آموزش مقاله نویسی

چرا در وهله اول باید تجزیه و تحلیل بصری نوشت؟

قبل از بحث در مورد چگونگی نوشتن مقاله تجزیه و تحلیل بصری ، بیایید توضیح دهیم که این وظیفه چه پیشنهادی دارد. برخی از متخصصان توصیه می کنند که یک اثر هنری را به عنوان یک سری تصمیمات گرفته شده توسط یک خالق تفسیر کنید. از این منظر ، مقاله تجزیه و تحلیل بصری اثربخشی آن تصمیمات را با توجه به هدف اصلی یک اثر هنری فراهم می کند. بنابراین ، برای انجام یک تجزیه و تحلیل عالی بصری ، هدف خاصی را تعیین کنید که این اثر هنری از نظر شما دنبال می کند. شما باید با تجزیه و تحلیل عناصر خاص یک اثر هنری از استدلال خود پشتیبانی کنید. بدیهی است که دانش آموزان باید فراتر از توصیف صرف شی باشند. در عوض ، آنها باید اطلاعات را ارزیابی کنند ، تجزیه و تحلیل کنند ، و همچنین آنها را که بدون شک توضیحات مفصلی را شامل می شود ، ترکیب کنند ، به روشی که بیانیه تز استدلالی آنها را پشتیبانی کند.

ضمن تولید مقاله هایی با کیفیت بالا ، از مهارت های تفکر انتقادی استفاده کنید ، دانش سبک های هنری را اثبات کنید و عناصر مختلف طراحی را آشکار کنید. چنین وظایفی باعث تقویت درک هنر از هنر همراه با یادگیری می شود. به دلیل این تکالیف ، دانش آموزان نه تنها از هنر به عنوان سرگرمی قدردانی می کنند بلکه به تحلیل انتقادی آن می پردازند. آنها آن را به عنوان رسانه ای برای مفاهیم اجتماعی و فرهنگی گسترده تر و یا پیام های مشترک بین نژادها و همچنین نسل ها درک می کنند. تکالیف تجزیه و تحلیل بصری همچنین دانش آموزان را قادر می سازد تا از وسایل آهنگسازی جدید همراه با سبک های هنری جدید در هنر خود استفاده کنند. با تجزیه و تحلیل آثار ایجاد شده توسط دیگران ، می آموزید که چگونه دستگاه های خاص ایده های خاص را ترویج می کنند و می توانند ضمن کار بر روی قطعات هنری خود ، از این دانش استفاده کنند.

رایج ترین مضامین

دانش آموزان برای دانستن اینکه دقیقاً کدام اطلاعات را در هر قسمت از مقاله های خود قرار دهند ، باید در مورد هدف تجزیه و تحلیل تصمیم بگیرند. اگر استاد دانشگاه شما برخی از الزامات دقیق تعیین تکلیف را به شما تحویل داده است ، آنها را در تحلیل خود دنبال کنید. در غیر این صورت ، توجه داشته باشید که چندین گزینه در مورد چگونگی نوشتن مقاله تجزیه و تحلیل دیداری دارید. فراتر از توصیف ، دانش آموزان می آموزند که چگونه:

  • اهمیت یا اثربخشی آثار هنری را از دیدگاه خودشان تجزیه و تحلیل کنید.
  • معنای اثر هنری را از دید مخاطب ارزیابی کنید ؛
  • اهمیت شی object را از منظر یک هنرمند با توجه به سایر آثار خلق شده توسط این هنرمند تحلیل کنید.
  • تجزیه و تحلیل کامل که نشان می دهد چگونه اهمیت اثر هنری در طول زمان تغییر می کند.

فارغ از این گزینه ها ، دانش آموزان تمرکز بیشتری بر تجزیه و تحلیل فرم ، محتوا یا زمینه و همچنین تکمیل برخی از ارزیابی های مختلف دارند ، در مورد چگونگی کمک برخی جنبه های شکل به زمینه خاص. بدیهی است که هیچ الگویی وجود ندارد که همه دانش آموزان از آن پیروی کنند. در عوض ، اساتید کالج های ایالات متحده اغلب انتظار دارند دانش آموزان نقاشی ها را از دیدگاه های مختلف تجزیه و تحلیل کنند ، بنابراین عناصر مختلف طراحی و سبک های مختلف هنری را یاد می گیرند.

موضوعات انتخابی بر محتوا تأثیر می گذارند

طرح کلی و پیش نویس اول دانش آموزان را ملزم می کند که موضوع هنری خود را از نزدیک تجزیه و تحلیل کنند و دیدگاه خاصی را انتخاب کنند ، و در مورد آنچه که می توانند قوی ترین شواهد را ارائه دهند بحث می کنند. بر اساس انتخاب شما ، محتوای مقدمه ، و همچنین محتوای مقاله تجزیه و تحلیل بصری ، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، دانش آموزان هنگام انتخاب دیدگاه تاریخی نه تنها باید مختصراً مورد تجزیه و تحلیل را توصیف كنند ، بلكه برخی اطلاعات كلی درباره هنرمند و دوره زمانی ایجاد آن را ارائه دهند. در مقابل ، هنگام بحث در مورد معنای شی از دیدگاه خود ، استدلال تصویری را که بیان کردند ، روشن کنید و شواهدی را که در آن نقش داشته است ، فهرست کنید.

بیایید درباره ساختار بحث کنیم

بنابراین ، چگونه مقاله تجزیه و تحلیل بصری بنویسیم؟ مانند هر مقاله دیگر ، تجزیه و تحلیل بصری مقدمه ، بدن و نتیجه گیری دارد. دستورالعمل های کلی با سایر مقالات مطابقت دارد. در مقدمه ، دانش آموزان مباحث خود ، اشیا visual بصری مورد تجزیه و تحلیل ، اظهارات پایان نامه را ارائه می دهند. در پاراگراف های بدنی ، آنها شواهد پشتیبان را ارائه می دهند و همچنین شامل جزئیات تحلیل بلاغی آنها هستند. در پاراگراف پایانی ، آنها استدلالهای اصلی خود را با ذکر خلاصه نتایج منطقی که از تحلیل ناشی می شوند ، بیان می کنند. در حالی که این دستورالعمل ها کاملاً عمومی هستند ، اما در اینجا برخی از نکات دقیق تر آورده شده است.

قبل از کار روی مقاله ها ، رئوس مطالب را آماده کنید

قبل از تهیه پیش نویس یا تکمیل مقالات نهایی ، خوب است اگر دانش آموزان طرح های کلی نیز ایجاد کنند. رئوس مطالب قطعاً کیفیت مقالات نهایی را افزایش می دهد ، زیرا آنها به بهبود ساختار کمک می کنند ، همچنین به نویسندگان امکان می دهد تا تمام اطلاعاتی را که هنگام مشاهدات و تحقیقات آثار هنری جمع آوری کرده اند ، منظم و سنتز کنند. اگر هنوز تعجب دارید که چگونه یک تجزیه و تحلیل بصری بنویسید ، با یک طرح کلی که این مثال را دنبال می کند ، در نظر بگیرید:

مقدمه

  1. یک موضوع را معرفی کنید
  2. در مورد شی object ، هنرمند ، دوره زمانی آن اطلاعات مقدماتی ارائه دهید
  3. بیانیه پایان نامه بنویسید

مقدمه خود را مختصر و دقیق بیان کنید. ممکن است برخی از قلاب ها را به خود جلب کند که توجه خوانندگان را به خود جلب کند ، اما از کلی گویی و همچنین اطلاعات بی ربط پرهیز کنید.

بند 1 بدن

  1. جمله موضوعی ارائه دهید که محتوای کل پاراگراف را توضیح دهد. جملات موضوع باید پایان نامه شما را منعکس کند
  2. مدارک خود را ارائه دهید
  3. توضیح بدهید
  4. جمله پایانی را وارد کنید

همین کار را برای سایر بندهای بدن تکرار کنید. تعداد آنها به طول مقاله و پیچیدگی تحلیل بستگی دارد. شما می توانید با ارائه شواهد قویتر در ابتدا و ضعف ضعیف در آخر یا برعکس ، اطلاعات را منظم کنید.

نتیجه

  1. خلاصه جزئیات
  2. تکرار پایان نامه
  3. هر نتیجه گیری که ناشی از تجزیه و تحلیل باشد

عناصر بصری طراحی

هنگامی که دانش آموزان به طور مکرر مقاله تجزیه و تحلیل بصری دریافت می کنند ، شروع به تجزیه و تحلیل م componentsلفه های مشابه یا عناصر بصری طراحی در هر مقاله می کنند. به عنوان مثال ، آنها به جای تلاش برای “عمیق تر کردن” و تجزیه و تحلیل سایر ویژگی های ارزشمند اشیا their خود ، در هر مقاله در مورد رنگ بحث می کنند. در اینجا جدولی آورده شده است که می تواند به شما کمک کند از این دام مکرر نوشتاری که منجر به شباهت مقاله می شود ، جلوگیری کنید. به جای محدود کردن تجزیه و تحلیل به چندین م componentsلفه تکراری ، این لیست را که شامل عناصر اصلی بصری طراحی است ، در نظر بگیرید:

عنصر طراحی چیه؟ توضیح
رنگ هنرمندان از طریق ترکیبات مختلف رنگ به هماهنگی رنگ یا تضاد رنگی دست می یابند. بسته به نوع رنگ انتخابی آنها (مجموعه خاصی از رنگها) ، آنها باعث ایجاد حس بیننده می شوند و حال و هوایی ایجاد می کنند در بعضی موارد ، رنگها خود دارای معنا هستند و نمادین هستند (به عنوان مثال ، وقتی هنرمندان از معنای فرهنگی رنگهای خاص استفاده می کنند). در موارد دیگر ، آنها راحتی بصری را فراهم می کنند و خلق و خوی را ایجاد می کنند که مربوط به موضوع اصلی آثار هنری باشد.
نقطه کانونی قسمت مورد تجزیه و تحلیل (نقاشی) که بیشترین توجه بیننده را به خود جلب می کند و پیام (های) اصلی یک شی هنری را انتقال می دهد. هنرمندان از عناصر دیگر طراحی برای ایجاد آن استفاده می کنند. هنگام بحث در مورد موضوعات مرتبط با شی ، نقطه کانونی را ارزیابی کنید.
خط هنرمندان با استفاده از خطوط مختلف ، توجه بیننده را به ایده خاصی جلب می کنند ، که اغلب از نقطه کانونی مشهود است. اگرچه خط یک عنصر اساسی در طراحی است ، اما نحوه استفاده هنرمندان از آن پاسخ های قابل توجهی را در درک بیننده ایجاد می کند تجزیه و تحلیل انواع و اشکال خطوط (بلند یا کوتاه ، نرم یا پررنگ ، نازک یا ضخیم و غیره) ، همچنین بحث در مورد انواع خطوطی که درون یک جسم غالب هستند (عمودی یا افقی ، موازی یا عمود ، منحنی یا مورب ، آشفته یا مرزی) و غیره)
فرم فرم حضور سه بعدی فضای متشکل از ارتفاع ، عرض و عمق را نشان می دهد. بنابراین هنگام ارزیابی فرم ، استفاده از نور و تاریکی توسط هنرمندان را به عنوان وسیله ای برای ایجاد فرم در یک شی، دو بعدی مانند تصویر ، نقاشی ، عکس ارزیابی کنید. سایه ها و چراغ ها تصویر را واقعی نشان می دهند و آن را به طور خاص (در زمینه خاص) درک می کنند. برای ارزیابی فرم ، به دنبال منابع نور و شرایط نوری بگردید ، در مورد مقادیر صوتی اشیا different مختلف در آثار هنری بحث کنید.
شکل این عنصر به استفاده هنرمند از اشکال و اشکال مختلف مانند مربع ها ، دایره ها و همچنین بسیاری از شکل های دیگر اشاره دارد. اشکال اغلب از فضاهای کنار آنها به عنوان اشیا-قابل تشخیص متمایز هستند. ضمن در نظر گرفتن اشکال ، تناسب زبان بصری مورد استفاده هنرمند (هندسی ، ارگانیک (طبیعی) یا منحنی ، جریان آزاد یا تحریف شده ، پیچیده یا حداقل و غیره) را ارزیابی کنید.
بافت بافت ها کیفیت اصلی سطح را توصیف می کنند. در اینجا ، در مورد انواع غالب سطوح (به عنوان مثال ، بازتابنده یا شفاف) بحث کنید ، الگوهایی را که آنها دنبال می کنند تجزیه و تحلیل کنید و انواع عمده آنها را ارزیابی کنید. بافت ها توجه را جلب می کنند و جزئیات را به ترکیب کلی اضافه می کنند.
اندازه در مورد اندازه نقاشی ها و همچنین عناصر هنری خاصی که روی آنها به تصویر کشیده شده صحبت کنید. اندازه های مختلف معنی می بخشند ، هنرمندان را قادر می سازد لهجه ها را در آثار هنری خود قرار دهند.
ارزش مقدار به سبک یا لحن نیز معروف است. هنرمندان از سایه زدن به عنوان وسیله ای برای تأکید بر فرم استفاده می کنند. به غیر از رنگ ، هنرمندان می توانند تضاد ها را با نور و سایه اضافه کنند. تجزیه و تحلیل ارزش این اثرات را روشن می کند.
نمادها عناصر خاصی که معنای فرهنگی یا مذهبی خاص خود را دارند. جزئیات نمادین برای ترویج معانی خاص همزمان با عناصر دیگر کار می کنند.
ترکیب بندی عناصر بصری که به ترتیب خاص مرتب شده اند ترکیب کلی را ایجاد می کنند. ترکیب هم ایجاد می کند و هم معنا را منتقل می کند. ترکیب بندی را بر اساس تکنیک های آهنگسازی استفاده شده توسط هنرمندان در نظر بگیرید (به عنوان مثال ، قانون سوم ، قانون مکان ، قانون شانس یا ساده سازی در میان دیگران).

 

همراه با عناصر ذکر شده ، می توانید در مورد ویژگی ها ، فضاها ، دیدگاه ها ، یا رسانه یا مواد استفاده کنید. بسته به سطح علمی یا برنامه درسی ، ممکن است لازم باشد از زبان حرفه ای استفاده کنید. به عنوان مثال ، دانشجویان هنر باید از واژه های پیچیده تری نسبت به دانشجویانی که برای یک کلاس انگلیسی مقاله می نویسند استفاده کنند.

روند نوشتن خود را سازماندهی کنید

بسته به اهداف مقاله تجزیه و تحلیل بصری ، همه یا برخی از این مراحل زیر را در نظر بگیرید:

با یادداشت برداری از مشاهدات خود ، شی خود را مشاهده کنید – همیشه بهتر است که یک اثر هنری را براساس مشاهدات خود تجزیه و تحلیل کنید. اگر می توانید از موزه ای بازدید کنید که آثار هنری انتخابی شما در آن به نمایش گذاشته شده است ، این نوع برای تحلیل بهتر است.

ادعای اصلی را تنظیم کنید – بر اساس مشاهدات ، پایان نامه خود را روشن کنید. برای ایجاد یک استدلال کلامی قوی ممکن است لازم باشد تحقیقات مقدماتی انجام دهید.

مشخصات شی object را که ادعای شما را پشتیبانی می کند لیست کنید – عناصر خاصی از شی را که می توانید برای حمایت از پایان نامه استفاده کنید ، مشخص کنید. آنها را از قوی ترین به ضعیف ترین یا بالعکس سازمان دهید.

پاسخ های عاطفی خود را بپذیرید – پاسخ های عاطفی و ذهنی در تجزیه و تحلیل های بصری مهم هستند ، زیرا در پاسخ به استدلال تصویری ایجاد شده توسط هنرمند رخ می دهد. پاسخ های عاطفی ، ذهنی خود را بپذیرید و همچنین در مورد چگونگی واکنش مخاطب به کارهای هنری مورد تجزیه و تحلیل تحقیق کنید.

اطلاعات زمینه تحقیق – بسته به هدف نوشتن شما (به عنوان مثال ، تجزیه و تحلیل از منظر تاریخی) ، تحقیق انجام دهید ، اطلاعاتی را جمع آوری کنید که بدون آنها نمی توانید استدلال های قوی ارائه دهید. توجه داشته باشید که تحلیل آثار هنری از منظر تاریخی مستلزم درک سبک و پیشینه هنرمند ، همراه با زمینه اجتماعی است که یک اثر هنری در آن خلق شده است.

رئوس مطالب مفصل را بسازید – با تشکیل اسکلت مقاله آینده خود ، اطلاعات جمع آوری شده را سیستم سازی و سنتز کنید. هنگام تکمیل این مرحله مقاله نویسی ، از نمونه ما استفاده کنید.

پیش نویس اول را آماده کنید – با استفاده از طرح کلی ، اولین پیش نویس خود را ایجاد کنید. در این مرحله به جای سبک نوشتن ، روی محتوا تمرکز کنید.

پیش نویس خود را اصلاح کنید – همانطور که با محتوا کار خود را تمام کردید ، مقاله خود را تصحیح کنید. گاهی اوقات ، ممکن است لازم باشد متن را ویرایش کنید ، و واژگان پیچیده و ساختارهای جمله را اضافه کنید. دانشجویانی که وقت انجام این کار معمول را ندارند ، اغلب از نویسندگان ما می خواهند مقاله ها را ویرایش کنند ، زیرا این سرویس ارزان است ، در حالی که نتایج بسیار عالی است.

مقاله نهایی خود را قالب بندی کنید – مقالات باید به درستی قالب بندی شوند. در انتخاب سبک قالب بندی ، الزامات استاد خود را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که آخرین دستورالعمل های قالب بندی را می دانید ، زیرا عدم رعایت آنها منجر به اتهامات دزدی ادبی می شود.

چک لیست پیش از نوشتن

هنگام جمع آوری اطلاعات برای مقاله تجزیه و تحلیل بصری خود ، از این چک لیست استفاده کنید.

  1. هدف تجزیه و تحلیل شما چیست؟ به کدام فرم و همچنین ژانر تعلق دارد؟
  2. این شی متعلق به کدام دوره تاریخی است؟ آیا می توانید اطلاعاتی پیدا کنید که توضیح دهد چرا ، برای چه هدفی ، در کجا یا زمانی که یک هنرمند این اثر را خلق کرده است؟
  3. چه موضوعاتی را می توانید هنگام بررسی این اثر هنری تشخیص دهید؟ آیا الگوهایی می بینید؟ آیا خطوط ، مواد یا اشکال تکراری وجود دارد؟
  4. کدام طرح رنگی غالب است؟ چه چیزی بیشتر توجه شما را جلب می کند: هماهنگی رنگ یا تضاد رنگی؟
  5. آیا نمادی وجود دارد؟ آیا اشیا key کلیدی درون یک اثر هنری دارای نمادین هستند؟ آنها به چه احساساتی متوسل می شوند؟ چگونه آنها به معنی یا ایده اصلی شما در درک کمک می کنند؟
  6. آیا احساسات شما درباره این اثر هنری با آنهایی که می توانید در ادبیات و نقدهای انتقادی بیابید همخوانی دارد؟ آیا عنوان یک اثر هنری در نحوه تفسیر آن تأثیر دارد؟ دقیقا چطور؟
  7. چه روابطی بین عناصر بصری وجود دارد؟ چگونه آنها یک ترکیب را تشکیل می دهند؟ این ترکیب به شما چه می گوید؟ چگونه برای جهانیان جذاب است؟ برای کدام مخاطب جذاب است؟
  8. آیا معنای آن می تواند در طول زمان تغییر کند؟ آیا از زمان تولید یک اثر هنری تاکنون تغییر کرده است؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید