نحوه نوشتن مقاله تعریفی: طرح کلی ، نمونه ها و خطاهای معمول

آموزش مقاله نویسی در شیراز

دانستن چگونگی نوشتن مقاله تعریف نیاز به درک خوبی از عناصر مورد نیاز ، رئوس مطالب ، ساختار و منطق دارد که در زیر توضیح داده شده است. این مقاله ها از آنجا که به ادغام چند تفسیر در مورد همان مفاهیم ، ایجاد تمایزها و کلیات واضح ، ارائه تفسیرهای شخصی و غیره اهمیت دارند ، از اهمیت برخوردارند.

انشا

ساختار کلی مقاله تعریف

مانند سایر انواع مقاله ، قالب مقاله تعریف از این ساختار اساسی زیر پیروی می کند:

  • مقدمه – توضیحات استاندارد را لیست می کند و سوالات لفاظی مهمی را در تلاش برای تفسیر آنها ایجاد می کند ، ممکن است حقایق جالب مربوط به زمینه این اصطلاحات (اما نه تنها) ، حکایات ، موارد خنده دار ، تجربه شخصی و غیره را ذکر کند. در کل ، این به جلب توجه کمک می کند و فراهم آوردن زمینه لازم برای غواصی بیشتر در موضوع.
  • پایان نامه – این یک بخش مشخص نیست بلکه یک عنصر اصلی در مقدمه است. برای این نوع مقاله خاص ، باید یک تعریف شخصی کلی و جامع بیان کند. این باید به عنوان یک ادعای قابل بحث که خلاصه ای از اصل مقاله را بیان کند.
  • بدنه اصلی. تمام پاراگراف ها باید از طریق جملات موضوعی به این پایان نامه مربوط شوند – به طور معمول ، این اولین جمله در یک پاراگراف است. جملات بعدی که پاراگراف را تشکیل می دهند ، آنها را توضیح می دهند ، با استدلال همراه می شوند ، شواهد و مثال هایی ارائه می دهند ، و غیره. پاراگراف ها باید با جملات نهایی ، که محتوای ارائه شده در این پاراگراف ها را ترکیب می کنند ، یا با جملات گذار که به معرفی پاراگراف های بعدی برای جریان روان محتوای روان کمک می کنند.
  • نتیجه گیری – این جایی است که پایان نامه با در نظر گرفتن تمام ایده ها ، استدلال ها و شواهد ارائه شده ، دوباره ارائه می شود. جدا از سنتز اطلاعات ، نتیجه گیری ممکن است موضوعات مرتبط را برای کاوش پیشنهاد دهد.

 

طرح کلی و قانون اساسی آن

 هنگام جمع آوری یک مقاله کلی ، مفید است که در نظر بگیرید که چه نوع پاراگرافهایی را شامل می شود و چه تعداد از آنها را باید به ترتیب قرار دهید. از نظر معنا ، این نوع مقاله ها دارای بخش یا پاراگراف زیر هستند:

  1. علامت گذاری – این بخش توضیحات مستقیم مفهومی را ارائه می دهد ، به عنوان مثال فرهنگ لغت یا تفسیرهای رسمی از چندین منبع. این بخش به طور معمول کوتاه تر است و می تواند به یک پاراگراف محدود شود. اگر از خود می پرسید که چگونه یک مقاله تعریف تعریف کنید ، باز کردن مقاله خود با ذکر توضیحات فرهنگ لغت کاملاً قابل قبول و حتی کاملاً استاندارد است.
  2. مفهوم – در این بخش، یک ایده مرتبط یا پیامدهای مدت، از جمله از دیدگاه های شخصی و یا قضاوت توصیف می کند. یک روش خوب برای شناسایی معنی ها جستجوی کلمه در یک اصطلاح نامه است. قسمت معنی معمولاً حجیم تر است و در چندین پاراگراف پخش می شود.

با توجه به عملکرد خاص آنها ، پاراگراف ها می توانند:

  • توصیف – شرح کلمات را با جزئیات ارائه دهید. چشم اندازها ، تفسیرهای استاندارد یا خاص ، جهان بینی و غیره را توصیف کنید.
  • تجزیه و تحلیل – این پاراگراف ها می توانند کلمات یا اصطلاحات پیچیده را به قسمتهای جداگانه تقسیم کرده و هر یک از این موارد را جداگانه و همچنین به صورت ترکیبی تجزیه و تحلیل کنند. به عنوان مثال ، این می تواند با اصطلاحات “خودکفایی” ، (“خود” + “کفایت”) یا “قدردانی” (“رنده” + “کامل”) انجام شود. بدیهی است که چنین تحلیل “زبانی” در مورد کلمات ساده مانند “نفرت” ، “احترام” و غیره اعمال نمی شود. با این حال ، هر کلمه ممکن است به معنای مختلف تجزیه و تحلیل شود ، به عنوان مثال جهانی شدن ممکن است به عنوان جهانی سازی فرهنگ ، دانش ، تجارت ، سبک زندگی ، انتظارات با کیفیت زندگی و غیره
  • مثال بزنید – ارائه یک مثال فصیح و مفصل برای همراهی با تفسیرهای پیچیده یا استدلال درک آن از خوانندگان را افزایش می دهد ، از این رو این برای نوشتن خوب اجباری است. از جمله تشبیهات خوب ، اثرات مشابهی دارد.
  • قیاس و تضاد. این پاراگراف ها با تعیین دقیق مرزهای آنها و برجسته سازی شباهت ها و تفاوت های اصطلاحات مقایسه شده به تفکیک کلمات یا مفاهیم مورد بحث کمک می کنند.
  • نفی . یکی از راههای تعریف مفاهیم این است که بگوییم چه چیزهایی نیستند – این خصوصاً برای مفاهیم نزدیک به هم مفید است.
  • زمینه ای را با توجه به تاریخ و مبدا ارائه دهید. گرچه این کار برای کلمات رایج عملی نیست ، اما برای نئولوژیسم ها ، اصطلاحات حرفه ای و برخی کلمات دیگر که منشأ آنها به راحتی قابل پیگیری است ، منطقی است (به عنوان مثال ، “دموکراسی”).

شرح مقاله و الزامات ساختاری را به همراه انواع پاراگراف هایی که مقاله شما را تشکیل می دهند و دقیقاً در مورد چه مواردی در نظر بگیرید ، درنظر می گیرید و در نهایت با طرح کلی و جامع ارائه خواهید شد.

اشتباهات رایجی که هنگام نوشتن تفسیر رخ می دهد 

در زیر ، برخی از اشتباهات معمول هنگام نوشتن مقاله های تعریف را ذکر می کنیم:

  • انتخاب موضوعات بسیار محدود یا ملموس برای امکان تعریف گسترده ، دیدگاه های مختلف یا تفسیر. به جای انتخاب اصطلاحاتی مانند “جنگ سرد” ، “فرهنگ توده تلویزیونی” باید از موضوعات مقاله با تعریف کلی تر ، مانند “جنگ” ، “فرهنگ” ، “آزادی” ، “عزت” ، “نوآوری” و غیره استفاده شود.
  • انتخاب موضوعات بیش از حد گسترده یا پتانسیل کمی برای بحث فریبنده: “کار” ، “باران” ، “شن”. عموماً توصیه می شود موضوعات یا مفاهیمی بحث برانگیز انتخاب شود که درک آنها در افراد متفاوت باشد و حتی ممکن است با مواضع متناقضی همراه باشد.
  • عدم تحقیق صحیح در مورد اصطلاح دانستن نحوه تعریف یک کلمه در مقاله به طور کامل به معنای کار با فرهنگ لغت است. نادیده گرفتن این نتایج در یک اشتباه جدی ، از آنجا که این موارد به طور معمول تمام معانی واژه های شناخته شده را در زمینه های مختلف ذکر می کنند – بررسی چگونگی تغییر مفاهیم بسته به زمینه ، یک نقطه شروع مهم برای نوشتن مقاله های تعریف است. ترکیب چندین فرهنگ لغت خوب می تواند بسیار قدرتمند باشد – این به شما کمک می کند کل فضای معنایی یک کلمه معین را پوشش داده ، تفسیرهای بیشتر و توصیف مفاهیم را راهنمایی کنید.
  • نقل از فرمول های بیش از حد دقیق دقیقاً همانطور که در فرهنگ لغت یافت شده است – از این امر باید خودداری شود زیرا این امر بر سطح منحصر به فرد شما تأثیر می گذارد و ممکن است توسط بسیاری از ابزارهای نرم افزاری به عنوان دزدی ادبی تلقی شود.

اگر مایل به اجتناب از اشتباه هستید ، قرارداد خدمات کمک آکادمیک ما را در نظر بگیرید. به غیر از مقاله های تعریف ، نویسندگان ما با مقاله روایت تعریف ، مقالات پژوهشی ، گزارشات آزمایشگاهی ، دوره های آموزشی ، مطالعات موردی ، پروژه های سنگفرش ، سخنرانی ها ، نحوه نوشتن مقاله آموزنده و تقریباً هر نوع نوشتاری که می تواند تصور کند آشنا هستند.

نمونه مقاله تعریف برای دانش آموزان

با توجه به اینکه نمونه های مقاله تعریف می تواند در آشنایی خوانندگان با این نوع مقاله بسیار مفید باشد ، در زیر چنین نمونه ای را ارائه می دهیم (پایان نامه به صورت کتبی نوشته شده است).

عدالت

عدالت برای روابط بین افراد و تقریباً برای هر گروه انسانی عنصر بسیار مهمی است ، هرچند اندک – بدیهی است که این مربوط به کل جامعه است. معنای متداول عدالت ، پایبندی به انصاف و بی طرفی در هر زمان برخورد با افراد دیگر یا در هنگام مدیریت تعارض ، چه در زندگی روزمره و چه در چارچوب نظام حقوقی.

فرهنگ لغت آنلاین کمبریج عدالت را چنین تعریف می کند: “انصاف در نحوه برخورد با مردم” یا “شرط اخلاقی درست یا منصفانه”. به عنوان یک اصطلاح قانون ، “سیستم قوانین در کشوری است که توسط آن مردم قضاوت و مجازات می شوند”. علاوه بر این ، در اینجا در ایالات متحده ، این به معنای “قاضی در دادگاه قانون” است.

فرهنگ لغت Merriam-Webster چند تعریف منحصر به فرد دیگر را اضافه می کند ، به عنوان مثال “نگهداری یا اداره آنچه فقط” است ، با مدیریت عادلانه ادعاهای متناقض ، پاداش دادن و مجازات کردن. تعاریف دیگر عبارتند از: “انطباق با حقیقت ، واقعیت یا دلیل” ، “اصل یا آرمان صرف برخورد یا عمل صحیح” بلکه مطابقت با این اصل (درستکاری) است.

بنابراین ، جدا از اینکه برای تعیین قضات استفاده شود ، همه تعابیر رسمی از عدالت ، به روشی یا روش دیگر ، بدون توجه به اینکه افراد ، گروه ها یا نهادهای دولتی در نظر گرفته شوند ، با رفتار عادلانه برخورد می کنند. از این رو ، این به عنوان مفهوم اصلی و نسبتاً جهانی این اصطلاح در نظر گرفته می شود.

نکته مهم ، بسیاری از دیکشنری ها از بی طرفی به عنوان یکی از ملفه های اساسی این روش درمانی یاد می کنند. بی طرفی تضمین می کند که ارائه دهندگان عدالت اصول انصاف را بالاتر از منافع خود و بالاتر از منافع هر بازیگر معین درگیر در منازعات مدیریت شده قرار دهند. جدا از این ، هنگام تفکر در مورد عدالت یا تحویل دهندگان عدالت ، مفاهیم زیر ضمنی است: صداقت ، صداقت ، عدالت ، پایبندی به حقیقت و قانون ، مشروعیت.

با این وجود ، درک از عدالت در افراد بسیار متفاوت است اما در جوامع و گروههای فرهنگی نیز بسیار متفاوت است ، که در نهایت در قوانین منعکس می شود. به عنوان مثال ، اصل “چشم در برابر چشم” که طبق قوانین شرعی ایران اعمال می شود ، ممکن است در اینجا ، در ایالات متحده آمریکا یا جهان غربی ، جایی که ما با مجازات های استاندارد متناسب با وزن جرم ، مانند حبس ، جریمه های پولی ، دارایی استفاده می شود ، کاملاً عجیب به نظر برسد. توقیف یک نمونه مشهور شامل یک مرد ایرانی بود که زنی را با استفاده از اسید نابینا کرد و در سال 2008 به همان مجازات محکوم شد.

بنابراین ، عدالت اساساً یک رفتار عادلانه و بی طرفانه است ، خواه در تعامل بین فردی یا جمعی باشد و خواه در اقدامات ساده منعکس شود یا در قوانین. نکته مهم ، این اصطلاح باید در چارچوب جامعه و فرهنگ بررسی شود ، زیرا ممکن است بسته به این مفهوم متفاوت باشد.

برای نتیجه گیری ، مقاله تعریف خلاصه ای از معنی کلمه یا عبارت را در متن های مختلف همراه با مفاهیم ، مثال ها ، توضیحات و تفسیر ارائه می دهد. بسته به مفاهیمی که استفاده می شود ، تولید چنین مقاله هایی چالش برانگیز است ، و این دلیل خوبی است که خدمات مقاله نویسی را ارزان و حرفه ای ارائه شده توسط Edubirdie در نظر بگیرید.

با ما ، شما در انتخاب نویسنده مورد نظر خود با توجه به آمار عملکرد ، آزادی بیشتری دارید. شما همچنین می توانید به طور مداوم پیشرفت پروژه را با درخواست رئوس مطالب ، پیش نویس ها ، نوشتن نمونه ها و به طور موثر تصحیح یا راهنمایی نویسندگان در زمان واقعی ارزیابی کنید. در صورت عدم تحقق دستورالعمل های سفارش ، ما از یک سیاست تجدیدنظر رایگان رایگان استفاده کردیم ، اما در صورت عدم رضایت بازبینی ها ، از سیاست تضمین بازپرداخت پول نیز استفاده می کنیم. با وجود خروجی با کیفیت بالا ، ما تلاش می کنیم خطرات احتمالی مشتریان را به حداقل برسانیم ، به طوری که آنها حداکثر اطمینان از قرارداد خدمات ما را احساس کنند. با توجه به همه اینها ، چرا آن را امتحان نمی کنید؟

پرسش و پاسخ                       

چگونه می توان بیانیه پایان نامه را برای مقاله تعریف تعریف کرد؟    

مقدمه مقاله تعریف با پایان نامه ای پایان می یابد که باید تعاریف یا تعابیر شخصی و تعمیم یافته از مفاهیم کاوش شده را بیان کند. این جملات قابل بحث نقاط کانونی مقاله های تعریف هستند ، به این معنی که مقالات کاملاً حول این موارد می چرخند. پایان نامه باید به اندازه کافی عمومی باشد تا بتواند با تمام جملات موضوع پاراگراف ارتباط برقرار کند.

چگونه یک اصطلاح تعریف می نویسید؟    

انتخاب اصطلاحات برای چنین مقاله هایی با در نظر گرفتن جالب یا بحث برانگیز بودن مباحث انجام می شود ، آیا تعاریفی را در بر می گیرد که بسته به شرایط یا زمینه های مختلف متفاوت است ، آیا اجازه می دهد چندین دیدگاه ، دیدگاه ، از جمله تعارض آمیز داشته باشید ، آیا نویسنده با این اصطلاحات آشنایی دارد و تفسیری از اینها و غیره ارائه دهید

چگونه مقاله تعریف تعریف می کنید؟          

تنظیم مقالات شامل در نظر گرفتن ساختار سنتی است که طبق آن مقدمه ، متن اصلی ، نتیجه گیری وجود دارد ، اما همچنین تصمیم گیری در مورد اینکه چه تعداد پاراگراف باید برای هر بخش استفاده شود و چه اطلاعاتی باید عملکرد هر پاراگراف باشد: علامت گذاری ، معنی ، شرح ، تحلیل مثال ، مقایسه و غیره

8 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید