طرز نوشتن چکیده  مقالات

چکیده خلاصه ای از یک سند مکتوب طولانی تر است. این نوشته با همان سازمانی است که سند اصلی نوشته شده است ، معمولاً بدون “بررسی” یا اظهارنظر. طول چکیده با توجه به نظم و هدف پروژه متفاوت است. به طور کلی ، آنها 50-100 کلمه برای یک مقاله کوتاه و 150-200 کلمه برای یک مقاله طولانی تر هستند. خلاصه مقالات معمولاً قبل از نسخه خطی قرار می گیرند. چکیده ها به دو دسته تقسیم می شوند: گویا و آموزنده.

نشان دهنده پوشش انتزاعی یک سند کمتر ساخت یافته (مانند یک کتاب، مقاله و یا سرمقاله). این به خوانندگان کمک می کند تا تمرکز ، استدلال ها و نتیجه گیری های سند بزرگتر را درک کنند تا بتوانند تعیین کنند که آیا آن را دقیقتر می خوانند.

آموزنده انتزاعی برای اسناد بیشتر به شدت ساخت یافته (مانند آزمایش های علمی و یا تحقیقات) استفاده می شود و شامل عناصر از گزارش پژوهش: آن هدف، روش، نتایج، و نتیجه گیری.

هر نوع چکیده ای که می نویسید ، باید بتواند به عنوان گزارشی جدا از سند بزرگتر به تنهایی باقی بماند.

اجزای چکیده

خلاصه مقاله ، در قلب خود ، اسناد تصمیم گیری است. بر اساس چکیده مقاله ، خوانندگان تصمیم می گیرند که مقاله شما را بخوانند ، از پیشنهاد شما حمایت کنند ، بودجه شما را اعطا کنند یا شما را در یک کنفرانس قبول کنند. برای نوشتن یک چکیده موفقیت آمیز ، باید این سه م includeلفه را شامل کنید: زمینه ، مسئله و پاسخ (CPR).

متن نوشته

طبق تعریف ، زمینه اساساً همان چیزی است که یک چیز را احاطه کرده است. به عبارت دیگر ، برای درک بخشی از مکالمه ، ما اغلب می پرسیم ، “او گفت که در چه زمینه ای؟” وقتی زمینه را برای خوانندگان خود فراهم می کنیم ، در حال ایجاد یک نقطه مشترک راحت هستیم ، درک مشترکی که نقطه ورود به ایده های بزرگتر یا خاص پروژه ما را فراهم می کند. موضوعات مشترک ممکن است به شکل یک باور مشترک ، نوعی حقیقت گرایی ، یک اصل اساسی در این زمینه باشد. غالباً این امر به صورت یک بررسی مختصر از این زمینه یا یک نمای کلی از وضعیت فعلی در می آید. این ممکن است شامل مواردی باشد که افراد در این رشته از قبل می دانند که درست است ، نکته ای از خرد متعارف ، چیزی که همه ما دیده ایم و شنیده ایم ، متن اصلی ، مطالعه موردی یا حکایتی از نوعی دیگر. 

مسئله

مشکل اساساً ایجاد کسری است. کسری از این نظر به شکاف دانش یا آنچه ممکن است سو mis تفاهم یا نادیده گرفته شود ، اشاره دارد. مشکل همان چیزی است که سوال یا پروژه تحقیقاتی ما در تلاش برای حل آن است. این ممکن است به عنوان مثال ، یک سوال عملی یا واقعی باشد (چگونه می توان واکسن H1N1 را به بهترین شکل توزیع کرد؟) یا می تواند یک سوال نظری یا مفهومی باشد (رفتار زناشویی با تأثیرات بین نسلی در چه درجه ای تعیین می شود؟). ما به عنوان محقق ، این مسئله را آغاز می کنیم ، اما اغلب تا زمانی که آماده نوشتن خلاصه مقالات ، مقدمه ها یا پیشنهادات خود هستیم ، این مشکل به پس زمینه تبدیل می شود و با جزئیات کار ما پنهان می ماند. با این وجود ، از نظر تأمین نیازهای خواننده ، مشکل یک ویژگی اساسی و ضروری است. سطح سرمایه گذاری خواننده و بنابراین درجه ، پذیرش ،بودجه پروژه شما به میزان موفقیت بیان مشکل بستگی دارد. 

واکنش

این به طور کلی خلاصه یا توصیف شما از مقاله یا پروژه شما است ، که هنگام ایجاد آن در گفتگو با مشکل قرار می گیرید. بسته به ماهیت پروژه خود ، در پاسخ خود ممکن است صریحاً اصل مطلب یا پایان نامه خود را بیان کنید یا فرضیه خود را ارائه دهید و نتایج خود را تعمیم دهید. علاوه بر این ، تحقیقاتی که به داده های اولیه متکی است اغلب شامل شرح مختصر روش استفاده شده است. 

ABCS از یک چکیده خوب

  • صحت: فقط اطلاعات مندرج در سند اصلی را درج کنید.
  • ایجاز: مستقیماً به موضوع پی ببرید ، از زبان دقیق استفاده کنید و صفتهای زائد را در بر نگیرید.
  • وضوح از اصطلاحات غیرضروری فنی ، محاوره ها یا واژگان و جزئیات مبهم استفاده نکنید و کلمات اختصاری را همیشه توضیح دهید.

خلاصه مقالات چالش برانگیز است زیرا آنها نیاز به تصمیم گیری در مورد آنچه که اصل یک سند پر از اطلاعات مهم را تشکیل می دهد ، دارند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما آورده شده است:

  • پس از تکمیل مقاله ، نسخه نهایی چکیده خود را بنویسید تا سازمان و توسعه این دو سند با هم مطابقت داشته باشد.
  • با یک جمله عنوان شروع کنید: این مقاله درباره چیست؟
  • برای تأیید خلاصه کردن مهمترین اطلاعات از یک طرح کلی استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی را برای بازیابی الکترونیکی در متن بگنجانید. (ممکن است در انتهای متن چکیده ذکر شده باشد.) منابع و گرافیک های کتابشناسی معمولاً از چکیده حذف می شوند.

خوانندگان خود را هنگام تهیه چکیده در ذهن داشته باشید:

  • فرض کنید که آنها به طور کلی با اطلاعات انتزاعی آشنا هستند اما علاقه مند به ارزیابی سودمندی کل سند برای تحقیقات خود هستند.
  • به سبک مختصر و خواندنی بنویسید تا بتوانند سریع چکیده مقاله را برای اطمینان از اصل سند بزرگتر بخوانند.
  • در هر جمله اطلاعات ارائه دهید. به عنوان مثال ، اگر درج آن به اندازه کافی مهم باشد ، “هزینه ای داده شد” ، مناسب است که مشخصات آن را ذکر کنید: “هزینه هر گالن 5.25 دلار بود.”

چکیده نمونه 

مثال 1

تنوع جدايه هاي Fusarium Circinatum در تحمل متابوليت ضد قارچ BOA

 

Fusarium circinatum یک پاتوژن قارچی است که مسئول بیماری ای است که بر روی کاجها تأثیر می گذارد و به آن pitch شانکر معروف است. گرچه این چیزی است که F. circinatum به خاطر آن شهرت دارد ، اما کارهای اخیر نشان داده است که این قارچ می تواند علفها را نیز استعمار کند. با این حال ، اهمیت چمن ها به عنوان منبع در تاریخ زندگی F. circinatum ناشناخته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی سازگاری F. circinatum با بهره برداری از میزبانهای چمن ، مطالعه حاضر انجام شد تا مشخص شود این قارچ چقدر می تواند ترکیبات ضد قارچی تولید شده توسط ذرت ، یکی از اعضای خانواده چمن را تحمل کند. برای این منظور ، صفحات PDA (سیگار دكستروز آگار) با غلظت های مختلف BOA (2-بنزوكازازولینون) اصلاح و با یك شاخه آگار استعمار شده از F. circinatum تلقیح شد. همه سویه های آزمایش شده با غلظت های 0.75 و 1.0 میلی گرم BOA در میلی لیتر محیط رشد نکردند.شاخه های کلونیزه منتقل شده از صفحات حاوی BOA به PDA بدون BOA رشد نکردند ، که نشان می دهد قارچ در اثر قرار گرفتن در معرض این ترکیب ضد قارچ از بین رفته است. همان سویه ها توانستند در معرض 0.5 میلی گرم BOA در میلی لیتر زنده بمانند ، اگرچه رشد به شدت مهار شد. مرحله بعدی آزمایش تنوع وراثتی در تحمل BOA در F. circinatum خواهد بود. (197 کلمه)

9 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید