ژئومارکتینگ:بررسی پیشنهاد بااستفاده از GIS

ژئومارکتینگ:استراتژی مکان یابی و نظریه نفوذبااستفاده از GIS

بررسی پیشنهاد بااستفاده از GISعنوان پستی است که قرار است با شما به اشتراک بگذارم.امیدوارم که این پست مورد پسند شما قرار گیرد.

این ملاحظات ممکن  است هم مربوط به قیمت بازاریابی محصول به معنای وسیع و هم رای گیری بازاریابی سیاسی باشد. استراتژی های قیمت گذاری بسته به قدرت شرکت ها در بازارهایشان بسیار متفاوت است. در بازار خودرو، تولیدکنندگان می توانند قیمتی را در سطح ملی تحمیل کنند حتی اگر فروشندگان حاشیه کوچکی از مانور خود را حفظ کنند به شرط آنکه تخفیف ها و سایر تخفیف ها را توجیه کنند. با این حال، این قانون یک قیمت (LOOP)، در حالی که می تواند توسط استراتژی های تقسیم بندی به چالش کشیده شود، از جمله در سطح اروپا (Gil-Pareja، 2003)، از بدو تولد یورو و در نتیجه همگرایی پولی کشورهای عضو تقویت شده است.، که مقایسه قیمت ها را آسان تر می کند (گلدبرگ و وربوون 2004). برخی از مصرف کنندگان دیگر برای خرید خودرو با قیمت جذاب تر از عبور از مرزها تردید ندارند. از سوی دیگر، برای محصولاتی که هم ارزان تر هستند و هم کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، تبعیض قیمت فضایی به طور کلی یک قاعده است. اما در اینجا، با این حال، با احتیاط بسیار مهم است، با توجه به افزایش تحرک مصرف کنندگان، و همچنین پاسخگویی خرده فروشان، به ویژه تخفیف دهندگان مانند هایپرمارکت ها. لازم به ذکر است که قیمت گذاری به سه عنصر بستگی دارد: هزینه محصول، تقاضا یا به عبارت بهتر مبلغی که مشتری مایل به پرداخت محصول است (ملاحظه) و سیاست قیمت گذاری رقبا.

3.1.2.3. ارائه پیشنهاد

ارائه این پیشنهاد با توزیع به خرده فروشان و برخی از آنها شرکتهای فوق العاده قدرتمند تضمین می شود. فضای جغرافیایی ذاتی عملکرد توزیع است، از یک سو، به دلیل نیاز به راه اندازی نقاط فروش، و از سوی دیگر، به دلیل تدارکات مورد نیاز برای هماهنگی مناسب بین تولید و خرده فروشی. برخی از بنگاه ها با مشکلاتی روبرو هستند زیرا پوشش منطقه ای نقاط مورد نظر فروش را (Cliquet ،1998)، هم برای خرده فروشان در حین عملیات مکان یابی و هم برای تولیدکنندگان هنگام انتخاب زنجیره تامین، در نظر نگرفته اند. جنگ تجاری بین زنجیره های خرده فروشان عمومی یا تخصصی به گونه ای است که مهم است از سرعت پیاده سازی در شبکه ها غافل نشویم: این یکی از دلایل موفقیت فرنچایز (Lafontaine 1992) است زیرا سرعت مداخله برای ناپلئون بود. بازنویسی فعالیتهای خرده فروشی بدون شک یکی از چشمگیرترین است، اما نه بسیار پدیده های اقتصادی و مدیریتی نیمه دوم قرن بیستم، با شرکت هایی که گاهی مالک ده ها هزار نقطه فروش هستند (Cliquet et al. 2006). کلمه زنجیره همان مفهوم شبکه را بیان نمی کند. این زنجیره شبیه به شرکت سرمایه ای یکپارچه (Fréry،1997) با ساختار قدرت از بالا به پایین است، در حالی که شبکه یک ساختار نسبتاً منعطف برای مقاومت در برابر آشفتگی محیط و نه تنها رقابت است. سپس سازمان به عنوان یک سیستم در حال تعامل با محیط خود تلقی می شود و شبکه یک شکل سازمانی است که امکان تعامل بهتر را فراهم می کند، زیرا همه بازیگران در ارتباط هستند که در بازاریابی بسیار مهم است (Iacobucci و Hopkins، 1992) و در یک ساختار یکپارچه کمتر صادق است.

3.1.2.4. جذب پیشنهاد

جذابیت این پیشنهاد از همه انواع ارتباطات استفاده می کند: تبلیغات، تبلیغات فروش، روابط عمومی، حمایت و حمایت، بلکه همه چیز مربوط به نام تجاری و بسته بندی، که اغلب فقط با محصول مرتبط است. استفاده از اینترنت، با لپ تاپ، رایانه لوحی یا تلفن هوشمند، امکان برقراری ارتباط مکرر با مشتری و ترویج و جذب افراد را به همان اندازه موثر به تلویزیون ممکن می سازد (Draganska و همکاران، 2014). عملکردهای موقعیت جغرافیایی این ابزارهای متحرک، جذب نقاط فروش را تسهیل می کند (Moiseeva وTimmermans ،2010).

3.1.2.5.  فضاسازی ترکیب بازاریابی

بنابراین کل ترکیب بازاریابی تحت تأثیر قرار دادن فضا در فرایندهای تصمیم گیری قرار می گیرد، همانطور که آنها باید با توسعه ابزارهای تحرک دیجیتالی بر اساس تکنیک های مکان یابی تکامل یابند.

یک مفهوم جدید از ترکیب بازاریابی (بارای و لسترید، 2014) به منظور ادغام در ویژگی های عرضه و تقاضای مکان های جغرافیایی مرتبط با آن پیشنهاد شده است: هدف این است که با استفاده از تجزیه و تحلیل مولفه های اصلی فضایی، یک ترکیب ژئومارکتینگ واقعی ایجاد شود ( SPCA) و یک تحلیل خوشه ای بر اساس منطق فازی. نقشه برداری عاملی از عرضه و تقاضا و تقسیم بندی فضایی به طور مستقیم بدست می آید و به این ترتیب می توان جالب ترین مناطق بالقوه بازار را هدف قرار داد. هدف این روش شناسایی سریع فرصت های استراتژیک و تجاری است. این امر با شناسایی جغرافیایی مناطق بازار و برجسته کردن انواع و قیمت محصولات فروخته شده در این مناطق با توجه به استراتژی بازاریابی امکان پذیر می شود.

برگرفته از کتاب:

ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان‌محور)

چطور با فاکتور مکان، سودآوری کسب و کارمان را افزایش دهیم؟

مترجم:دکتر سعید جوی زاده،مهندس زینب زرگری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید