بهترین راهنمای نوشتن  مقاله پژوهشی 

بهترین راهنمای نوشتن  مقاله پژوهشی 

نوشتن مقاله تحقیق آنقدر دشوار نیست که بدانید از چه چیزی باید شروع کنید و با چه خطاهایی روبرو شوید. ما یک راهنمای کوتاه برای سهولت انجام این کار و کمتر چالش کشیدن آن آماده کرده ایم. در اینجا نکاتی در مورد چگونگی نوشتن یک قالب مقاله تحقیقاتی موفق ، بخشهایی که قرار است شامل شود ، نحوه انتخاب عنوان خوب و منابع معتبر و غیره را خواهید یافت. توجه ویژه ای به مشخصات قالب مقاله تحقیق ، ساختار و جزئیات مربوط به شما داده نخواهد شد. به طور کلی ، نوشتن دانشگاهی نیاز به توجه به جزئیات و کمی صبر و همچنین زمان کافی برای تصحیح هر وظیفه دارد. به عبارت ساده ، فقط آرامش خود را حفظ کنید و روی آن بنویسید!

نحوه نوشتن قالب مقاله پژوهشی

همانطور که در گسترده ترین قالب مقاله مورد نیاز است ، یک وظیفه خوب باید شامل مقدمه ، متن و نتیجه گیری باشد:

  • مقدمه

نوشتن این قسمت از مقاله یکی از دشوارترین موارد است. قرار است فقط 10٪ از شمارش کلمات عمومی را به خود اختصاص دهد ، اما این همان جایی است که شما باید به طور خلاصه موضوع را شرح دهید و اطلاعات لازم را در مورد زمینه ارائه دهید ، همچنین یک بیانیه تز قوی یا یک استدلال اصلی را مشخص کنید. نکته اصلی این است که خواننده را به بقیه کارهای خود علاقه مند کرده و ایده اصلی خود را به روشنی بیان کنید.

  • بدن

در این قسمت ، شما باید واقعیت ها و مقدماتی را در حمایت از بیانیه پایان نامه خود ارائه دهید. در یک پاراگراف بهتر است به یک واقعیت اصلی اکتفا کنید. در مورد تعداد کاراکترها ، باید حداقل سه جمله باشد ، اما بیش از 200 کلمه باشد. فراموش نکنید که جمله انتقالی را در انتها اضافه کنید. به طور کلی ، می توانید پاراگراف های مورد نیاز را وارد کنید ، اما از موضوع اصلی دور نمانید.

  • نتیجه

در اینجاست که باید مقاله را خلاصه کنید. هیچ واقعیت یا استنادی جدید معرفی نکنید. نکته اصلی این است که نشان دهید حقایقی که قبلاً معرفی کرده اید چگونه از تز شما پشتیبانی می کنند.

نکات مربوط به قالب مقاله

تلاش برای پیوستن به قالب مقاله تحقیقاتی دانشگاه می تواند چالش برانگیز باشد. برای موفقیت باید واقعاً توجه داشته باشید. خبر خوب این است که قالب بندی مقاله تحقیق مهارتی است که می توان آن را توسعه داد ، به این معنی که کل روند در آینده به زمان و تلاش کمتری نیاز دارد.

قالب یک مقاله تحقیقاتی بستگی زیادی به آب و هوا دارد ، یک مقاله تئوری یا تجربی است. در اینجا ، تمرکز بر روی مقاله هایی با م componentلفه تجربی است که دارای بخش های بیشتری هستند.

انواع مختلفی از قالب برای یک مقاله تحقیقاتی وجود دارد ، مانند MLA ، APA ، ASA ، شیکاگو و غیره. به عبارت دیگر ، الزامات قالب بندی می تواند متفاوت باشد!

در اینجا لیستی از جزئیات اصلی وجود دارد:

  • مقاله خود را در استاندارد ، سفید 8.5 11 11 اینچی ارسال کنید.
  • برای فرمت های MLA و APA ، حاشیه های 1 اینچی را از هر طرف تنظیم کنید.
  • اگر به صفحه عنوان نیاز دارید ، بررسی کنید (به عنوان مثال در MLA نیازی نیست).
  • برای فرمت های MLA و APA ، مقاله خود را دو برابر کنید.
  • از Times New Roman با اندازه قلم 12 نقطه ای استفاده کنید.
  • سرصفحه های دارای شماره صفحه را در گوشه بالا سمت راست صفحه اضافه کنید. پاراگرافها را شماره گذاری نکنید ، مگر اینکه طبق دستورالعمل لازم باشد.
  • خط اول هر پاراگراف را با فاصله ی نیم اینچ از حاشیه سمت چپ فرورفت.
  • برای مقاله های بزرگتر از 5-6 صفحه ، یک لیست از مطالب را اضافه کنید ، همچنین عناوین و عنوان های فرعی را برای بهبود قابلیت خواندن اضافه کنید.
  • برای مقاله ها در قالب APA ، خلاصه و نتیجه گیری را در صفحات جداگانه بنویسید.

بخشهای اصلی یک مقاله تحقیقاتی

همانطور که در اکثر دستورالعملهای مقاله تحقیق بیان شده است ، بخشهای اصلی عبارتند از:

  • صفحه عنوان

این شامل عنوان مقاله شما ، و همچنین نام و وابستگی نهادی شما می باشد.

  • چکیده

این یک نمای کلی از یک مقاله است. از 100 تا 300 کلمه طول می کشد ، بنابراین کارهای کوتاه نیازی به چکیده ندارند.

  • مقدمه

بیانیه پایان نامه را بیان کنید و دلیل اهمیت موضوع را توضیح دهید.

  • بررسی ادبیات

تحقیقات قبلی مربوط به موضوع خود را شرح دهید.

  • مواد و روش ها

این بخش روش تحقیق را توضیح می دهد. به طور خاص ، شما باید بنویسید که چگونه داده ها را جمع آوری کرده اید و از روش هایی استفاده کرده اید.

  • نتایج

نتایج تحقیقات خود را ارائه دهید.

  • بحث / نتیجه گیری

نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد چگونگی ارتباط آنها با تحقیقات قبلی بحث کنید.

  • منابع

از تمام منابعی که استفاده می کنید لیستی از الفبا تهیه کنید. از جمله موارد دیگری که شما باید در یک مقاله تحقیقاتی قرار دهید:

چگونه یک عنوان را انتخاب کنیم ، منابع معتبری پیدا کنیم و مقاله تحقیقاتی خود را تصحیح کنیم

برای ایجاد یک بیانیه پایان نامه قوی ، استدلال هایی برای حمایت از آن ارائه دهید ، و همچنین انجام تمام دستورالعمل ها در صورت نیاز به قالب یک مقاله تحقیقاتی ، نیمی از کار است. چندین جزئیات وجود دارد که نباید فراموش کنید به آنها توجه کنید.

اولین عنوان عنوان است زیرا تلاش برای انتخاب یکی از موارد خوب می تواند چالش برانگیز باشد. این باید به خوانندگان درکی از مقاله شما بدهد و اشتیاق به خواندن آن را ایجاد کند. پس از اتمام مقاله خود عنوان را امتحان کنید ، حتی اگر انجام این کار منطقی به نظر برسد. با این کار نه تنها در وقت شما صرفه جویی می شود بلکه به شما ایده روشنی از عنوان خود می دهید.

منابع معتبر یکی دیگر از موارد مهم است. از منابعی مانند ویکی پدیا خودداری کنید و به جای آن از کتاب ها و مجلات علمی استفاده کنید. لیستی از منابع معتبر در صفحه مرجع شما حداقل برداشت خوبی از مقاله شما ایجاد می کند.

سرانجام ، پس از پایان کار خود تصحیح را فراموش نکنید. به اشتباهات احتمالی در املا ، دستور زبان و علائم نگارشی توجه کنید. همچنین ، سعی کنید کلمات غیر ضروری را حذف کنید: این باعث می شود صدای شما مختصر تر شود.

مراحل فرآیند نوشتن

قبل از شروع به نوشتن ، مطمئن شوید که موضوع را تعریف کرده اید. شما باید چیز جدید و جالبی را به مخاطبان خود ارائه دهید ، اما هنوز هم ، بهتر است موضوعات خیلی پیچیده را انتخاب نکنید. پس از این ، شما باید ادبیات موجود را طوفان فکری کنید و همچنین منابعی را که می خواهید هنگام نوشتن به آنها مراجعه کنید ، انتخاب کنید. تصور کنید که پایان نامه شما نقطه پایانی است ، در حالی که پاراگراف های مقاله شما مراحلی است که باید برای رسیدن به آن انجام دهید.

هنگام نوشتن یک مقاله تحقیقاتی ، ممکن است خیلی منطقی باشد که ابتدا با توصیف اهداف تحقیق ، اهداف ، فرضیه ها ، سپس با ذکر همه شواهد (به عنوان مثال تجربی) ، مواد و روش ها و نتیجه گیری شروع کنیم. بررسی ادبیات را می توان در پایان نوشت ، اما به خاطر داشته باشید که قبل از شروع نوشتن ، باید در مورد موضوع به طور گسترده تحقیق کنید.

بعد ، یک پیش نویس خشن بنویسید. وقت شما زیاد نخواهد شد زیرا پس از پایان کار باید مقاله را ویرایش کنید و پیش نویس نهایی را بنویسید. هنوز هم ، استناد به منابع مورد استفاده خود را فراموش نکنید. در پیش نویس خود تجدید نظر کنید و بررسی کنید که آیا همه پاراگراف ها دارای یک جمله موضوعی هستند و آیا هر یک از ایده های شما با شواهد پشتیبانی می شود. در آخر ، پیش نویس نهایی را بنویسید. می توانید در زمینه نوشتن مقالات پژوهشی در موسسه چشم انداز کمک بگیرید. این باید بیانیه پایان نامه شما را پشتیبانی کند ، و همچنین به طور واضح سازمان یافته و به درستی قالب بندی شده باشد.

نکات نوشتن در کالج برای مقاله تحقیقاتی شما

نوشتن مقاله تحقیقاتی برای دانشگاه بسیار دشوارتر از نوشتن مقاله علمی است. با این وجود سختگیری های بالاتر در مقایسه با متوسط ​​وظایف دانشگاه اعمال می شود.

در اینجا چندین نکته وجود دارد که ممکن است مفید باشد:

  • سعی کنید مقدمه خود را تا حد ممکن قوی و واضح بیان کنید. این یک اشتباه معمول است که دانش آموزان مقاله های خود را با جملات خیلی عادی شروع می کنند که منعکس کننده هیچ موضعی نیست و یا خوانندگان را به موضوع علاقه مند می کند.
  • هر نوع قالب برای یک مقاله تحقیقاتی ، الزامات خاص خود را برای نقل قولهای درون متنی و صفحه مرجع تعیین می کند. برای تحقق همه آنها با دستورالعمل های آنلاین مشورت کنید.
  • از آنجا که احتمالاً از منابع آنلاین استفاده خواهید کرد ، سعی کنید از پسوندهای نام دامنه مانند .com یا .net خودداری کنید. در عوض ، از منابع وب سایت های .gov (دولت) ، .edu (موسسات آموزشی) و .org (سازمان های غیر انتفاعی) استفاده کنید.
  • تعداد کلمات را در ذهن داشته باشید. جملات نباید بیش از 30 کلمه باشد.
  • با پیوند دادن کلمات و عبارات زیاده روی نکنید. در صورت استفاده صحیح ، متن را منسجم و خوانا تر می کند. اگر در صورت لزوم استفاده نشود ، مقاله شما را بیش از حد واژه ساز می کند.

به طور خلاصه

نوشتن یک مقاله تحقیقاتی می تواند یک تجربه چالش برانگیز و پاداش آور باشد ، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان موسسه چشم انداز را برای مشاوره مقالات پژوهشی انتخاب می کنند . نکته مهم این است که به خودتان فرصت کافی برای انجام این کار را بدهید. موضوع تکلیف خود را مشخص کنید ، با دقت ادبیات موجود را بیاموزید ، یک طرح کلی و یک پایان نامه استدلالی تهیه کنید ، مقالات پژوهشی را ویرایش کنید و شروع به نوشتن کنید! به فرم مقاله تحقیق توجه ویژه ای داشته باشید و با راهنماهای آنلاین مشورت کنید تا جزئیات مهم را از حساب خود خارج نکنید. آخرین مرحله اما مهمترین مرحله تصحیح تصحیح است. سرانجام ، از خود س askالی بپرسید: آیا شخصاً از خواندن تکلیف خود لذت خواهید برد؟ اگر پاسخ شما “بله” است ، احتمالاً موفق شده اید!

258 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید