نمایشگاه هوشمند شهر: دیجیتال فکر کنید ، سبز فکر کنید ، فکر کنید

شهر هوشمند

روز اول Smart City Live 2020 سخنرانانی از سراسر جهان را گرد هم آورد

روز اول Smart City Live 2020 سخنرانانی از سراسر جهان را گرد هم آورد

Covid-19 مسائل پیش روی شهرها را تشدید کرده و آنها را تحت فشار بیشتری برای نوآوری ، امکان ورود دیجیتال و حمایت از مبارزه با تغییرات آب و هوایی قرار داده است.

 

جلسات روز اول Smart City Live 2020 ، رویدادی از راه دور که توسط کنگره جهانی نمایشگاه Smart City Expo برگزار شد ، همه تا حدودی در مورد همه گیری بحث کردند. اما مضامین گسترده تری پدیدار شدند ، خواه این نابرابری اقتصادی-اجتماعی باشد ، هم محلی سازی شهرها ، هم تغییر شکل دادن شهرها با توجه به نسل های آینده و هم اطمینان از تعادل و تنوع جنسیتی هنگام توسعه و پیاده سازی فناوری شهر هوشمند.

 

نیاز به تغییر ، و به سرعت

 

در حالی که Covid-19 در حال تقویت این مشکلات است و اطمینان می دهد که شهرها باید با دومین بحران اقتصادی بزرگ در 15 سال گذشته کنار بیایند ، همچنین مقامات را مجبور به تغییر و تغییر سریع می کند. همانطور که لاچینا کونه ، مدیرکل و مدیرعامل شهرهای هوشمند آفریقا گفت: “در هر زمان دشواری یک فرصت منحصر به فرد وجود دارد.”

 

Koné فقط یکی از سخنرانان بود که به شمول دیجیتال و نقش آن در فضای شهرهای هوشمند تمرکز کرد. وی هشدار داد: “فقط شهرهایی با زیرساخت های دیجیتالی مناسب قادر به حفظ خدمات خواهند بود.” وی گفت که فناوری برای کمک به دولت ها در مبارزه با همه گیری ، چه از طریق ردیابی تماس یا به اشتراک گذاری داده ها ، نقش اساسی داشته است و بنابراین به پشتیبانی لازم نیاز دارد.

 

اما کونه افزود که Covid-19 همچنین بر نابرابری در سراسر قاره تأکید کرده است. در حالی که 25 درصد آفریقا به اتصال دسترسی ندارد ، اما در مواردی که خدمات در دسترس هستند اما استفاده نمی شوند ، 49 درصد فاصله وجود دارد. این امر به این دلیل وجود دارد که شهروندان توانایی تهیه تجهیزات را ندارند و سیاست های کافی برای درج دیجیتال نیز در این زمینه وجود ندارد.

“Covid-19 برای ساکنان کم درآمد کم رنگ در خانه های بی کیفیت و خانواده های بزرگ بسیار ویرانگر بوده است”

کونه گفت که این فقط یک چالش پیش روی شهرها است ، اما وی افزود که شهرها باید بر روی عناصر سازنده تمرکز کنند که از ایجاد محصولات و خدمات جدید پشتیبانی می کنند. وی گفت: “مهمترین رکن زیرساخت ها است. اگر نوآوری نداشته باشیم نمی توانیم تغییر شکل دهیم. اگر زیرساخت های لازم وجود نداشته باشد ، نوآوری نداریم. “

 

لوری لایت فوت ، شهردار شیکاگو ، نیز از جلسه خود برای نشان دادن چگونگی تابش همه گیری همه جانبه در مشکلات موجود جوامع استفاده کرد. وی گفت: “Covid-19 برای ساکنان کم درآمد کم رنگ در خانه های بی کیفیت و در خانواده های بزرگ بسیار ویرانگر بوده است.”

 

بحث او بیش از آنکه به فناوری متمرکز باشد بیشتر شهروند بود ، اما او معتقد بود این رویکرد برای موفقیت کلی یک شهر حیاتی است. جمعیت شیکاگو در حال کاهش است (شما می توانید در مورد مشخصات شهر ما بیشتر بخوانید) و بدون خرید جمعیت ، یک شهر هوشمند موفق نخواهد شد. لایت فوت گفت: “یکی از چالش هایی که ما با آن روبرو هستیم این است که اطمینان حاصل کنیم مردم در شهر خود احساس مالکیت می کنند و [دانستن] شهر برای حمایت از آنها وجود دارد. این یکی از راه های خروج از شهر است. “

 

بهبودی متمرکز بر آب و هوا و تنوع

 

صحبت در مورد شهروندان بدون در نظر گرفتن تغییرات آب و هوایی غیرممکن است و این منطقه دیگری بود که در طول بحث روز با Covid-19 مرتبط بود. مارتا سوبیرا ، دبیر محیط زیست و پایداری دولت کاتالونیا ، گفت که بهبود اقتصادی و اجتماعی از بیماری همه گیر با بحران مالی در سال 2008 متفاوت خواهد بود. ” وی افزود: “اکنون این بهبود بدون کنار گذاشتن مبارزه با تغییرات آب و هوایی و بحران تنوع است.”

 

سلین وندبورگخت ، مدیر شهر هوشمند در منطقه پایتخت بروکسل ، در همان جلسه صحبت کرد و گفت Covid-19 شکنندگی قلب هر شهر را نشان داده است. وی گفت بروکسل تنها یکی از پایتخت هایی است که به همان اندازه گردشگری تفریحی به گردشگری تجاری نیز اعتماد دارند. نیاز به تغییر “بروکسل جدید” ایجاد می کند و این تحت تأثیر سرعت واکنش شهرها در برابر بحران خواهد بود. وی گفت: “ساخت ادارات در سالهای آینده تقاضای کمتری خواهد داشت. ما در حال چگونگی حرکت مردم در شهر هستیم … این چیزی است که طی چند سال آینده تکامل می یابد. “

“خانه ها و مشاغل باید به یکدیگر نزدیکتر باشند. ما می خواهیم Shibuya را جمع و جورتر کنیم تا افراد بتوانند روز خود را با روشی کارآمدتر سپری کنند”

Subira و Vanderborght گفتند که قفل شدن Covid-19 تأکید می کند که وجود مناطق سبز ، حتی کوچک ، در نزدیکی شهروندان برای حمایت از سلامت روانی آنها بسیار مهم است. این کاملاً منطبق با شهرهایی است که از پاریس پیروی می کنند با استراتژی “15 دقیقه ای شهر” که هر چیزی را که یک شهروند به آنها احتیاج دارد نزدیک تر می کند و موضوع توسط Ryosuke Toura ، مدیر کل اجرایی بخش توسعه Shibuya در ژاپن انتخاب شده است. وی بیان کرد که شهرها با چه سرعتی می توانند تغییر کنند – 30 سال پیش که یکی از شیک ترین مناطق توکیو است و قبلا شبکه دفاتر آن بوده است. جوانان جذب زندگی شبانه می شدند اما همین اجاره ارزان بود که باعث شد آنها ریشه دوانده و شروع به کار کنند.

 

تورا یکی از سخنرانان بسیاری بود که اکنون اهمیت اساسی انعطاف پذیری را به عنوان ابزاری برای پاسخ به بیماری همه گیر مطرح کرد. برای جاسازی انعطاف پذیری در شهرها و شهرها توجه بیشتری لازم بود. وی گفت: “خانه ها و مشاغل باید به یکدیگر نزدیکتر باشند.” وی اظهار داشت این کار آسانتر از انجام است ، زیرا بازآفرینی چیدمان شهر چالش هایی را در مورد اطمینان از وجود خدمات کافی شهری ایجاد می کند. اما وی افزود: “ما می خواهیم شیبویا را جمع و جورتر كنیم تا مردم بتوانند روز خود را با روشی م efficientثرتر سپری كنند.”

 

“اکنون همه چیز هوشمند است”

 

هوش مصنوعی (AI) و 5G از جمله دو فناوری هستند که به عنوان کارآیی کارآیی شهر هوشمند دیده می شوند. یانفان چن ، مدیر موسسه تحقیقاتی شهر هوشمند شانگهای یونیکام ، فراتر از این صحبت کرد و گفت که این فناوری ها با تأخیر کم 5G باعث ایجاد تغییر در زندگی مردم در این شهر می شود که باعث ایجاد نوآوری از اتومبیل های خودران به کارخانه های هوشمند می شود.

 

وی گفت: “همچنین می تواند ارتباطات بزرگی را ایجاد کند. برای هر مایل یک میلیون اتصال داریم و با این ظرفیت یک شهر بسیار هوشمندتر داریم. این شهری است که می تواند خودش را ببیند و فکر کند. اکنون همه چیز در شهر هوشمند است. “

 

در حالی که وی گفت مشكلاتی نظیر آلودگی و ترافیك از بین نمی روند ، وی گفت كه داده های بسیار زیاد موجود از یك شبكه 5G و ارتش حسگرها در برخورد با آنها كمك می كند. با این حال ، این امر به اطمینان از باز بودن سیستم های داده بستگی داشت تا اجازه دسترسی انواع شرکای اکوسیستم را بدهد.

“برای هر مایل ما یک میلیون اتصال داریم و با این ظرفیت یک شهر بسیار هوشمندتر داریم. این شهری است که می تواند خودش ببیند و فکر کند “

نوریا اولیور ، کمیساریای رئیس منطقه والنسیا در زمینه استراتژی هوش مصنوعی و علوم داده ، نیز در جلسه خود اظهار داشت که سیاست موفقیت آمیز داده ها برای موفقیت آن بسیار مهم است. وی گفت که شهروندان خواستار شفافیت در مورد آنچه با داده های آنها انجام می شود قبل از خرید در پروژه های هوش مصنوعی هستند.

 

وی گفت که شهرها برای کاهش شکاف های اجتماعی باید یک استراتژی هوش مصنوعی را رقابتی ، متمرکز بر مردم و محیط زیست ، و شامل همه آن کنند. در صورت وقوع چنین اتفاقی ، شهرها می توانند از توانایی این فناوری در طراحی و کشف راه حل های جدید ، به ویژه کلیدی با Covid-19 و بررسی دقیق داده ها و همچنین پشتیبانی از سیاستگذاری ، بهره ببرند.

 

تعادل ظریف

 

الیور اشاره کرد ، با این وجود ، عدم تعادل در ساخت مدل های هوش مصنوعی و همچنین فناوری شهر هوشمند گسترده تر وجود دارد. وی گفت: نسبت دانشجویان دختر علوم کامپیوتر در اسپانیا از دهه 1980 به طور مداوم در حال کاهش است و اکنون تنها 12 درصد است. وی گفت پارادوکس این است که در حالی که زنان مصرف کننده بزرگی از فناوری هستند ، تعداد کافی از آنها برای ایجاد تشویق و حمایت نمی شوند. وی گفت ، جنسیت باید بخشی اصلی از استراتژی وسیع تری برای ورود دیجیتال باشد.

 

این نظر توسط ناتالیا اولسون-اورتچو ، بنیانگذار و افسر نوآوری The Disruptive Factory به اشتراک گذاشته شد. وی گفت با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت جهان زن هستند ، اقلیت بودن در این شهر هوشمند یا در واقع در هر بخش برای آنها منطقی نیست. وی گفت: “ما به زنان بیشتری به عنوان الگو و به زنان بیشتر به عنوان صاحبان مشاغل احتیاج داریم.”

“سرمایه گذاری در مشارکت های دولتی و خصوصی ابزاری برای افزایش نشاط اقتصادی است که برای ایجاد ثبات و تقویت جمعیت اصلی خواهد بود”

اولسون-اورتكو همچنين اظهار داشت كه پرورش نوآوري و استقرار كاملاً يك شهر هوشمند نبايد فقط به دولت ها واگذار شود. وی گفت: “دولت ها نمی توانند در همه چیز سرمایه گذاری کنند. دولت باید کوچک بماند و کارآمد باقی بماند. “

 

دیدگاه او در همان روز صبح در جلسه جلسه خود ، توسط Lightfoot شیکاگو تکرار شد. وی گفت: “سرمایه گذاری در مشارکت های دولتی و خصوصی وسیله ای برای تقویت نشاط اقتصادی است که برای ایجاد ثبات و تقویت جمعیت اصلی خواهد بود.” با این حال ، هیچ یک از سخنرانان اروپایی یا آسیایی نظر مشابهی ابراز نکردند ، و شاید شکاف بین اقیانوس اطلس / اقیانوس آرام در مورد نحوه تأمین مالی شهرها را نشان داد.

 

این در سالهای آینده بسیار حیاتی خواهد بود زیرا ، همانطور که وندربورگت بروکسل و سوبیرا کاتالونیا اشاره کردند ، همه با بودجه شدیدا محدود کار خواهند کرد. سوبیرا گفت: “مهم است که بهبودی هیچ کس را پشت سر نگذارد.”

 

از زندگی شهری گرفته تا زندگی انسانی

 

معمای پیش روی شهرها این است که چگونه می توان هیچ کس را با رشته های کیف قابل محکم تری ، اثرات و پیامدهای پس از همه گیر و اولویت های رقابتی ، پشت سر گذاشت.

 

Deloitte مواردی را که شهرها باید تمرکز کنند و جالبتر از همه مناطقی را که احساس موفقیت در آنها بیشتر است نشان داد. در یک بررسی اخیر ، دریافت که مطلوب ترین روند شهری ، برنامه ریزی سبز فضاهای عمومی است. این امر تحرک ، ساختمان ها و زیرساخت های هوشمند و پایدار ، شهر 15 دقیقه ای ، ورود اجتماعی و امنیت سایبری و حریم خصوصی به دنبال داشت.

 

وقتی از پاسخ دهندگان س wereال شد که کدام یک از عملی ترین روندها برای اجرا تا سال 2030 هستند ، آنها برنامه ریزی سبز ، شهر 15 دقیقه ای ، تحرک و ساختمان های هوشمند را متمایز کردند. روندهای شهروندمحور مانند شمول اجتماعی ، مشارکت توده ای و اقتصاد دایره ای بسیار دشوارتر دیده می شد.

“برای خانواده ها و نسل های آینده ما باید سریعتر حرکت کنیم. ما باید از زندگی شهری به زندگی انسانی تر برویم “

میگل ایراس ، شهر هوشمند جهانی ، ملت هوشمند و رهبر دولت محلی در Deloitte ، گفت: “آنچه همه ما می خواهیم شهرهای پایدار ، فراگیر و سبز است. ما اعتقاد داریم که این امکان وجود دارد اما برای خانواده هایمان و برای نسل های آینده باید سریعتر حرکت کنیم. ما باید از زندگی شهری به زندگی بیشتر انسانی برسیم. “

 

در طول جلسات روز سه شنبه ، بسیاری از سخنرانان گفتند که خرید شهروندان مسئله ای در مورد شهرهای هوشمند است – خواه این بدبینی نسبت به یک فناوری خاص ، عدم ایمان به دولت آنها ، یا رقابت با اولویت های زندگی آنها باشد.

 

همانند بسیاری از صنایع ، در نمایشگاه نیز مشخص بود که این صنعت از مقصد آگاه است. این نحوه دسترسی به آنجاست که با تمام مواردی که در طول جلسات مشخص شده است ، با Covid-19 که همه آنها را پشتیبانی می کند ، این مشکل خواهد بود

9 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید