کاربردهای GPS در علوم جغرافیایی

علوم زمین مطالعه زمین و اجزای آن شامل جو ، اقیانوس ، دریاچه ها ، رودخانه ها ، خاک ها ، یخچال های طبیعی ، یخ ها و هسته فلزی است. همچنین شامل چگونگی تعامل موجودات زنده با سطح زمین است. علوم زمین برای درک دانش سیارات ، منظومه شمسی و سیارک ها از ابزارهای مختلفی استفاده می کند. دانشمندان زمین می توانند گذشته ، حال و آینده را با ابزار پیشرفته مطالعه کنند. ابزار اصلی مورد استفاده در تحقیقات زمین ، سیستم موقعیت یابی جهانی است. اجازه دهید برنامه GPS را در علوم زمین بررسی کنیم.

 

1. پیمایش

محققان زمین از یک سیستم موقعیت یابی جهانی برای تعیین موقعیت ها با دقت بالایی استفاده می کنند. سیستم های موقعیت یابی جهانی یا DGPS از فرستنده های رادیویی استفاده می کنند که به گیرنده های GPS و تلفن همراه متصل هستند. این یک موقعیت نسبی در زمان واقعی با سطح دقت بین 10 سانتی متر تا 1 متر می دهد.

2. زمین را اندازه بگیرید

به طور سنتی ، اندازه گیری سطح زمین دست و پا گیر بود. این بدان دلیل است که دانشمندان نتوانستند نقطه عطف دقیق را بدست آورند. معرفی سیستم موقعیت یابی جهانی اندازه گیری را بهبود بخشیده است. گرفتن امتیاز در زمین آسان شده است.

3. ساخت نقشه


امروزه ساخت نقشه به ابزار گران قیمت احتیاج ندارد. GPS به ساختن نقشه های الکترونیکی و توپوگرافی مناسب کمک می کند. نقشه ها به درک دقیق مکان یک ویژگی فیزیکی کمک می کنند. به راحتی می توان موقعیت ویژگی ها را فراموش کرد بنابراین محققان اطمینان حاصل می کنند که از آنها برنامه پشتیبان تهیه شده است. می توانید برنامه GPS را روی رایانه شخصی یا تلفن همراه نصب کنید و همچنان نقشه دقیقی دریافت کنید.

4. صفحه تکتونیکی را اندازه بگیرید

فرآیند تکتونیکی حرکت صفحات بزرگ و حرکت صفحات کوچک لیتوسفر بر روی زمین است. لیتوسفر پوسته خارجی زمین است که به صفحات تکتونیکی شکسته می شود. این صفحات با هم برخورد می کنند و مرزی را تشکیل می دهند که منجر به زلزله ، سنگر اقیانوس و فعالیت های آتشفشانی می شود. گیرنده های GPS برای نظارت بر سیگنال ها در سطح زمین نصب شده اند. در نتیجه این ، دانشمندان زمین می توانند صفحه زمین ساختی را به طور دقیق اندازه گیری کنند.

5. موقعیت دقیق

دانشمندان علوم جغرافیایی در نقاط مختلف زمین حرکت می کنند. از این پس گم شدن در اقیانوس امکان پذیر است. چندین مستند نشان می دهد که چگونه افراد در بدن آب گم شده اند. علاوه بر این ، برخی از دانشمندان پس از از دست دادن سیاره زمین تقریباً در این سیاره گم شدند. به همین دلیل ، سیستم موقعیت یابی جهانی منجر به مطالعه بهتر اجزای زمین شده است. محققان اطمینان حاصل می کنند که آنها از دستگاهی برای تعیین موقعیت دقیق قبل از حرکت استفاده می کنند.

6. ارتباطات

GPS مانند تلفن همراهی نیست که از سرویس های شبکه خارج شود. این فناوری پیشرفته از فرستنده های رادیویی برای برقراری ارتباط استفاده می کند. دانشمندان زمین هنگام انجام مأموریت باید با دیگران در تماس باشند. آنها را قادر می سازد تا در صورت وقوع اتفاقی از مکان دقیق آن مطلع شوند.

7. زلزله


GPS برای بررسی اندازه زمین لرزه روی زمین قرار می گیرد. گیرنده ها به دانشمندان اجازه می دهند اندازه را در چند دقیقه اندازه بگیرند. تعیین اندازه تخریب ها مانند سونامی آسان است وقتی اندازه زمین لرزه را بدانید. هشدار زودهنگام میلیون ها انسان را نجات می دهد قبل از اینکه باعث خرابی گسترده روی زمین شود.

8. ردیابی

گیرنده های GPS به ردیابی موقعیت ویژگی های فیزیکی کمک می کنند. بعلاوه ، دانشمندان می توانند هر خطری را هنگام حرکت در یک محیط سخت پیگیری کنند.

9. رانش زمین

توسعه GPS دقیق به دانشمندان کمک کرده است تا گیرنده های GPS را بر روی خطاها نصب کنند. بنابراین ، آسان است که بدانیم زمین پس از زلزله چگونه جابجا می شود.

10. آتشفشان ها

آتشفشان ها زمانی اتفاق می افتد که ماگما ، گازها و خاکستر با قدرت به سطح زمین رها شوند. GPS برای نظارت بر فعالیت های آتشفشانی و ارتفاع چشم انداز استفاده می شود.

 

7 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید