آموزش نرم افزار ArcGIS Pro :ابزار spatial join

سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)و پایش مخاطرات زیست‌محیطی تحت تغییرات آب و هوا: بررسی گسترده

آموزش نرم افزار ArcGIS Pro :ابزار spatial join-دکتر سعید جوی زاده ما را با استفاده از ابزار Spatial Join راهنمایی می کند.

Spatial Join Tool – رای برای Crile.D برای شهردار کرایست چرچ!

کیا اورا همه

نام من ساموئل لین است، امروز از طریق ابزار Join فضایی، که در زیر “Geoprocessing – Analysis Tools – Overlay – Spatial Join” در ArcGIS زندگی می کند، استفاده خواهم کرد.

در این سناریو، ما چند لایه در محتوای خود داریم که می‌خواهیم در نهایت ویژگی‌های آنها را ترکیب کنیم تا در نتیجه چیز دیگری به دست آوریم.

مثال در اینجا یک لایه چند ضلعی است که محله های کرایست چرچ را نشان می دهد و یکی دیگر یک لایه نقطه ای برای آرا در مکان های مختلف است.

فرض کنید کارشناس GIS ما کرایل برای شهرداری نامزد شده است. ( اد. یکی از کارهایی که کریل هرگز انجام نمی‌دهد این است که برای شهرداری نامزد شود. ) نقاط مشخصه در اینجا نشان‌دهنده آرایی است که او از هر حومه شهر به دست آورده است.

کاری که ما می‌خواهیم در اینجا انجام دهیم این است که یک کلاس ویژگی جدید یا لایه‌ای ایجاد کنیم که همسایه‌ها را نشان می‌دهد، اما همچنین تعداد رای‌هایی را که در واقع در هر چند ضلعی خاص قرار می‌گیرند را نشان می‌دهد (بنابراین می‌دانیم کرایل از هر حومه چه تعداد رای می‌گیرد).

ابزار Spatial Join برای این منظور بسیار خوب عمل می کند، که به ما کمک می کند دو لایه را با هم ترکیب کنیم تا کل نقاط هر چند ضلعی را بشماریم.

این نتیجه ما را قادر می سازد تا مجموع نقاط را بین چند ضلعی های مختلف مقایسه کنیم، بنابراین می دانیم که کدام حومه بیشترین رای را به کرایل می دهد.

برای شروع، کاری که باید انجام دهیم این است که ابزار Spatial Join را پیدا کنیم.

راه سریع این است که روی تب Analysis که در بالا روشن شده است کلیک کنید و روی Spatial Join که در بالا نشان داده شده است کلیک کنید.

راه دوم استفاده از تابع جستجوی Geoprocessing برای یافتن ابزار، با کلیک بر روی جعبه ابزار در زیر تب Analysis است.

راه سوم، کلیک راست بر روی لایه Neighborhoods برای دسترسی به ابزار Spatial Join است، که “Neighbourhoods” را به عنوان ویژگی های هدف از قبل انتخاب می کند.

ویژگی های هدف لایه ای است که قرار است داده ها را از یک لایه دیگر به آن بپیوندید تا لایه سوم ایجاد کنید.

بنابراین، ویژگی‌های هدف، در این مورد، Neighbourhoods است و ویژگی‌های Join لایه My Votes است.

کلاس ویژگی های خروجی جایی است که لایه سوم را ذخیره کرده و نام گذاری می کنید، در این مورد، من آن را چیزی معنی دار به عنوان “CrilesVotesInNeighbourhoods” نام گذاری می کنم.

من عملیات پیوستن را به صورت “پیوستن یک به یک” ترک می کنم.

من همچنین می خواهم تمام ویژگی های هدف را حفظ کنم، بنابراین کادر را علامت زده می گذارم.

بنابراین، من می‌توانم همه چند ضلعی‌ها را در لایه خروجی نگه دارم، حتی اگر در حومه‌های خاص رای نداشته باشند.

در مرحله بعد، به فیلدهای خروجی می رویم و ویژگی هایی را که در لایه سوم خود نیازی نداریم حذف می کنیم.

ما در حال انجام یک اتصال فضایی هستیم، بنابراین در حال ایجاد یک فیلد دیگر در کلاس ویژگی جدید خود هستیم که تعداد نقاطی را که در هر چند ضلعی قرار می‌گیرند را نشان می‌دهد.

مورد دیگری که می‌خواهم در کلاس ویژگی جدیدی که ایجاد می‌کنم حفظ کنم، نام حومه شهر است، بنابراین چیزی برای نماد کردن تعدادم دارم.

برای قانون ادغام، آن را به عنوان “اولین” می گذارم.

اساساً کاری که قرار است انجام شود این است که اگر اولین بار است که نقطه با نام چندضلعی روبرو می شود، ابتدا به این چند ضلعی اختصاص داده می شود.

هنگامی که پیام «پیوستن فضایی تکمیل شد» را مشاهده کردید، باید یک لایه جدید به نام «CrilesVotesInNeighbourhoods» را در محتوای خود در پانل سمت چپ مشاهده کنید.

اکنون فقط لایه های Votes و CrilesVotesInNeighbourhoods را علامت زده/روشن می گذارم. همچنین لایه Votes را به بالا منتقل می کنم تا بتوانیم نقاط را ببینیم.

 

بیایید به سرعت به جدول ویژگی ها نگاه کنیم!

خوب، اکنون می توانید این ستون Join_Count را ببینید که تعداد نقاط شمارش شده برای هر چند ضلعی یا حومه را نشان می دهد.

و من هنوز نام حومه شهر را حفظ کرده ام.

ما می‌توانیم با کلیک چپ تصادفی روی یک چند ضلعی و کلیک راست روی آن انتخاب برای بزرگ‌نمایی روی آن چند ضلعی، این مورد را نقطه‌ای بررسی کنیم.

اکنون می بینیم که دقیقاً 4 امتیاز/رای برای منطقه Bush Inn روی نقشه شمارش شده است که با عدد “4” نشان داده شده در جدول ویژگی مطابقت دارد.

این به این معنی است که 4 نفر به Crile رای دادند تا سرگروه آنها باشد.

حالا می‌خواهم از رنگ‌های مختلف برای نشان دادن تعداد رأی‌های مختلف روی نقشه استفاده کنم. تیک لایه Vote را برداشتم.

روی لایه CrilesVotesInNeighbourhoods راست کلیک می کنم و به نماد شناسی می روم. من از Single Symbol به Graduated Colors تغییر می کنم.

اکنون می‌توانیم محله‌های مختلف را در رنگ‌های مختلف ببینیم. رنگ با شدت بیشتر به معنای رای بیشتر است.

در این نقشه می‌توانیم ببینیم که کریل رای بیشتری از ساکنان منطقه مرکز شهر دارد.

 

از همه شما برای خواندن وبلاگ من متشکرم!

27 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید