روز جهانی بهداشت :سلامتی ما و شما مهم است

سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)و پایش مخاطرات زیست‌محیطی تحت تغییرات آب و هوا: بررسی گسترده

روز جهانی بهداشت :سلامتی ما و شما مهم است :هر 7 آوریل، سازمان جهانی بهداشت انتخاب می کند تا موضوع خاصی را در دنیای سلامتی و پزشکی برجسته کند. این روز از سلامت روان گرفته تا بیمه و همه چیز در این میان، لحن آینده را در صحنه جهانی تعیین می کند. روز جهانی بهداشت امسال نوری را بر پرستاران و ماماها، نیروی کار بی‌قرار و در حال حاضر که صنعت مراقبت‌های بهداشتی را به شکلی که امروز می‌شناسیم، متحول کرد، می‌تاباند.

روز جهانی بهداشت در سال 2022 چه زمانی است؟

ارزش بی‌نظیر سلامتی در روز جهانی بهداشت در 7 آوریل جشن گرفته می‌شود. به رهبری سازمان جهانی بهداشت (WHO)، سلامت جسمی، روانی و عاطفی در این روز در سراسر جهان ترویج و گرامی داشته می‌شود.

تاریخچه روز جهانی بهداشت

برای صحبت در مورد روز جهانی بهداشت، باید در مورد ایجاد سازمان جهانی بهداشت به طور کلی صحبت کنیم. در دسامبر 1945، مقامات برزیل و چین پیشنهاد ایجاد یک سازمان بهداشت بین‌المللی را دادند که فراگیر و کاملاً مستقل از هر قدرت دولتی باشد.

نیم سال بعد، در نیویورک، در جولای 1946، اساسنامه سازمان بهداشت جهانی تصویب شد. این قانون اساسی در 7 آوریل 1948 به اجرا درآمد، زیرا 61 کشور برای تأسیس سازمان غیردولتی توافق نامه امضا کردند.

به عنوان یکی از اولین اقدامات رسمی WHO، آنها جشن روز جهانی بهداشت را ایجاد کردند. اولین بار در 22 ژوئیه 1949 مشاهده شد، اما تاریخ بعداً به 7 آوریل، تأسیس WHO، برای تشویق مشارکت دانش آموزان تغییر یافت.

از سال 1950، Worth Health Day هر سال از موضوع و موضوع متفاوتی استفاده می کند که توسط مدیرکل فعلی WHO بر اساس پیشنهادات دولت ها و کارکنان عضو انتخاب می شود.
روز جهانی بهداشت فرصتی جهانی برای تمرکز بر مسائل مهم بهداشت عمومی که جامعه بین المللی را تحت تاثیر قرار می دهد فراهم می کند. به مناسبت روز جهانی بهداشت برنامه های تبلیغاتی راه اندازی می شود که پس از 18 فروردین تا مدت ها ادامه دارد.

روز جهانی بهداشت در سال 2020 نقش حیاتی پرستاران و ماماها را در ارائه مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان نشان می دهد، جایی که رویدادهای حمایتی در سراسر جهان برگزار می شود، از جمله ارائه اولین گزارش وضعیت پرستاری در جهان، که برنامه ریزی برای بهینه سازی مشارکت های نیروی کار مهدکودک ارائه می دهد، با گزارش مشابهی در مورد نیروی کار مامایی که در سال 2021 انجام می شود.

جدول زمانی روز جهانی بهداشت

1945
یک سازمان متولد می شود

در کنفرانس سازمان ملل متحد در سانفرانسیسکو، پیشنهادی برای ایجاد یک سازمان جدید و مستقل برای بحث در مورد موضوعات بهداشتی به تصویب رسید.

1948
تنظیم تاریخ

7 آوریل به عنوان روز جهانی بهداشت در اولین مجمع بهداشت برای جشن ایجاد WHO نامگذاری شده است.

7 آوریل 1950
رسمی است

اولین روز جهانی بهداشت جشن گرفته می شود.

7 آوریل 1998
50 دور

در پنجاهمین سالگرد WHO، روز جهانی بهداشت به موضوع مادری ایمن می پردازد.

سنت های روز

از زمان آغاز به کار، مسائل بهداشتی و دسترسی به مراقبت های بهداشتی به شدت توسط مردم در سراسر جهان در روز جهانی بهداشت مورد توجه قرار گرفته است. سازمان جهانی بهداشت هر سال موضوع متفاوتی را برای این روز در نظر می گیرد که در مدارس، سمینارها، کارگاه ها و انجمن های گفتگو برجسته می شود. این روز همه چیز در مورد ایجاد آگاهی در مورد مسائل بهداشتی نیازمندان و افراد کم برخوردار در مناطق فقیر در سراسر جهان است، و همچنین به ما یادآوری می کند که برای سلامتی خود سپاسگزار باشیم و بهتر از خود مراقبت کنیم. 

فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، و همچنین مسابقات خیریه و جمع‌آوری کمک‌های مالی سازماندهی شده است. سلامت روان اغلب نادیده گرفته می شود و به دلیل سبک زندگی پر استرس ما، امروزه بسیار مهم است. بنابراین میانجیگری و درمان بسیار تشویق می شود. مطمئناً شما همان چیزی هستید که می خورید، بنابراین وعده های غذایی روزانه و تبلیغات رستوران ها همه در مورد حفظ یک رژیم غذایی متعادل است.

توسط اعداد

70 درصد – درصد کارکنان اجتماعی و بهداشتی که زن هستند.

100 میلیون – تعداد افرادی که با 1.90 دلار یا کمتر در روز زنده می مانند.

800 میلیون – تعداد افرادی که در سال 2017 بخش خوبی از بودجه خانواده خود را صرف مراقبت های بهداشتی کردند.

20.6٪ – درصد بزرگسالان در آمریکا که در سال 2019 بیماری روانی جدی را تجربه کردند. 

6.6 میلیون – تعداد کودکانی که در سراسر جهان به دلیل ضعف سیستم های مراقبت های بهداشتی جان خود را از دست می دهند.

800 – تعداد زنانی که هر روز به دلیل عوارض بارداری جان خود را از دست می دهند.

8.4 میلیارد دلار – تعداد دلارهایی که برای هالووین در سال 2018 هزینه شده است، که بیش از آن چیزی است که جهان برای مبارزه با مالاریا هزینه می کند.

5- میانگین سنی کودکانی که در زامبیا بر اثر مالاریا جان خود را از دست می دهند.

2195 – تعداد کودکانی که در سراسر جهان بر اثر اسهال می میرند. 

10.2 میلیون – تعداد افرادی که در آمریکا از سلامت روان و اختلالات اعتیاد رنج می برند.

سوالات متداول روز جهانی بهداشت

موضوعات گذشته برای روز جهانی بهداشت چه بود؟

موضوعات مختلفی در روز جهانی بهداشت برجسته شده است، از بحث های مستقیم بیماری مانند دیابت و فلج اطفال گرفته تا موضوعات بزرگتر مانند ایمنی جاده ها و تأثیر تغییرات آب و هوایی بر سلامت ما. هیچ چیز برای دستیابی به سلامتی محدود نیست.

در روز جهانی بهداشت چه کمکی می توانم انجام دهم؟

در موسسات و سازمان های خیریه محلی خود داوطلب شوید. شما همچنین می توانید اهدا کننده خون یا مغز استخوان شوید. اما به طور کلی، برای سالم ماندن و مودب بودن با کادر پزشکی خود اقدامات لازم را انجام دهید.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه بیمار نمی شوم چیست؟

به بدن خود گوش دهید: مطمئن شوید که فعالیت بدنی کافی دارید، می خوابید و غذای سالم می خورید. و اگر همیشه شک دارید، همیشه با یک متخصص مشورت کنید و چک های سلامتی را بخشی از روال خود قرار دهید.

چگونه روز جهانی بهداشت را گرامی بداریم

  1. یک مکالمه را در جامعه خود سازماندهی کنید

    WHO ابزارهای اطلاعاتی رایگان را برای سازمان دهندگان ارائه می دهد. این چالش را قبول کنید و در جامعه خود در مورد یک مسئله فعلی مراقبت های بهداشتی گفتگو کنید.

  2. موضوعات سال گذشته را بخوانید

    با بیش از 50 سال روز سلامتی در آرشیو، می‌تواند تمرین جالبی باشد که ببینیم در مراقبت‌های بهداشتی تا کجا رسیده‌ایم – یا نه. ممکن است حتی از اطلاعات قدیمی‌تر چیز جالب و مرتبطی بیاموزید.

  3. از پرستارانتان تشکر کنید

    روز جهانی بهداشت امسال بر آنها متمرکز شده است، پس حتما از آنها تشکر کنید! گل‌ها، توییت‌ها یا هر ژست خوب مطمئناً راه طولانی را در پیش خواهند داشت!

5 حقایق پرستار

  1. برگرد به گذشته

    اولین سابقه تایید شده وجود پرستاران به سال 300 پس از میلاد در امپراتوری روم برمی گردد.

  2. آنها برای پیاده روی ساخته شده اند

    به طور متوسط، پرستاران چهار تا پنج مایل را در یک شیفت منظم 12 ساعته پیاده روی می کنند.

  3. سهم بزرگ

    دانشجویان پرستاری حدود نیمی از دانشجویان رشته بهداشت در سطوح آموزش عالی را تشکیل می دهند.

  4. یک کار انعطاف پذیر

    حرفه ای بودن با شیوه های شناخته شده جهانی به این معنی است که یک پرستار ثبت نام شده می تواند در هر نقطه از جهان کار کند.

  5. انواع موقعیت ها

    همه پرستاران در بیمارستان‌ها کار نمی‌کنند – شغل‌های زیادی وجود دارد، از پزشکی قانونی گرفته تا مربیان و خیلی بیشتر.

چرا روز جهانی بهداشت مهم است

  1. چرا روز جهانی بهداشت مهم است

    روز جهانی بهداشت الهام بخش اقدامات در مقیاس جهانی است روز جهانی بهداشت یکی از هشت کمپین رسمی جهانی بهداشت جهانی است. این روز جرقه فعالیت های آگاهی بخشی و گزارش های رسانه ای می شود.

  2. این فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید است

    با انتخاب یک موضوع مختلف در هر سال، روز جهانی بهداشت تضمین می کند که ما همیشه در حال یادگیری هستیم! WHO موضوع هر سال را بر اساس یک موضوع مهم بهداشتی انتخاب می کند و هفته را به کنفرانس ها و فعالیت هایی در مورد این موضوع اختصاص می دهد.

  3. ما را به هم نزدیک می کند

    روز جهانی بهداشت همچنین می تواند روز مهمی برای تأمل در مورد سلامتی شما باشد. مکالمه می تواند به کاهش انگ مرتبط با بیماری کمک کند و باعث شود افراد بیشتری به دنبال حمایت و درمان باشند.

     

بیشتر بدانید :

روز جهانی بهداشت چیست؟

روز جهانی بهداشت که در هفتم آوریل هر سال برگزار می‌شود، اصطلاحی است برای یک روز سالانه که به ترویج فواید سلامت و تندرستی در سراسر جهان اختصاص دارد.

برای اولین بار توسط سازمان بهداشت جهانی در سال 1950 شروع شد، کمپین های جمع آوری کمک های مالی به مناسبت روز جهانی بهداشت در سراسر جهان در تلاش برای کمک به افرادی که در مناطق درگیر هستند برای دسترسی بهتر به مفاد بهداشتی حیاتی ایجاد شدند.

روز جهانی بهداشت بخشی از هشت رویداد رسمی آگاهی بهداشتی سازمان جهانی بهداشت است که هر سال برگزار می شود. از دیگر موارد می توان به روز جهانی سل، روز جهانی مالاریا و روز جهانی ایدز اشاره کرد.

اهداف روز جهانی بهداشت

به عنوان یک رویداد جهانی، روز جهانی بهداشت دارای اهداف و اولویت های گسترده ای است. بر اساس وب سایت سازمان بهداشت جهانی، آنها عبارتند از:

  • “به منظور بهبود درک از پوشش جهانی سلامت و اهمیت مراقبت های بهداشتی اولیه به عنوان پایه و اساس آن”.
  • “برانگیختن اقدام افراد، سیاست گذاران و کارکنان مراقبت های بهداشتی برای تبدیل مراقبت های بهداشتی همگانی برای همه”.
  • “همه باید اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود را برای مراقبت از سلامت خود و خانواده خود داشته باشند.”
  • کارکنان بهداشتی ماهر که مراقبت های با کیفیت و مردم محور را ارائه می دهند. و سیاست گذاران متعهد به سرمایه گذاری در مراقبت های بهداشتی اولیه هستند.

5 نکته درباره روز جهانی بهداشت 2022 که باید بدانید

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، نیمی از جمعیت جهان از خدمات بهداشتی ضروری بی‌پوشانند. این موضوع باعث نگرانی رهبران جهانی و سیاستگذاران کشورهای مختلف شده است. در روز جهانی بهداشت، سازمان جهانی بهداشت بر ایجاد آگاهی در مورد کمبود مراقبت های بهداشتی رایج در کشورهای مختلف تمرکز دارد. در زیر 5 مورد ضروری در مورد روز جهانی بهداشت در سال 2022 آمده است.

موضوع روز جهانی بهداشت 2022 چیست؟

هر سال، WHO موضوعی را برای روز جهانی بهداشت، که در 7 آوریل است، انتخاب می کند. موضوع سال 2017 افسردگی بود، بیایید صحبت کنیم. برای سال 2018، سلامت برای همه بود. موضوع امسال پوشش همگانی سلامت است. WHO با ایجاد آگاهی در مورد این واقعیت که سلامت یک حق انسانی است و همه باید در زمان مناسب و در مکان مناسب (در جامعه خود) به مراقبت های مناسب دسترسی داشته باشند، برای دستیابی به این هدف تلاش می کند.

پوشش همگانی سلامت چیست؟

پوشش همگانی سلامت به این معناست که مردم باید بتوانند بدون چالش مالی به خدمات بهداشتی دسترسی داشته باشند. تمام گستره مراقبت های بهداشتی شامل ارتقای ابتکارات مراقبت های بهداشتی، ارائه اقدامات پیشگیرانه، تضمین درمان، ارائه توانبخشی و مراقبت های تسکینی باید با هزینه ای قابل کنترل قابل دسترسی باشد.

افرادی که در فقر زندگی می کنند اغلب دارایی های خود را می فروشند و پس انداز خود را برای تامین هزینه های مراقبت های بهداشتی می سوزانند. این ممکن است به آنها کمک کند تا زمان حال خود را تضمین کنند، اما به قیمت قرار گرفتن آنها در معرض بحران در آینده است. پوشش همگانی سلامت، مراقبت های بهداشتی با کیفیت را به مردم ارائه می دهد و سلامت و زندگی آنها را بهبود می بخشد. هدف آن محافظت از مردم در برابر عواقب ناشی از صرف مبلغ هنگفتی برای مراقبت های بهداشتی است.

افرادی که به مراقبت های بهداشتی باکیفیت دسترسی دارند باید بدانند که نیمی از جمعیت زمین چه چیزی را ندارند و از علت دسترسی برابر به مراقبت های بهداشتی با کیفیت برای همه حمایت کنند. کارکنان مراقبت های بهداشتی می توانند با آگاه کردن سیاست گذاران در مورد موارد ضروری در مورد مراقبت های بهداشتی با کیفیت، نقش مهمی در این کمپین ایفا کنند. سپس سیاست گذاران می توانند تصمیماتی اتخاذ کنند که پوشش همگانی سلامت را تضمین کند و به هدف اهداف توسعه پایدار دست یابد.

ابتکار اهداف پایدار چیست؟

اهداف پایدار یک ابتکار سازمان ملل است که 17 هدف را برای کشورها تعیین کرده است تا تا سال 2030 به آن دست یابند. برخی از اهداف به شرح زیر است: بدون فقر، سلامت و رفاه خوب، آب پاک و بهداشت، برابری جنسیتی، آب و هوا اقدام و غیره. پوشش جهانی بهداشت WHO با اهداف پایدار سازمان ملل متحد همگام است.

پوشش همگانی سلامت چگونه اندازه گیری می شود؟

کشورهای مختلف چالش های متفاوتی دارند، بنابراین می توانند پوشش همگانی سلامت را بر اساس نیاز خود اندازه گیری کنند. با این حال، استانداردسازی خاصی مورد نیاز است، بنابراین دو نکته زیر برای اندازه‌گیری پیشرفت کمپین متمرکز است:

  • نسبت جمعیتی که به مراقبت های بهداشتی با کیفیت دسترسی دارند

  • نسبت جمعیتی که بخش عظیمی از درآمد خود را صرف سلامتی می کند

بیمه سلامت

پوشش همگانی سلامت به منزله پوشش رایگان برای همه نیست، زیرا ارائه چنین خدمات رایگان به صورت پایدار کار تقریباً غیرممکنی است. اگر در موقعیت ممتازی قرار دارید، می توانید با خرید بیمه درمانی از مدیریت مالی مناسب اطمینان حاصل کنید از مدیریت مالی مناسب اطمینان حاصل کنید . رفتن به دنبال یک بیمه نامه درمانی جامع راه خوبی برای تضمین حمایت مالی در صورت بروز حوادث ناگوار مرتبط با سلامتی است.

طرح های بیمه درمانی به راحتی به صورت آنلاین در دسترس هستند. می توانید طرح های بیمه درمانی را به صورت آنلاین مقایسه کنید و در کمترین زمان بهترین گزینه را انتخاب کنید. بیمه پزشکی می تواند برای محافظت از پس انداز شما در صورت بروز خطرات سلامتی بسیار مفید باشد. افزایش تورم پزشکی و افزایش تعداد بیماری های کشنده استفاده از بیمه درمانی را بیش از پیش اهمیت می دهد.

رویدادهای آینده:

تاریخ رویداد محل
21 مارس 2022 روز جهانی سندروم داون 2022 جهان
24 مارس 2022 روز جهانی سل ۲۰۲۲ جهان
روزهای آگاهی از سلامت در آوریل 2022
02 آوریل 2022 روز جهانی آگاهی از اوتیسم ۲۰۲۲ جهان
07 آوریل 2022 روز جهانی بهداشت 2022 جهان
17 آوریل 2022 روز جهانی هموفیلی 2022 جهان
25 آوریل 2022 روز DNA 2022 جهان
25 آوریل 2022 روز جهانی مالاریا ۲۰۲۲ جهان
28 آوریل 2022 روز جهانی ایمنی و بهداشت در کار 2022 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در ماه مه 2022
03 مه 2022 روز جهانی آسم 2022 جهان
05 مه 2022 روز جهانی بهداشت دست ۲۰۲۲ جهان
06 مه 2022 روز جهانی بدون رژیم 2022 جهان
08 مه 2022 روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر 2022 جهان
12 مه 2022 روز سندرم خستگی مزمن 2022 جهان
12 مه 2022 روز جهانی پرستار 2022 جهان
18 مه 2022 روز جهانی واکسن ایدز 2022 جهان
31 مه 2022 روز جهانی بدون دخانیات ۲۰۲۲ جهان
روزهای آگاهی از سلامت در ژوئن 2022
05 ژوئن 2022 روز ملی بازماندگان سرطان 2022 ایالات متحده آمریکا
08 ژوئن 2022 روز جهانی تومور مغز 2022 جهان
14 ژوئن 2022 روز جهانی اهدای خون 2022 جهان
18 ژوئن 2022 روز غرور اوتیستیک ۲۰۲۲ جهان
25 ژوئن 2022 روز جهانی ویتیلیگو ۲۰۲۲ جهان
26 ژوئن 2022 روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی 2022 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در جولای 2022
28 ژوئیه 2022 روز جهانی هپاتیت 2022 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در سپتامبر 2022
10 سپتامبر 2022 روز جهانی پیشگیری از خودکشی ۲۰۲۲ جهان
28 سپتامبر 2022 روز جهانی هاری 2022 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در اکتبر 2022
03 اکتبر 2022 روز سلامت کودک 2022 ایالات متحده آمریکا
03 اکتبر 2022 روز قدردانی از ویروس 2022 جهان
10 اکتبر 2022 روز جهانی بهداشت روان 2022 جهان
15 اکتبر 2022 روز جهانی شستن دست 2022 جهان
16 اکتبر 2022 روز جهانی غذا ۲۰۲۲ جهان
20 اکتبر 2022 روز جهانی پوکی استخوان 2022 جهان
22 اکتبر 2022 روز جهانی آگاهی از لکنت 2022 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در نوامبر 2022
12 نوامبر 2022 روز جهانی پنومونی 2022 جهان
14 نوامبر 2022 روز جهانی دیابت 2022 جهان
17 نوامبر 2022 روز جهانی نارس 2022 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در دسامبر 2022
01 دسامبر 2022 روز جهانی ایدز 2022 جهان
03 دسامبر 2022 روز جهانی افراد دارای معلولیت 2022 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در ژانویه 2023
30 ژانویه 2023 روز جهانی جذام 2023 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در فوریه 2023
03 فوریه 2023 روز ملی پوشیدن قرمز ۲۰۲۳ ایالات متحده آمریکا
04 فوریه 2023 روز جهانی سرطان 2023 جهان
9 فوریه 2023 روز دندان درد 2023 جهان
28 فوریه 2023 روز بیماری های نادر 2023 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در مارس 2023
05 مارس 2023 روز چند شخصیتی 2023 جهان
9 مارس 2023 روز جهانی کلیه ۲۰۲۳ جهان
21 مارس 2023 روز جهانی سندروم داون 2023 جهان
24 مارس 2023 روز جهانی سل ۲۰۲۳ جهان
روزهای آگاهی از سلامت در آوریل 2023
02 آوریل 2023 روز جهانی آگاهی از اوتیسم ۲۰۲۳ جهان
07 آوریل 2023 روز جهانی بهداشت 2023 جهان
17 آوریل 2023 روز جهانی هموفیلی 2023 جهان
25 آوریل 2023 روز DNA 2023 جهان
25 آوریل 2023 روز جهانی مالاریا ۲۰۲۳ جهان
28 آوریل 2023 روز جهانی ایمنی و سلامت در محل کار 2023 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در ماه مه 2023
02 مه 2023 روز جهانی آسم 2023 جهان
5 مه 2023 روز جهانی بهداشت دست ۲۰۲۳ جهان
06 مه 2023 روز جهانی بدون رژیم 2023 جهان
08 مه 2023 روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر 2023 جهان
12 مه 2023 روز سندرم خستگی مزمن 2023 جهان
12 مه 2023 روز جهانی پرستار 2023 جهان
18 مه 2023 روز جهانی واکسن ایدز 2023 جهان
31 مه 2023 روز جهانی بدون دخانیات ۲۰۲۳ جهان
روزهای آگاهی از سلامت در ژوئن 2023
04 ژوئن 2023 روز ملی بازماندگان سرطان 2023 ایالات متحده آمریکا
08 ژوئن 2023 روز جهانی تومور مغز 2023 جهان
14 ژوئن 2023 روز جهانی اهدای خون 2023 جهان
18 ژوئن 2023 روز غرور اوتیستیک ۲۰۲۳ جهان
25 ژوئن 2023 روز جهانی ویتیلیگو ۲۰۲۳ جهان
26 ژوئن 2023 روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی 2023 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در جولای 2023
28 ژوئیه 2023 روز جهانی هپاتیت 2023 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در سپتامبر 2023
10 سپتامبر 2023 روز جهانی پیشگیری از خودکشی ۲۰۲۳ جهان
28 سپتامبر 2023 روز جهانی هاری 2023 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در اکتبر 2023
02 اکتبر 2023 روز سلامت کودک 2023 ایالات متحده آمریکا
03 اکتبر 2023 روز قدردانی از ویروس 2023 جهان
10 اکتبر 2023 روز جهانی بهداشت روان 2023 جهان
15 اکتبر 2023 روز جهانی شستشوی دست ۲۰۲۳ جهان
16 اکتبر 2023 روز جهانی غذا ۲۰۲۳ جهان
20 اکتبر 2023 روز جهانی پوکی استخوان 2023 جهان
22 اکتبر 2023 روز جهانی آگاهی از لکنت 2023 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در نوامبر 2023
12 نوامبر 2023 روز جهانی پنومونی 2023 جهان
14 نوامبر 2023 روز جهانی دیابت 2023 جهان
17 نوامبر 2023 روز جهانی نارس 2023 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در دسامبر 2023
01 دسامبر 2023 روز جهانی ایدز 2023 جهان
03 دسامبر 2023 روز جهانی افراد دارای معلولیت 2023 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در ژانویه 2024
30 ژانویه 2024 روز جهانی جذام 2024 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در فوریه 2024
02 فوریه 2024 روز ملی پوشیدن قرمز ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا
04 فوریه 2024 روز جهانی سرطان 2024 جهان
9 فوریه 2024 روز دندان درد 2024 جهان
28 فوریه 2024 روز بیماری های نادر 2024 جهان
روزهای آگاهی از سلامت در مارس 2024
05 مارس 2024 روز چند شخصیتی 2024 جهان
14 مارس 2024 روز جهانی کلیه ۲۰۲۴ جهان

25 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید