LIDAR مبتنی بر هواپیماهای بدون سرنشین چگونه بازی را تغییر می دهد

آموزش کاربردی لیدار

نمی توان انکار کرد که هواپیماهای بدون سرنشین کاملاً در زندگی روزمره ما و صنایع سراسر جهان ادغام شده اند. فن آوری های جدید مرتبط در حال توسعه و پیاده سازی برای کمک به ایجاد فرصت های جدید برای مشاغل و پروژه ها هستند ، یکی از اصلی ترین آنها LIDAR است.

در این پست ، ما در حال بررسی این هستیم که فناوری LIDAR چیست ، چرا از آن با فناوری دستگاه های هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شود ، و چگونه در صنایع ساختمانی و بازارها مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین اینکه چرا احتمالاً در سال های آینده محبوبیت آن گسترش خواهد یافت .

فناوری LIDAR چیست؟

LIDAR مبتنی بر هواپیمای بدون سرنشین فناوری مورد استفاده برای کمک به مدیران پروژه های ساختمانی است که به طور دقیق یک کار ساده را انجام می دهند. برای به دست آوردن فوق العاده داده های با کیفیت بالا که بسیار دقیق هستند و دقیق ترین اندازه گیری ها را امکان پذیر می کند.

فناوری LIDAR ، مخفف Light Detection and Ranging ، از سنسورهایی استفاده می کند که پرتوهای لیزر را ساطع می کنند و به زمین شلیک می کنند و برمی گردند. سپس فاصله لیزر و بازگشت به سنسور اندازه گیری و ثبت می شود.

این فناوری در حال حاضر برای ایجاد نقشه های سه بعدی و جزئیات بسیار عالی از مناظر ، ساختمانها و اشیا human ساخته شده توسط بشر استفاده می شود ، که دروازه های طغیان را برای طیف وسیعی از امکانات خلاقانه در مورد برنامه ریزی و نوآوری باز می کند.

آیا بهتر از فتوگرامتری است؟

تاکنون برای انجام این کار و کارهای مشابه هنگام بررسی مناطق ، از فتوگرامتری استفاده شده است. با این حال ، این دو بسیار متفاوت است. فتوگرامتری با استفاده از عکس ها (همانطور که از نامش پیداست) فاصله بین دو شی objects یا نقطه مختلف را اندازه گیری می کند ، در حالی که LIDAR از لیزر استفاده می کند ، که دقیقاً دقیق تر است.

LIDAR حتی می تواند جزئیات مربوط به زمان ظهور پوشش گیاهی روی زمین و میزان انبوه آن را بیان کند ، این یک فناوری است که قبلاً وجود نداشته است و استفاده از آن در برنامه ریزی ها برای ساعت های کاری انسان بی شماری طول می کشد.

با این حال ، آنچه واقعاً LIDAR را به کانون توجهات می رساند ، سطح صحتی است که می تواند ارائه دهد. در حقیقت ، در حالت های با قابلیت اطمینان بالا ، یک پهپاد LIDAR می تواند اطلاعات دقیق 100-500 نقطه داده در هر متر مربع را با دقت چشمگیر 2-3 سانتی متر ارائه دهد. این قبلاً غیرقابل درک است.

داده های LIDAR چگونه جمع آوری می شود؟

هنگام بررسی یک منطقه از زمین ، اپراتور هواپیمای بدون سرنشین باید اطمینان حاصل کند که یک برنامه پرواز در آنجا تهیه شده است که می توانید تعداد زیادی هم پوشانی داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که زمین به درستی پوشانده شده و لیزرها می توانند به طور صحیح و دقیق به پوشش گیاهی نفوذ کنند.

عوامل مختلفی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند ، از جمله ارتفاع ، سرعت و فاصله خط و همچنین سایر عوامل مانند شرایط آب و هوایی و ساختارهای موجود در منطقه.

سازه های ساخته شده توسط بشر ، مانند ساختمان ها یا برج ها ، تمایل به جذب نور زیادی دارند و می توانند به طور چشمگیری بر نحوه برگشت لیزر به سنسور تأثیر بگذارند. این امر منجر به تنظیم برنامه های پروازی شده است زیرا فقط در هنگام پرواز در ارتفاعات کمتر می توان قرائت دقیق تری را جمع آوری کرد.

هنگام استفاده خود از فناوری LIDAR ، اطمینان از اینکه این فناوری را به روشی مقرون به صرفه استفاده می کنید ، مهم است زیرا اگر به درستی مدیریت نشود ، گران خواهد بود ، به ویژه هنگامی که قیمت هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای بدون سرنشین را در نظر می گیرید. با این وجود ، فناوری LIDAR ثابت کرده است که هم در برنامه های یکبار مصرف و هم در پروژه های طولانی مدت موثر است.

LIDAR چگونه استفاده می شود؟

با بهینه سازی و نوآوری LIDAR ، استفاده های مداوم بیشتری در حال کشف هستند و همانطور که از عنوان آن پیداست ، درست است که این فناوری در حال تغییر دادن بازی برای صنایع سراسر جهان است.

به عنوان مثال ، هواپیماهای بدون سرنشین در مناطق خاصی پرواز می شوند و نقشه های حاصل برای برجسته سازی ، بررسی و نظارت بر زمینه هایی که دارایی هایی مانند برج ها و توربین های بادی می توانند ساخته شده باشند ، در حال تهیه هستند.

در مناطقی که مستعد سیل هستند ، LIDAR برای ارائه اندازه گیری دقیق بسیار بهتر که می تواند به بهبود نتایج ارزیابی ریسک کمک کند و توانایی ایجاد روند موثرتر برنامه ریزی اضطراری را افزایش می دهد ، استفاده می شود.

در مناطقی از جهان که تحت تأثیر خشکسالی هستند ، از فناوری تراکم پوشش گیاهی برای بهبود سیستم های زهکشی استفاده می شود که به شما امکان می دهد آب به طور موثرتری استفاده شود.

همانطور که می بینید ، موارد زیادی وجود دارد که LIDAR می تواند فراهم کند و این فقط در سال های آینده با پیشرفت و شهرت بیشتر این فناوری گسترش می یابد. در واقع هیچ محدودیتی برای رسیدن LIDAR وجود ندارد و قطعاً جالب است که در مورد چگونگی استفاده از آن در آینده فکر کنید.

 

28 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید