آموزش مقاله نویسی در علوم اجتماعی

اصول

اگرچه ممکن است تفاوتهایی در نوشتن انتظارات بین رشته ها وجود داشته باشد ، اما همه نویسندگان مطالب علمی ملزم به رعایت استانداردهای اساسی نوشتن مانند نوشتن جملات روشن ، مختصر و صحیح از نظر دستوری هستند. با استفاده از علائم نگارشی مناسب و در همه برنامه های Walden از سبک APA استفاده می شود. با این وجود ، هنگام نوشتن در علوم اجتماعی ، دانشجویان باید با اهداف این رشته نیز آشنا باشند زیرا این موارد انتظارات نوشتاری این رشته را آگاه می کند. طبق گفته راگین (1994) ، هدف اصلی تحقیقات علوم اجتماعی “شناسایی نظم در پیچیدگی زندگی اجتماعی” است (پاراگراف 1). خدمت به هدف اصلی اهداف ثانویه زیر است:

  1. شناسایی الگوها و روابط عمومی
  2. نظریه های آزمایش و تصفیه
  3. پیشگویی
  4. تفسیر پدیده های مهم فرهنگی و تاریخی
  5. بررسی تنوع
  6. صدا دادن
  7. پیشبرد نظریه های جدید (راگین ، 1994 ، پاراگراف 2)

برای تحقق این اهداف ، دانشمندان علوم اجتماعی رفتار افراد ، سیستم ها ، فرهنگ ها ، جوامع و موارد دیگر را مورد بررسی و تبیین قرار می دهند (برنامه نوشتن دارتموث ، 2005) ، با این امید كه به دانش جهانیان در مورد یك موضوع خاص بیفزایند. دانشجویان علوم اجتماعی باید این اهداف را در هنگام انتخاب موضوع تحقیق یا تهیه یک س researchال تحقیق موثر در پشت ذهن خود داشته باشند. دانش آموزان باید به جای بیان ساده آنچه که قبلاً شناخته شده است ، بیان کنند که چگونه می توانند یک موضوع را یک گام جلوتر بردارند. عناصری که در پی می آیند به این منظور است که دانش آموزان راجع به آنچه از نویسندگان علوم اجتماعی انتظار می رود ، ایده بگیرند.

اگر سوالات خاص محتوایی دارید ، حتماً از مربی خود بپرسید. مرکز نوشتن در دسترس است تا به شما کمک کند تا ایده های خود را تا حد ممکن کارآمد ارائه دهید.

ایده اصلی

از آنجا که نمی توان هر آنچه در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را گفت ، نویسندگان علوم اجتماعی آثار خود را از منظر خاصی ارائه می دهند. به عنوان مثال ، ممکن است شخص تصمیم بگیرد مسئله چاقی کودکان را از منظر روانشناسی در مقابل دیدگاه اجتماعی یا محیطی بررسی کند. به گفته Gerring و همکاران ، سهم ، گزاره یا استدلال خاص شخص معمولاً به عنوان تز نامیده می شود. (2004) ، یک تز خوب “جدید ، درست و قابل توجه” است (ص 2). برای تقویت پایان نامه های خود ، دانشمندان علوم اجتماعی ممکن است ضمن پرداختن به دقت بر ضد استدلال ها ، و ارائه توضیح کافی برای این که موضوع مورد بررسی چه اهمیتی دارد ، با ارائه استدلالی مغایر با آنچه در حال حاضر در آن زمینه پذیرفته شده است ، در نظر بگیرند (Gerring و همکاران ، 2004). برای مثال،می توان ادعایی را كه یك نظریه پرداز كلاسیك مطرح كرده است متفاوت از روشی كه معمولاً تفسیر می شود و مفاهیم تفسیر جدید را بیان می كند ، تفسیر كرد. این رساله از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا خوانندگان می خواهند بدانند که آیا نویسنده حرف جدیدی دارد یا قابل توجه در مورد یک موضوع خاص. بنابراین ، هنگام مرور ادبیات ، قبل از نوشتن ، یافتن شکاف ها و پیوندهای خلاقانه بین ایده ها با هدف کمک به چیزی ارزشمند برای یک بحث مداوم ، مهم است. در تهیه یک استدلال ، باید به یاد داشته باشید که دانشمندان علوم اجتماعی به ایده های مستدل و مبتنی بر شواهد حق بیمه می دهند. برای اینکه ارزشی ارزشمند باشد ، باید ادبیات را با دقت و بدون تعصب بخوانید.انجام این کار به شما امکان می دهد برخی از تفاوتهای ظریف در دیدگاههای ارائه شده توسط نویسندگان مختلف را شناسایی کنید و به شما کمک می کند تا شکافهای موجود در ادبیات را بهتر بشناسید. از آنجا که این رساله اساساً قلب بحث شماست ، باید در مورد آن بحث عینی و اقناعی شود.

روش

در بررسی یک س researchال تحقیق ، دانشمندان علوم اجتماعی ممکن است یک فرضیه ارائه دهند و آنها می توانند از روش تحقیق کیفی یا کمی یا هر دو استفاده کنند. روشهایی که بیشتر استفاده می شود شامل مصاحبه ، مطالعات موردی ، مشاهدات ، نظرسنجی ها و غیره است. ماهیت مطالعه باید روش انتخاب شده را تعیین کند. (بخاطر داشته باشید که همه مقالات شما نیازی به استفاده از روشهای مختلف تحقیقات علوم اجتماعی ندارند ؛ بسیاری از آنها به سادگی نیاز به تجزیه و تحلیل یک موضوع و ارائه استدلال مستدل دارند.) با این وجود ، وقتی سنگ بناهای خود را می نویسید ، لازم است با قابلیت اطمینان روشهایی که انتخاب می کنید ، اعتبار س questionsالات تحقیق و ملاحظات اخلاقی ، کنار بیایند. همچنین شما ملزم به دفاع از هر یک از این ملفه ها خواهید شد. به طور کلی فرایند تحقیق می تواند شامل موارد زیر باشد:فرمول بندی سوال تحقیق ، نمونه گیری و اندازه گیری ، طراحی تحقیق ، و تجزیه و تحلیل و توصیه ها. به خاطر داشته باشید که روش شما در اعتبار کار شما تأثیر می گذارد ، بنابراین مهم است که روش های شما دقیق باشد. والدن یک سری دوره های روش تحقیق را برای کمک به دانش آموزان برای آشنایی با روش های تحقیق در علوم اجتماعی ارائه می دهد.

سازمان

اکثر نسخه های خطی تحقیق علوم اجتماعی حاوی همان عناصر سازمانی کلی هستند:

  1. عنوان 
  2. چکیده 
  3. مقدمه 
  4. بررسی ادبیات 
  5. مواد و روش ها 
  6. نتایج 
  7. بحث 
  8. منابع 
  9. ضمائم

توجه داشته باشید که ارائه از یک منطق خاص پیروی می کند: در بررسی ادبیات ، آنچه در مورد موضوع شناخته شده است ارائه می شود (بنابراین زمینه ای برای بحث فراهم می شود) ، خلأها را شناسایی می کند و رویکرد خود را ارائه می دهد. در بخش روش ها ، یکی روش مورد استفاده برای جمع آوری داده ها را مشخص می کند. در بخشهای نتایج و بحث ، سپس نتایج را به روشی عینی با تأیید محدودیتهای مطالعه ارائه داده و توضیح می دهد (انجمن روانشناسی آمریکا [APA] ، 2020). ممکن است با ارائه پیامدهای مطالعه و زمینه هایی که سایر محققان می توانند تمرکز کنند ، پایان یابد.

برای توضیح دقیق سازمان و محتوای مقاله معمولی ، حتما جدول 3.1 (صفحات 77-81) و جدول 3.2 (صفحات 95-99) کتاب هفتم APA خود را مرور کنید.

عینیت

اگرچه دانشمندان علوم اجتماعی همچنان بحث می كنند كه آیا عینیت در علوم اجتماعی قابل دستیابی است یا خیر و آیا تئوری ها واقعاً تجزیه و تحلیل های علمی عینی را نشان می دهند ، اما آنها موافقت می كنند كه كارهای شخص باید تا حد ممكن ارائه شود. این بدان معنا نیست که نویسندگان نمی توانند نسبت به موضوع خود علاقه مند باشند. این به معنای ساده این است که دانشمندان علوم اجتماعی خود را در درجه اول به عنوان ناظر می پندارند و آنها باید سعی کنند یافته های خود را به شیوه ای خنثی ، اجتناب از سوگیری و تأیید دیدگاه های مخالف ارائه دهند.

زبان

توجه به این نکته مهم است که مدرسان از دانشجویان علوم اجتماعی انتظار دارند که بر محتوای این رشته تسلط داشته باشند و بتوانند از زبان مناسب رشته برای نوشتن خود استفاده کنند. نویسندگان موفق ادبیات علوم اجتماعی مهارت های تفکر را پرورش داده اند که در رشته آنها مفید است و قادر به برقراری ارتباط حرفه ای ، تلفیق و ترکیب زبان رشته خود به طور مناسب هستند (دانشگاه ایالتی کلرادو ، 2011). به عنوان مثال ، اگر کسی در مورد تأثیرگذاری کمک بر توسعه کشورهای کمتر توسعه یافته می نوشت ، مهم است که روشهای مختلف تعریف کمک در زمینه مطالعات توسعه را بشناسید و درک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید