خدمات نقشه کش و مقایسه برنامه های وب(قسمت سوم)

خدمات نقشه کش و مقایسه برنامه های وب عنوان پستی است که تیم تحقیقاتی دکتر سعید جوی زاده با شما به اشتراک می گذارد.امیدواریم که این مطالب بتواند شما را در یادگیری نرم افزار مربوطه کمک شایانی کند.

این پست نحوه استفاده از خدمات نقشه کش و نوع جدیدی از الگوی برنامه وب ArcGIS Online را به شما آموزش می دهد. خدمات نقشه کش سریعتر از خدمات نقشه پویا نمایش داده می شوند و می توانند حجم عظیمی از داده ها را بدون از دست دادن سرعت عملکرد مدیریت کنند. الگوهای برنامه وب مقایسه آنلاین ArcGIS – از جمله الگوهای کنار هم و کشیدن / جاسوسی – کارایی مقایسه چندین نقشه وب یا لایه های نقشه را به حداکثر می رساند. در حین مطالعه محتوای این فصل، به خاطر داشته باشید که بیشتر چیزهایی که یاد می گیرید – چه ثبت فروشگاه داده یا مدیریت خدمات وب باشد – می تواند برای انواع دیگر خدمات وب ArcGIS نیز اعمال شود. به عنوان مثال، می‌توانید الگوهای مقایسه آنلاین ArcGIS را علاوه بر لایه‌های سرویس نقشه کاشی‌شده، روی دیگر لایه‌های نقشه نیز اعمال کنید.

اهداف یادگیری

ثبت یک فروشگاه داده.

یک نقشه برای کاشی کاری بنویسید.

خدمات نقشه کش را منتشر کنید.

از الگوهای برنامه وب مقایسه آنلاین ArcGIS استفاده کنید.

مدیریت خدمات وب.

این فصل در تصویر بزرگ

ArcGIS راه های زیادی برای ساخت برنامه های تحت وب ارائه می دهد. خط قرمز ضخیم در شکل این فناوری را برجسته می کند پست4آموزش می دهد.

خدمات نقشه کش: چرا و چه زمانی؟

ذخیره نقشه به ایجاد مجموعه ای از تصاویر کاشی نقشه از پیش تولید شده در طیف وسیعی از مقیاس های نقشه اشاره دارد.

با یک کش موجود، وب سرور می تواند با بازیابی نتایج از پیش پردازش شده از حافظه پنهان، به درخواست کاربر به سرعت پاسخ دهد. این باعث کاهش فشار بر روی سرور GIS و سرور پایگاه داده می شود.

مزایای اصلی کش کردن نقشه عبارتند از:

کارایی:هنگامی که حافظه پنهان یا کاشی ها به راحتی در دسترس هستند، یک وب سرور می تواند با بازیابی کاشی های مربوطه به درخواست های نقشه مشتری به سرعت پاسخ دهد. این سرعت و مقیاس پذیری بیشتری نسبت به تولید پویا یک نقشه در هر بار درخواست فراهم می کند.

مقیاس پذیری:هنگامی که کاشی های نقشه تولید شدند، بار روی سرورهای GIS و پایگاه داده در زمان اجرا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در نتیجه سرورها می توانند تعداد بیشتری از کاربران همزمان را در خود جای دهند.

کیفیت کارتوگرافی:ذخیره سازی به طراحان اجازه می دهد تا زمان لازم را برای طراحی و تولید نقشه های با کیفیت بالا از قبل صرف کنند.

تجربه ی کاربر:کاربران نهایی از زمان پاسخگویی سریعتر و نقشه های با کیفیت بالاتر لذت خواهند برد.

کش نقشه به بهترین وجه مناسب است:

نقشه های پایه:لایه های داده Basemap اغلب تغییر نمی کنند. اگر این لایه‌ها در حافظه پنهان نباشند، به دلیل اندازه بزرگ و استفاده مکرر توسط همه کاربران، به خواندن داده‌ها و ارائه نقشه‌های فشرده نیاز دارند.

لایه های عملیاتی که نسبتا ثابت و بزرگ هستند.

اگر اندازه داده شما کوچک است – مثلاً کمتر از چند هزار امتیاز – از رویکرد لایه ویژگی استفاده کنید. این داده ها را به سمت سرویس گیرنده وب (به عنوان مثال، مرورگرهای وب) ارسال می کند و مشتری وظایف ترسیم نقشه را بر عهده می گیرد.

اگر داده ها به طور مکرر تغییر می کنند، ممکن است زمان کافی برای بازسازی کاشی ها با هر تغییر داده نداشته باشید.

وقتی لایه عملیاتی شما نسبتاً ثابت و بزرگ است (یعنی در دو دسته قبلی نیست)، از یک سرویس نقشه کاشی استفاده کنید.

یادداشت:

یک سرویس نقشه کاشی فقط تعداد زیادی عکس نیست. می‌تواند از همان جستارهای فضایی و ویژگی‌هایی پشتیبانی کند که سرویس‌های نقشه پویا انجام می‌دهند – تا زمانی که داده‌ها و قابلیت‌های جستجو غیرفعال نشده باشند و منبع داده آن حذف نشده باشد.

وکتور کاشی کاری یک تکنیک متفاوت اما مرتبط را ارائه می دهد. کاشی های برداری را استخراج می کند – کاشی هایی از داده های برداری مانند هندسه ها و ویژگی ها – و آنها را به سمت مشتری می فرستد، جایی که نقشه ها ترسیم می شوند و داده ها برای استفاده های بعدی ذخیره می شوند.

اهرام شطرنجی شامل تکنیکی شبیه به کش کردن نقشه اما برای مجموعه داده های شطرنجی است. آنها یک نسخه کم‌نمونه‌شده یا کوچک‌شده از مجموعه داده‌های شطرنجی اصلی هستند و می‌توانند حاوی بسیاری از لایه‌های کوچک‌شده باشند. اهرام می توانند نمایش داده های شطرنجی را تنها با بازیابی داده ها با وضوح مشخصی که برای نمایشگر لازم است سرعت بخشند.

طرح کاشی کاری

قبل از ایجاد یک سرویس نقشه کاشی کاری شده، باید مرجع فضایی آن را که سیستم مختصات و طرح کاشی کاری نیز نامیده می شود، انتخاب کنید.

دستگاه مختصات:بیشتر اوقات از Web Mercator استفاده کنید. به این ترتیب، کاشی های نقشه شما با نقشه های آنلاین محبوب، مانند نقشه های موجود در ArcGIS Online، Google Maps و Bing Maps مطابقت خواهند داشت. همچنین می‌توانید سیستم‌های مختصات دیگری را انتخاب کنید، در صورتی که منطقه مطالعه شما نزدیک به مناطق قطبی باشد یا نیازهای خاص دیگری داشته باشید.

طرح کاشی کاری:این با تعدادی ویژگی تعریف می شود:

سطوح جزئیات، تعداد سطوح مقیاس و مقیاس هر سطح

ابعاد کاشی (به عنوان مثال، 256 × 256 پیکسل)

منشا کاشی

ذخیره نقشه (سمت چپ) مجموعه ای از تصاویر کاشی نقشه را از قبل در سطوح مقیاس از پیش تعیین شده تولید می کند. طرح ذخیره نقشه (سمت راست) شامل تعداد سطوح مقیاس، مقیاس در هر سطح، بعد کاشی، مبدا کاشی، منطقه کاشی کاری، و قالب تصویر است.

ذخیره اطلاعات

جزء ArcGIS Data Store ArcGIS for Server برای بسیاری از انواع خدمات وب، از جمله خدمات نقشه پویا، خدمات نقشه کش، خدمات ویژگی و خدمات پردازش جغرافیایی کاربرد دارد.پست 3 به طور خلاصه به مفهوم ذخیره داده اشاره کرد. این فصل آن را با جزئیات بیشتری معرفی می کند.

ثبت نام فروشگاه داده فهرستی از مکان‌های تایید شده را برای کاربران سرور ArcGIS ارائه می‌کند که سرور آنها می‌تواند به داده‌هایی که برای میزبانی سرویس‌های وب خود نیاز دارند دسترسی داشته باشد. ثبت فروشگاه داده همچنین به ArcGIS for Server کمک می‌کند تا بفهمد چگونه مسیرهای داده را در سند نقشه شما هنگام انتشار آن در ماشین‌ها تنظیم کند.

جدول 4.1چهار سناریو برای ذخیره سازی داده ها و نحوه ثبت یک فروشگاه داده برای هر سناریو را فهرست می کند.

توجه: ArcSDE یا موتور پایگاه داده فضایی، فناوری Esri برای دسترسی و مدیریت داده‌های مکانی در پایگاه‌های داده رابطه‌ای است.

جدول 4.1 سناریوهای ذخیره داده

در اینجا دو نمونه وجود دارد:

مثال 1:(سناریوی 1A را ببینیدجدول 4.1.) یک کلاس 20 نفری در حال مطالعه آموزش این فصل هستند. هر دانش آموز یک کپی از داده های آموزشی را در رایانه خود ذخیره کرده است.

اگر این دانش‌آموزان همان سرور ArcGIS را بدون ذخیره‌سازی داده به اشتراک می‌گذارند، زمانی که دانش‌آموزان سرویس نقشه آموزشی را منتشر می‌کنند، ArcGIS برای سرور همان داده‌های آموزشی را 20 بار در سرور کپی می‌کند و بنابراین 20 نسخه را ذخیره می‌کند.

برای جلوگیری از این امر، مربی می‌تواند داده‌های آموزشی را در سرور کپی کند (به عنوان مثال، در D:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4) و یک پوشه ذخیره‌سازی داده را با اشاره به C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4 در رایانه‌های دانش‌آموزان و D ثبت کند. :\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4 روی سرور.

اکنون، زمانی که دانش آموزان خدمات خود را منتشر می کنند، سرور ArcGIS مرجع داده C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4 را در اسناد نقشه (MXDs) با D:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4 جایگزین می کند. به این ترتیب، ArcGIS برای سرور می‌تواند داده‌ها را در D:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4 روی سرور بدون کپی اضافی از داده‌های آموزشی پیدا کند.

مثال 2:(سناریوی 2B را ببینیدجدول 4.1.) یک ناشر مایل است با استفاده از لایه های داده ArcSDE یک سرویس نقشه تولید کند. او باید در صورت نیاز لایه‌های داده را به‌روزرسانی کند و دوست دارد به‌روزرسانی‌هایش به‌طور خودکار در سرویس نقشه‌اش منعکس شود.

او می‌تواند یک پایگاه داده مشترک را ذخیره کند تا ArcGIS برای دسکتاپ و ArcGIS برای سرور هر دو از یک پایگاه داده ArcSDE استفاده کنند.

برنامه ریزی کش نقشه

برنامه ریزی یک کش نقشه به ملاحظات زیر نیاز دارد:

طرح کاشی کاری مناسب را انتخاب کنید، به خصوص برای بزرگ ترین مقیاس.هر چه مقیاس بزرگتر باشد، تعداد کاشی های تولید شده بیشتر می شود. به عنوان مثال، ذخیره کل قاره ایالات متحده در زمان 1:1000 ممکن است هفته ها طول بکشد و به صدها گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارد.

یک سند نقشه طراحی کنید که هم قابل خواندن و هم در تمام مقیاس های ذخیره شده مفید باشد.برای زیبا جلوه دادن نقشه خود وقت بگذارید زیرا زمانی که کش را ایجاد کردید، نمی توانید بدون ایجاد مجدد یا به روز رسانی کش، تغییراتی ایجاد کنید. از لایه های گروهی و وابستگی مقیاس برای طراحی نقشه خود برای هر مقیاس استفاده کنید. جزئیات کمتری را نشان دهید و از لایه‌های تعمیم‌یافته در مقیاس‌های کوچک‌تر استفاده کنید، در حالی که جزئیات بیشتر را نشان دهید و از نمادهای بزرگ‌تر در مقیاس‌های بزرگ‌تر استفاده کنید. می توانید با دانلود برخی از الگوهای اسناد نقشه با طراحی خوب در مرکز منابع ArcGIS شروع کنید.

زمان ایجاد کش را پیش بینی کنید.

برای حافظه‌های پنهان بزرگ‌تر، بهتر است برای ایجاد حافظه پنهان برای شب یا در آخر هفته برنامه‌ریزی کنید.

به استقرار فکر کنید.برای کش های بزرگ، ممکن است بخواهید ابتدا کاشی ها را در سرور توسعه یا مرحله بندی خود تولید کنید و سپس کاشی ها را در سرور محصول خود مستقر کنید. از فرمت ذخیره سازی فشرده به جای فرمت منفجر شده استفاده کنید. یک فرمت فشرده، بسیاری از کاشی ها را با هم در یک فایل بسته ذخیره می کند. یک فرمت منفجر شده هر کاشی را به صورت جداگانه ذخیره می کند، که زمان بیشتری برای کپی کردن در سرور نیاز دارد.

مقایسه الگوهای برنامه ArcGIS Online

ArcGIS Online چندین الگو برای مقایسه چندین نقشه، تشخیص تغییرات و مطالعه روابط ارائه می دهد. شما از این قالب ها در این آموزش استفاده خواهید کرد.

الگوی کش رفتن:به کاربر اجازه می دهد تا دو لایه را در یک نقشه وب یا دو نقشه وب با استفاده از یک نوار عمودی یا یک جاسوسی مقایسه کند. در زیر چند نمونه آورده شده است:

http://storymaps.esri.com/stories/LandsatCompare

http://storymaps.esri.com/stories/diabetes

http://storymaps.esri.com/stories/doctors

الگوی جاسوسی را در مرورگر دسکتاپ و حالت تند کشیدن روی تلفن همراه را به نمایش درآورید.

الگوی کنار هم:می تواند حداکثر سه نقشه وب را در کنار هم نمایش دهد. مثلا:

www.arcgis.com/apps/Compare/Multiviewer/index.html?appid=ee5e2c9efc25477f86efd3a2c7be0ca6

 

الگوی کنار هم برای مرورگرهای دسکتاپ استفاده می شود.

الگوی کنار هم که برای گوشی های هوشمند استفاده می شود.

این آموزش

در این آموزش، شما یاد خواهید گرفت که یک برنامه GIS وب ایجاد کنید که الگوهای فضایی توپوگرافی کالیفرنیا را با الگوهای اندازه‌گیری نمونه‌برداری جنگل در ایالت مقایسه می‌کند.

داده ها:یک پایگاه جغرافیایی فایل حاوی:

یک کلاس ویژگی از سایت های نمونه برداری جنگل در کالیفرنیا

یک لایه رستری که ضریب گسترش حجم را برای زمین های جنگلی و زمین های چوبی در کالیفرنیا نشان می دهد

یک MXD که این دو لایه را نمایش می دهد

الزامات:

برنامه وب شما باید عملکرد سریعی داشته باشد.

کاربران باید بتوانند الگوی توپوگرافی کالیفرنیا را با الگوی نمونه برداری از جنگل در سراسر ایالت و عامل گسترش حجم مقایسه کنند.

سیستم مورد نیاز:

ArcGIS برای دسکتاپ: برای طراحی نقشه.

ArcGIS برای سرور: برای انتشار سرویس نقشه کاشی.

ArcGIS Online: اگر می خواهید این سرویس را برای ArcGIS برای سرور منتشر کنید، برای ایجاد نقشه وب و برنامه وب خود فقط به یک حساب عمومی نیاز دارید. اگر می خواهید این سرویس را به عنوان یک سرویس میزبانی شده در ArcGIS Online منتشر کنید، به یک حساب ناشر نیاز دارید.

4.1

یک فروشگاه داده را پیکربندی کنید

مهارت‌های آموخته‌شده در این بخش برای سرویس‌های نقشه کش اعمال می‌شود، اما می‌تواند برای انواع دیگر ArcGIS برای سرویس‌های وب سرور نیز اعمال شود.

یادداشت:

این بخش اختیاری است.اگر نمی خواهید یک فروشگاه داده ثبت کنید، می توانید از این بخش صرف نظر کنید.

در یک محیط کلاسی که بسیاری از دانش‌آموزان یک حساب ArcGIS برای سرور را به اشتراک می‌گذارند، مربی باید این بخش را تکمیل کند و این بخش را به کلاس نشان دهد.

می توانید با استفاده از ArcCatalog یا ArcGIS for Server Manager (http://servername/arcgis/manager). این آموزش از ArcCatalog استفاده می کند.

1.

ArcMap را شروع کنید. در پنجره کاتالوگ به مسیر C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4 بروید. یک پایگاه داده جغرافیایی فایل را مشاهده می کنید که شامل سه لایه (California_State، Sample_Plots و Volume_Expansion_Factor) و یک MXD (FIA_Samples.mxd) است.

2.

پوشه فایل C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4\data.gdb را در ArcGIS برای سرور خود کپی کنید (D:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4\data.gdb).

توجه: اگر سرور ArcGIS و ArcMap شما روی یک کامپیوتر هستند، نیازی به کپی کردن داده ها نیست.

3.

در پنجره ArcMap Catalog، روی سرورهای GIS کلیک کنید. به دنبال اتصال به سرور ArcGIS خود باشید و برای اتصال روی آن دوبار کلیک کنید. روی سرور خود کلیک راست کرده و سپس روی Server Properties کلیک کنید.

4.

در کادر محاوره ای ArcGIS Server Properties، روی تب Data Store کلیک کنید. در قسمت Registered Folders روی دکمه Plus کلیک کنید .

داده های شما در یک پایگاه داده جغرافیایی فایل ذخیره می شود، بنابراین باید از یک فروشگاه مبتنی بر پوشه استفاده کنید.

5.

در کادر محاوره ای Register Folder، موارد زیر را انجام دهید:

برای Name، Sample Data برای را مشخص کنیدپست4.

برای مسیر پوشه Publisher، مسیر داده‌ها را همانطور که در رایانه شما ظاهر می‌شود، مشخص کنید که C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4 است.

برای مسیر پوشه سرور، مسیر پوشه را همانطور که در سرور شما ظاهر می شود، مشخص کنید، مانند D:\EsrIPress\GTKWebGIS\Chapter4. یا اگر C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4 در سرور نیز وجود دارد، کادر همان مسیر پوشه ناشر را انتخاب کنید.

روی OK کلیک کنید.

ArcGIS for Server پوشه ها را تایید می کند و سپس کادر محاوره ای Register Folder را می بندد. ببینید که نام پوشه ای که به تازگی ثبت کرده اید در کادر پوشه های ثبت شده درج شده باشد.

6.

برای بستن کادر محاوره ای ArcGIS Server Properties روی OK کلیک کنید.

با ثبت پوشه داده نمونه، ArcGIS برای سرور، زمانی که سرویس نقشه را در بخش 4.3 این فصل منتشر می کنید، داده ها را به سرور کپی نمی کند.

4.2

یک نقشه برای کاشی کاری بنویسید

این کتاب بر طراحی نقشه تمرکز ندارد، بنابراین این بخش جزئیات طراحی نقشه را ارائه نمی دهد. درعوض، تنظیماتی را که برای کش کردن نقشه مهم هستند توضیح می‌دهد.

1.

در پنجره ArcMap Catalog، به مسیر C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4 بروید. FIA_Samples.mxd را با دوبار کلیک کردن روی آن یا کشیدن آن به بوم نقشه باز کنید.

2.

روی نام قاب داده – لایه ها، به طور پیش فرض – راست کلیک کنید و روی Properties کلیک کنید.

یا، روی نام قاب داده دوبار کلیک کنید. کادر محاوره ای Data Frame Properties باز می شود.

3.

بررسی کنید که نقشه شما در Web Mercator باشد.

درویژگی های چارچوب دادهکادر محاوره ای را کلیک کنیددستگاه مختصاتزبانه بررسی کنید کهسیستم مختصات فعلیاز نقشه استWKID: 3857 مرجع: EPSG.در اینجا EPSG مخفف European Petroleum Survey Group است. سیستم مختصات WKID (شناسه های شناخته شده) مجموعه جامعی از سیستم های مختصات را تعریف می کند. چندین سیستم مختصات Web Mercator وجود دارد. موردی با WKID 3857، کره کمکی Web Mercator است که از ArcGIS Online، Google Maps و Bing Maps استفاده می‌کند.

 

اگر نقشه شما در Web Mercator نیست، با انتخاب Projected Coordinate Systems > World > WGS 1984 Web Mercator (کره کمکی) آن را تغییر دهید.

4.

برای بستن کادر محاوره ای Data Frame Properties روی OK کلیک کنید.

5.

ArcMap را طوری تنظیم کنید که فقط در مقیاسی که قصد استفاده از آن را دارید نمایش داده شود. این کار طراحی نقشه ها و بررسی آنها را در این مقیاس ها برای شما آسان تر می کند.

در نوار ابزار ArcMap Standard، روی پیکان Map Scale برای لیست کشویی مقیاس ها کلیک کنید و روی Customize This List کلیک کنید.

در کادر محاوره‌ای تنظیمات مقیاس، روی دکمه بارگذاری کلیک کنید و روی ArcGIS Online/Bing Maps/Google Maps کلیک کنید.

کادر بررسی فقط نمایش این مقیاس‌ها هنگام بزرگ‌نمایی را انتخاب کنید.

برای اعمال تغییرات خود روی OK کلیک کنید.

مجموعه مقیاس های فهرست شده در لیست کشویی ترازو به روز شده است. با این کار جابه‌جایی بین ترازو آسان‌تر می‌شود.

اکنون می توانید نقشه خود را طراحی کنید. از آنجایی که این کتاب بر روی طراحی نقشه تمرکز ندارد، شما خدمات نقشه کاشی کاری شده را با استفاده از MXD ساده ارائه شده منتشر خواهید کرد.

این MXD از وابستگی مقیاس و لایه های گروه استفاده می کند. به عنوان مثال، لایه Sample Plots برای محدوده های مقیاس مختلف کپی شده است و نمادهای مختلفی برای مقیاس های مختلف تعریف شده است (مثلاً مقیاس های بزرگ از نمادها و برچسب های بزرگتر استفاده می کنند).

برای تعریف وابستگی مقیاس یک لایه، کافی است روی لایه در جدول محتویات ArcMap دوبار کلیک کنید تا کادر محاوره‌ای Layer Properties باز شود. در تب General در بخش Scale Range، هر دو مقیاس Out فراتر و در فراتر از مقیاس را مشخص کنید.

6.

اگر تغییری در MXD ایجاد کردید، روی ذخیره کلیک کنید تا سند نقشه شما ذخیره شود.

اگر مستقیماً به بخش بعدی می روید، سند نقشه خود را باز نگه دارید.

4.3
خدمات نقشه کاشی شده را منتشر کنید

نیمه اول انتشار سرویس نقشه کاشی شده مانند انتشار سرویس نقشه پویا است که در فصل آخر یاد گرفتید. بنابراین توضیح در اینجا مختصر خواهد بود. رجوع شود به پست 3 اگر به دستورالعمل های دقیق نیاز دارید

1.

در حالی که FIA_Samples.mxd را باز دارید، روی File > Share As > Service کلیک کنید.

از طرف دیگر، می توانید MXD را در پنجره کاتالوگ مرور کنید، روی MXD کلیک راست کرده و روی Share as Service کلیک کنید.

2.

در کادر محاوره‌ای اشتراک‌گذاری به‌عنوان سرویس، روی انتشار سرویس کلیک کنید و روی Next کلیک کنید.

3.

از لیست کشویی Choose a connection، روی اتصال ArcGIS Server که قبلا ایجاد کرده بودید، کلیک کنید، نام سرویس را مشخص کنید (به عنوان مثال FIA_Samples_Tile) و روی Next کلیک کنید.

در یک محیط کلاسی که بسیاری از دانش آموزان یک سرور ArcGIS را به اشتراک می گذارند، فراموش نکنید که نام سرویس را منحصر به فرد کنید. به عنوان مثال، سعی کنید نام خود را به نام سرویس اضافه کنید.

اگر این سرور را در ArcGIS Online for Organizations منتشر می کنید، از تعداد اعتباراتی که قرار است استفاده کند آگاه باشید.

4.

استفاده از پوشه موجود را انتخاب کنید، روی نام پوشه خود کلیک کنید و روی Continue کلیک کنید.

5.

در بالای پنجره ویرایشگر سرویس، روی دکمه Analyze کلیک کنید .

پنجره Prepare شما باید شبیه شکل باشد.

6.

در پنجره آماده سازی به موارد زیر توجه کنید:

هیچ پیام خطایی وجود ندارد.

اخطار “منبع داده در سرور ثبت نشده است و داده ها در سرور کپی می شوند” را مشاهده نمی کنید. شما این هشدار را در پست3 زیرا هیچ فروشگاه داده ای ثبت نشده بود. در این آموزش، ArcGIS برای سرور نیازی به کپی های اضافی از داده های شما نخواهد داشت، زیرا شما یک فروشگاه داده را ثبت کرده اید.

شما اخطار «خلاصه موجود در توضیحات مورد» را نمی بینید. این را در فصل آخر دیدید. دلیلش این است که در سند نقشه خود خلاصه ای تعریف کرده اید. این خلاصه به سرویس نقشه شما منتقل می شود.

7.

روی اخطار «Tags Missing in Item Description» دوبار کلیک کنید. سپس در صفحه توضیحات آیتم، برچسب هایی مانند FIA، فهرست جنگل، آشنایی با وب GIS را پر کنید.

پیام “لایه ترسیم در همه محدوده های مقیاس” را در پنجره آماده نادیده بگیرید.

8.

در پنجره ویرایشگر سرویس، روی پیوند Parameters کلیک کنید و سطح Anti-Aliasing را روی Fastest تنظیم کنید.

Anti-aliasing می تواند نقشه ها را صاف تر و با کیفیت تر نشان دهد. به عنوان یک قاعده، هنگام انتشار خدمات نقشه کش باید آن را روشن کنید. با این حال، anti-aliasing همچنین می تواند زمان مورد نیاز برای ساخت کش یک سرویس را تا حد زیادی افزایش دهد. سریعترین سطح را انتخاب کنید تا بتوانید آموزش را سریع به پایان برسانید. بعداً برای یک پروژه واقعی، سطح کیفی ضد آلیاسینگ بهتری را انتخاب کنید.

9.

در پنجره ویرایشگر سرویس، موارد زیر را انجام دهید:

روی پیوند Caching در سمت چپ کلیک کنید.

برای سرویس Draw this map، Using tiles from a cache را انتخاب کنید.

برای Tiling Scheme، روی ArcGIS Online/Bing Maps/Google Maps کلیک کنید. اگر می خواهید از طرح کاشی کاری خود استفاده کنید، می توانید از ابزار ArcGIS Generate Map Server Cache Tiling Scheme برای ایجاد فایل طرح کاشی کاری خود استفاده کنید، فایل طرح کاشی کاری را از این لیست کشویی انتخاب کنید و سپس فایل طرح خود را انتخاب کنید.

برای سطوح جزئیات، 5 تا 11 را وارد کنید. توجه داشته باشید که اندازه تخمینی کش 38 مگابایت است. تکمیل این کار زیاد طول نخواهد کشید. در صورت تمایل، روی محاسبه اندازه حافظه پنهان کلیک کنید تا اندازه تخمینی هر سطح مقیاس را بررسی کنید. اگر سطوح زیادی را انتخاب کنید، ممکن است تولید کاشی ها زمان زیادی ببرد.

پس از انتشار سرویس، کادر بررسی را برای ساخت حافظه پنهان به صورت خودکار علامت گذاری کنید. برای حافظه‌های پنهان بزرگتر، ساختن کش به صورت دستی در شب یا آخر هفته ممکن است کمک کند.

10.

با باقی ماندن در پنجره سرویس ویرایشگر، موارد زیر را انجام دهید:

در زیر پیوند Caching، روی پیوند تنظیمات پیشرفته کلیک کنید.

توجه داشته باشید که دایرکتوری Cache، c:\arcgisserver\directories\arcgiscache، به طور پیش فرض روی سرور است. اگر می‌خواهید کاشی‌ها را ببینید، اینجا جایی است که می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

برای ناحیه مورد نظر برای ذخیره، روی Import from a feature class کلیک کنید و سپس روی کلاس ویژگی California_State در C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4\data.gdb کلیک کنید.

به این ترتیب، نیازی به ایجاد کاشی برای اقیانوس ها و سایر مناطق فراتر از خشکی کالیفرنیا نخواهید داشت.

برای قالب کاشی، روی MIXED کلیک کنید. گزینه های موجود JPEG، PNG، PNG8، PNG24، PNG32 و MIXED هستند.

PNG ها از پوشش شفاف پشتیبانی می کنند. JPEG اینطور نیست. JPEG ها به ویژه برای خدمات نقشه پایه مناسب هستند، که معمولاً تنوع رنگ زیادی را نشان می دهند و بنابراین نیازی به شفافیت ندارند. فرمت MIXED از JPEG در وسط ناحیه کش و PNG32 در حاشیه آن برای ایجاد یک پوشش شفاف استفاده می کند.

تنظیم فشرده سازی را روی 75 بگذارید.

تنظیم 0 نشان دهنده ضعیف ترین کیفیت و بالاترین فشرده سازی است. تنظیم 100 نشان دهنده بهترین کیفیت و کمترین فشرده سازی است. نقشه های برداری اغلب به تنظیمات با کیفیت بالاتری نیاز دارند تا تیرگی که ممکن است در امتداد لبه های اشکال و برچسب ها ظاهر شود کاهش یابد. چنین تنظیمی بر سرعت کاشی کاری نیز تأثیر می گذارد زیرا نقشه های با کیفیت بالاتر زمان بیشتری را برای ایجاد می طلبد.

روی دکمه Advanced کلیک کنید تا پنجره Advanced Cache Settings باز شود.

11.

در کادر گفتگوی Advanced Cache Settings، توجه کنید که ارتفاع و عرض کاشی روی ۲۵۶ × ۲۵۶ و Storage Format در Compact تنظیم شده است که سریعتر از فرمت Exploded ایجاد می شود. روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای بسته شود.

12.

در صورت تمایل، در بالای پنجره ویرایشگر سرویس، روی دکمه Preview کلیک کنید برای پیش نمایش نقشه خود

13.

روی دکمه Publish کلیک کنید برای انتشار سرویس

ArcGIS for Server اکنون شروع به ایجاد کاشی می کند. بسته به تنظیمات حافظه پنهان (مخصوصاً بزرگترین مقیاس ها برای حافظه نهان)، سخت افزار سرور، حجم کاری روی سرور و سایر عوامل، تولید تمام کاشی های یک سرویس ممکن است روزها یا حتی بیشتر طول بکشد. برای این آموزش، کاشی ها کوچک هستند، بنابراین روند طولانی نخواهد بود.

14.

در پنجره ArcMap Catalog، سرورهای GIS را گسترش دهید و اتصال ArcGIS Server خود را گسترش دهید. برای اینکه ببینید چند درصد از کاشی‌ها تکمیل شده‌اند، روی سرویس نقشه کاشی‌شده‌ای که به تازگی منتشر کرده‌اید کلیک راست کرده و روی View Cache Status کلیک کنید.

 

15.

برای درخواست گزارش به روز شده از سرور، روی Refresh Status کلیک کنید. همچنین می‌توانید روی دکمه نمایش جزئیات کلیک کنید تا وضعیت کار و وضعیت حافظه پنهان برای هر سطح مقیاس را ببینید.

توجه: در خلاصه، جایی که می‌گوید 79.5 درصد کاشی‌ها وجود دارند، درصد گزارش شده نشان‌دهنده نسبت وسعت کامل نقشه است، نه منطقه مورد علاقه. از آنجایی که در این آموزش از یک کلاس ویژگی برای پوشاندن کار کاشی کاری استفاده شده است، حافظه نهان به جای 100 درصد، در حدود 79.5 درصد به پایان رسید.

به پیام وضعیت توجه کنید. در اینجا می‌گوید: «تولید کاشی در حال انجام نیست». این به این معنی است که ذخیره سازی کامل شده است.

16.

روی Close کلیک کنید تا پنجره Cache Status بسته شود.

4.4
کاشی ها را بررسی کنید و خدمات خود را آزمایش کنید.

در این بخش، با بررسی پوشه‌هایی که تصاویر کاشی‌ها را ذخیره می‌کنند و ArcGIS Services Directory، سرویس نقشه کاشی‌شده را تأیید کنید.

1.

در سرور ArcGIS خود، Windows Explorer را راه اندازی کنید و به C:\arcgisserver\directories\arcgiscache، پوشه پیش فرض کش ArcGIS Server بروید.

2.

به زیر پوشه سرویس خود بروید.

این نام پوشه از الگویی مانند <your_service folder>_<your_service name> پیروی می کند (به عنوان مثال، pinde_FIA_Samples_Tile).

3.

به پوشه Layers\_alllayers بروید. به زیر پوشه های تمام سطوح کش توجه کنید.

4.

به پوشه Layers\_alllayers بروید.

به فایل های .bundle توجه کنید. آنها وجود دارند زیرا در بخش 4.3، فرمت ذخیره سازی فشرده را انتخاب کرده اید. یک فایل .bundle حاوی کاشی های زیادی است. اگر فرمت ذخیره سازی Exploded را انتخاب کرده بودید، به جای آن تصاویر کاشی جداگانه را مشاهده خواهید کرد. (فایل های .bundlx در شکل نمایه هایی از فایل های باندل هستند.)

5.

یک مرورگر وب باز کنید و به فهرست خدمات سرور ArcGIS خود بروید.

URL چیزی شبیه به آن استhttp://your_server_name/arcgis/rest/servicesیاhttp://your_server_name:6080/arcgis/rest/services.

6.

در صفحه اصلی دایرکتوری خدمات، اگر هنگام انتشار سرویس، پوشه مشخص شده را مشخص کرده اید، روی پوشه مشخص شده کلیک کنید.

7.

سرویس نقشه کاشی‌شده‌ای را که به تازگی منتشر کرده‌اید پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

8.

در صفحه خدمات نقشه کاشی کاری خود، به موارد زیر توجه کنید:

مرجع مکانی: 102100 (3857)تأیید می کند که سرویس نقشه شما در Web Mercator است.

اطلاعات کاشی تایید می کند که سرویس نقشه شما کاشی کاری شده است. سطوح جزئیات 20 گزارش شده است، همان سطح ArcGIS Online.

عملیات پشتیبانی شده از جمله شناسایی و یافتن، تأیید کنید که سرویس نقشه کاشی‌شده شما همچنان می‌تواند از جستارهای فضایی و ویژگی‌ها پشتیبانی کند و فقط از کاشی‌ها تشکیل نشده است.

URL این صفحه نقطه پایانی REST سرویس نقشه شما را مشخص می کند. شما از آن در بخش 4.5 استفاده خواهید کرد.

9.

در پیوندهای View In، روی پیوند ArcGIS JavaScript یا روی پیوند کلیک کنیدArcGIS.comلینک نقشه.

سرویس نقشه شما ظاهر می شود. برای دیدن اینکه آیا کاشی های نقشه به سرعت پر می شوند یا خیر، روی نقشه حرکت کرده و بزرگنمایی کنید. این سرویس باید سریعتر از یک سرویس نقشه پویا عمل کند.

4.5
یک برنامه وب مقایسه جانبی ایجاد کنید

در این بخش، دو نقشه وب ایجاد کنید و از آنها برای ایجاد یک برنامه وب ساید بای ساید با استفاده از قالب ArcGIS Online استفاده کنید. این برنامه الگوهای فضایی توپوگرافی کالیفرنیا را با مکان‌های نمونه‌برداری جنگل و فاکتورهای گسترش حجم مربوطه مقایسه می‌کند.

برای ساده نگه داشتن آموزش، اولین نقشه وب فقط شامل نقشه پایه توپوگرافی است.

1.

در یک مرورگر وب، به ArcGIS Online بروید (arcgis.comیا URL سازمان خود) و وارد شوید. سپس به نمایشگر نقشه بروید.

2.

روی Basemap و سپس Topographic کلیک کنید.

3.

روی ذخیره > ذخیره کلیک کنید. در کادر محاوره ای Save Map، موارد زیر را انجام دهید:

برای عنوان، Topography را مشخص کنید.

برای برچسب ها، توپوگرافی، آموزش Web GIS را مشخص کنید.

برای خلاصه، Topography را مشخص کنید.

روی ذخیره نقشه کلیک کنید.

4.

در نوار منوی نمایشگر نقشه، روی دکمه اشتراک گذاری کلیک کنید تا نقشه وب خود را با همه یا گروه ها یا سازمان های خاصی به اشتراک بگذارید و سپس کادر گفتگوی اشتراک گذاری را ببندید.

شما یک نقشه وب ایجاد کرده اید. حالا یکی دیگر بسازید.

5.

در نوار منو، روی Add > Add Layer from Web کلیک کنید.

6.

در پنجره Add Layer from Web، URL سرویس نقشه کاشی شده را مشخص کرده و روی Add Layer کلیک کنید.

7.

به صورت اختیاری، می توانید لایه گروهی Sample_Plots را گسترش دهید و پنجره های پاپ آپ را برای هر یک از لایه های فرعی فعال و پیکربندی کنید.

8.

در نوار منو، روی Save > Save As (نه ذخیره) کلیک کنید. در کادر محاوره ای Save Map، موارد زیر را انجام دهید:

برای عنوان، FIA Samples را مشخص کنید.

برای برچسب ها، FIA، فهرست جنگل، Web GIS Tutorial را مشخص کنید.

برای خلاصه، FIA Samples را مشخص کنید.

روی ذخیره نقشه کلیک کنید.

9.

در نوار منو، روی اشتراک گذاری کلیک کنید. نقشه وب خود را با همه یا فقط گروه ها یا سازمان های خاصی به اشتراک بگذارید و سپس روی ساختن یک برنامه وب کلیک کنید.

10.

در گالری الگوها، الگوی Storytelling Compare را پیدا کنید و روی Publish > Preview کلیک کنید.

یک صفحه وب ظاهر می شود. سه پنل را نمایش می دهد که هر کدام شامل نقشه وب شما است. می توانید آنها را بر اساس مقیاس و مکان همگام کنید. تغییر وسعت نقشه در یک پانل، وسعت را در پانل های دیگر تغییر می دهد.

از این الگو در مراحل 11 تا 21 برای ایجاد یک برنامه وب و سپس پیکربندی آن برای نمایش دو نقشه وب که ایجاد کرده اید استفاده کنید.

11.

به گالری قالب ها برگردید. در زیر الگوی مقایسه داستان، روی انتشار > انتشار کلیک کنید.

12.

برای عنوان برنامه وب، FIA Samples vs. Topography را مشخص کنید و سپس روی Save & Publish کلیک کنید.

13.

روی View Item کلیک کنید تا صفحه جزئیات برنامه جدید باز شود.

14.

در صفحه جزئیات، روی پیکربندی برنامه کلیک کنید.

15.

در حالت پیکربندی، عنوان برنامه را به عنوان مقایسه نمونه های FIA با توپوگرافی مشخص کنید. زیرنویس را به عنوان Web GIS Tutorial مشخص کنید.

بخش افزودن نقشه های وب حاوی یک کادر متنی است که در آن می توانید حداکثر سه شناسه نقشه وب را مشخص کنید. قبلاً شناسه نقشه وب را با سرویس نقشه کاشی دریافت کرده است. در مرحله بعد، شناسه نقشه وب توپوگرافی را که به تازگی ایجاد کرده اید، پیدا کنید.

16.

در یک برگه جدید از مرورگر وب خود، به صفحه ArcGIS Online My Content بروید، نقشه وب توپوگرافی را پیدا کنید و برای مشاهده جزئیات روی آن کلیک کنید.

17.

در صفحه جزئیات مورد، شناسه مورد را از URL موجود در نوار آدرس کپی کنید.

برای مثال، اگر URL صفحه جزئیات یک مورد باشدhttp://www.arcgis.com/home/item.html?id=4282e3e681a74653be9eb6e5409e5cca،شناسه مورد 4282e3e681a74653be9eb6e5409e5cca است.

18.

به صفحه پیکربندی برنامه وب خود برگردید. در کادر متنی Webmap IDs، یک کاما تایپ کنید، شناسه‌ای را که به تازگی کپی کرده‌اید جای‌گذاری کنید و سپس روی ذخیره کلیک کنید.

دو نقشه وب در کنار هم در سمت چپ صفحه نمایش داده می شوند.

19.

برای بازگشت به صفحه جزئیات این برنامه وب، روی دکمه برگشت مرورگر کلیک کنید.

20.

به منوی Item Details رفته و روی Share کلیک کنید. این برنامه وب را با همه یا با گروه ها یا سازمان های خاصی به اشتراک بگذارید.

21.

برنامه وب خود را باز کنید تا بتوانید دو نقشه وب را با هم مقایسه کنید.

توجه داشته باشید که لایه نقشه نمونه‌های FIA هنگام مشاهده در زوم و حرکت نقشه به سرعت عمل می‌کند. این نتیجه استفاده از سرویس نقشه کاشی است.

در اینجا، دو نقشه بر اساس مقیاس و مکان همگام می شوند. با بزرگنمایی و حرکت در یک نقشه وب، نقشه دیگر دنبال می شود. این کار مقایسه نقشه را ساده می کند.

با مقایسه نقشه نمونه های FIA با نقشه توپوگرافی، می توانید مکان های نمونه برداری بیشتری را در کوه ها نسبت به ارتفاعات پایین تر شناسایی کنید. با این حال، مکان‌های نمونه‌برداری زیادی در صحرای موهاوه وجود دارد. ضریب گسترش حجم برای ارتفاعات بالاتر بزرگتر است.

برای سهولت یادگیری و تکمیل سریع آموزش، از یک نقشه وب که فقط شامل یک لایه نقشه پایه است در مقایسه استفاده کردید. با استفاده از سایر لایه‌های مرتبط‌تر، مانند پوشش زمین، بارش و دما، می‌توانید یک نقشه وب ایجاد کنید تا مقایسه‌های معنادارتری داشته باشید.

4.6
خدمات وب خود را مدیریت کنید

این بخش برای انتشار سرویس نقشه و ایجاد برنامه وب مورد نیاز شما نیست، اما خوب است بدانید که چگونه سرویس خود را راه اندازی، توقف، راه اندازی مجدد و حذف کنید و لاگ های ArcGIS برای سرور را بررسی کنید. این امر به ویژه زمانی که شما در حال رفع اشکال یا عیب یابی سرویس های خود هستید صادق است. می توانید خدمات نقشه خود را با استفاده از ArcGIS برای دسکتاپ یا برنامه ArcGIS Server Manager متوقف، شروع، راه اندازی مجدد و حذف کنید و با استفاده از مدیر، گزارش های ArcGIS برای سرور را بررسی کنید.

1.

برای شروع، توقف، راه اندازی مجدد یا حذف سرویس های خود در پنجره ArcMap Catalog:

سرورهای GIS را کلیک کنید.

روی اتصال ArcGIS برای سرور کلیک کنید.

روی پوشه خود (در صورت وجود) کلیک کنید.

سرویس نقشه خود را پیدا کنید

روی سرویس خود کلیک راست کنید. گزینه های توقف، شروع، راه اندازی مجدد یا حذف سرویس نقشه خود را مشاهده می کنید.

2.

برای شروع، توقف یا حذف خدمات خود در مدیر سرور:

یک مرورگر وب راه اندازی کنید و به مدیر سرور خود بروید (الگوی URL این استhttp://yourServerName:6080/arcgis/manager، یاhttp://yourServerName/arcgis/manager).

با یک حساب کاربری ArcGIS برای سرپرست یا ناشر سرور وارد شوید.

در بالا، روی Services کلیک کنید.

در نوار منوی اصلی، روی دکمه مدیریت خدمات کلیک کنید.

در سمت چپ صفحه، پوشه خود را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید (در صورت وجود).

در سمت راست صفحه، سرویس خود را پیدا کنید و برای توقف، شروع یا حذف سرویس، Stop، Start یا Delete را کلیک کنید.

3.

برای بررسی فایل های گزارش سرور ArcGIS:

هنگامی که وارد ArcGIS Server Manager هستید، در نزدیکی گوشه سمت راست بالای صفحه، روی دکمه Logs کلیک کنید.

سیاهه های مربوط را بر اساس سطح گزارش و سن فیلتر کنید.

برای بازیابی و خواندن گزارش‌ها در پنجره زیر، روی دکمه Query کلیک کنید.

به طور پیش فرض، سطح گزارش در سطح هشدار تنظیم شده است. در صورت نیاز به گزارش دقیق برای کمک به اشکال زدایی مشکلات سرور خود، روی دکمه تنظیمات کلیک کنید و سطح گزارش را روی Fine، Verbose یا Debug تنظیم کنید. توجه داشته باشید، این سطوح گزارش دقیق عملکرد سرور شما را کاهش می دهد. پس از آن به یاد داشته باشید که سطح گزارش را به هشدار یا سطح مناسب دیگری تغییر دهید.

پرسش و پاسخ

1.

ArcGIS Desktop و ArcGIS Server من روی یک کامپیوتر هستند. آیا هنوز باید یک فروشگاه داده ثبت کنم؟

پاسخ:حساب کاربری ArcGIS برای سرور که روی آن اجرا می شود با حساب کاربری که ArcGIS برای دسکتاپ اجرا می شود متفاوت است. این دو حساب کاربری ممکن است هنگام دسترسی به داده ها مجوزهای متفاوتی داشته باشند. اگر یک فروشگاه داده را ثبت نکنید، ArcGIS برای سرور همچنان از داده های شما کپی می کند تا از دسترسی خود اطمینان حاصل کند، حتی زمانی که ArcGIS Desktop و ArcGIS سرور شما روی یک رایانه هستند. اگر این را دوست ندارید، یک فروشگاه داده ثبت کنید.

2.

آیا می توانید یک سرویس نقشه پویا با زمان فعال را کاشی کنید؟ من می‌خواهم سرویس نقشه با قابلیت زمان را که در آن منتشر کردم، کاشی کنم پست 3 و امیدوارم شاهد عملکرد بهتری باشیم.

پاسخ:شما نباید خدمات نقشه پویا با زمان فعال را کاشی کنید. در صورت کاشی کاری، خدمات نقشه فعال شده با زمان، جلوه انیمیشن زمانی را در برنامه وب که با الگوهای ArcGIS Online ساخته‌اید از دست می‌دهند.

3.

من کاشی های خود را روی سرور ArcGIS توسعه خود ایجاد کردم. چگونه می توانم این کاشی ها را در سرور ArcGIS تولیدی خود مستقر کنم؟

پاسخ:کش را از سرور توسعه خود به سرور تولید خود کپی کنید. سرور تولید باید یک سرویس نقشه با همین نام داشته باشد. هنگامی که سرویس دوباره راه اندازی می شود، حافظه پنهانی را که کپی کرده اید شناسایی می کند. مطمئن شوید که کش را در پوشه صحیح سرور خود کپی کرده اید. پوشه پیش فرض c:\arcgisserver\directories\arcgiscache\<map service name> یا c:\arcgisserver\directories\arcgiscache\<folder name>_<map service name> در سرور مبتنی بر ویندوز است.

4.

اطلاعات من به روز شده است. چگونه کاشی ها را به روز کنم؟

پاسخ:در پنجره ArcMap Catalog، روی Toolboxes > System Toolboxes > Caching > Manage Map Server Cache Tiles کلیک کنید. این ابزار می‌تواند حافظه پنهان شما را برای مجموعه سطوح مقیاسی که مشخص می‌کنید به‌روزرسانی کند یا حافظه پنهانی را که در محدوده‌های یک کلاس ویژگی قرار می‌گیرد، به‌روزرسانی کند.

اگر داده‌های منبع شما تمایل به تغییر دارند، می‌توانید از یک اسکریپت پایتون برای اجرای خودکار ابزار geoprocessing Manage Map Server Cache Tiles به طور منظم استفاده کنید. برای مثالی از نحوه عملکرد، به «ایجاد خودکار کش و به‌روزرسانی‌ها با پردازش جغرافیایی» در راهنمای ArcGIS مراجعه کنید.

5.

چگونه می توانم یک کاشی “داده ها در دسترس نیست” را برای مناطق یا مقیاس هایی که کاشی ندارند نمایش دهم؟

پاسخ:می‌توانید با قرار دادن یک تصویر missing.png، missing.jpg یا blank.png در سطح ریشه حافظه پنهان، کاشی «داده‌ها در دسترس نیست» را پیکربندی کنید. اگر کاشی در حافظه پنهان یافت نشود، سرور به طور پیش فرض این تصویر را انتخاب می کند. در اینجا مراحل انجام می شود:

تصویری با همان ابعاد کاشی در طرح کاشی کاری خود ایجاد یا دانلود کنید. نام آن را missing.png یا missing.jpg بگذارید. اینگونه تصاویر را می توانید در پایگاه دانش اسری شماره مقاله 36939 دانلود کنید.

تصویر را در پوشه _alllayers پوشه کش سرویس نقشه خود ذخیره کنید—به عنوان مثال، C:\arcgisserver\arcgiscache\MyFolder_MyMapService\Layers\_alllayers\missing.png.

تکالیف

یکی از دو تکلیف زیر را انتخاب کنید.

تکلیف 4A: یک برنامه وب ایجاد کنید که الگوهای فضایی واحدهای مسکونی تحت اشغال مالکان را با تراکم جمعیت در ایالات متحده مقایسه کند.

داده ها:داده های زیر را می توانید در C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter4 پیدا کنید:

ایالت ها و شهرستان های ایالات متحده با ویژگی های مسکن، خانواده، نژاد و سن در Assignment.gdb

Perc_HsUnits_By_Owner.mxd،نشان دادن درصد واحدهای مسکونی که توسط مالکان آنها در سال 1389 اشغال شده است

Population_Density.mxd،نشان دادن جمعیت در هر مایل مربع در سال 2010

الزامات:

وابستگی های مقیاس مناسب را برای لایه state و لایه county تنظیم کنید تا لایه state در مقیاس های کوچکتر و لایه county در مقیاس های بزرگتر قابل مشاهده باشد.

دو سرویس نقشه منتشر کنید، حداقل یکی از آنها کاشی کاری شده است.

سطوح مقیاس زیادی را کاشی نکنید. اندازه تخمینی کش را زیر 100M نگه دارید.

از کلاس ویژگی US_Boundaries برای پوشاندن ناحیه کاشی خود استفاده کنید.

یک برنامه وب با استفاده از الگوی کنار هم یا کشیدن انگشت ایجاد کنید.

از برنامه وب خود برای مقایسه دو نقشه وب استفاده کنید. روابط بین الگوهای فضایی تراکم جمعیت و درصد واحدهای مسکونی تحت اشغال را بررسی کنید.

چه چیزی ارسال شود:با عنوان Web GIS Assignment 4A به مربی خود ایمیل بزنید: نام شما و شامل موارد زیر باشد:

URL خدمات نقشه شما

URL برنامه وب شما

نکات:

به عنوان یک تجربه یادگیری در کلاس، مربی می تواند از دو دانش آموز بخواهد که به صورت تیمی کار کنند اما خدمات نقشه خود را منتشر کنند، از هر دانشجو بخواهد یک سرویس نقشه منتشر کند و سپس از آنها بخواهد یک برنامه وب ایجاد کنند که از هر دو سرویس آنها استفاده می کند.

داده ها حاوی فیلدهای ویژگی دیگری هستند. یک نقشه وب ایجاد کنید که الگوهای فضایی را در سایر فیلدهای ویژگی مقایسه کند.

تکلیف 4B: یک نقشه وب کنار هم ایجاد کنید که عملکرد یک سرویس نقشه پویا را با یک سرویس نقشه کاشی شده مقایسه می کند.

داده ها:از داده های آموزشی ارائه شده برای این فصل یا برای تکلیف قبلی 4A استفاده کنید.

چه چیزی ارسال شود:با عنوان Web GIS Assignment 4B به مربی خود ایمیل بزنید: نام شما و شامل موارد زیر باشد:

URL به نقطه پایانی REST سرویس نقشه کاشی کاری شده شما

URL برنامه وب شما

نکات:

یک سرویس نقشه پویا را منتشر کنید، آن را به نمایشگر نقشه ArcGIS Online (به عنوان مجموعه ای از لایه های نقشه پایه) اضافه کنید و یک نقشه وب ایجاد کنید.

یک سرویس نقشه کاشی شده را منتشر کنید، آن را به نمایشگر نقشه ArcGIS Online (به عنوان مجموعه ای از لایه های نقشه پایه) اضافه کنید و نقشه وب دیگری ایجاد کنید.

با استفاده از این دو نقشه وب، یک برنامه وب کنار هم ایجاد کنید.

یک نقشه را حرکت داده و بزرگنمایی کنید تا ببینید نقشه دیگر هم همین کار را می کند. به تفاوت عملکرد آنها توجه کنید.

6 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید