کاربرد GIS در گردشگری

کاربرد GIS در گردشگری


کاربرد  GIS در گردشگری

 

هند 36 مکان میراث جهانی را در خود جای داده و جای شگفتی جهان است ، هند همیشه مقصد بازدید گردشگران در سراسر جهان بوده است.

هند ، سرزمین تنوع و رنگ! هند 36 مکان میراث جهانی را در خود جای داده و جای شگفتی جهان است ، هند همیشه مقصد بازدید گردشگران در سراسر جهان بوده است. هند در سال 2015 از بیش از 8.03 میلیون گردشگر خارجی استقبال کرد و این تعداد در سال 2016 به 8.80 میلیون نفر رسید (GOI ، 2017). طبق گزارش شورای جهانی سفر و جهانگردی (WTTC ، 2017) ، صنعت گردشگری در هند در سال 2016 220 میلیارد دلار درآمد داشته است که 9.6 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است. این صنعت بیش از 40.43 میلیون شغل را پشتیبانی می کند که 10 درصد از کل اشتغال کشور است.

فیس بوک ، توییتر ، یوتیوب ، اینستاگرام و بسیاری دیگر از وب سایت های رسانه های اجتماعی به ابزاری قدرتمند تبدیل شده اند که با دقت ضمنی می توانند بر گردشگری تأثیر بگذارند. گردشگری الکترونیکی شکل متداول گردشگری را به خود گرفته است و روش تحقیق ، برنامه ریزی و تجربه تعطیلات را کاملاً تغییر داده است. پیشرفت های فنی مانند هواپیماهای بدون سرنشین برای عکاسی شدید و فیلم برداری ، یک تجربه مشاهده 360 درجه و تأثیر شبکه های اجتماعی در به اشتراک گذاشتن خاطرات ، انقلابی در صنعت گردشگری در سراسر جهان ایجاد کرده است.

رونق دیجیتال بیش از گردشگران برای میزبان به ارمغان آورده است. امروزه همه افراد به غذاخوری ها احتیاج دارند که به صورت آنلاین حضور یابند. گزارشی از طرف هافینگتون پست بیان کرد که 95 درصد از مسافران اوقات فراغت قبل از رزرو تعطیلات خود به طور متوسط ​​7 مرور می خوانند (هاف پست ، 2017). افزایش تعداد مسافران متصل به اینترنت همچنین منجر به کشف مقاصد کمتر شناخته شده و کم سفر شده است که به یک روند جدید تبدیل شده اند. هند خدمات ویزای الکترونیکی را به بیش از 150 کشور ارائه می دهد که باعث کاهش دردسر گردشگران هنگام دریافت ویزا می شود (GOI ، 2016).

از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای ثبت ، ذخیره ، ویرایش ، تجزیه و تحلیل و تولید مثل داده های مکانی یا جغرافیایی استفاده می شود. یک سیستم GIS از داده های لایه ای استفاده می کند که هر لایه نشان دهنده یک شکل از داده های مکانی است ، مانند یک لایه خیابان ، لایه جنگل ، لایه پوشش گیاهی و موارد دیگر. سپس تمام این لایه ها در یک لایه ترکیب می شوند و یک لایه یکپارچه با تمام داده ها را تشکیل می دهند. این به عنوان ابزاری برای تجزیه و تحلیل داده های مکانی و کمک به ساخت سیستم های پشتیبانی تصمیم برای سازمان ها عمل می کند. GIS با برنامه های متعدد خود ، مانند سیستم اطلاعات دهکده (VIS) ، کاهش خطر لغزش زمین و نقشه برداری از انتخابات ، به آرامی در حال تغییر شکل حکومت است. به ناچار ، GIS به صنعت گردشگری نیز راه پیدا کرده است.

قسمت عمده ای از اطلاعات مربوط به یک کشور ، ایالت یا شهر از قبل در اینترنت موجود است که به راحتی توسط گردشگران قابل دسترسی است. اما هنوز هم محدودیت هایی وجود دارد ، زیرا یافتن دقیق ترین اطلاعات هنوز هم یک کار حرام است. حجم گسترده ای از اطلاعات نه تنها گیج کننده است بلکه زمان زیادی را نیز مصرف می کند. برای غلبه بر این مسائل ، GIS در صنعت گردشگری اعمال شده است.

GIS نه تنها اطلاعاتی راجع به جاذبه های گردشگری فراهم می کند ، بلکه پایگاه داده ای از شرایط جغرافیایی ، حمل و نقل ، محل اقامت ، گروه های قومی جمعیت و موارد دیگر است. GIS نقشه های موضوعی تولید می کند که به گردشگران کمک می کند مقصد خود را به روشی بهتر و دقیق درک کنند. نقشه برداری GIS توسط GIS Cell در منطقه Almora ، اوتاراخند انجام شد. این سلول با پشتیبانی سیستم مدیریت داده های منابع طبیعی (NRDMS) ، وزارت علوم و فناوری ، دولت هند و دولت اوتاراخند فعالیت می کند. نقشه های انتسابی فضایی منطقه Almora به شرح زیر است:

منبع: GIS Cell ، منطقه Almora ، دولت اوتاراخند

تصویر فوق موقعیت همه معابد منطقه Almora در اوتاراخند را به تصویر می کشد. نقشه های مشابه را می توان برای ویژگی های دیگر مانند جمعیت ، شرایط جغرافیایی و موقعیت هتل ها و مهمانسراها ایجاد کرد.

کاربرد GIS در گردشگری راه های جدیدی را باز می کند و تجربه گردشگر را افزایش می دهد. نزدیک به جزئیات دقیق منطقه ، گردشگر آرزوی بازدید می تواند به آنها کمک کند تا تجربه خود را افزایش دهند و به آنها کمک کند فرهنگ و ارزشهای مردم ساکن در منطقه را درک کنند. GIS نه تنها به گردشگران كمك می كند بلكه می تواند به مسئولان در آموزش گردشگران و نیز درمورد میزان و نبایدهای بعضی از مكان ها ، بر اساس جمعیت ، قومیت یا شرایط محیطی كمك كند. توسعه گردشگری اجتناب ناپذیر است و GIS به گردشگری کمک می کند تا گامهای عظیمی در جهت مدیریت و تبادل اطلاعات کارآمد بردارد.

آموزش GIS در گردشگری،دوره GIS در گردشگری،موسسه علمی تخقیقاتی،شیراز،تهران، کتاب GIS در گردشگری، کارگاه GIS در گردشگری، آموزشگاه GIS در گردشگری، موسسه  GIS در گردشگری، انجام پروژه  GIS در گردشگری، وب سایت  GIS در گردشگری، وبلاگ  GIS در گردشگری، دوره آنلاین  GIS در گردشگری، آموزش کاربردی  GIS در گردشگری، جزوه GIS در گردشگری، دوره GIS در گردشگری، کاربرد جی ای اس GIS در گردشگری، استفاده از GIS در ارتقای صنعت گردشگری، کاربرد GIS و TIS در امکان سنجی گردشگری ساحلی،کاربرد وب جی ای اس در گردشگری،موسسه چشم انداز،کاربرد WEBGIS در گردشگری،کاربرد GISmobile در گردشگری،فیلم آموزشی GIS در گردشگری

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید