مقاله نکات و ترفندهای جمع آوری داده های میدانی

هر پروژه میدانی به نوعی متفاوت است. حتی اگر سال‌ها در یک صنعت و در یک سایت کار می‌کنید، همیشه چیزی وجود خواهد داشت که باید آن را تغییر دهید و آن را تنظیم کنید. بخش بزرگی که تقریباً همیشه کمبود آن وجود دارد، زمان و منابعی است که برای کار به دست می آورید.

مشکل این است که از شما انتظار می رود نتایج با کیفیتی مشابه همیشه اما با زمان کمتر و بودجه کمتر ارائه دهید. و گیلاس بالای سر، این بار پروژه حتی بزرگتر است. دیوانه کننده است، اما غیرممکن نیست اگر چند ترفند را اجرا کنید و تصمیمات اولیه درست را بگیرید. در اینجا 7 پیشنهاد در مورد چگونگی صرفه جویی در زمان و هزینه بدون به خطر انداختن کیفیت پروژه های مهم وجود دارد:

1. این کار را روی کاغذ انجام ندهید

این یکی واضح است و با توجه به اینکه در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً قبلاً موافق هستید. اما، از اینکه چگونه بسیاری از سازمان ها هنوز از گردش کار کاغذ خود راضی هستند، شگفت زده خواهید شد. به طور خلاصه، نوشتن اطلاعات مهم بر روی یک کاغذ، زمان جمع آوری داده ها در محل و انتقال آن به مراکز داده را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. حتی اگر زمان انجام این کار را داشته باشید، خطر بزرگی وجود دارد که اطلاعات را به طور کامل از دست بدهید یا حتی بدتر از آن، داده هایی با کیفیت بد دریافت کنید که باعث می شود در آینده تصمیمات بدی بگیرید. به طور خلاصه، اگر می خواهید به میزان قابل توجهی در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، این کار را روی کاغذ انجام ندهید!

2. آن را به مکان هوشمند تبدیل کنید

هرکسی دستگاهی در جیب خود دارد که موقعیت مکانی آنها را ردیابی می کند، پس چرا حداکثر استفاده را از آن نبرید. جدای از شوخی، فهمیدن “کجا” داده های شما دیگر یک کالا نیست بلکه یک ضرورت است. این فقط در مورد مکان اطلاعاتی که جمع آوری می کنید نیست، بلکه در مورد محیط اطراف آن نیز وجود دارد زیرا به شما بینش بیشتری در مورد مکان مورد علاقه می دهد. کیفیت کلی داده های جمع آوری شده را بهبود می بخشد، حتی اگر الزامی نباشد. اما چگونه در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند؟ خوب، ادامه دهید!

3. آن را روی نقشه برنامه ریزی کنید

اگر قبلاً با داده های مکانی در سازمان خود سر و کار دارید، پس از مزایای همپوشانی اطلاعات مختلف در یک مکان واحد برای درک آن و برنامه ریزی بهتر مطلع هستید. و اگر نه، پس به سادگی سعی کنید از لیست آدرس هایی که باید بازدید کنید استفاده کنید و آن را روی نقشه قرار دهید – این می تواند دیدگاه جدیدی در مورد هزینه های پروژه به شما بدهد.
اطلاعاتی مانند مسیری که برای رسیدن به یک مقصد خاص باید طی کنید یا نقشه هایی که زمین و محیط اطراف سایت را به شما نشان می دهد، می تواند به شما درک بهتری از زمان جمع آوری داده ها و هزینه های رسیدن به مقصد بدهد. و برگشت.

قرار دادن داده های موجود بر روی نقشه به طور قابل توجهی به شما کمک می کند تا محدوده پروژه را درک کنید، تلاش های تیم خود را اولویت بندی کنید، برنامه زمان بندی را سازماندهی کنید و خطرات احتمالی سایت های خاص را پیش بینی کنید.

به طور خلاصه، این یک صرفه جویی در زمان بسیار زیاد است و به همین دلیل برای پروژه هایی که مهم هستند اجباری است.

4. کار را برای تیم های میدانی خود آسان کنید

همه چیز در مورد کنترل هر مرحله از فرآیند تا آنجا که می توانید برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن است. و هنگامی که خدمه خود را اعزام می کنید، این کار چندان آسان نیست، زیرا آنها با موقعیت های مختلف سر و کار دارند، همیشه نمی توانید پیش بینی کنید که چه چیزی باعث خطاهای انسانی می شود که منجر به داده های بد می شود.

نکته کلیدی این است که محیطی را برای خدمه خود ایجاد کنید که در آن اشتباهات زیادی مرتکب نشوند.

برای اطمینان از کیفیت داده ها از برنامه هایی استفاده کنید که به شما امکان می دهند موارد زیر را کنترل کنید:

    • رد خودکار فرم‌های ناقصی که مقادیری ندارند
    • جلوگیری از تکرار داده ها
    • از تایپ مقادیر تصادفی توسط گردآورندگان جلوگیری کنید
    • فقط موارد فرم مربوط به گردآورنده را نشان دهید
    • داده های حساس را با مجوزهای “خواندن” یا “نوشتن” به اشتراک بگذارید
    • داده هایی مانند دقت، نام کاربری و مکان را بدون دخالت گردآورنده جمع آوری کنید

موارد بیشتری وجود دارد اما این باید نقطه شروع خوبی باشد.

علاوه بر موارد فوق، ویژگی‌هایی مانند توانایی جمع‌آوران برای پیمایش به مکان مورد علاقه، جمع‌آوری تمام اطلاعات و اسناد لازم از دستگاه تلفن همراه (ترجیحاً از روی نقشه) در پرواز و درک محیط اطراف خود بر روی نقشه ( به ویژه برای پروژه‌هایی که با دارایی‌های زیرزمینی سروکار دارند) نیز باید به عنوان الزامی و ضروری در نظر گرفته شوند.

و در آخر، لطفاً به خدمه خود برنامه ای ندهید که یادگیری آن ماه ها طول می کشد. سال 2022 است و اتخاذ یک راه حل جدید نباید بیش از یک یا دو ساعت طول بکشد.

5. آن را در زمان واقعی انجام دهید

در دنیای امروز، اگر آنلاین نیستید، فرصت را از دست داده اید. در مورد محیط‌های تجاری که در آن‌ها باید از فرآیندهای جاری در زمان واقعی آگاه باشید، همین‌طور است.

از نظر جمع‌آوری داده، دانستن اینکه کدام خدمه در آن مکان هستند، به شما امکان می‌دهد تا تیم‌های خود را با توجه به اطلاعات جدیدی که به طور همزمان از میدان دریافت می‌کنید، کارآمدتر هماهنگ کنید.

محیط‌های آنلاین شما را قادر می‌سازد تا با ارائه راه‌حلی از طریق ابزاری که برای جمع‌آوری داده‌ها به آنها داده‌اید، به هر موقعیت پیش‌بینی‌نشده‌ای که خدمه‌تان با آن‌ها مواجه می‌شوند، واکنش نشان دهید. این می تواند به شکل یک شی اضافی باشد که روی نقشه قرار می دهید (یعنی جاده جایگزینی که می توانند طی کنند یا مجوزی که برای دسترسی به مناطق خاصی وجود ندارد) که بلافاصله برای خدمه شما قابل مشاهده خواهد بود، یا با دادن بازخورد به آنها در مورد داده هایی که آنها انجام می دهند. به طور بالقوه جمع آوری نشده یا اطلاعاتی که نیاز به جمع آوری مجدد دارد، در حالی که خدمه هنوز در میدان هستند. صرفه جویی در زمان بزرگ!

با این حال، جمع‌آوری داده‌های آفلاین به همان اندازه مهم است که هنوز مناطق زیادی وجود دارد که تحت پوشش نقاط اینترنتی نیستند. مطمئن شوید که ابزار انتخابی شما در محیط های آفلاین و همچنین در محیط های آنلاین کار می کند!

6. با نتایج جذاب باشید

شما با جمع آوری داده ها به خوبی عمل کرده اید و نتایج با کیفیت خوبی دریافت کرده اید. وقت آن است که به تلاش خود حق بدهید و آن را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید. البته، باید از قبل فکر کنید، بنابراین هنگام انتخاب ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مطمئن شوید که ابزاری را انتخاب کرده‌اید که به شما توانایی ارائه و تحویل داده‌های جمع‌آوری‌شده را به بهترین شکل ممکن می‌دهد.

شما باید بتوانید نتایج را در قالب‌های ترجیحی مانند اکسل، PDF، فرمت‌های مختلف فضایی یا حتی چاپ نقشه ارائه دهید زیرا اینها اصول اولیه هستند، اما اگر می‌خواهید پیشرفت بیشتری داشته باشید، فقط آن را از طریق ایمیل ارسال نکنید یا آن را قرار ندهید. روی یک USB (یا یک دسته کاغذ را تحویل دهید).

فعال باشید و ذینفعان خود را با دسترسی به نقشه ای با داده هایی که آنها را قادر می سازد گزارش های خود را برای داده های مورد نظر خود تهیه کنند، تحت تأثیر قرار دهید. امتیاز جایزه برای دادن داشبورد زنده به آنها که نتایج را در زمان واقعی نشان می دهد.

7. زیاده روی نکنید

فرض کنید با اکثریت پیشنهادات بالا موافق هستید. سوال منطقی بعدی این است: آیا راه حلی وجود دارد که به من امکان دهد همه این کارها را به این شکل انجام دهم؟ خوب، وجود دارد، اما شما باید با منابعی که در اختیار دارید، مسیری را که در اختیار دارید انتخاب کنید. راه حل های دسکتاپ، ابری یا حتی ترکیبی زیادی وجود دارد که می تواند ابزارهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. حتی گزینه های منبع باز مانند QGIS وجود دارد که می تواند هزینه کلی را کاهش دهد.

اگر قبلاً یک ابزار نقشه برداری در اختیار دارید، برای به دست آوردن عملکرد بالا، به دنبال ابزار ابری باشید که بتواند به راحتی با سیستم موجود شما ادغام شود یا حداقل نتایج را در قالبی به شما ارائه دهد که ابزارهای فعلی شما می توانند مصرف کنند. و برای استفاده طولانی‌تر به دنبال ابزاری باشید که به شما امکان دسترسی به APIها را برای ادغام آسان‌تر و سریع‌تر در سیستم‌های موجودتان بدهد.

در صورتی که اصلاً چیزی ندارید یا برنامه‌تان مکان هوشمند نیست، باید همیشه ابزاری را انتخاب کنید که از شما نمی‌خواهد به مدت چهار سال به دانشگاه بروید تا یاد بگیرید چگونه کار می‌کند یا به شما نیاز دارد. ابتدا هزاران دلار در زیرساخت سرمایه گذاری کند. اکثر ابزارهای نقشه برداری دسکتاپ و کلاینت/سرور از شما می خواهند که این کار را انجام دهید (حتی منبع باز)، بنابراین راه حلی که باید دنبال کنید، یک راه حل ابری است که ابزارهای مورد نیاز شما را در حال حاضر دارد، که هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت و آسان خواهد بود. به اندازه کافی برای یادگیری و استقرار در عرض چند روز به جای چند ماه.

ما همه موارد بالا و بیشتر را انجام می دهیم

همانطور که می گویند، گفتن این کار آسان تر از انجام است، اما، اینجا در GIS Cloud، ما دقیقاً این کار را روزانه برای بسیاری از مشتریان در صنایع مختلف و با موارد استفاده منحصر به فرد و جالب انجام می دهیم.

ما ابزارهای مبتنی بر ابر را با استخراج بهترین‌ها از دنیای نقشه‌برداری و نزدیک‌تر کردن آن به تیم‌های تجاری ساخته‌ایم تا شکاف بین سیستم‌های بسیار ارزشمند اما پیچیده GIS و همه نقش‌ها در سازمان کسب‌وکار را پر کنیم:

جمع‌آوری داده‌های موبایل – یک روش ساده. اما برنامه بسیار قدرتمندی است که شما را قادر می سازد فرم های سفارشی ایجاد کنید، دسترسی به داده ها را برای تیم های خود کنترل کنید، خدمه را سازماندهی کنید و از بهترین کیفیت داده ای که می توانید دریافت کنید اطمینان حاصل کنید. و مهمتر از همه، در همان روز به شما نتیجه می دهد.

ویرایشگر نقشه– برنامه پیشرفته اما یادگیری آسان برای کاربرانی که به پروژه جمع آوری داده های خود نیاز دارند. شما می توانید تجسم پیشرفته را معرفی کنید، داده های مکانی خود را وارد کنید، محیط های مشترک ایجاد کنید، با سیستم های موجود ادغام کنید، داده ها را مدیریت کنید، تجزیه و تحلیل داده ها را انجام دهید، و بسیاری موارد دیگر.

نمایشگر نقشه – ایده آل برای مشتریان و ذینفعانی که «فقط» باید داده ها را در محیطی که می توانند درک کنند، مشاهده و جستجو کنند. در صورت نیاز، می توان آن را با برچسب سفید برای ایجاد مزیت اضافی در پروژه های مهم خود انتخاب کرد.

سیستم اطلاعات جغرافیایی

gis در شیرازGIS مقدماتی و پیشرفتهGISپژوهش در GISآشنایی با دوره GISآشنایی با دوره جی آی اسآشنایی و کار با سیستم جی آی اسآموزش arcgisآموزش GISآموزش GIS از مبتدی تا حرفه ای در شیرازآموزش GIS به روش گام به گام در شیرازآموزش GIS در تهرانآموزش GIS در شهرسازیآموزش gisدر شیرازآموزش برنامه نویسی GISآموزش پایه اس GISآموزش پایه اس جی آی اسآموزش پایه ای ArcGIS و GISآموزش تغییر رنگ "نماد و برچسب گذاری لایه ها در GISآموزش جی آی اس در شیرازآموزش رایگان GISآموزش رایگان GIS در شیرازآموزش ساده و مفهومی GISآموزش ساده و مفهومی جی ای اسآموزش سیستم اطلاعات جغرافیاییآموزش سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS)آموزش کاربردی GIS در شیرازآموزش کاربردی آرک جی ای اسآموزش کامل جی آی اسآموزش گام به گام GISآموزش گام به گام جی آی اس . آموزش گام به گام GISآموزش گزارش گیری از جداول توصیفی در GISآموزش مجازی GISآموزش محیط نرم افزار GISآموزش مقدماتی نرم افزار ArcGISآموزش های نو در GISارزیابی زمین در GISالگوی فضایی در GISامکان سنجی در GISبانک جامع اطلاعات جی آی اسبایگانی های آموزشGISبررسی کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیاییبرگزاری دوره GIS در شیرازبرنامه خود آموز GISبهترین استاد جی آی اس در شیرازبهترین جزوه GISبهترین جزوه کاربردی GISبهترین دوره آموزشی GISبهترین کتاب GISبهترین کلاس GIS در شیرازبهترین کلاس جی آی اس در شیرازبهترین موسسه GIS در شیرازبهترین موسسه جی آی اس در شیرازپاورپوینت آموزش gisپتانسیل سنجی در GISپراکنش جغرافیایی در GISپکیج آموزش gisپکیج آموزش جی آی اسپکیج آموزش حرفه ای GISپکیج فارسی آموزش جس ای اسپهنه بندی اقلیمی درGISپورتال جی آی استحلیل در GISتحلیل زمین آماری در سیستم اطلاعات جغرایی یا جی آی استحلیل فضایی در GISتخصصی نمودن GISتکنولوژی WEBGISتکنولوژی سیستم اطلاعات جغرافیاییتهرانتهران. بهتریت کتاب آموزش GISتوپولوژی در gisتوسعه GISثبت نام gisثبت نام پیشرفته GISثبت نام پیشرفته در شیرازGISثبت نام مقدماتی GISثبت نام مقدماتی GISدر شیرازجی آی چیست؟خواندن جی آی اس به راحتی خوردن یک لیوان آبداده های اکتشافي در محیط GISدانلود آموزش GISدانلود آموزش پیشرفته جی آی اسدانلود بهترین کتای GISدانلود کتاب آموزش GIS در شیرازدرون یابیدوره آموزش GISدر شیرازدوره آموزش پیشرفته نرم افزارArcGISدوره آموزش نرم افزار ArcGISدوره آموزش نرم افزار GISدوره آموزشی جی آی اس در شیرازراه های افزایش سرعت عملکردنرم افزار GISرسترروشهای جمع آوری داده های مکانی و توصیفی درزر ساخت داده مکانی در GISسامانه اطلاعات جغرافیاییسامانه اطلاعات مکانی و GISسایت تخصصی جی ای اس. GIS در یک نگاهسایت تخصصی در زمینه GISسخت افزار در GISسرفصل دوره مقدماتی آموزش GISسعید جوی زادهسعیدجوی زادهسمینار آموزش GIS در شیرازسنجش از دورسنجش از دور و جی آی اسسه بعدی در GISسیستم اطلاعات مکانی یا GISشبیه سازی در GISشیرازفایل GISفروشگاه جی آی اسفیلم GISفیلم آموزشی GIS در شیرازفیلم جی آی اسقابلیت هایGISکاربرد GISکاربرد تصاویر ماهواره ای و GISکاربرد جی آی اسکاربرد جی آی اس در نقشه برداریکارگاه GIS در شیرازکارگاه آموزش GISکارگاه آموزشی GIS در شیرازکارگاه جی آی اس در شیرازکامل ترین و بهترین دوره آموزش GISکتاب آموزش کاربردی Arc GISکتاب جی آی اسکلاس آموزش GISکلاس آموزشی GIS در شیرازگراف در GISمبانی و مفاهیم GISمبانی و مفاهیم جی ای اسمجموعه کامل جی آی اس برای دانشجویانمدرک معتبر GISمدل سازی در GISمدل های وزن دهیمراحل انجام یک پروژه GISمرجع آموزش جی ای اسمرکز مطالعات سنجش از دور و GISمشاوره و آموزش GISمعرفی بسته Arc GISمقالات کاربردی GISمقدمه و مفاهیم GISمکان یابیموسسه چشم اندازموسسه چشم انداز هزاره سوم ملل شیرازموسسه علمی تحقیقاتینرم افزار در GISنرم افزار مهندسی جی آی اسنصب GISنقشه های رقومیهمه چیز درباره جی آی اسوکتورویدئو آموزشی GIS در شیرازویژگیهای GISویژه داوطلبین ارشد در شیراز

8 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید