کاربرد GIS در کشاورزی

کاربرد gis در کشاورزی عنوان پست جدیدی است که ما آن را با شما به اشتراک می گذاریم .امیدواریم این پست مورد پسند شما قرار بگیرد.

Ana Jantoš یک جغرافیا – دانشجوی GIS از دانشگاه علوم در زاگرب این مطالعه موردی را نوشت تا نشان دهد چگونه GIS آنلاین می تواند پیشرفت مهمی در مدیریت تاکستان ایجاد کند . وی بیان می کند که علاوه بر ایجاد پایگاه داده آنلاین برای مدیریت موجودی و تصمیم گیری ، GIS همچنین به شناسایی مناطقی می پردازد که می توانند تأثیر بسزایی در توسعه آینده کشت انگور به عنوان یک فعالیت و افزایش قابل توجه تولید و عملکرد داشته باشند.

کشت انگور شاخه ای از کشاورزی است که شامل کشت و تولید انگور است و به همین دلیل به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد. همانطور که ضرب المثل می گوید: “انگور به دنبال خادم است نه ارباب.” 

شرابداری و شراب سازی کرواسی دارای سنت طولانی و غنی است. در گذشته ، از اهمیت حیاتی برخوردار بود و به لطف تنوع شرایط آب و هوایی و پدولوژیکی ، تعداد زیادی از گونه های بومی توسعه یافت ، که این ویژگی خاصی از شرابداری و شراب سازی کرواسی است.

پرداختن به کشت انگور برای نیازهای خانوادگی من باعث شد به فکر مشارکت GIS در کشت و تولید انگور باشم. هدف اصلی پروژه ایجاد یک پایگاه داده به همراه نقشه ای بود که گونه های انگور و ویژگی های آنها را نشان می دهد ، که برای تولید انگور بسیار مهم است. این ویژگیها همچنین برای نگهداری و مدیریت آسانتر کل فرایند بسیار مهم هستند.

با توجه به تلاش برای بهبود کشت و پرورش شراب ، مطلوب است که یکپایگاه داده ای که می تواند به طور مداوم به روز شود . همچنین لازم است نظارت بر وضعیت انگور و کار به پایان رسیده در تاکستان بهبود یابد 

این را می توان به راحتی با برنامه های GIS Cloud به دست آورد . لایه های درست ساخته شده با پایگاه داده صحیح می تواند کمک بزرگی باشد ، به ویژه در مناطق بزرگتر تاکستان که در آن ردیابی همه داده ها برای هزاران تاک دشوار است.

جمع آوری داده های میدانی برای ایجاد نقشه تاکستان

برای ایجاد پایگاه داده و نقشه ، لازم بود راهی برای ترسیم بیش از 2000 انگور در تاکستان پیدا شود. برای سیستماتیک تر شدن پایگاه داده ، ردیف ها و بسته های انگور باید نقشه برداری و به همراه داده های تاک جمع آوری شوند.

بهترین راه برای نقشه برداری از تمام داده های اولیه به دلیل تراکم زیاد انگور ، گرفتن  عکس هوایی از تاکستان با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین بود که حدود 15 دقیقه به طول انجامید. پس از آن ، تصویر هوایی از یک تاکستان 0.5 هکتاری باید به صورت ژورفرانس ارجاع داده شود ، و طرح اضافه شد. اکنون عکس هوایی آماده اضافه شدن به نقشه در Map Editor است.

گام بعدی این بود که هر انگور را نقشه برداری کرده و ویژگی ها و عکس های آن را در برنامه Map Editor اضافه کنید . 

روش دیگری برای نگاشت انگورها وجود داشت که شامل برنامه جمع آوری داده های تلفن همراه (MDC) است. پس از افزودن یک عکس هوایی به نقشه ، می توانید یک فرم سفارشی برای جمع آوری داده ها ایجاد کرده و آن را به نقشه پیوند دهید. در برنامه MDC ، باید فرم خود را بیابید ، داده های مشخصه را پر کرده و عکس اضافه کنید و هر یک از انگورها را به منظور مشخص کردن ویژگی روی نقشه مشخص کنید.

ویژگی ها را می توان با هر گونه اطلاعات مربوط به کشت انگور یا تولید شراب مرتبط دانست. در این مطالعه موردی ، من ویژگی های زیر را برای لایه های انگور انتخاب کردم: 

  • شناسه انگور
  • گونه های انگور
  • ردیف
  • وضعیت سلامتی انگور
  • وضعیت کلی انگور
  • سال کاشت
  • و هرس انگور

رایج ترین نوع انگور در این تاکستان Frankovka است. خانواده جوکیچ به دلیل داشتن خاک آبرفتی و لسی که برای آن مناسب است ، این گونه های انگور را پرورش می دهند. این نوع برای تولید شراب Feravino Frankovka و Rose ، که از کیفیت خوبی برخوردار است ، عالی است.

هر گونه انگور با نماد انگور با رنگ مناسب مشخص شد:

  • آبی – Muškat Ottonel
  • زرد – Plemenka bijela
  • بنفش – فرانکوکا

به منظور استفاده بیشتر از فضا و آوردن محصول و درآمد بیشتر ، تصمیم گرفتم یک لایه نقطه دیگر بسازم که محل کاشت احتمالی انگورهای جدید را نشان می دهد. لایه با نماد گیاه مشخص شده است که در این مورد نشان دهنده کاشت است. به منظور سهولت دیجیتالی شدن انگور ، لایه خطی نشان دهنده ردیف های انگور و لایه چند ضلعی منطقه مورد مطالعه ابتدا در ویرایشگر نقشه ایجاد شد. ردیف تاک لایه دارای تعداد و طول آن، در حالی که لایه منطقه مورد مطالعه دارای ویژگی های در مورد داده های کاداستر، از جمله دفتر کاداستر، شهرداری کاداستر، تعداد بسته، اطلاعات مالک، و این منطقه است.  منطقه مورد مطالعه لایه با توجه به کرواتی ساخته شده بود ZIS

(“سیستم اطلاعات مشترک ثبت اسناد و املاک و مستغلات”).

همچنین می توانید هر ویژگی را که مربوط به پرونده شما است اضافه کنید. به عنوان مثال ، می توانید ویژگی هایی مانند لقاح ، نوع بیماری انگور ، مواد شیمیایی کاربردی برای درمان بیماری ، تاریخ و زمان جمع آوری این داده ها در زمینه ، تصاویر ، ضبط صدا و غیره را اضافه کنید.

نمایش داده ها در یک برنامه GIS سفارشی و مارک دار

اگر می خواهید داده های خود را از طریق یک رابط سفارشی نمایش دهید ، برنامه Map Portal یک راه عالی برای انجام این کار است. Map Portal یک برنامه GIS سفارشی است که نمایش آسان داده های نقشه برداری شما را برای عموم امکان پذیر می کند . این راه حل خوبی است زیرا باعث کاهش تلاش ، کاغذبازی ، هزینه ها و صرفه جویی در وقت می شود.  نقشه عمومی بینندگان را قادر می سازد به تجسم، جستجو، اکتشاف و داده های ارائه شده. همچنین دسترسی به نقشه ها را در هر دستگاه ، تلفن هوشمند ، رایانه لوحی یا دسکتاپ در هر زمان فراهم می کند.  یکی از ویژگی های Map Portal این است که می توانید یک لوگو و دامنه شخصی ، اما همچنین رابط کاربری و ابزارهای سفارشی بسازید

به این یک روش عالی برای کسب بینش در مورد اطلاعات خاص یا یادگیری چیزهای جدید است. این امر در صنایعی که کارکنان در یک منطقه خاص کار می کنند بسیار مفید است ، زیرا می توانند ببینند چه کارهایی باید انجام شود یا قبلاً توسط همکاران آنها انجام شده است. 

به عنوان مثال ، در این مطالعه موردی ، می توانید وضعیت سلامتی انگورها را مشاهده کنید . بررسی بیشتر باید برای انگورهای ناسالم انجام شود و روشهای درمانی خاصی باید اعمال شود. افرادی که وظیفه درمان انگورها را بر عهده دارند می توانند به راحتی به داده ها دسترسی داشته باشند و مکان دقیق انگورهایی را که باید بازرسی شوند ، بدانند.

مزایای استفاده از GIS آنلاین در مدیریت تاکستان

ایجاد یک پایگاه داده مناسب با لایه های زیر و نقشه می تواند داده ها را به طور قابل توجهی بهبود و سیستم بندی کند. برنامه های GIS Cloud امکان ایجاد سریع و آسان نقشه ها و مجموعه داده ها را فراهم می کند که می توانند منتشر شوند یا با افراد خاصی به اشتراک گذاشته شوند . اکثر کارهایی که باید در تاکستان ها انجام شود را می توان به راحتی با برنامه MDC یا Map Editor ثبت و پیگیری کرد . 

نقشه ها یک ابزار عالی برای نمایش بهتر و مشاهده پدیده های خاص نسبت به داده های جداول هستند. به عنوان مثال ، نقشه برداری و تجزیه و تحلیل تاکستان ها به ما اجازه می دهد تا مسائل را از دیدگاه متفاوتی ببینیم ، بنابراین متوجه مناطقی شدم که برای کاشت انگور جدید مناسب خواهد بود. 

داده های فضایی (با مختصات آن) که در برنامه ذخیره می شوند ، مکانهای دقیق انگور را که نیاز به هرس ، درمان و بارور شدن دارد ، به ما می دهد ، بدون این که به خاطر داشته باشید که کدام ردیف و تعداد انگور مورد بحث است. تنها چیزی که لازم است برنامه شامل همه اطلاعات لازم باشد این است که بلافاصله محل را به همراه داده های زیر در برنامه وارد کنید.

علاوه بر این ، می توان ویژگی هایی را اضافه کرد که نشان دهنده تعداد انگور برداشت شده در یک ردیف ، بسته و غیره در طول سال و میزان تولید شراب در سال باشد. این داده ها می توانند برای تجزیه و تحلیل بیشتر بازده و درآمد در مدت زمان طولانی تر مورد استفاده قرار گیرند . پایگاه داده ها اطلاعاتی در مورد انواع ویژگی های انگور ارائه می دهد

جمع آوری و ثبت شده در این زمینه ، ارتباط نزدیک با محل ، کار و مدیریت داده ها را آسان تر می کند. پایگاه داده را می توان به طور مداوم به روز کرد و داده های جدید را می توان اضافه کرد. واقعیت مهم این است که داده های قدیمی تر نیز می توانند بایگانی شوند و به صورت آنلاین ذخیره شوند.

برنامه های GIS Cloud کاملاً بصری هستند و می توانند توسط کاربرانی که برای اولین بار با GIS روبرو می شوند استفاده شوند. استفاده از GIS در کشت انگور می تواند یک عمل خوب باشد که می تواند کارها را برای شما آسان کند. استفاده از آن ساده است و برای نقشه برداری و تجزیه و تحلیل داده ها مفید است.

یکی از مزایای مفید ذخیره خودکار داده ها است، بنابراین نگران این هستید که آیا داده ها از بین رفته اند ، آیا فراموش کرده اید که آنها را ذخیره کنید یا باتری دستگاه شما تمام شده است. به این ترتیب ، در وقت ، پول خود صرفه جویی می کنید و بیشتر دوستدار محیط زیست است زیرا به کاغذبازی زیادی نیاز ندارد. 

اگر یک تاکستان را مدیریت می کنید و برای ردیابی سلامت انگور و مشاغل مورد نیاز به یک راه حل ساده و سریع ، اما قابل اعتماد نیاز دارید ، ثبت نام کنید و GIS Cloud را به صورت رایگان امتحان کنید ، یا با GIS Cloud تماس بگیرید تا به شما در یافتن بهترین راه حل کمک کند.

شماره تماس :

09382252774

11 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید