QGIS انقلابی در دسترس بودن و استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای حرفه ای ها و آماتورها ایجاد کرده است. توانایی آن در انجام تقریباً هر چیزی فضایی – از ایجاد نقشه ها، انجام عملیات فضایی، تا تجزیه و تحلیل داده های مکانی، آن را به پر استفاده ترین برنامه GIS دسکتاپ در فضای منبع باز تبدیل کرده است. 

با ویژگی ها و افزونه های موجود بیش از هر زمان دیگری، به روز ماندن با  QGIS  می تواند CV شما را رقابتی نگه دارد، به صرفه جویی در هزینه های قابل توجه در راه اندازی مشاغل کمک کند و نقشه برداری را در اختیار تعداد نامحدودی از کاربران قرار دهد. 
مزایای استفاده از QGIS

این برای شما عالی است
نصب و استفاده از QGIS هزینه ای ندارد. بسیاری از ادارات دولتی، مشاغل و سازمان های غیرانتفاعی به QGIS به عنوان جایگزینی برای بسته های دسکتاپ گران قیمت GIS حرکت کرده اند.

سازگاری
QGIS تقریباً با تمام سیستم عامل ها سازگار است و آن را به یکی از همه کاره ترین گزینه های GIS در بازار تبدیل می کند. با ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و یونیکس کار می کند. این کار نصب و استفاده از رایانه شخصی و کاری را برای افراد آسان‌تر می‌کند.

مشاهده و همپوشانی داده های بردار و شطرنجی
QGIS پشتیبانی کامل از فرمت های بردار، شطرنجی و پایگاه داده متعدد را فراهم می کند و بهترین راه را برای تعیین الگوهای فضایی مفید یک منطقه خاص نشان می دهد. علاوه بر این، QGIS از طرح ریزی همزمان لایه های برداری و شطرنجی برای کاربران پشتیبانی می کند.

امکان گسترش عملکرد
کاربران QGIS می توانند از افزونه های زیادی که عملکرد QGIS را گسترش می دهند بهره مند شوند. از طریق مخزن رسمی پلاگین در دسترس  است، این فهرست عظیم، جام مقدس یک حرفه ای GIS است و به کاربران این امکان را می دهد که با بیش از 1200 پلاگین، تجزیه و تحلیل سخت افزاری انجام دهند.

QGIS و CARTO

CARTO  اخیراً یک اتصال مستقیم SQL را برای QGIS منتشر کرده است که به کاربران امکان می دهد بین CARTO و QGIS یکپارچه تر از قبل یکپارچه شوند.

این امکان را برای ویرایش پیشرفته GIS یا پردازش جغرافیایی از یک ابزار دسکتاپ باز می کند. کاربران می توانند با استفاده از یک اتصال معمولی PostGIS از QGIS به پایگاه داده CARTO خود متصل شوند و به آنها امکان ایجاد مجموعه داده های جدید، ویرایش مجموعه داده های موجود یا ایجاد مدل های تحلیل فضایی پیچیده بر روی مجموعه داده های CARTO – همه در QGIS را می دهد.

geoprocessing-model (1)

پیش از این، کاربران فقط می‌توانستند از QGIS برای مشاهده و ویرایش داده‌های CARTO با فرمت مجازی OGR (VRT) استفاده کنند. آخرین  وبلاگ  CARTO را در مورد نحوه اتصال QGIS به پایگاه داده CARTO بخوانید.

QGIS همچنین دارای یک پلاگین برای افرادی است که از  تصاویر ماهواره‌ای Planet  برای کشف، پخش و دانلود تصاویر سیاره در جریان کار خود استفاده می‌کنند. در مورد آن  اینجا بخوانید . 

آخرین نسخه QGIS

نسخه فعلی QGIS QGIS 3.14 Pi است که در ژوئن 2020 منتشر شد. این نسخه دارای برخی ویژگی ها، پلاگین ها و بهبودهای جدید بسیار جذاب است، مانند: 

  • پیشرفت در پشتیبانی mdal / mesh
  • پشتیبانی بومی برای داده های زمانی در WMS-T، PG Raster، ارائه دهندگان برداری و لایه های مش
  • برخی از ویژگی های خیمه شب بازی شامل پشتیبانی از کاشی برداری است
  • گزینه های بیشتر برای کاربران متمرکز بر نقشه برداری و دیجیتالی کردن
  • پلاگین های جدید مانند  Maptiler

فهرست تغییرات QGIS 3.14  را برای لیست کامل به روز رسانی ها  بخوانید  .

حمایت جامعه

QGIS یک جامعه کاربر فعال برای پشتیبانی دارد. افرادی که کد می نویسند و علاقه مند به نرم افزار منبع باز هستند، وبلاگ ها و صفحات رسانه های اجتماعی دارند که می توانید در مورد جدیدترین ابزارهای QGIS که ایجاد می کنند مطلع شوید یا از آنها سوال بپرسید. 

QGIS همچنین اطلاعات و منابع مفیدی را در مورد سرویس میزبانی مخزن،  GitHub  فراهم می کند که در آن می توانید پشتیبانی خود را از QGIS به همراه فایل های کمکی تولید شده توسط کاربر بیابید. 

#qgis در  Stack Exchange  و #qgis کانال در  Freenode.net  نیز راه‌حل‌های فراوانی برای کاربر ارائه می‌دهد. QGIS  گروه های کاربر داوطلبانه را در  سطح بین المللی دارد که اطلاعات جدید و مطالعات موردی برای استفاده از QGIS را مورد بحث قرار می دهند.

آیا می خواهید مهارت های QGIS خود را تقویت کنید؟ 

برای اینکه بیشترین بهره را از QGIS ببرید، ارزش دارد که یک دوره آموزشی برای تیز نگه داشتن مهارت های خود بگذرانید.

NGIS آموزش اصول QGIS و QGIS را برای دولت محلی ارائه می دهد. دوره های یک روزه تمام مهارت های لازم برای شروع ایجاد، ویرایش و مدیریت نرم افزار را پوشش می دهد و شما را برای آزادسازی قدرت QGIS برای پروژه بعدی زمین فضایی خود تنظیم می کند. 

12 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید