ساختن یک شهر هوشمند به طور مشترک به همه ما کمک می کند تا از زندگی بهتر شهری برخوردار شویم

شهر هوشمند

اکوسیستم های بسته به معنای انتخاب محدود ، نوآوری محدود ، موفقیت محدود است.

ساختن یک شهر هوشمند به طور مشترک به همه ما کمک می کند تا از زندگی بهتر شهری برخوردار شویم

برای هر کسی که در بخش فناوری کار می کند ، عباراتی مانند “طغیان ناامیدی” و “شیب روشنگری” بخشی از زندگی روزمره آنها شده است. همانطور که احتمالاً قبلاً می دانید ، آنها از چرخه هایپرت گارتنر آمده اند ، که به عنوان یک بررسی واقعیت برای همه ما در مورد چگونگی توجیه ما در مورد سلامت محصولاتمان عمل کرده است.

شهرهای هوشمند تفاوتی ندارند. در سراسر چین ، بیش از 500 شهر از برنامه های شهر هوشمند خود رونمایی کرده اند. در Huawei ، ما معتقدیم که علی رغم چالش هایی که همه ما در سال 2020 با آن روبرو بوده ایم ، توسعه شهر هوشمند از مجرای ناامیدی خارج شده و به مرحله شیب روشنگری منتقل شده است. این خبر خوبی برای همه ما است.
با این اوصاف ، مهم است که ما در مورد افسانه های مربوط به شهرهای هوشمند کاملاً چشم بمانیم. اگر می خواهیم شهرهای آینده را بسازیم ، باید از باطل آگاه باشیم و از آنها اجتناب کنیم.

 

1. یک شهر هوشمند همه چیز در مورد هوش مصنوعی و داده های بزرگ است و این فناوری ها هستند که بر همه چیز حاکم خواهند بود.

من یک بار در ویترین کنترل ترافیک با کمک هوش مصنوعی شرکت کردم که مجری برنامه ادعا کرد راه حل مسئول کاهش ازدحام ترافیک در اطراف یک بیمارستان محلی است. یکی از دوستانم در پلیس راهنمایی و رانندگی در همان شهر کار می کند و وقتی از او در مورد تأثیر AI بر ازدحام س askedال کردم ، او پاسخ داد که اگرچه کمک می کند ، اما داستان کامل را بیان نمی کند. درست بود که ترافیک در جاده های اطراف بیمارستان در حال بهبود بود ، اما این امر باعث ایجاد گلوگاه در ده ها نقطه اتصال شبکه AI شد.

هوش مصنوعی به خودی خود یک درمان نیست. اگر همچنان ترافیک را به عنوان مثال در نظر بگیریم ، صرفاً با بیان گفته های یک متخصص هوش مصنوعی نمی توان آن را بهبود بخشید. این فناوری نقش مهمی خواهد داشت اما اگر بخواهیم شبکه های ترافیکی در سطح شهر را بهبود بخشیم ، به قوانین علمی ، اصول صحیح طراحی شده و دهه ها تجربه در این زمینه نیاز داریم. افراد خارجی باید از دانش خودی ها استفاده کنند و این برای هر پروژه ای صدق می کند.

 

2. ساختن یک شهر هوشمند ساخت یک سیستم عامل بزرگ داده است. هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشیم ، بهتر است.

 

این در حال حاضر به یک کلیشه تبدیل شده است که شهرهای هوشمند می توانند از سیستم هایی که میلیاردها رکورد داده را جمع می کنند ، به رخ کشند. اما ویروس کرونا ویروس امسال به ما نشان داده است که کدام نوع سیستم به همه ما کمک می کند تا با ویروس مقابله کنیم و هیچ کدام. تجمع در مقایسه با سیستم های صحیحی که بتوانند انواع مختلف داده ها را با موفقیت بهم متصل کنند اهمیت کمتری دارد.

3. اغراق بیش از حد یا انکار نقشی که یک شهر هوشمند در اقتصاد دیجیتال بازی می کند.

 

هر دو این دیدگاه ها موضوع را از دست می دهند. من اخیراً مقالاتی را خوانده ام که به ما هشدار می دهد در دام اقتصاد مشاهیر اینترنت قرار نگیریم و بدون بررسی جزئیات ، درگیر مفاهیم تازه ساخته شده می شویم. هایپ همیشه توانسته قضاوت ما را محو کند و ما باید برای دفاع از آن دفاع کنیم.

گفته شد ، توسعه نرم افزار بخش نسبتاً جدیدی از صنعت تولید است و به مهندسین توسعه با کیفیت بالا نیاز دارد. ساختن شهرهای هوشمند می تواند از توسعه نرم افزارهای کاربردی پشتیبانی کند ، متخصصان خارجی را جذب کرده و برای شهروندان شغل ایجاد کند و توسعه اقتصاد تولید جدید را بیشتر هدایت کند.

4. توسعه یک شهر هوشمند مانند ساختن یک ساختمان با نتیجه گیری در مورد تحویل است.

 

بگذارید مثالی بزنم تا نشان دهم چرا این تفکر مسئله ساز است. یک شرکت ساختمانی دو خانه سه طبقه با همان استاندارد ساخت. اما فقط یک نفر تعمیر و نگهداری مداوم دریافت می کند. این ساختمان همچنان به مانند یک ویلا با کیفیت بالا در حالیکه ساختمان دیگر بعد از مدت کوتاهی مانند یک خانه فقیرنشین به نظر می رسد.

 

یک شهر هوشمند به همین ترتیب برای اطمینان از عملکردهای پایدار برای پایدار نگه داشتن معماری ، تازه بودن داده ها و برنامه های کاربردی ، به مدیریت مناسب نیاز دارد. ما باید شهرهای هوشمند را جوان نگه داریم.

 

حرکت به سوی افسانه ها برای حل مشکلات

شیب روشنگری مرحله مهیج توسعه هر فناوری است اما مجموعه جدیدی از چالش ها با آن همراه است. اینها چالشهایی است که می توانیم از پس آنها برآییم اما باید فوری ترین آنها را شناسایی و آنها را حل کنیم. به نظر من ، اینها مهمترین مواردی هستند که باید با آنها کنار بیاییم:

1. طراحی شهر هوشمند خود را از برنامه ریزی جداگانه به برنامه ریزی واحد تبدیل کنید.

شنژن ، دفتر مرکزی هواوی ، نمونه ای از نحوه برنامه ریزی و ساخت یک شهر هوشمند است. دولت شهری هنگام شروع پروژه تحول با تمام مناطق و شهرستانهای منطقه کار کرد. این روحیه همکاری تنها یکی از دلایلی است که در شاخص سطح توسعه شهر هوشمند چین در رتبه اول قرار دارد.

شنژن به عنوان یک شهر دارای یک برنامه توسعه یکپارچه شهر هوشمند است اما هر یک از مناطق آن برنامه های خاص خود را دارد. یک مرکز عملیاتی هوشمند شهری (IOC) وظیفه نظارت بر وضعیت شهر ، فرماندهی خدمات اضطراری ، رسیدگی به حوادث و حمایت از تصمیم گیری را بر عهده دارد. در سطح منطقه ، IOCs خدمات عمومی و امور اداری دولت را روزانه اداره می کنند. این تفکیک مسئولیت ها باعث مدیریت کارآمدتر شهر می شود زیرا IOC های منطقه می توانند پروژه های کم مصرف تری را اجرا کنند و IOC های سطح شهر را به سمت کارهای پیچیده تر معطوف می کنند.

 

ادارات دولتی نیز IOC های مخصوص خود را دارند که برای اطمینان از اتصال داده ها و به اشتراک گذاری اطلاعات در صورت لزوم ، به IOC شهرداری متصل هستند. IOC در همه سطوح و در تمام بخشها به طور یکپارچه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و دنیای فیزیکی و دیجیتال را به هم نزدیک می کنند.

 

2. تغییر از تجمع گسترده داده ها به اولویت بندی اتصال داده ها.

 

آنها شهرت وحشتناکی در دنیای تکنولوژی مدرن دارند اما سیلوهای داده شیطانی نیستند. آنها برای اولین بار برای ما بهترین انتخاب بودند. دنیای توسعه فناوری اطلاعات از قلم و کاغذ از طریق صفحات گسترده به سیستم های siled و در نهایت سیستم عامل های دیجیتال و هوشمند تبدیل شده است.

 

در حالی که ممکن است بخواهیم از دنیای محرمانه دور شویم ، باید مراقب باشیم و بیش از حد پیش نرویم. تجمیع داده ها مانند ادغام کلیه دفاتر و دفاتر در یک واحد گسترده است. تصور کنید که اگر آن محل کار شما بود. شما نمی توانید کار خود را روزانه انجام دهید. در دنیای دیجیتال نیز به همین ترتیب غیرواقعی است.

 

نکته اصلی ساختار است – تنظیم سیستم های شما به روشی ساده که با داده کمتری ارزش بیشتری تولید کنند. این مهم در مواقعی که به پاسخ های پویا نیاز داریم ، مانند امروز با Covid-19 ، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

من مثالی از تجربه هواوی برای شما می آورم. در طی تحول دیجیتالی خود ، تعدادی سیلوی داده را شناسایی کردیم. اما ما ابتدا باید مرتب سازی فرآیند کسب و کار ، مشخص کردن دارندگان داده و استانداردهای داده و اصلاح داده های قدیمی بر اساس این استانداردها را انجام دهیم. این در نهایت سیلوها و استانداردهای دیگر را باز می کند که تمام داده های جدیدی را که امروز ثبت می کنیم پایه ریزی می کند.

 

در کار با اشخاص ثالث ، ما قول می دهیم برای محافظت از منافع مشتریان و شرکای خود ، برنامه ها یا داده ها را لمس نکنیم. اما این بدان معنا نیست که ما دنیای برنامه ها یا داده ها را درک نمی کنیم. دقیقا برعکس. در واقع ، بسیاری از مشاوره ها و شرکت ها در مدیریت ، پردازش و خدمات موفق و کارآمد از داده های ما پیروی می کنند.

 

3. یک شهر هوشمند را به جای اختیاری ، اساسی و اساسی کنید

 

مسلماً ساختن یک شهر هوشمند آسان ترین قدم در سفر آن است. اما برای موفقیت در یک شهر هوشمند باید اطمینان حاصل کنید که شهروندان ، مشاغل و کارمندان عمومی از آن نهایت استفاده را می کنند. افراد مشکوک باید مدافع شوند و واقعاً خانه جدید و پیشرفته خود را از نظر فنی دوست دارند.

 

شما همچنین باید در یک وضعیت ارزیابی مداوم باشید. مدیران شهری باید آگاه باشند که پول کجا خرج می شود و سیستم هایی را که بازده بالایی از سرمایه را به همراه دارند ، اولویت قرار دهند و سیستم هایی را که عملکرد ضعیفی دارند ، تعطیل یا ادغام کنند. شما همچنین باید پیوندهای ضعیف موجود در سیستم شهر را شناسایی کرده ، نحوه بهبود آنها را شناسایی کرده و در سریعترین زمان ممکن برای اصلاح آنها حرکت کنید.

برای موفقیت در یک شهر هوشمند باید اطمینان حاصل کنید که شهروندان ، مشاغل و کارمندان عمومی از آن نهایت استفاده را می کنند

هیچ یک از موارد بالا قابل واگذاری نیست. در عوض ، شما به یک سیستم خدماتی نیاز دارید که از عملیات یک شهر هوشمند پشتیبانی کند ، منابع سازمانی را تخصیص دهد ، قابلیت های خدمات لازم را ایجاد کند و ارزیابی مداوم را انجام دهد تا از پایداری طولانی مدت یک شهر هوشمند اطمینان حاصل کند. همانطور که در بالا گفتم ، مطمئن شوید که یک شهر ویلا دارید و نه یک شهر فقیر نشین.

 

این جایی است که افراد داخلی ضروری می شوند. ما احساس می کنیم یک بخش اختصاصی و سیستم چارچوب اختصاص داده شده به بهره برداری از یک شهر هوشمند از اهمیت بیشتری برخوردار است که آن را به خارج از کشور واگذار می کند. شرکت های شخص ثالث متعهد هستند و سخت کار می کنند اما خارج از سیستم دولت هستند. آنها بازدید کننده هستند ، نه شهروند.

شهرها نباید استراتژی "داده برای داده" را دنبال کنند

شهرها نباید استراتژی “داده برای داده” را دنبال کنند

قرار دادن دوقلوهای دیجیتال در قلب شهر هوشمند شما

دوقلوهای دیجیتال یکی از مهیج ترین فن آوری های شهرهای هوشمند امروزی است که با ارائه عملیات مداوم و تکاملی ، احساس می کنم فصل جدیدی از ساخت و ساز شهرهای هوشمند واقعاً باز شده است.

 

این فناوری می تواند از عملیات یک شهر در مناطقی از جمله ارتباطات ، گردشگری ، امور مالی ، حمل و نقل ، امور دولت ، حفاظت از محیط زیست و پلیس پشتیبانی کند. و اینها به سختی سطح را خراش می دهند.

 

در چین ، فناوری Huawei دوقلوهای دیجیتال را در چندین شهر از جمله چنگدو ، فوژو ، شنژن ، نانچانگ و چانگچون فعال کرده است ، و دولت بهتر را به شهروندان ارائه می دهد و به اقتصاد محلی در حمایت از مشاغل پر رونق کمک می کند.

دوقلوهای دیجیتال یکی از مهیج ترین فن آوری های شهر هوشمند امروزی است

برای ذکر یک مثال ، در Pencheng دوقلوی دیجیتال ما شامل یک نقشه بصری جامع 3D است که به شبکه ها تقسیم شده است ، و جزئیات جزئی هر شهر را به شهر می دهد. فناوری هایی مانند داده های بزرگ ، هوش مصنوعی ، سیستم های اطلاعات جغرافیایی ، زیرساخت های ابری ، اینترنت اشیا و 5G به آنها نیرو می بخشد و اطلاعات زیادی را به دست می آورند. دوقلوی Pencheng می تواند از 100 نوع داده سرویس و 300000 کانال داده ویدیویی استفاده کند.

 

این شهر توانسته است با استفاده از این داده ها انواع جدیدی از برنامه های دیجیتالی را به دولت محلی خود ارائه دهد و به آن کمک کند تا شبکه آب ، هواشناسی و آموزش و پرورش خود را بهتر مدیریت کند. این امر با امکان پذیر ساختن اینترنت صنعتی ، مرکز خدمات نوآوری در هوش مصنوعی و تقویت مغز ابری در آزمایشگاه Pengcheng که دستگاههای علمی بی شماری را تولید کرده است ، اقتصاد دیجیتال را تقویت کرده است.

 

البته ، Pencheng فقط یک شهر است. نیازهای هر شهر متفاوت است اما آنچه مرا در مورد دوقلوهای دیجیتال تحریک می کند این است که از هوش و انعطاف پذیری برخوردار است تا خود را با آن نیازها سازگار کند و مشکلاتی را که در بالا بیان کردم حل کند.

 

ارائه یک شهر هوشمند متناسب با نیازهای شهروندان

 

همانطور که اشاره کردم ، سه پیشنهاد برای استقرار موفقیت آمیز شهر هوشمند برنامه ریزی یکپارچه ، اتصال داده و عملیات مداوم است. و این در قلب همان چیزی است که ما در Huawei ارائه می دهیم ، ایجاد راه حل های فنی و خدماتی برای برنامه ریزی ، ساخت و بهره برداری از شهر هوشمند شما. کمک به خودیها در ساختن شهری که به آنها کمک می کند.

  • ما به مشتریان کمک می کنیم زیرساخت هایی را پوشش دهند که شامل جمع آوری ، انتقال ، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده ها در پنج حوزه اصلی فناوری است که شامل 5G ، cloud ، رایانش ، AI و برنامه های کاربردی در بخشهای مختلف است.
  • بستر دیجیتال ما به شهرها کمک می کند تا داده های خدمات خود را به طور موثر متصل کنند.
  • ما خدمات برنامه ریزی و توانمندسازی تجارت متقابل را ارائه خواهیم داد.
  • خدمات پشتیبانی عملیات ما به فعالیتهای مداوم شهر هوشمند شما کمک می کند.

تمرکز هواوی همیشه مشتری مدار بوده و آرزوی ما ساخت اکوسیستم های باز و مشترک است. توسعه شهر هوشمند در طی یک دوره زمانی محدود کار کمی نیست. این برنامه سالها ، دهه ها حتی طول می کشد و تأثیرات گسترده ای را به همراه می آورد ، که امروزه از بسیاری از آنها آگاهی نداریم.

اما بستن خود به این فرصت کمکی نمی کند. اکوسیستم های بسته به معنای انتخاب محدود ، نوآوری محدود ، موفقیت محدود است. اگر خود را از بقیه جهان دور کنیم ، تقریباً مطمئناً عقب خواهیم افتاد. مهم نیست که جهان چگونه تغییر می کند ، ما باید برای رسیدن به آن باز بمانیم.

8 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید