر، چند مورد واقعی را انتخاب کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم بفهمید چگونه پهپادها به تغییر نقشه‌برداری هوایی کمک می‌کنند.
شرکت بررسی هاینان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین بال ثابت به GSD 2 سانتی متری دست می یابد
هاینان مقصد استراحتگاه استوایی است که به هاوایی چین معروف است. در ژوئن 2020، دولت چین برنامه ای را برای تبدیل استان جزیره ای هاینان به بزرگترین جزیره جهان اعلام کرد.
پهپادها مدیریت خطر زمین لغزش را در رودخانه جینشا بهبود می بخشند
رودخانه جینشا، به عنوان بخش بالایی رودخانه یانگ تسه، از چهار استان از جمله چینگهای، تبت، سیچوان و یوننان در غرب چین می گذرد. در 11 اکتبر 2018، رانش زمین در مقیاس بزرگ رخ داد
بررسی مغناطیسی پهپاد برای اکتشاف مواد معدنی در گانسو
بررسی های هوا مغناطیسی همیشه یک کار چالش برانگیز است. آنها به طور سنتی درگیر استفاده از هواپیماهای سرنشین دار با انواع تجهیزات سنگین و گران قیمت در مناطق غیرقابل پذیرایی و خطرناک بوده اند.&nbs
پهپادهای VTOL به شبکه برق گوانگدونگ کمک می کنند تا راندمان بازرسی را 10 بار بهبود بخشد
شرکت شبکه برق گوانگدونگ در استان های جنوبی گوانگدونگ در شبکه های برق سرمایه گذاری، ساخت و راه اندازی می کند. این شرکت 19 دفتر تامین برق شهری را مدیریت می کند که تعداد زیادی تولید دارد
هواپیماهای بدون سرنشین به جمع آوری داده های دقیق در مورد سومین بررسی ملی زمین چین کمک می کنند
چین سومین بررسی ملی زمین را در 9 اکتبر 2017 راه اندازی کرد. هدف از بررسی ملی بررسی کامل وضعیت کاربری زمین، جمع آوری داده های دقیق زمین و بهبود مکانیسم است.
ابرهای نقطه سه بعدی از CW-25E به بهبود مدیریت جنگل کمک می کنند
دفتر زمین‌شناسی غیرآهنی یوننان از CW-25E برای جمع‌آوری داده‌های ابر نقطه لیزری و ارتوفوتو از 950 کیلومتر مربع جنگل در استان یوننان، چین، تنها در 8 ساعت استفاده کرد. داده های ابر نقطه سه بعدی گرفته شده او
پهپادها در نقشه برداری چه کاربردهایی دارند؟

بسیاری از صنایع به نقشه برداران نیاز دارند تا نقشه مناطق زمین را تهیه کنند. از تعیین درجه کلی یک منطقه گرفته تا ایجاد نقشه های دقیق از هر فوت مربع، نقشه برداری پهپاد کار نقشه بردار را آسان تر، سریع تر و ایمن تر می کند. در میان بسیاری از صنایعی که از پهپادها برای نقشه برداری GIS استفاده می کنند، برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

نقشه برداری توپوگرافی

هواپیماهای بدون سرنشین هزینه های انسانی بررسی های توپوگرافی را تا حد زیادی کاهش می دهند و آنها را کارآمدتر و دقیق تر می کنند. پهپادهای پیمایشی می توانند عکس های ارتوفتو با وضوح بالا و مدل های سه بعدی دقیق تولید کنند. حتی در محیط‌های پیچیده یا دسترسی به آن‌ها، آنها همچنان می‌توانند نقشه‌های با دقت بالا را به سرعت تولید کنند. نقشه برداران می توانند از این نقشه ها، همراه با تخصص، برای تولید نقشه های بسیار دقیق برای مشتریان خود استفاده کنند.

  • بیشتر بخوانید: هواپیماهای بدون سرنشین به جمع آوری داده های دقیق در مورد سومین بررسی زمین ملی چین کمک می کنند

نقشه برداری راه سازی

یک پهپاد در ساخت و ساز به شوراها، آژانس‌های حمل‌ونقل و شرکت‌های مهندسی عمران کمک می‌کند تا نقشه‌های خطی دقیق و بزرگ را به سرعت و با دقت ایجاد کنند. با حمل LiDAR می تواند کارهای خاکی و خاک را به طور دقیق اندازه گیری کند.

 

نقشه برداری سد

اندازه گیری سدها و سایر سازه های بزرگ به دلیل سطوح مختلف آب ساکن و مناطق صعب العبور می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. پهپادها با ترکیب تجهیزات حسگر پیشرفته، سیستم‌های ارتباطی انعطاف‌پذیر و طرح‌های فشرده، می‌توانند با موفقیت در بررسی سدها و ارزیابی‌های بصری سازه‌های بزرگ و مناطق صعب العبور به کار روند.

 

برنامه ریزی شهری

پهپاد برای یک شهر هوشمند در حال آزمایش و استقرار است تا به سرعت جمع آوری، تجمیع، تجزیه و تحلیل و ارائه نقشه های توپوگرافی بسیار دقیق از مناطق شهری، پایه و اساس یک شهر هوشمند، ارائه شود. این داده ها برنامه هایی را تسهیل می کند که عملیات را بهبود می بخشد، ساکنان را درگیر می کند و از جوامع پشتیبانی می کند.

مدیریت و نظارت جنگلداری

وسعت زیاد زمین‌های جنگلی طبیعی، مدیریت و نظارت بر جنگل‌ها را بسیار پر زحمت می‌کند و در نتیجه کار زمان‌بر، خسته‌کننده و اغلب خطرناک را برای کارکنان به همراه دارد. یک پهپاد LiDAR مجهز به LiDAR و حسگرهای تصویربرداری برای بازتولید دقیق محیط جنگلی در قالب سه بعدی (مانند فتوگرامتری و ابرهای نقطه ای) است. از طریق نرم افزار تحلیل قدرتمند، بازرسان می توانند معیارهایی مانند ارتفاع درخت، قطر، حجم و تعداد را استخراج کنند.

 

پایش خطرات زمین شناسی

در صورت وقوع یک فاجعه زمین شناسی، کارگران فنی می توانند از فناوری نقشه برداری پهپاد برای گرفتن عکس های پانوراما از منطقه فاجعه زمین شناسی در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده کنند و تصویر را در سیستم برای دستیابی به تجسم سه بعدی انجام دهند که تا حد زیادی دشواری نجات را کاهش می دهد.

بازرسی شبکه برق

از پهپادها می توان برای بازرسی خطوط برق و دکل های برق از نظر صاعقه، زنگ زدگی/خوردگی و پیچ های آسیب دیده استفاده کرد. راه حل بازرسی خطوط برق داده های دقیق و دقیق را در مورد تمام قسمت های شبکه ارائه می دهد، بازرسی خودکار، امکان تعمیرات به موقع و کاهش زمان خرابی را فراهم می کند.

نقشه برداری معدن

هواپیماهای بدون سرنشین در معدن به متخصصان این امکان را می‌دهند که داده‌های هوایی خاصی را در سایت‌های معدن به دست آورند تا بهره‌وری، برنامه‌ریزی، ایمنی، مدیریت موجودی و موارد دیگر را بهبود بخشند. در صنعت معدن، بررسی‌های استخراج پهپاد شامل پهپادهای مجهز به دوربین‌های RGB است که از زوایای مختلف از سایت عکس می‌گیرند.

 

با نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین می توانید انتظار چه نوع محصولات قابل تحویلی را داشته باشید؟
یک بررسی پهپادی بسته به دوربین و حسگر مورد استفاده برای اندازه‌گیری و نرم‌افزار مورد استفاده برای پس‌پردازش، می‌تواند نتایج مختلفی را تولید کند:

نقشه های ارتوموزائیک

تصویری از پهپاد که از نظر اعوجاج لنز، شیب دوربین، پرسپکتیو و تسکین توپوگرافی (یعنی تغییرات ارتفاع در سطح زمین) تصحیح شده است و در پس پردازش برای ایجاد یک تصویر با کیفیت نقشه بزرگ با سطح جزئیات بالا به هم متصل شده است. و وضوح.

ابر نقطه سه بعدی

داده های ابر نقطه سه بعدی، هر نقطه حاوی اطلاعات مختصات سه بعدی، یعنی عناصر X، Y و Z است. گاهی اوقات حاوی اطلاعات رنگ، اطلاعات شدت بازتاب، اطلاعات تعداد اکو و غیره است.

نمودار خطی دیجیتال (DLG)

نقشه خط دیجیتال (DLG) یک ویژگی نقشه است که به عنوان یک بردار دیجیتال نشان داده می شود. یک DLG اطلاعاتی را در مورد ویژگی های جغرافیایی زمین به تصویر می کشد. علاوه بر این، شامل ویژگی های اداری، هیدروگرافی، حمل و نقل و ساخت دست بشر است.

مدل‌های سطح دیجیتال (DSM)

مدل سطح دیجیتال یک مدل ارتفاعی از سطح زمین است که شامل ارتفاع ساختمان های سطحی، پل ها، درختان و غیره می شود.

نقشه حرارتی

یک پهپاد حرارتی با دوربین حرارتی بررسی می‌کند و به سرعت اهدافی را با علائم گرمای غیرعادی شناسایی می‌کند.

نقشه چند طیفی

تصاویر چند طیفی ابزار بسیار موثری برای ارزیابی بهره وری خاک و تجزیه و تحلیل سلامت گیاه هستند.

سوالات متداول نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین

پهپادها چقدر برای نقشه برداری دقیق هستند؟

دقت نقشه برداری پهپاد به عملکرد پهپاد، کیفیت دوربین، عوامل آب و هوا، ارتفاع پرواز و … بستگی دارد.

به طور کلی، نقشه‌های هواپیماهای بدون سرنشین که با استفاده از تجهیزات پهپاد با کیفیت، برنامه‌ریزی دقیق پرواز، نقاط کنترل زمینی GPS درجه تجاری و نرم‌افزار پردازش درجه تجاری تولید می‌شوند، پتانسیل دقیقی در حدود ۲ تا ۳ سانتی‌متر افقی و ۵ تا ۶ سانتی‌متر عمودی را دارند.

محدودیت های بررسی پهپادها چیست؟

پهپادهای تجاری می توانند ابزار بسیار مفیدی برای نقشه برداری پروژه ها در هر صنعتی باشند، اما بدون ایراد نیستند. برخی محدودیت ها و عوارض احتمالی برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای نقشه برداری هوایی وجود دارد.

  • پهپادها به خوبی با بادهای شدید کنار نمی آیند. پهپادها سبک و کوچک هستند، بنابراین می‌توانند به راحتی توسط بادهای شدید منحرف شوند و از دستیابی به نتایج دقیق جلوگیری می‌کنند.
  • هواپیماهای بدون سرنشین را می توان به راحتی ربوده یا دستکاری کرد. شبیه هک کردن کامپیوتر است که هکرها می توانند سیگنال ها را از یک مایل دورتر رهگیری کنند تا با پهپاد شما ارتباط برقرار کنند تا بتوانند ابزار را دستکاری کنند.
  • هواپیماهای بدون سرنشین باید توسط شخصی که در عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آموزش دیده برای به دست آوردن تصاویر و داده ها به شیوه ای ایمن و کارآمد به پرواز درآیند. این باعث افزایش هزینه استفاده از پهپادها می شود.
  • قوانین در حال تغییر هواپیماهای بدون سرنشین در مورد استفاده از پهپادها مقررات مختلفی وجود دارد. طبق دستورالعمل‌ها و مقررات FAA، هواپیماهای بدون سرنشین را نمی‌توان بر فراز پایگاه‌های نظامی، نزدیک فرودگاه‌ها یا در مناطق پرجمعیت و شلوغ پرواز کرد.

نقشه برداری پهپاد چگونه کار می کند؟

مانند تصاویر ماهواره ای، پهپادها عکس های گرفته شده از هوا یا از ارتفاع کنترل شده را بررسی می کنند. پهپادها که به دوربین هایی با قابلیت های مختلف مجهز هستند، می توانند تصاویری با وضوح بالا تولید کنند.

هنگام گرفتن عکس، اپراتور باید تعمیر و نگهداری و کالیبراسیون پهپاد را بررسی کند. سپس نرم افزار نقشه برداری پهپاد عکس های گرفته شده توسط پهپاد را تجزیه و تحلیل می کند، آنها را تراز و کالیبره می کند و بر اساس این عکس ها یک مدل سه بعدی ایجاد می کند.

علاوه بر فتوگرامتری، پهپادها می توانند حسگرهای LiDAR را برای اندازه گیری فواصل و ارتفاع اجسام حمل کنند که امکان بررسی دقیق تری را نسبت به بررسی های ماهواره ای فراهم می کند.

تفاوت بین LiDAR و فتوگرامتری چیست؟

امروزه پهپادهای پیمایشی می توانند هم حسگرهای LiDAR و هم فتوگرامتری را حمل کنند، کدام یک را باید انتخاب کنیم؟

این کاملاً به استفاده خاص بستگی دارد. در زمینه نقشه برداری جنگلداری، LiDAR یک مزیت قابل توجه است. فتوگرامتری هواپیمای بدون سرنشین تنها در صورتی می تواند دقت عمودی بالایی ایجاد کند که سایت دارای پوشش گیاهی کم باشد، در حالی که LiDAR می تواند پوشش گیاهی متراکم تر و مناطق وسیعی از درختان را ترسیم کند. اما وقتی صحبت از نیازهای نقشه برداری گسترده تر در صنایع ساختمانی، معدنی و مصالح ساختمانی می شود، فتوگرامتری راه حل مقرون به صرفه تری با دقت خوب و سهولت استفاده برای اکثر تیم ها است.

نقاط کنترل زمینی چیست؟

در نقشه برداری هوایی، نقاط کنترل زمینی (GCPs) نقاطی روی زمین با مختصات شناخته شده ای هستند که در داخل مرز بررسی پهپاد بر روی زمین قرار می گیرند. آنها برای کمک به نرم افزار نقشه برداری پهپاد استفاده می شوند تا نقشه شما را با دنیای واقعی اطراف آن دقیقاً مکان یابی کند.

PPK و RTK در نظرسنجی چیست؟

سینماتیک پس پردازش (PPK) یک تکنیک تصحیح GPS است که داده‌های موقعیت را پس از جمع‌آوری و آپلود تصحیح می‌کند. سینماتیک بلادرنگ (RTK) یکی دیگر از تکنیک‌های تصحیح GPS مشابه PPK است، اما داده‌های موقعیت را در زمان واقعی تصحیح می‌کند زیرا پهپاد تصاویر میدان را اندازه‌گیری می‌کند و می‌گیرد.

چگونه موقعیت پهپادها را در نظرسنجی پهپاد اندازه گیری کنیم؟

موقعیت پهپاد در حین پرواز را می توان با نقاط کنترل زمینی (GCP)، سینماتیک بلادرنگ (RTK) یا سینماتیک پس از پردازش (PPK) اندازه گیری کرد.

نرم افزار نقشه برداری پهپاد چیست؟

نرم افزار نقشه برداری پهپاد را می توان بر روی یک ایستگاه کنترل زمینی اختصاصی پهپاد (GCS) یا بر روی لپ تاپ، تبلت یا تلفن همراه برای دوخت تصاویر هوایی و داده های LiDAR جمع آوری شده توسط پهپادها در نقشه ها و مدل های دو بعدی و سه بعدی نصب کرد.

کدام نرم افزار برای بررسی پهپادها؟

FlightSurv یک نرم افزار نقشه برداری پهپاد با کاربری آسان است که به طور خاص برای استفاده های حرفه ای طراحی شده است. این نرم افزار مبتنی بر ابر می تواند به عنوان یک برنامه تلفن همراه برای یک کاربر یا به عنوان یک مشتری سازمانی با هر تعداد کاربر مورد استفاده قرار گیرد.

بسیاری از ویژگی ها و گزینه های پرواز مستقل در نرم افزار وجود دارد، از جمله بررسی تجهیزات پهپاد و پشتیبانی از ماموریت های متعدد.

این پلتفرم دارای ویژگی‌های غنی و پر از عملیات مبتنی بر ابر است که می‌توان آن را به راحتی مدیریت کرد حتی اگر اعضای تیم یا مشتریان زیادی داشته باشید که به داده‌های پهپاد شما در دستگاه‌های تلفن همراه خود نیاز دارند.

هزینه بررسی پهپاد چقدر است؟

به طور کلی، متوسط ​​هزینه استخدام یک شرکت بررسی هواپیماهای بدون سرنشین بین 30 تا 120 دلار در هر مایل است. بسته به نوع بررسی پهپاد، اندازه پروژه، دقت مورد نظر و خروجی مورد نیاز، این هزینه ممکن است بیشتر یا کمتر از آن باشد.

هزینه LiDAR برای نقشه برداری چقدر است؟

هزینه یک پهپاد با LiDAR برای نقشه برداری هوایی 2500 دلار در روز است، در حالی که یک هواپیمای سرنشین دار سیستم LiDA

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید