پی بردن به ارزش واقعی داده ها

شهر هوشمند

دولت معتقد است که سیدنی با یک حالت پایدار به همه گیری پاسخ داده است

دولت معتقد است که سیدنی با یک حالت پایدار به همه گیری پاسخ داده است

سیدنی ، پایتخت ایالت نیو ساوت ولز و پرجمعیت ترین شهر استرالیا ، در حال حاضر در فهرست پایتخت های دیجیتال در رتبه 14 جهانی قرار دارد. در شاخص شهر هوشمند 2020 توسط موسسه توسعه مدیریت (IMD) ، با همکاری دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور ، این شهر از بین 109 شهر در رتبه 18 قرار دارد. این رتبه بندی براساس درک شهروندان از تأثیری که فناوری بر کیفیت زندگی آنها دارد و همچنین داده های اقتصادی و فناوری است.

 

در سال 2020 ، شهر سیدنی یک چارچوب استراتژیک شهر هوشمند را برای استفاده از فرصت های ایجاد شده در اختلال دیجیتال ، برنامه ریزی برای عدم اطمینان و حفظ اعتبار جهانی خود به عنوان یک مکان پیشرو برای زندگی ، کار ، یادگیری و بازدید منتشر کرد. در معرفی خود به چارچوب ، شهردار ارباب ، Clover Moore گفت: “ما یک چشم انداز مشترک برای آینده فناوری و شهر خود ایجاد کرده ایم. ما فناوری دیجیتال را ابزاری برای حمایت از جامعه متنوع خود در جهت رفع چالش های فوری و باز کردن فرصت های جدید می دانیم. ”

 

تعادل دوباره

 

پیش بینی می شود که جمعیت بزرگ سیدنی تا سال 2050 به حدود هشت میلیون نفر برسد. رهبران جامعه و مشاغل – با تقریباً نیمی از جمعیت ساکن حومه غربی سیدنی – به رسمیت شناختن تعادل فرصت های اقتصادی و اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات و خدمات فرا رسیده است. کیفیت زندگی.

 

در یک گام بزرگ به سوی ایجاد این تعادل مجدد ، کمیسیون سیدنی بزرگ (GSC) در سال 2016 تاسیس شد تا روند برنامه ریزی استراتژیک را برای منطقه سیدنی بزرگ هدایت کند. در اولین سال بهره برداری خود ، چشم انداز 40 ساله ای برای تکامل شهر ایجاد کرد.

طرح یک کلان شهر سه شهر “یک چشم انداز جسورانه برای سه شهر یکپارچه و متصل است که توازن مجدد سیدنی بزرگ را ایجاد می کنند”

دو سال بعد ، GSC طرح منطقه بزرگتر سیدنی خود را منتشر کرد: کلانشهر سه شهر ، یک منطقه متشکل از کلان شهرها را پیشنهاد می دهد که “بیشتر ساکنان ظرف 30 دقیقه از کار ، تحصیلات و امکانات بهداشتی ، خدمات و مکانهای عالی خود زندگی می کنند”.

 

شرکت خدمات حرفه ای KPMG می گوید که این طرح برای سیدنی بزرگ “یک برنامه ملی در حال ظهور از سیاست های شهری متصل تر برای هدایت رقابت جهانی شهرهای استرالیا” را منعکس می کند. تهیه این طرح نیاز به مشارکت بین GSC ، زیرساخت NSW و حمل و نقل برای NSW داشت. گلدیس برجیکلیان ، نماینده مجلس ، نخست وزیر نیو ساوت ولز ، گفت: “طرح یک کلانشهر سه شهره” یک چشم انداز جسورانه برای سه شهر یکپارچه و متصل است که باعث تعادل مجدد سیدنی بزرگ می شوند “و به عنوان راهنما برای” سرمایه گذاری های بسیار مورد نیاز ” در حمل و نقل ، زیرساخت ها ، خدمات و مسکن ارزان قیمت “.

 

ارزش داده ها

 

در چارچوب استراتژی شهر هوشمند سیدنی آمده است: «ارزش واقعی داده هایی که برای یک هدف مشخص جمع آوری می شوند در داستانهایی است که می تواند تعریف کند. تبدیل داده های خام به دانش عملی نیاز به زیرساخت هوشمند پیشرفته ای دارد که قادر به ساخت ، ادغام و تجزیه و تحلیل است و همچنین به یک محیط و فرهنگ امکان پذیر نیاز دارد. ”

 

جاسازی استانداردها در اکوسیستم شهر هوشمند سیدنی ، قابلیت همکاری و به اشتراک گذاری داده ها را تسهیل می کند و ذینفعان را قادر می سازد از داده ها استفاده کرده و ایده هایی برای راه حل های شهری کشف کنند. فرانک زایکنر ، مدیرعامل ، اتحاد اینترنت اشیا said ، گفت: “دیدن اینکه یک شورای شهر در ایجاد چارچوبی پیشگام است که تمام احزاب مورد نیاز برای هوشمندسازی یک شهر را تشخیص می دهد و شامل آنها می شود ، تازه کننده است.”

 

شهردار لرد مور گفت که این شهر فناوری دیجیتال را ابزاری برای حمایت از “جامعه متنوع ما برای مقابله با چالش های فوری و باز کردن فرصت های جدید” می داند. استراتژی دیجیتال شش اصل را در بر می گیرد:

  • ایجاد برنامه ها و خدمات دیجیتالی مردم محور
  • حمایت از شمول دیجیتال و یادگیری مادام العمر
  • تحول درگیری جامعه
  • پشتیبانی از مشاغل در ایجاد مهارت ها ، دانش و زیرساخت های دیجیتالی
  • مشارکت در نوسازی شهری و تأمین زیرساخت های هوشمند
  • نوآوری اخلاقی در بازار اطلاعات.

در سال 2018 ، کمیته سیدنی گزارشی در مورد مشارکت م citizenثر شهروندان ، یکی از عناصر اصلی موفقیت شهرهای هوشمند منتشر کرد. نویسندگان Smart Engagement: Leveraging Technology for a Inclusive Sydney ادعا می کنند که برای بهبود زندگی مردم ، “ما باید موضوعاتی را که بیشتر بر آنها تأثیر می گذارد درک کنیم”.

“تبدیل داده های خام به دانش عملی نیاز به زیرساخت هوشمند پیشرفته با قابلیت ساختار ، یکپارچه سازی و تجزیه و تحلیل دارد و همچنین به یک محیط و فرهنگ امکان پذیر نیاز دارد”

این گزارش تشخیص می دهد که استفاده از سنسورهای هوشمند ، به اشتراک گذاری داده ها ، تجزیه و تحلیل ها و خدمات خودکار ، هوشمندی شهری را ایجاد می کند ، اما موفقیت شهر هوشمند در نهایت به چگونگی بهبود کیفیت زندگی شهری به این راه حل های فناوری بستگی دارد. شهر سیدنی یکی از اولین شورای محلی بود که یک مرکز آنلاین ایجاد کرد تا اطمینان حاصل شود که مشاوره عمومی با تعامل دیجیتال پشتیبانی می شود. بستر تعامل سیدنی شما بگویید شهروندان را به مشارکت و مشارکت در تصمیم گیری در برنامه ریزی شهر ، بهزیستی ، فرهنگ ، هنر و استراتژی شهری ترغیب می کند.

 

این پلتفرم از طریق پذیرش فناوری های جدید ، رسانه های اجتماعی ، برنامه های کاربردی تلفن های هوشمند و واقعیت مجازی به تکامل خود ادامه می دهد. سیدنی از اصل “باز به طور پیش فرض” پشتیبانی می کند و سیستم عامل آن مجموعه داده های باز در زمینه حمل و نقل ، حوزه عمومی ، جوامع ، برنامه ریزی ، فرهنگ ، مقررات ، اقتصاد و محیط زیست را فراهم می کند.

 

مدل های شهری

 

دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) در خط مقدم برنامه ریزی شهر هوشمند برای مهار فناوری اینترنت اشیا (IoT) و کمک به شوراهای محلی در ایجاد جوامع زیست پذیرتر کار می کند. TULIP یک برنامه تحقیقاتی در مورد شهر هوشمند است که توسط UTS با همکاری شرکای دولت های محلی ، ایالتی و ملی ، صنعت و جامعه مدنی هدایت می شود. از طریق برنامه TULIP ، شبکه ها و حسگرهای دسترسی عمومی در شهرها مستقر می شوند و “با پشتیبانی از یک رویکرد جدید ابتکاری در معماری داده ها” ، که داده های بیش از محلی را در مورد گرمای شهری ، کیفیت هوا و سطح سر و صدا جمع آوری می کند. TULIP به عنوان طرحی برای دولت های محلی برای ارائه زیرساخت های شهر هوشمند عمل می کند.

 

با هدف استقرار رهبری هوشمندانه شهرها در فناوری های دوقلوی دیجیتال ، دولت NSW و سیدنی در حال ایجاد یک مدل Twin Digital Spatial از محیط ساخته شده و طبیعی وسترن سیدنی هستند. این مدل “برنامه ریزان ، توسعه دهندگان و سیاست گذاران را قادر می سازد تا با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند”.

“ما فناوری دیجیتال را ابزاری برای حمایت از جامعه متنوع خود در جهت رفع چالش های فوری و باز کردن فرصت های جدید می دانیم”

فناوری و داده های موجود در یک دوقلوی دیجیتال می تواند به رهبران شهرهای هوشمند در برقراری ارتباط بهتر با برنامه های زیرساخت کمک کند. NSW Smart Sensing Network (NSSN) برای گردآوری تحقیقات سنجش در سطح جهانی و جایگاه NSW به عنوان پیشرو در فن آوری های سنجش ایجاد شد. در آینده ، می تواند نقشی اساسی در موارد اضطراری و بلایای ملی مانند آتش سوزی داشته باشد. در سال 2020 ، NSSN برنامه تحقیقاتی “چالش های بزرگ” خود را “برای پاسخگویی به برخی از چالش های فاحش زمان ما” ، تحت پوشش محیط شهری ، اقتصاد ، بهداشت عمومی و جامعه ، آغاز کرد.

 

چالش های بزرگ – که برای نقش ابتکاری و تغییر دهنده بازیابی حسگر هوشمند شهری انتخاب شده است – شامل برنامه های تحقیقاتی برای پیشگیری ، واکنش و کاهش آتش سوزی ها و موارد اضطراری همه گیر و راه حل های جدید برای پیر شدن جمعیت است.

 

آینده

 

داستان شهر هوشمند سیدنی چگونه پیش خواهد رفت؟ شاید تاریخ اخیر این شهر سرنخی برای شما فراهم کند. دولت استرالیا معتقد است که رهبران سیدنی با پایدارترین مدل در کشور به همه گیری پاسخ داده اند – و استراتژی خود را به عنوان استاندارد طلایی در مدیریت و سرکوب ویروس کرونا ویروس هوشمند در آورده اند.

 

سیدنی به عنوان یک مرکز تجارت و نوآوری – با اقتصاد پیشرو دانش بنیان کشور ، دانشگاه های مشهور جهان ، یک محیط پر رونق برای شروع کار و یک رهبری بصیر – این مواد را برای دستیابی به بهبودی پس از همه گیری و ایجاد شهر به عنوان یک طلا در اختیار دارد. استاندارد در برنامه ریزی هوشمند ، مشارکت و تعادل مجدد.

10 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید