کاربرد gis در راهسازی

فناوری GIS صنعت کار جاده ای را از همان ابتدا آغاز کرده است. ثابت شده است که قدرت مکان ، کارایی عملیات را افزایش می دهد. GIS آنلاین به شما کمک می کند تا داده های متفاوتی را از سیستم های مختلف به یک پلتفرم ساده و آسان برای استفاده بدست آورید. شما شروع به استفاده از نقشه های سفارشی هوشمند برای برنامه ریزی ، مدیریت و نگهداری زیرساخت های جاده ای خود می کنید تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید! همه را از بخش های خود را با هم به سوی راه حل های مشترک و کارآمد و داده محور، تصمیم گیری دقیق. فهرست مطالب:  

  • چالش ها و مزایای دیجیتالی شدن مدیریت راه ها
  • نظارت بر کار راه و مدیریت داده ها در زمان واقعی
  • چرا باید زیرساخت ها و تعمیر و نگهداری کار راه خود را بهینه کنید؟

 

بیایید با یک نظرسنجی ساده شروع کنیم. 

آیا می توانید این فاصله ها را با اعداد پر کنید؟ وزارت بزرگراه مسئولیت دولت، ساخت و ساز، نظارت تعمیر و نگهداری، تعمیر، و مراقبت از حدود ___ دارد خط مایل از جاده ، ____ پل ، و ____ پلچک .

در منطقه شما دقیقاً ____ علائم جاده وجود دارد که ____ چهارراه را پوشش می دهند .

همه علائم در وضعیت خوبی هستند به جز ____ که ماه آینده جایگزین می شود.

در حال حاضر _____ چاله ها را تعمیر می کنیم و _____ آسیب های جاده ای باقی مانده است.

سال گذشته _____ درخت از جاده های اصلی حذف شد . _____ علامت گذاری های پیاده رو تمدید شده است.

اگر می توانید ، آیا قادر به درک بصری همه این اطلاعات هستید؟ در اینجا یک نقشه نمونه است که همه آن را یکجا ، با اطلاعات مرتبط و وضعیت دارایی های شما پوشش می دهد . ما درک می کنیم که بسیاری از مشاغل  راهداری و نگهداری در این نوع گزارش ها و پرس و جوها به پایان می رسند.

  • آیا می دانیم چند جاده داریم؟ 
  • چند مورد از این جاده ها در شهر وجود دارد؟ 
  • چند پل و روکش در شهر داریم؟ 
  • آیا چاله هایی وجود دارد که باید تعمیر شوند؟
  • آیا اطلاعاتی در مورد تعداد علائم راهنمایی و رانندگی مشخص داریم؟ 
  • آیا هر چهارراه علامت راه معتبری دارد؟

هنگامی که شما همه این اطلاعات، مهم این است که درک شرایط از دارایی های خود، در این مورد، علائم جاده، خطوط جاده ها، پل ها، چاههای، و غیره  داشتن تمام اطلاعات این زمینه در این محل تحت یک تک GIS راه حل خواهد شد کمک به شما در برنامه ریزی بودجه ، عملکرد تیم ، تنظیم مقدار مناسب سفارشات کاری ، پیمانکاران ، تنظیم مناقصه و غیره. 

GIS آنلاین به شما کمک می کند تا انواع داده ها و اطلاعات مختلف فضایی را در لایه های موضوعی متعدد ذخیره کنید که می توانند با نماد شناسی سفارشی نمایش داده شوند.  همه داده ها با موقعیت جغرافیایی خاصی به هم مرتبط هستند(مختصات) ، که به شما و خدمه شما کمک می کند تا به راحتی با کمک یک نقشه تعاملی آن را پیدا کنید .

اجازه دهید به شما نشان دهیم که چگونه پلتفرم و برنامه های کاربردی GIS Cloud روند عملیات میدانی متعدد ، همکاری تیمی را بهبود می بخشد و با کاهش ریسک و بهینه سازی هزینه ها ، کارآیی عملیاتی شما را بهبود می بخشد .
 

چالش ها و مزایای دیجیتالی شدن مدیریت راه های شما

برای تغییر عملیات روزمره و گردش کار ، باید چالش های روزانه تیم های خود را درک کنید. جمع آوری داده ها ، بازرسی ، تعمیر و نگهداری خسارت جاده باید دارای یک بازه زمانی کاری با مجوزهای موجود باشد. وقتی در میدان هستید ، ارتباط روشن و سریع عمل ضروری است. کاهش اسناد و مدارک غیر ضروری برای جمع آوری و بازرسی داده های میدانی بسیار مهم است. 

خدمه میدانی نیاز به پاسخ سریع و دقیق به س questionsالاتی مانند:

  • چه جاده ها و چند مایل را بازرسی کرده ام؟
  • بعد باید کجا بروم و آیا می توانید دستور کار امضا شده را به من بدهید؟
  • آیا مجوز تعمیر این جاده (تابلو ، چاله ، و غیره) را داریم؟
  • کجاست چاله هایی که گزارش می شود؟
  • چقدر زمان برای پایان کار داریم؟

برنامه جمع آوری داده های تلفن همراه جایگزین فرم های کاغذی نامرتب می شود و ارتباط شفاف و سریع بین تیم ها را ارائه می دهد.

فرض کنید خدمه میدانی با مالکان زمین ، بازرسان عمومی ، درخواست شهروندان ، مجوزها یا هر چیز دیگری به چالش کشیده شوند . در این حالت ، مدیران دفتر می توانند همه چیز را به صورت آنلاین تنظیم کنند و همه آنها در زمان واقعی در دستگاه های تلفن همراه یا رایانه لوحی آنها همگام سازی می شوند.   راه اندازی و گردش کار آنقدر آسان و بصری است که شگفت زده خواهید شد.   فرض کنید خدمه دفتر مسئول صدور کارهای روزانه هستند. آنها می توانند فرم های کار سفارشی را برای هر پروژه در ایجاد کنند

موبایل جمع آوری داده ها پورتال . اطلاعاتی که می خواهید جمع آوری کنید می تواند هر چیزی ، نقطه ، چند ضلعی یا خط باشد. 

اضافه کردن فیلد های فرم شما نیاز دارید، مانند:

  • اندازه چاله (بزرگ ، کوچک)
  • وضعیت علائم راه (خراب ، ثابت ، نیاز به تعمیر)
  • اقدامات نگهداری (پاکسازی ، بازرسی ، تعویض ، تعمیر)
  • سطح جاده (شن ، مهر تراشه ، آسفالت)
  • جاده آسفالته موجود (ارتقاء برنامه ریزی شده ، بدون برنامه ریزی کار ، تعمیر برنامه ریزی شده)
  • اولویت (بالا ، پایین ، بدترین)
  • پل ها 
  • خطوط دوچرخه (قابل مشاهده ، نامرئی)
  • گذرگاه ها (نقاشی برنامه ریزی شده ، نقاشی در حال انجام ، به روز رسانی نیاز دارد ، هنر خیابانی)
  • و خیلی بیشتر

برای افزایش سرعت جمع آوری و رفع خطاها هنگام پر کردن فرم های دیجیتال ، زمینه های فرم خود را مورد نیاز ، وابسته (مشروط) یا مداوم قرار دهید اگر در برخی از مناطق با اتصال به اینترنت مشکل دارید ، برنامه جمع آوری داده های تلفن همراه نیز در حالت آفلاین کار می کند .

نظارت بر کار راه و مدیریت داده ها در زمان واقعی

بنابراین ، شما در دفتر هستید و شخصی در تیم تعمیر و نگهداری شما مشکلی را گزارش کرده است (علامت شکسته ، چاله ، دید ضعیف در خط ، و غیره).  شما به تیم تعمیر خود در آن نیاز دارید. آیا می دانید موضوع کجاست؟ 

تصور کنید که این مشکل در سیمبولوژی سفارشی روی نقشه قرار داده شده است که قبلاً علامت گذاری شده است تا برطرف شود.  با کمک  ویرایشگر نقشه ، ویرایش ، تجزیه و تحلیل و به اشتراک گذاری داده ها در زمان واقعی قابل مشاهده و مشاهده است ! این نیمی از کارهایی است که انجام شده است.

هیچ فرم کاغذی و نقشه ای برای کاهش سرعت تیم شما وجود ندارد. تیم تعمیر و نگهداری می تواند اطلاعات دقیق را با رایانه لوحی یا تلفن همراه خود ارسال کند. داده ها فوراً در دسترس هستند و می توانند به راحتی سفارشی و بهینه سازی شوندسطوح مختلف دسترسی و مجوز توسط تیم مدیریت.

این داده های مربوطه بینش ارزشمندی به شما می دهد و به شما کمک می کند مسائلی مانند ترک جاده ها ، سقوط خطرات پوشش گیاهی ، چاله ها و غیره را شناسایی و پیش بینی کنید. بسته به اولویت شغلی ،  می توانید لایه های مختلف مناطق را رنگ آمیزی کنید برنامه ریزی با آگاهی از ریسک و اولویت بندی مشاغل میدانی برای صرفه جویی در وقت و هزینه بسیار مهم است در صورت نیاز به گزارش این نوع اطلاعات به ذینفعان یا عموم مردم ، می توانید تمام این اطلاعات را بر روی نقشه تجسم کنید .  برای اولویت بندی و سازماندهی گردش کار کسب و کار خود ، فقط اطلاعات مربوطه را از داده های جمع آوری شده استخراج و ارزیابی کنید. با

برنامه های Map Viewer و Map Portal ، داده های مشترک شما را می توان برای متخصصان GIS سفارشی کرد یا برای افراد غیر حرفه ای با سطوح دسترسی و مجوز مختلف در هر دستگاه در هر زمان بهینه سازی کرد .  تصور کنید که تیم های شما چقدر کارآمد خواهند بود و چقدر زمان و پول خود را صرفه جویی می کنید بدون اینکه منتظر گزارشات کاغذی و ورق های منطقه باشید. وقتی مکان مشخص شد ، می توانید کار را به صورت آنلاین به تیم اختصاص دهید .  عکس ها و یادداشت ها در نظرسنجی آنلاین قبلی (فرم) به کارگران کمک می کند تا به معنای واقعی کلمه ببینند چه کاری باید انجام شود. رفع تیر ، تعویض تابلو ، تعمیر چاله ، رنگ آمیزی خطوط ، یا به سادگی حذف آوار از بزرگراه.

هنگامی که کار با موفقیت انجام شد ، آنها به سادگی وضعیت تعیین تکلیف را تکمیل کردند ، که به طور خودکار بر روی نقشه برای خدمه یا مدیریت دفتر نشان داده می شود.

این عملکرد همچنین می تواند به عنوان اثبات کار تکمیل شده ، عکس و رسانه باشد. این در کاهش مسئولیت شرکت در صورت حوادث آینده بسیار مهم است . در اینجا چند نمونه عالی از مدیریت و تعمیر و نگهداری Roadworks با برنامه های GIS Cloud آورده شده است.

این مورد استفاده خاص بر اختصاص مجوزهای کارکنان شما برای جمع آوری و به روز رسانی داده ها در مورد شرایط دارایی متمرکز است.

با این پروژه ، دانشجویان جغرافیا نقشه ای ایجاد کردند که دسترسی به پیاده روها و موانع ویلچر در مرکز زاگرب را برای کمک به افراد دارای معلولیت نشان می دهد.

یک دانشجوی جغرافیا یک پورتال نقشه تعاملی ایجاد کرد که نشان دهنده تغییرات حمل و نقل عمومی به دلیل خسارات ناشی از زلزله است. این امر به تسهیل حرکتهای روزانه مردم در شهر زاگرب کمک کرد.

دانش آموز جغرافیا با داشتن یک پورتال نقشه تعاملی برای کمک به شهروندان در ترافیک شهر ، نمایشگرهای دیجیتالی ایستگاه تراموا را جمع آوری کرد که اطلاعات مربوط به ترامواهای ورودی (شماره خط ، جهت آنها و زمان تخمینی ورود) را نشان می دهد.

یکی از پایتخت های دوچرخه در جهان ، آمستردام ، GIS Cloud را به عنوان راه حلی برای نگهداری با کیفیت از مسیرهای دوچرخه ، قفسه ها ، تیرها و انواع مختلف زیرساخت های دوچرخه پیاده سازی کرد. 

با کمک GIS آنلاین ، شورای منطقه ای مالالا در استرالیای جنوبی تمام دارایی های زیرساخت جاده ای خود را ترسیم کرده و مدیریت پروژه خود را بهبود بخشید. 

تیم ما همچنین یک وبینار جالب در مورد راه حل های زیرساخت ها و نگهداری جاده ها برگزار کرد . وبینار را به صورت رایگان در لینک مشاهده کنید.

چرا باید زیرساخت ها و تعمیر و نگهداری کار راه خود را بهینه کنید؟

اول از همه ، کیفیت و بهینه سازی داده ها . با گردش کار مبتنی بر کاغذ نمی توانید چنین چیزی را داشته باشید.  شما یک پایگاه اطلاعاتی دقیق و به روز از هر دستگاهی در محل یا دفتر در زمان واقعی در دسترس دارید. همه اطلاعات و دارایی های شما در نوک انگشتان شماست.

S داده ها را بلافاصله ارتقا دهید ، ویرایش کنید و نگهداری  کنید ، بلافاصله درک کنید که چگونه استراتژی ها و برنامه های شغلی روزانه خود را بهبود بخشید.  داشتن همه این موارد در نقشه تعاملی به شما کمک می کند تا اثربخشی و ارتباط تیم را افزایش دهید 

منتظر نمانید تا آنها به دفتر برگردند و گزارشها و برگه ها را وارد یا بارگیری کنند. با برنامه های GIS Cloud ، همه آنها در صورت درخواست ، به صورت آنلاین و در زمان واقعی قابل دسترسی هستند !

این به شما در تجزیه و تحلیل پیش بینی کمک می کند. همه فعالیتهای حوزه ای و اداری خود را شناسایی کرده و به درستی برنامه ریزی کرده و هزینه های آینده را کاهش دهید !  یک زبان تصویری آسان برای ذینفعان ، پیمانکاران و کارگران به ارمغان بیاورید ، ارتباطات خود را بهبود بخشیده و پیشرفت پروژه و نتایج آن را در یک نقشه تعاملی نمایش دهید.  استفاده از مکان برای برقراری ارتباط با کار و حل مسائل در محل مزیت استراتژیکی را به شما می دهد!

GIS Cloud کاملاً مقیاس پذیر است ، هزینه استفاده از پلت فرم آنلاین خود را بدون نیاز به نصب دسکتاپ پرداخت کنید. 

با این حال ، فرض کنید شما نیاز به کنترل داده های اضافی دارید و از سیاست های امنیتی داخلی پیروی می کنید. در این صورت ، سیستم GIS Cloud را می توان روی سرورهای شما در پشت دیوار آتش به عنوان یک راه حل خصوصی خصوصی در محل نصب کرد. شما می توانید به آسانی اشتراک برنامه های خود را در هر زمان با توجه به نیاز پروژه خود مقیاس بندی کنید ، در صورت تغییر محدوده پروژه ، اشتراک جدید دریافت کنید یا تنزل دهید.

همچنین می توانید با مشاوران  ما تماس بگیرید تا به شما کمک کند راه حل مطلوب و سفارشی GIS Cloud را برای نیازها و گردش کار خاص خود تنظیم کنید!

شماره تماس:

09382252774

19 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید