بهبود زیرساخت جاده در ایران با GIS آنلاین (مطالعه موردی: استان فارس) + دعوت به وبینار

آموزش gis

بهبود زیرساخت جاده در ایران با GIS آنلاین (مطالعه موردی: استان فارس) + دعوت به وبینار

ایران، بهبود زیرساخت جاده‌ها از جمله اولویت‌های مهم در برنامه‌ریزی شهری و عمرانی است. با توجه به تنوع طبیعتی و جغرافیایی ایران، استفاده از فناوری های جدید و قدرتمند مانند سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در بهبود زیرساخت جاده‌ها بسیار موثر واقع می‌شود.

مطالعه موردی: استان فارس

استان فارس به عنوان یکی از استان‌های بزرگ و مهم ایران، با توجه به جمعیت و رشد صنعتی و اقتصادی، نیازمند بهبود و بهینه‌سازی زیرساخت جاده‌ها می‌باشد. استفاده از سیستم GIS آنلاین می‌تواند در فرآیند تحلیل، برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات بهبود زیرساخت جاده‌ها در این استان بسیار مؤثر باشد.

دوره-آموزش-حرفه-ای-gis

GIS آنلاین به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از داده‌های مکانی و مختلفی نظیر نقشه‌ها، تصاویر ماهواره‌ای، اطلاعات جمعیتی و غیره، به تحلیل و بررسی جامعی و دقیقی از زیرساخت جاده‌ها بپردازند. با استفاده از این سیستم، می‌توان به راحتی اطلاعات جغرافیایی مهمی نظیر شبکه جاده‌ای، شاخص‌های ترافیکی، نقاط تنگنا، محل قرارگیری امکانات عمومی و … را در نقشه ها به تصویر کشید و تحلیل کنید.

از دیگر استفاده‌های GIS آنلاین در بهبود زیرساخت جاده‌ها، می‌توان به برنامه‌ریزی بهینه مسیرهای جاده‌ای، شبیه‌سازی ترافیک و تدابیر امنیتی، ارائه پیشنهادات برای بهبود نقاط تنگنا و تسهیل تردد و … اشاره کرد.

قبل از خواندن این مطلب ، مطمئن شوید که در وبینار مورد استفاده تعمیر و نگهداری جاده ما در 25 دی ماه 1401 دکتر سعید جوی زاده ثبت نام و شرکت  کرده اید. ثبت نام کنید تا ببینید چگونه دکتر سعید جوی زاده  ، چگونه از GIS Cloud برای پروژه های تعمیر و نگهداری جاده خود استفاده می کند.
دوره-آموزش-حرفه-ای-gis

 زمان و تاریخ وبینار:

چهارشنبه، 25 دی ماه 1401

5 بعد از ظهر به وقت ایران (4 بعد از ظهر به وقت گرینویچ)، 11 بعد از ظهر EDT، 8 صبح PDT

تلفن ثبت نام:

09382252774

بازگشت به مورد استفاده…

موسسه چشم انداز هزاره سوم ملل  بیش از هشت سال است که از GIS Cloud استفاده می کند.و سعی دارد که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

از زمانی که ماشروع به استفاده از GIS Cloud و راه حل های آن در سال 2014 کردیم، شورای پژوهشی موسسه چشم انداز پایگاه داده های GIS خود را تا حد زیادی افزایش داده است. در طی آن زمان، شورای پژوهشی موسسه  بیش از 60000 ویژگی را با استفاده از برنامه های کاربردی ویرایشگر نقشه و مجموعه داده های تلفن همراه (MDC) ترسیم کرده است.

دوره-آموزش-حرفه-ای-gis

شورای پژوهشی موسسه چشم انداز  زیرنظر دکتر سعید جوی زاده  وظیفه دارد خدمات زیادی را به شهروندان خود ارائه دهد، از جمله:

  • تجارت و توسعه اقتصادی
  • مدیریت بحران
  • خدمات زیرساخت و محیط زیست
  • بهداشت عمومی و محیط زیست
  • و خدمات پسماند

شورای پژوهشی موسسه چشم انداز  زیرنظر دکتر سعید جوی زاده به راه حل های GIS Cloud تکیه کرده است تا نیازهای ارائه این خدمات را برآورده کند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه شورا با استفاده از GIS به مشکلات زیرساختی راه خود پرداخت.

مسائل زیرساخت راه

مدیریت زیرساخت‌های جاده‌ای و رسیدگی به نگرانی‌های شهروندان در گذشته موضوعی بوده است. قبل از استفاده از GIS Cloud، شورا بر نقشه های کاغذی و سایر ابزارهای فضایی تکیه داشت.

دوره-آموزش-حرفه-ای-gis

این ابزارها به چندین سخت افزار و نرم افزارهای مختلف نیاز داشتند. انواع فرمت داده‌ها دائماً در جابجایی از یک نرم‌افزار به نرم‌افزار دیگر مشکل بودند.

با ورود تلفن های هوشمند و راه حل های آنلاین، شورا تصمیم گرفت گزینه های خود را بررسی کند.

حل مشکلات قدیمی با فناوری جدید

شورا به دنبال یک گزینه مناسب بودجه برای حفظ کارایی یا گزینه های ابزار بود. پس از یک آزمایش کوتاه، شورا با قدرت شروع به استفاده از برنامه Mobile Data Collection و Map Editor کرد.

این تیم یک نقشه آسان برای استفاده در ابزار ویرایشگر نقشه تنظیم کرد. این گردش کار از مسائل قبلی که شورا در گذشته با آنها برخورد کرده بود اجتناب کرد. این شامل:

  • ایجاد نقشه نرم افزار دسکتاپ اضافی
  • نرم افزار تبدیل داده ها
  • بارگذاری نقشه ها روی سخت افزار GPS از طریق اتصال سیمی
  • تبدیل فرمت داده ها برای برآورده کردن استانداردهای سخت افزاری جمع آوری داده ها

با برنامه ویرایشگر نقشه و MDC ، شورا از این مشکلات اجتناب کرد و توانست پروژه را در عرض چند روز به جای چند هفته راه اندازی کند.

در اینجا نمونه ای از فرم بازرسی روسازی جاده در برنامه Mobile Data Collection (MDC) آورده شده است.

همانطور که می بینید، نظرسنجی تمیز است و گزینه هایی برای جمع آوری دقیق داده ها آسان است. گزینه های داده های از پیش تعیین شده باعث صرفه جویی در وقت کارکنان شورا در بخش ارزیابی کیفیت گردش کار شده است.

کارکنان می توانند مطمئن باشند که داده ها به درستی در این زمینه وارد شده است.

قابلیت افزودن عکس تفاوت زیادی ایجاد کرده است. جریان کار قبلی نیاز به پیوست کردن عکس‌ها به نقاط داده داشت در حالی که سعی می‌شد به خاطر بیاورد که کدام عکس با کدام نقطه داده مرتبط است. MDC نیاز به نوشتن نام عکس ها و ObjectID داده های جمع آوری شده را حذف کرد.

تلاش اولیه این پروژه این بود که مسائل را در سراسر منطقه خدماتی مشخص کند.

مسائلی مانند ترک در پیاده روها و چاله ها در معابر مهم مشکلاتی بودند که نیاز به رسیدگی داشتند. فهرست داده ها و ارزیابی منطقه شورا این مشکلات را با استفاده از برنامه MDC در تلفن های هوشمند کارکنان شورا جمع آوری کرد.

دیگر نیازی به جمع آوری کننده های خارجی سنگین وجود نداشت. هر دستگاه IOS یا Android با برنامه می تواند اطلاعات را جمع آوری کند.

با توانایی کار آفلاین ، کارکنان شورا می توانند در صورت قطع اتصال به اینترنت، به جمع آوری داده های میدانی ادامه دهند. آنها به سادگی داده ها را پس از دسترسی مجدد به اینترنت و به روز رسانی داده های منبع، همگام سازی کردند.

از زمان ارزیابی اولیه زیرساخت جاده، شورا تمرکز پروژه را تغییر داده است. آنها اکنون به طور فعال داده های جاده را بر اساس نیاز جمع آوری می کنند. خدمه میدانی می‌توانند هنگام عبور از مسیر خود، نقاط داده جدیدی را ضبط کنند.

این به شورا اطلاعات مورد نیاز برای نگهداری درست جاده ها و جلوتر از گزارش های شهروندان را می دهد.

فهرست علائم راه با استفاده از GIS Cloud

این یکی دیگر از پروژه های مهم برای شورا بوده است. این شورا به دنبال مأموریت خود برای «ارائه محیطی امن، سالم و پایدار برای جامعه، کسب‌وکار و بازدیدکنندگان در حال رشد خود با ارائه خدمات، زیرساخت‌ها و امکانات باکیفیت»، نیاز به بهبود موجودی علائم جاده‌ای را جدی گرفت.

فهرستی از علائم راه برای پیروی از دستورالعمل‌های مربوط به وسایل ترافیکی در معابر شورا پیشنهاد شد.

با استفاده از MDC ، شورا می تواند چندین کارمند را برای جمع آوری موجودی علائم راهنمایی و رانندگی به میدان اعزام کند. داده‌های موجودی جاده، با استفاده از راه‌حل‌های GIS Cloud، امکان ویرایش را برای چندین کاربر در یک زمان فراهم می‌کرد.

در حالی که تیم در حال جمع‌آوری اطلاعات از میدان بود، شخص دیگری توانست داده‌ها را به صورت بلادرنگ از دسکتاپ در دفتر تجزیه و تحلیل کند.

با فهرست به روز علائم راه، شورا توانسته است علائم آسیب دیده و علائمی را که با سیستم مدیریت دارایی و کتابچه راهنمای دستگاه های ترافیکی یکنواخت مطابقت نداشتند، رسیدگی کند. ایجاد سفارشات کاری برای تغییرات لازم آسان بود.

با استفاده مجدد از GIS Cloud، گزارش های سفارشی در نرم افزار تولید و به صورت PDF صادر شد. گزارش‌های سفارشی داده‌ها را مستقیماً از اطلاعات ضبط‌شده در میدان، از جمله عکس‌ها، استخراج می‌کردند.

با تکمیل تغییرات دستور کار، علائم جدید جاده‌ای ضبط و عکس‌برداری شد.

موجودی به شورا این امکان را داده است که بودجه و برنامه ریزی مناسبی برای تعمیرات و بهبود علائم جاده ای در صورت لزوم در آینده داشته باشد.

نتیجه

با راه‌حل‌های GIS آنلاین GIS Cloud، دکتر سعید جوی زاده  توانست نیازهای مهم حمل‌ونقل کسانی را که در آنجا زندگی می‌کنند به نحو احسن برآورده کند. با درک سریع وضعیت فعلی، آنها قادر به شناسایی و برنامه ریزی استراتژیک تعمیر و نگهداری کار جاده و بهبود علائم بودند.

GIS Cloud در هشت سال گذشته شریک افتخاری برای موسسه چشم انداز  بوده و هیجان زده است که ببیند چگونه می توانند از آنها حمایت کنند. شورا ممکن است کوچک باشد، اما آنها ثابت کرده اند که درک خوبی از قدرت GIS دارند.

اگر شهرداری شما می‌تواند از گردش کار مشابهی بهره‌مند شود، مجموعه کامل راه‌حل‌های آنلاین GIS ما را با ثبت‌نام برای آزمایشی ۱۴ روزه کشف کنید.. اگر سوالی دارید، مشاوران موسسه چشم انداز  ما آماده پاسخگویی به سوالات شما و حمایت از تلاش های شما هستند.

تلفن مشاوره :

09382252774

 

 

سیستم اطلاعات جغرافیایی

GIS مقدماتی و پیشرفتهGISپژوهش در GISآشنایی با دوره GISآشنایی با دوره جی آی اسآشنایی و کار با سیستم جی آی اسآموزش GIS در شهرسازیآموزش برنامه نویسی GISآموزش پایه اس GISآموزش پایه اس جی آی اسآموزش پایه ای ArcGIS و GISآموزش تغییر رنگ "نماد و برچسب گذاری لایه ها در GISآموزش ساده و مفهومی GISآموزش ساده و مفهومی جی ای اسآموزش سیستم اطلاعات جغرافیاییآموزش سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS)آموزش کاربردی آرک جی ای اسآموزش کامل جی آی اسآموزش گام به گام GISآموزش گام به گام جی آی اس . آموزش گام به گام GISآموزش گزارش گیری از جداول توصیفی در GISآموزش مجازی GISآموزش مقدماتی نرم افزار ArcGISآموزش های نو در GISبانک جامع اطلاعات جی آی اسبایگانی های آموزشGISبررسی کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیاییبرنامه خود آموز GISبهترین جزوه GISبهترین جزوه کاربردی GISبهترین دوره آموزشی GISبهترین کتاب GISپاورپوینت آموزش gisپکیج آموزش gisپکیج آموزش جی آی اسپکیج فارسی آموزش جس ای اسپورتال جی آی استحلیل زمین آماری در سیستم اطلاعات جغرایی یا جی آی استکنولوژی WEBGISتهرانتهران. بهتریت کتاب آموزش GISجی آی چیست؟خواندن جی آی اس به راحتی خوردن یک لیوان آبداده های اکتشافي در محیط GISدانلود آموزش پیشرفته جی آی اسدانلود بهترین کتای GISدوره آموزش پیشرفته نرم افزارArcGISدوره آموزش نرم افزار ArcGISراه های افزایش سرعت عملکردنرم افزار GISروشهای جمع آوری داده های مکانی و توصیفی درسامانه اطلاعات مکانی و GISسایت تخصصی جی ای اس. GIS در یک نگاهسایت تخصصی در زمینه GISسرفصل دوره مقدماتی آموزش GISسعید جوی زادهسعیدجوی زادهسنجش از دور و جی آی اسسیستم اطلاعات مکانی یا GISشیرازفایل GISفروشگاه جی آی اسفیلم GISفیلم جی آی اسقابلیت هایGISکاربرد تصاویر ماهواره ای و GISکاربرد جی آی اس در نقشه برداریکارگاه آموزش GISکامل ترین و بهترین دوره آموزش GISکتاب آموزش کاربردی Arc GISکتاب جی آی اسکلاس آموزش GISمبانی و مفاهیم GISمبانی و مفاهیم جی ای اسمجموعه کامل جی آی اس برای دانشجویانمراحل انجام یک پروژه GISمرجع آموزش جی ای اسمرکز مطالعات سنجش از دور و GISمشاوره و آموزش GISمعرفی بسته Arc GISمقالات کاربردی GISمقدمه و مفاهیم GISموسسه چشم اندازموسسه علمی تحقیقاتینرم افزار مهندسی جی آی اسهمه چیز درباره جی آی اسویژگیهای GIS

10 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید