پیاده سازی وب وب جی آی اس (webgis)

سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)و پایش مخاطرات زیست‌محیطی تحت تغییرات آب و هوا: بررسی گسترده

پیاده سازی وب GIS

ادغام کامل ArcGIS برای سرور، پورتال برای ArcGIS و ArcGIS آنلاین

وب GIS از تجسم و تجزیه و تحلیل بلادرنگ پشتیبانی می کند.  همچنین یک چارچوب انعطاف پذیر و چابک برای پیاده سازی GIS به عنوان یک پلتفرم فراهم می کند.
وب GIS از تجسم و تجزیه و تحلیل بلادرنگ پشتیبانی می کند. همچنین یک چارچوب انعطاف پذیر و چابک برای پیاده سازی GIS به عنوان یک پلتفرم فراهم می کند.

گزینه های استقرار

  • فقط ابر
  • فقط در محل
  • ترکیبی ابری و داخلی

وب GIS یک الگوی جدید برای ارائه قابلیت های GIS است و در مرکز جهت گیری استراتژیک Esri برای پیاده سازی GIS به عنوان یک پلتفرم قرار دارد. نقشه‌های وب الگوی جدیدی را برای نحوه دسترسی و استفاده مردم از اطلاعات جغرافیایی در همه جا ارائه می‌کنند. آن‌ها از نقشه‌های GIS بر روی دسکتاپ، وب، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند برای طیف پیچیده‌ای از فعالیت‌ها برای اعمال اطلاعات جغرافیایی پیشرفته استفاده می‌کنند.

وب GIS تبدیلی از GIS است که تجزیه و تحلیل را به داده های مکانی می آورد می آورد به گونه ای که قبلاً امکان پذیر نبود. پیش از این، داده های مکانی باید پردازش، اصلاح و استخراج می شدند تا به مجموعه ای از سوالات از پیش تعیین شده پاسخ دهند. اکنون داده‌ها به نقشه‌های وب یا سرویس‌هایی تبدیل می‌شوند که با لایه‌های مختلف در یک وب GIS ترکیب می‌شوند، که انعطاف‌پذیری برای پاسخ به هر سؤال ممکن را فراهم می‌کند. داده آماده است و منتظر پاسخ پویا به سوالات است. دیگر نیازی به پردازش برای هر سوال جداگانه نیست. Web GIS یک گردش کار بسیار انعطاف پذیرتر و چابک تر است.

وب GIS GIS را به دست مردم می آورد. نیاز به ایجاد برنامه های کاربردی سفارشی را کاهش می دهد، بستری را برای ادغام GIS با سایر سیستم های تجاری فراهم می کند و همکاری بین سازمانی را امکان پذیر می کند. وب GIS به سازمان ها اجازه می دهد تا تمام دانش جغرافیایی خود را به درستی مدیریت کنند. در قلب وب GIS یک سیستم مدیریت محتوای نقشه محور است.

چگونه می توان در مورد پیاده سازی وب GIS اقدام کرد؟ یکی از نقاط قوت پلت فرم ArcGIS انعطاف پذیری آن برای پشتیبانی از روش پیاده سازی وب GIS است که به بهترین وجه برای یک سازمان مناسب است. می تواند به طور کامل در فضای ابری، به طور کامل در زیرساخت خود سازمان یا در یک الگوی ترکیبی اجرا شود.

Web GIS هر داده ای مانند شرایط آب و هوایی فعلی را آماده و منتظر پاسخ پویا به هر سوال احتمالی می کند.
Web GIS هر داده ای مانند شرایط آب و هوایی فعلی را آماده و منتظر پاسخ پویا به هر سوال احتمالی می کند.

استقرار فقط در فضای ابری

الگوی استقرار فقط ابری ArcGIS بدون جعبه است. همه چیز در فضای ابری با استفاده از ArcGIS Online اجرا می شود. ArcGIS Online یک سیستم مدیریت محتوای نقشه محور را ارائه می دهد که داده ها را ذخیره می کند، خدمات و محتواهای GIS را به عنوان نرم افزار به عنوان یک سرویس ارائه می دهد و دسترسی و امنیت کاربر را مدیریت می کند. ArcGIS Online همچنین محتوای آماده برای استفاده از مجموعه داده‌ها گرفته تا نقشه‌های پایه و سرویس‌های درخواستی را فراهم می‌کند که مکمل داده‌های مکانی خود سازمان است. این یک نقطه ورودی عالی برای ArcGIS است زیرا ابزارهای نقشه برداری ساده ای را ارائه می دهد که می توان از مرورگرهای وب، تبلت ها و دستگاه های تلفن همراه به آن دسترسی داشت و به این دلیل که راه اندازی و نگهداری زیرساخت GIS به طور ایمن توسط Esri مدیریت می شود.

استقرار فقط در محل

با این حال، برخی از سازمان ها نمی توانند از پیاده سازی مبتنی بر ابر استفاده کنند. آنها ممکن است اتصال اینترنت نداشته باشند یا اتصال آنها غیر قابل اعتماد باشد. در بسیاری از موارد، مقررات دولتی یا صنعتی آنها را از استفاده از سرویس های ابری یا ذخیره سازی باز می دارد. استقرار فقط در محل برای این شرایط ایده آل است. همه چیز بر روی زیرساخت داخلی IT خود سازمان با استفاده از ArcGIS برای سرور با افزونه Portal for ArcGIS اجرا می شود.

ArcGIS for Server داده‌ها را اعم از فایل، پایگاه داده یا جریان داده در زمان واقعی، به خدماتی تبدیل می‌کند که افراد می‌توانند از طریق وب به آنها دسترسی داشته باشند. قابلیت‌های GIS را در زیرساخت‌های سازمان فعال می‌کند تا بتوان در هر مکان و در هر زمان به آن‌ها دسترسی داشت. افزونه Portal for ArcGIS سیستم مدیریت محتوای نقشه محور و ابزارهای همکاری را فراهم می کند که داده ها و خدمات GIS را از طریق برنامه ها با افراد مرتبط می کند. این پیاده‌سازی را می‌توان با Data Appliance برای ArcGIS تکمیل کرد، که نمونه‌های محلی خدمات آماده استفاده از ArcGIS Online را ارائه می‌دهد.

ادغام اطلاعات بلادرنگ، مانند داده های ترافیک، در نقشه ها و برنامه های ArcGIS برای کارگران در این زمینه بسیار مهم است.
ادغام اطلاعات بلادرنگ، مانند داده های ترافیک، در نقشه ها و برنامه های ArcGIS برای کارگران در این زمینه بسیار مهم است.

استقرار ترکیبی ابر و در محل

ترکیب روش‌های استقرار ابری و درون محل در یک استقرار ترکیبی می‌تواند بهترین هر دو جهان را ارائه دهد. ArcGIS for Server ذخیره سازی، به اشتراک گذاری و پردازش داده پشت دیوار آتش را فراهم می کند، در حالی که ArcGIS Online اشتراک گذاری، انتشار و همکاری مبتنی بر ابر را فراهم می کند. این پیاده سازی همچنین به سازمان ها اجازه می دهد تا محتوای آماده برای استفاده از ArcGIS Online را با داده ها و خدمات میزبانی شده در زیرساخت داخلی خود یکپارچه کنند. این روش به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌های پیشرفته ArcGIS برای سرور و در عین حال بهره‌گیری کامل از پلتفرم ابر GIS ارائه‌شده توسط ArcGIS Online، بهره‌مند شوند.

روش استقرار ترکیبی همچنین بیشترین انعطاف را برای انطباق زیرساخت GIS برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر سازمان فراهم می کند.

نتیجه

انعطاف‌پذیری پلتفرم ArcGIS به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا بهترین روش پیاده‌سازی را برای خود انتخاب کنند، خواه این روش ابری، در محل یا ترکیبی باشد. تعیین اینکه یک سازمان باید از کدام روش پیاده سازی استفاده کند باید کاملاً بر اساس این باشد که کدام یک با نیازها و زیرساخت های فناوری اطلاعات موجود بهترین کار را دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ArcGIS Online، به  esri.com/agol مراجعه کنید . برای اطلاعات بیشتر در مورد ArcGIS برای سرور، به  esri.com/server مراجعه کنید .

11 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید