مصاحبه با دکتر سونگ: بنیان گذار SuperMap

آموزش gis در شیراز

مصاحبه با دکتر سونگ: بنیان گذار SuperMap-موسسه چشم انداز هزاره سوم ملل

سعید جوی زاده 

درباره دکتر سونگ بیشتر بدانید:

برای اطلاعات بیشتر بروی لینک زیر کلیک نمایید:

https://www.supermap.com/en-us/

گزارشگر: دکتر سونگ شما بنیانگذار SuperMap هستید ، SuperMap برای شما چه معنایی دارد؟

دکتر سونگ : از نظر فنی ، در اصل پروفسور ژونگ ارشون ، که استاد راهنمای مقطع  دکتری من بود که SuperMap را ایجاد کرد. SuperMap  برای من بیشتر شبیه به یک بستر حرفه ای  است ، یک پلتفرم که به من اجازه می دهد پژوهش هایی را انجام دهم که واقعاً دوست دارم انجام دهم.من عاشق و شیفته SuperMap هستم و ی جورایی دنیای من است.

وقتی جوان بودم ، برنامه نویسی تنها سرگرمی من بود. من همیشه مشغول  برنامه نویسی بودم و بیشتر اوقاتم را با برنامه نویسی سپری می کردم ، زیرا به خاطر اینکه واقعاً برنامه نویسی  را دوست داشتم و به عنوان یک کار یا یک شغل به اون نگاه نمی کردم. در سال 1996 به دلیل علاقه ای که به سیستم های اطلاعات جغرفیایی(GIS) داشتم برنامه کاربردی  ActiveMap را براساس فناوری Microsoft COM نوشتم که یک GIS حرفه ای با توابع بسیار پیشرفته است . این ابتدا از روی سرگرمی بود و فقط می خواستم خودم را ی جورایی مشغول به کار کنم سپس در یکی از پروژه های من بعنوان  سرپرست انتخاب شدم و این باعث شد که حرفه اصلی من GIS شود و به مرور زمان علاقه های بسیاری به آن پیدا کردم چون واقعا GIS هیجان انگیز بود و بیشتر شبیه یک پازل می ماند. در سال 1997 ، پس از تأسیس SuperMap ، در پروژه دیگری بنام  ActiveMap مشغول بکار شدم و باعث شد که بیشتر به GIS علاقه پیدا کنم. پس از اخذ مدرک دکترا در سال 1998 ، پروفسور ژونگ از من خواست که یک تیم برای توسعه ActiveMap ایجاد کنم. ما این نام را به SuperMap تغییر داده و محصول را در سال 2000 عرضه کردیم.و این برای من خیلی خوب و باعث غرور من می شد چون واقعا یک کار بسیار حرفه ای و دلچسب بود.

SuperMap ،  پلتفرم  ساخته شده توسط پروفسور ژونگ ، به من این امکان را داد که کارهایی را که واقعاً دوستش دارم انجام دهم. از طریق این پلتفرم می توان از نرم افزار SuperMap GIS در هر صنعت و هر نقطه از جهان استفاده کرد که بسیار دل انگیز و دلچسب  است. من از این بستر(SuperMap) بسیار سپاسگزارم و می خواهم از پروفسور ژونگ ارشون ، استاد راهنمای من و رئیس هیئت مدیره قدردانی کنم.

از زمان تأسیس SuperMap   حالا حدودا 20 سال می گذرد ، SuperMap GIS سهم بسیار بزرگی از بازار GIS چین را اشغال کرده و باعث شده که نرم افزار های آمریکایی کم کم از رده خارج شوند. میلیون ها  نفر در کشور چین از توسعه دهندگان SuperMap GIS هستند و روز به روز به رشد ان کمک می کنند و این باعث شده که این برنامه برای بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار بگیرد.

در حال حاضر ، 3700 پرسنل در SuperMap مشغول به کار هستند.و یک تیم بسیار حرفه ای آن را پشتیبانی می کند.امیدواریم از طریق SuperMap ابزارهای بهتری را برای توسعه دهندگان برنامه GIS به ارمغان بیاوریم.و ما این کار را خواهیم کرد و به نرم افزار های آمریکایی این اجازه را نمی دهیم که به بازار ما وارد شوند.

 

گزارشگر :  با رشد سریع SuperMap ، تغییرات بزرگی ایجاد شده است . در ابتدای تأسیس SuperMap چه حسی داشتید؟ و امروز چه احساسی دارید؟

دکتر سونگ : تیم سرمایه گذاری SuperMap از یک تحقیقاتی علمی آکادمی علوم چین به رهبری پروفسور ژونگ ارشون سرچشمه گرفته است. در آن زمان ، ما افکار مختلفی داشتیم ، اولا ،پایان نامه ها و رساله های دکتری خود را تبدیل به محصولی با ارزش کردیم که برای همگان قابل استفاده و کاربردی و بتواند به مشکلات کمک کند و باعث پیدایش راه حل ها شود. در مرحله دوم ، ما از طریق نوآوری در مورد محصول و فناوری ، نرم افزار پلتفرم GIS را از “حرفه ای” خارج خواهیم کرد و آن را به عنوان ابزاری جهانی ،فوق حرفه ای و  با قابلیت های بسیار بالای فناوری اطلاعات  ، توانمندسازی اطلاعات جغرافیایی به برنامه های IT تبدیل می کنیم. و سپس ، این به هدف SuperMap تبدیل می شود: ترکیب  نوآوری IT با سیستم اطلاعات جغرافیایی و هوش مصنوعی و در نهایت تبدیل به  Geo-Intelligence.

نوآوری های جدید  IT با استفاده از Geo-Intelligence ، دلیل وجود SuperMap است ، که این امر همچنین به جهت سوپر مپرها اشاره دارد. در طول بیست سال گذشته سال گذشته در این مسیر تحقیقات بسیاری را انجام داده ایم. SuperMap  از هر فرصت انقلابی در فناوری استفاده کرد تا دائماً محصولات و فناوری های سیستم عامل GIS را نوآوری و به روز  کند و ابزارهای توسعه قدرتمندتری را برای GIS به ارمغان آورد. در سال 2017 ، SuperMap GIS 9D منتشر شد که با استفاده از فناوری GIS متقابل پلتفرم ، فن آوری GIS با یکپارچه سازی داده های ابری  و سرویس گیرنده ، فناوری جدید GIS 3D و فناوری اطلاعات بزرگ GIS برای تحقق الزامات برنامه های کاربردی فضایی گسترده تر ترکیب شده است.

 

گزارشگر : GIS برای شما چه معنی دارد؟

 

دکتر سونگ :  هر چند که GIS یک تعریف  حرفه ای دارد ، اما من یک تعریف ساده تر را ترجیح می دهم ، “GIS یک سیستم اطلاعاتی است که داده های مختلف موضوعی را بر اساس نقشه و مکان دیجیتالی تجسم ، مدیریت و تجزیه و تحلیل می کند.” تعریف سنتی بیشتر روی ذخیره سازی ، مدیریت و تجزیه و تحلیل دیجیتال تمرکز دارد. در واقع ، این مشکلی است که GIS باید آن را حل کند. با این حال ، GIS به یک ابزار جهانی فناوری اطلاعات در صنایع و علوم مختلف تبدیل شده است  ، ما باید علاوه بر نقشه برداری حرفه ای و نقشه پایه ، روی تحلیل  نیز بیشتر تمرکز کنیم و این سهم GIS در IT است.بروی تحلیل های هوشمند بر پایه هوش مصنوعی که بسیار هیجان انگیز است و باعث کشف بهتر جهان هستی می شود .

GIS نتیجه جغرافیا و فناوری اطلاعات است که در آن G نمایانگر علوم زمین و I نشان دهنده اطلاعات و ُS  نشانگر سیستم  است. ما امیدواریم که بین G و I به دنبال تعادل باشیم و هم جغرافیا  و هم فناوری اطلاعات را بدون تعصب رشته ای مدیریت کنیم.چون اینها مکمل همدیگر بوده و نمی توان یکی را برتر از دیگری دانست. ما نمی توانیم GIS را بسازیم ، که بیشتر به جغرافیا متکی باشد و از فناوری اطلاعات غفلت کنیم و یا نمی توانیم GIS ای را بسازیم که بیشتر بر روی IT تکیه کند و این می تواند یک اشتیاه بزرگ باشد و باعث می شود که درک ما از ان بسیار سخت و منجر به جهان بهتری نشود.

گزارشگر: فکر می کنید SuperMap چه نقشی در کل بازار GIS بازی می کند؟

 

دکتر سونگ : SuperMap همچنین روی توسعه سیستم در چندین صنایع کار می کند ، با این حال ، در تقریبا 100 صنعت دیگر ، SuperMap بر ارائه بستر توسعه نرم افزار GIS برای توسعه دهندگان برنامه های صنعتی بدون کار روی پروژه ها متمرکز شده است. در چین ، SuperMap در حال حاضر بیش از 700 شریک توسعه دارد.موقعیت یابی اصلی SuperMap نرم افزار پلتفرم GIS است که یک انتخاب استراتژیک برای SuperMap است.

درباره  نرم افزار SuperMap بیشتر بدانید:

SuperMap یک ارائه دهنده محصولات و خدمات نرم افزاری سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) و شرکت فناوری اطلاعات در آسیا است. دفتر مرکزی در پکن ، چین است . این شرکت در سال 1997 تأسیس شده است. بیش از 20 شعبه در چین و یک دفتر در توکیو ، ژاپن دارد . SuperMap آژانسها و شرکای زیادی در سراسر جهان از جمله کره جنوبی ، مالزی و غیره توسعه داده است. در سال 2009 ، SuperMap در بورس شنژن چین (300036.SZ) ثبت شد. در سال 2018 درآمد حدود 200 میلیون دلار بود. در سال 2015 ، SuperMap 31.6٪ از سهم بازار GIS چین را اشغال کرد ، به عنوان شماره 1 از سهم بازار چین.  مطابق گزارش مطالعه تحقیقات بازار سامانه های اطلاعات جغرافیایی 2019 منتشر شده توسط گروه مشورتی ARC ، SuperMap دارای سومین سهم در بازار جهانی GIS و رتبه اول در بازار GIS آسیا است.

مقدمه :

شرکت SuperMap نرم افزار ، آموزشی ویبولیتین یک نرم افزار و ارائه دهنده خدمات پلت فرم GIS نوآورانه است. در سال 1997 در پکن (دفتر مرکزی) تأسیس شد. اکنون ، SuperMap دارای بیش از 4000 کارمند است و برای توسعه تجارت بین المللی شرکت هایی را در هنگ کنگ و توکیو تأسیس کرده است. SuperMap آژانسها و شرکای خود را در سراسر جهان توسعه داده است از جمله کره جنوبی ، مالزی ، و غیره. مهمترین نقطه عطف این است که SuperMap اولین شرکت نرم افزاری GIS در سال 2009 در چین بود. اکنون ، SuperMap به یکی از بزرگترین تولید کنندگان پلتفرم GIS در کشور تبدیل شده است.SuperMap بر ارائه نرم افزار و راه حل های مبتکرانه GIS برای صنایع مختلف از جمله شهر هوشمند ، مدیریت زمین ، املاک و مستغلات ، برنامه ریزی شهری ، مدیریت خط لوله ، خدمات عمومی و غیره متمرکز شده است. در همین حال ، SuperMap برای توسعه بازار خارج از کشور اختصاص داده شده است. هم اکنون SuperMap با موفقیت وارد آسیا ، اروپا ، آفریقا و آمریکای جنوبی و سایر کشورها و مناطق شده است و توزیع کنندگان و شرکای خود را از بیش از 30 کشور جهان و کاربران نهایی از بیش از 100 کشور جهان توسعه داده است.

SuperMap GIS توسط SuperMap Software Co.، Ltd توسعه یافته است و یکپارچه سازی کامل مجموعه ای از نرم افزارهای سیستم عامل GIS از جمله دسک تاپ GIS ، سرویس GIS ، کامپوننت GIS و سیستم عامل های GIS موبایل و سیستم های تولید داده های مکانی ، پردازش و مدیریت است. SuperMap GIS از طریق نوآوری مداوم تکنولوژیکی ، کاوش در بازار و تجمع تجربیات ، یک برند نرم افزاری خوب GIS را با زاویه دید کامل و عملکردهای قوی ایجاد کرده است که می تواند نیازهای مختلفی را برای طیف گسترده ای از صنایع برآورده کند ، و در هر صنعت GIS عمیقا مورد استفاده قرار گرفته است. چین با الهام از تعداد زیادی از شرکتهای توسعه ثانویه.

آخرین محصولات- SuperMap GIS 10i کاملاً یکپارچه فناوری هوش مصنوعی است ، و یک سیستم پنج فن آوری مهم “BitCC” را برای نرم افزار پلتفرم GIS ایجاد می کند. این برنامه شامل Big Data GIS ، AI GIS ، New 3D GIS ، Cloud Native GIS و Cross Platform GIS است که تئوری و فناوری GIS را بسیار نوآوری می کند و ژئو هوش برای صنایع مختلف را غنی می کند

تاریخچه :

1997: SuperMap تاسیس شد

2000: SuperMap ژاپن تأسیس شد

2000: مؤلفه GIS در مقیاس بزرگ – SuperMap GIS 2000 منتشر شد

2005: اولین نرم افزار cross-platform GIS در جهان – SuperMap Universal GIS منتشر شد

2006: SuperMap International در هنگ کنگ تأسیس شد

2008: شبکه فروش و خدمات ملی تأسیس شد

2009: لیست شده در بورس اوراق بهادار شنژن

2009: اولین پلتفرم ادغام 2D و 3D GIS – SuperMap GIS 6R منتشر شد

2013: بستر ادغام ابر و ترمینال – SuperMap GIS 7C منتشر شد

2014: جایزه 10 شرکت برتر صنعت GIS در چین

2015: پلتفرم GIS cloud & terminal GIS ارتقا یافته – SuperMap GIS 8C منتشر شد

2015: کسب کامل شرکت فناوری NanKang شانگهای ، آموزشی ویبولیتین

2016: کسب کامل شرکت صنعت اطلاعات نانجینگ Guotu ، آموزشی ویبولیتین و پکن Antu I2m شرکت آموزشی ویبولیتین 

2017: گسترش تجارت بین المللی ، دفتر نمایندگی در اندونزی.

2018: نسخه جدید ، ابر و ترمینال ادغام ، نسخه 3D جدید و BIG DATA GIS ، SuperMap 9D را منتشر کنید

2018: به عنوان یکی از “100 شرکت برتر نرم افزار چینی” انتخاب شد

2018: به عنوان یکی از “TOP 100 ارائه دهنده خدمات رایانه ابری پویا و نوآورانه” انتخاب شد

2019: به عنوان یکی از 100 شرکت برتر نوآوری در فن آوری در شرکت های پذیرفته شده چین انتخاب شد

2019: انتشار SuperMap GIS 10i شامل سرور Cloud GIS ، سرور Edge GIS ، Terminal GIS ، پلتفرم آنلاین GIS است و با تکنولوژی AI ترکیب شده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید