اکنون که می‌دانید کامپیوتر شما می‌تواند ArcGIS Pro را اجرا کند، زمان نصب آن فرا رسیده است. ابتدا باید فایل‌های نصب را از Esri بارگیری کنید. سپس، باید برنامه را روی رایانه خود اجرا کنید تا بتوانید برنامه را اجرا کنید.

برای تکمیل هر دو مرحله، باید از رعایت چند شرط اطمینان حاصل کنید. ابتدا، باید از حقوق بارگیری نرم افزار از وب سایت My Esri برخوردار باشید. دوم، شما باید دارای امتیاز نصب یا مدیریت بر روی رایانه خود باشید. این جنبه‌ها در بخش‌های زیر پوشش داده خواهد شد.

نحوه بارگیری فایل‌های نصب

برای نصب ArcGIS Pro، مراحل زیر را دنبال کنید:

    1. شما باید فایل‌های نصب را از وب سایت My Esri در آدرس ( esri.com)بارگیری کنید .
    2. پس از ورود، باید با استفاده از حساب جهانی Esri خود وارد سیستم شوید. برای انجام این کار، باید مطمئن شوید که حساب جهانی شما به حساب مشتری سازمان Esri شما مرتبط است. در نهایت، باید اطمینان حاصل کنید که حساب کاربری شما همانطور که قبلاً ذکر شد دارای مجوز بارگیری است.
    3. پس از ورود به My Esri، باید روی برگه My Organisations کلیک کرده و گزینه Downloads را انتخاب کنید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است:

حساب کاربری ازری

  1. اگر سرپرست حساب Esri سازمان خود نیستید یا مجوز بارگیری ندارید، ممکن است برگه بارگیری‌ها را مشاهده نکنید. در این صورت، برای مشاهده برگه بارگیری‌ها، باید از Esri درخواست مجوز کنید. برای انجام این کار، باید به My Organisations و سپس تب Overview بروید.

سپس، باید روی Request Permissions کلیک کنید. از آنجا، باید روی دکمه ادامه در کادر درخواست مجوز به سازمان خود کلیک کنید. در نهایت، فرم آنلاین را همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، پر کنید و روی ارسال درخواست کلیک کنید:

Request Permissions

به روز رسانی مجوزهای Esri تا 24 ساعت یا بیشتر طول می‌کشد، بنابراین فوراً دسترسی نخواهید داشت.

اگر مجوز بارگیری ندارید و نمی توانید منتظر بمانید، می‌توانید از طریق وب سایت Esri مجوز آزمایشی رایگان ArcGIS را درخواست کنید. با رفتن به این قسمت می‌توانید این کار را انجام دهید

https://www.esri.com/en- us/arcgis/products/arcgispro/trial

پس از دريافت كردن یکایمیل با لینک دانلود نرم افزار. اینها همان فایلهای نصب هستند که می‌بایست از درگاه وب My Esri بارگیری کرده باشید.

  1. پس از دسترسی به صفحه بارگیری‌ها، باید ArcGIS Pro را پیدا کرده و بر روی View Downloads کلیک کنید. این شما را به صفحه‌ای می‌برد که به شما اجازه می‌دهد چندین فایل را بارگیری کنید، که از آنها برای نصب ArcGIS Pro و برنامه‌های پشتیبانی کننده استفاده خواهید کرد. همچنین می‌توانید سیستم مورد نیاز را بررسی کنید، محصولات اضافی را ببینید و بسته‌های زبان را انتخاب کنید:

ارگیری ArcGIS Pro

اگر دکمه‌های بارگیری فایل‌های مختلف نصب را مشاهده نمی کنید، باید اجزای محصول را گسترش دهید. بارگیری ArcGIS Pro اصلی ترین فایل نصب برای برنامه اصلی ArcGIS Pro است. اگر می‌خواهید ArcGIS Pro را نصب کنید، باید این فایل را بارگیری کنید. فایلهای دیگر اختیاری هستند، اما توصیه می‌شوند.

گزینه ArcGIS Pro Offline Help فایل‌های راهنما را در دستگاه محلی شما نصب می‌کند، بنابراین می‌توانید بدون اتصال به اینترنت به آنها دسترسی پیدا کنید. به طور پیش فرض، ArcGIS Pro به اطلاعات راهنمای موجود در وب سایت ArcGIS Pro دسترسی دارد، http:/ / pro. arcgis. comاین بدان معناست که شما همیشه جدیدترین مستندات راهنما را برای نسخه‌ای که استفاده می‌کنید مشاهده خواهید کرد.

اگر از ArcGIS Pro در محیط آفلاین  استفاده می‌کنید و فکر می‌کنید ممکن است نیاز به دسترسی به اسناد راهنما داشته باشید، باید این فایل را بارگیری و نصب کنید. اکنون که فایلهای نصب را بارگیری کرده اید، آماده شروع نصب ArcGIS Pro هستید.

نصب ArcGIS Pro

ابتدا باید مطمئن شوید که از حقوق کافی برای نصب نرم افزار جدید بر روی رایانه خود برخوردار هستید. این به طور معمول مستلزم داشتن امتیازات اداری در رایانه شما است. اگر مجوزهای لازم را ندارید، باید با بخش فناوری اطلاعات خود تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها می‌توانند در نصب ArcGIS Pro کمک کنند. سپس، شما یا کارکنان فناوری اطلاعات باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برای نصب ArcGIS Pro، روی فایل نصب ArcGIS Pro که بارگیری کرده اید کلیک کنید. با این کار فایل‌های نصب از حالت فشرده خارج می‌شوند.
  2. از شما پرسیده می‌شود که کجا می‌خواهید فایل‌های نصب را از حالت فشرده خارج کرده یا خارج کنید. مکان پیش فرض استC: \ کاربران \ نام کاربری شما \ Documents \ ArcGIS Pro 2.6، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است. با کلیک روی> Next می‌توانید مکان پیش فرض را بپذیرید:

نصب arcgis pro

اگر می‌خواهید فایل دیگری را از حالت فشرده خارج کنید، مانند درایو شبکه، روی دکمه مرور کلیک کنید و به مکان مورد نظر بروید. همچنین، نسخه‌های جدیدتر به پوشه پیش فرض که بر اساس نسخه بارگیری شده است، فشرده می‌شوند.

    1. پس از باز شدن از حالت فشرده، از شما خواسته می‌شود که فرآیند استخراج را ببندید. یک چک باکس در پایین پنجره وجود دارد. اگر علامت زده شود، به طور خودکار روند نصب را مطابق شکل زیر اجرا می‌کند:

نصب arcgis pro

  1. پس از شروع نصب، ابتدا صفحه خوش آمدید را مشاهده خواهید کرد. این توصیه می‌کند که همه برنامه‌های دیگر را ببندید تا مطمئن شوید که با نصب در تضاد نیستند. از آنجا که ArcGIS Pro به برنامه‌های دیگر مانند اینترنت اکسپلورر متکی است، توصیه می‌شود از توصیه‌های ارائه شده در اینجا پیروی کرده و برنامه‌های دیگری را که ممکن است باز یا در حال اجرا داشته باشید ببندید. وقتی همه برنامه‌های دیگر را بستید، روی دکمه Next کلیک کنید.
  2. در مرحله بعد، از شما خواسته می‌شود تا قرارداد مجوز را از Esri بررسی کرده و بپذیرید. اگر مایل به نصب نرم افزار هستید، باید قرارداد مجوز را بپذیرید. بنابراین، روی دایره کنار “من توافقنامه اصلی را می‌پذیرم” و روی “بعدی” برای پذیرش کلیک کنید. این روند نصب را ادامه می‌دهد.
  3. اکنون، شما باید انتخاب کنید که چه کسانی به برنامه دسترسی خواهند داشت، همه کاربران یا فقط کاربر فعلی. اگر می‌خواهید طوری نصب کنید که همه کاربران بتوانند از ArcGIS Pro استفاده کنند، باید هرکسی را که از این رایانه استفاده می‌کند (همه کاربران) را انتخاب کنید. اگر فقط می‌خواهید ArcGIS Pro را اجرا کنید، فقط Only for me (نام کاربری خود) را انتخاب کنید. گزینه مناسب را انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید.
  4.  
به طور کلی توصیه می‌شود از مکان پیش فرض برای جلوگیری از مشکلاتی که هنگام اجرای ArcGIS Pro پس از نصب مشکل ایجاد می‌کند، استفاده کنید. در صورت نیاز به پشتیبانی از مشکلات نرم افزاری، این امر نیز کار را برای شما راحت تر می‌کند زیرا شخص پشتیبانی می‌تواند به سرعت فایل‌های نصب شده را پیدا کند.
  • سپس، محل نصب را انتخاب می‌کنید. به طور پیش فرض، ArcGIS Pro در نصب می‌شودC: \ Program Files \ ArcGIS \ Pro \ برای پذیرش محل نصب پیش فرض، فقط روی دکمه Next کلیک کنید. اگر می‌خواهید محل نصب را تغییر دهید، روی دکمه تغییر کلیک کنید و به مکان نصب مورد نظر خود در رایانه محلی خود بروید.
  1. در نهایت، از شما سوال می‌شود که آیا مایل به شرکت در برنامه بهبود تجربه کاربری Esri (EUEI) هستید یا خیر. در صورت انتخاب مشارکت، اطلاعات Esri در مورد خرابی‌های سیستم و سایر اطلاعات کاربر به طور خودکار ارسال می‌شود. یا برای مشارکت کادر را علامت بزنید یا روی کادر عدم شرکت کلیک کنید و روی Install کلیک کنید تا کپی فایل‌های برنامه در رایانه شما شروع شود.
  2. پس از نصب ArcGIS Pro و کامل شدن آن، پنجره نصب را مشاهده می‌کنید که می‌گوید موفقیت آمیز است. در پایین پنجره، گزینه‌ای برای شروع ArcGIS Pro پس از اتمام نصب مشاهده خواهید کرد. این گزینه به طور پیش فرض فعال است. اگر مجوز ArcGIS Pro به حساب کاربری شما اختصاص داده شده است و می‌خواهید برنامه را راه اندازی کنید، روی پایان کلیک کنید. اگر در حال حاضر نمی خواهید ArcGIS Pro را اجرا کنید، روی کادر تأیید کلیک کنید تا گزینه غیرفعال شود و روی پایان کلیک کنید.

اکنون ArcGIS Pro را با موفقیت نصب کرده‌اید. اگر مجوزی به شما اختصاص داده شده است، اکنون می‌توانید برنامه را باز کرده و از آن استفاده کنید. ما بعداً در این فصل نحوه اختصاص مجوزها را به شما نشان خواهیم داد.

نصب فایل‌های راهنمای آفلاین ArcGIS Pro

به طور پیش فرض، ArcGIS Pro از اسناد راهنمای آنلاین استفاده می‌کند. این امر به کاربران این امکان را می‌دهد تا به بسیاری از توابع و ابزارهای موجود در ArcGIS Pro به جدیدترین راهنما و نحوه دسترسی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. با این حال، ممکن است مواقعی پیش بیاید که در شرایطی کار می‌کنید که به وب دسترسی ندارید.

شما ممکن است در زمینه‌ای کار کنید که هیچ اتصال سلولی در دسترس نیست یا شاید در مواقع اضطراری که ارتباطات قطع است کار می‌کنید. در چنین شرایطی، نمی توانید به کمک آنلاین دسترسی پیدا کنید. باید فایل‌های راهنما را به صورت محلی روی رایانه خود نصب کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. مرورگر وب خود را باز کرده و به https:/ / my. esri. com. بروید
  2. با استفاده از حساب جهانی Esri خود به درگاه وب My Esri وارد شوید.
  3. مراحل مشابهی را که برای بارگیری فایل‌های نصب برنامه ArcGIS Pro انجام داده اید دنبال کنید. تنها تفاوت این است که فایل ArcGIS Pro Offline Help را همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، انتخاب می‌کنید:
    دانلود arcgis pro
  4. همانطور که در مورد فایل نصب برنامه که بارگیری شده بود عمل کردید، روی
  5. ArcGIS ProHelp_26_build number.exeفایل برای استخراج فایل ها
  6. پوشه مقصد را انتخاب کنید. به طور پیش فرض استC: \ کاربران \ نام کاربری شما \ Documents \ ArcGIS Pro 2.6به اگر می‌خواهید مکان را از پیش فرض تغییر دهید، روی دکمه مرور کلیک کنید. اگر می‌خواهید از پیش فرض استفاده کنید یا پس از انتخاب پوشه مقصد، روی Next کلیک کنید.
  7. پس از استخراج فایل‌های نصب برای کمک محلی، روی Close کلیک کنید
  8. دکمه. به طور پیش فرض، برنامه راه اندازی می‌شود.
  9. مانند نصب برنامه، ابتدا صفحه استقبال را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه نصب فایلهای راهنمای محلی، روی Next کلیک کنید.
  10. سپس باید پنجره Ready to Install Program را مشاهده کنید. در صورت تمایل به تغییر تنظیمات قبلی یا لغو برای توقف نصب، می‌توانید روی Back کلیک کنید. اگر می‌خواهید نصب فایل‌های راهنمای محلی را ادامه دهید، روی نصب کلیک کنید.
  11. هنگامی که برنامه راه اندازی کپی فایل‌ها در رایانه شما به پایان رسید، خواهید دید که نصب با موفقیت انجام شده است. برای تکمیل نصب روی Finish کلیک کنید.

اکنون فایل‌های راهنمای محلی را با موفقیت روی رایانه یا دستگاه خود نصب کرده‌اید. با این حال، هنوز یک مرحله دیگر وجود دارد که باید انجام دهید تا ArcGIS Pro در واقع از فایلهای راهنمای محلی استفاده کند. شما باید گزینه ArcGIS Pro را پیکربندی کنید. نحوه انجام این کار را در فصل بعدی توضیح خواهیم داد.

مدیریت و اختصاص مجوزهای ArcGIS Pro

برخلاف ArcGIS Desktop،، ArcGIS Pro فقط به مجوزهای سنتی یکبار مصرف یا مجوزهای استفاده همزمان محدود نمی شود. ArcGIS Pro علاوه بر مجوزهای نام کاربری، از موارد پشتیبانی می‌کند. این به شما امکان می‌دهد روش صدور مجوز را انتخاب کنید که به بهترین نحو نیازهای سازمان شما را برآورده می‌کند. بنابراین تفاوت این نوع روش‌های صدور مجوز چیست؟

در این بخش، با مجوزهای ArcGIS Pro و نحوه بارگیری و اختصاص آنها آشنا خواهید شد. ما همچنین با افتتاح اولین پروژه ArcGIS Pro خود شروع خواهیم کرد.

مجوزهای یکبار مصرف مجوزهای نرم افزاری سنتی هستند که در آنها شما مجاز به نصب و اجرای برنامه بر روی یک کامپیوتر هستید. این رایج ترین شکل مجوز یا استفاده از مجوز برای نرم افزار تا همین اواخر بود.

مجوز استفاده همزمان اغلب به عنوان مجوز شبکه نامیده می‌شود. این نوع مجوز نیاز به راه اندازی و پیکربندی سرور مجوز دارد. این کتابخانه برای مجوزهای نرم افزاری شما عمل می‌کند. هنگامی که یک کاربر برنامه را شروع می‌کند، ابتدا با سرور مجوز یا مدیر بررسی می‌کند که آیا در دسترس است یا خیر. در صورت وجود مجوز، یک مورد برای کاربر بررسی می‌شود و برنامه شروع می‌شود. اگر همه مجوزها در حال استفاده هستند، کاربر با خطایی نشان می‌دهد که همه مجوزها در حال استفاده

سوال: چه نوع روشهای صدور مجوز با ArcGIS Pro ممکن است استفاده شود؟

هستند و برنامه شروع به کار نمی کند.

مجوزهای همزمان به شما این امکان را می‌دهد که نرم افزار را بر روی هر تعداد رایانه که مایل هستید نصب کنید، اما فقط تعداد کاربران مساوی با تعداد مجوزهای سازمان شما قادر به اجرای برنامه در هر زمان معین هستند. اسری به آرامی این روش صدور مجوز را به نفع روشهای Single User و Named User حذف می‌کند. اگر شما یا سازمان شما از مجوز استفاده همزمان استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود هنگام پیاده سازی ArcGIS Pro به دنبال مهاجرت به یکی از دو مورد دیگر باشید.

ArcGIS Pro به طور پیش فرض از روش مجوز نامگذاری کاربر استفاده می‌کند. این شبیه مجوزهایی است که توسط Adobe Creative Cloud و Microsoft Office 365 استفاده می‌شود. شما این مجوزها را از طریق ArcGIS Online یا Portal for ArcGIS مدیریت می‌کنید. این روش مجوز ArcGIS Pro را برای ورودهای فردی کاربر که بخشی از حساب سازمانی ArcGIS Online یا Portal for ArcGIS شما هستند، اختصاص می‌دهد. از آنجا که این روش مجوز پیش فرض برای ArcGIS Pro است، ما به شما نحوه اختصاص مجوز به کاربران خود در ArcGIS Online را نشان می‌دهیم. اگر از Portal for ArcGIS استفاده می‌کنید، همین روش اساسی نیز کار می‌کند.

درک تعداد و سطح مجوزهای ArcGIS Pro

اگر سازمان شما از ArcGIS Desktop استفاده می‌کند و هزینه‌های سالانه تعمیر و نگهداری نرم افزار را پرداخت می‌کند، تعداد مساوی مجوزهای ArcGIS Pro دریافت خواهید کرد. بنابراین، اگر 2 مجوز برای ArcGIS Desktop Advanced، 4 مجوز برای ArcGIS Desktop Standard و 10 مجوز برای ArcGIS Desktop Basic دارید، همان تعداد و سطح مجوزهای ArcGIS Pro را خواهید داشت، که می‌توانید به کاربران اختصاص دهید.

سوال: روش مجوز پیش فرض توسط ArcGIS Pro چیست؟

برای کاربران کاملاً جدید، تعداد مجوزها و سطوح بستگی به خرید شما از Esri یا یکی از شرکای تجاری مجاز آنها دارد. Esri سری تخفیف هایی را برای مجوزهای متعدد و همچنین برای موسسات آموزشی غیرانتفاعی ارائه می‌دهد.

ArcGIS Pro دارای سه سطح مجوز است، Basic، Standard و Advanced. سطح مجوزی که دارید یا خریداری کرده اید عملکرد نرم افزار را تعیین می‌کند. Basic کمترین عملکرد را دارد، در حالی که پیشرفته بیشترین عملکرد را دارد. موارد زیر برخی از تفاوت‌های عملکرد بین سه سطح مجوز است:

مولفه هایپایه ایاستانداردپیشرفته
تجسم داده‌های مکانی و جدولیبلهآرهبله
فایل‌های شکل را ویرایش کنیدبلهبلهبله
ویرایش پایگاه داده شخصی یا فایلبلهبلهبله
ویرایش گروه کاری یا پایگاه داده سازمانیخیربلهبله
پرس و جوهای فضایی و ویژگی‌ها را انجام دهیدبلهبلهبله
ایجاد و استفاده از توپولوژی پایگاه دادهخیربلهبله
ایجاد و استفاده از شبکه‌های هندسیخیربلهبله
ایجاد، مدیریت و به روز رسانی کلاس‌های رابطهخیربلهبله
همپوشانی را انجام دهیدتحلیل و بررسیمحدود به اتحادیهو تلاقی می‌کنندمحدود به اتحادیهو تلاقی می‌کنندبله
تجزیه و تحلیل مجاورت را انجام دهیدمحدود به بافر و بافر چند حلقهمحدود به بافر و بافر چند حلقهبله

برای مشاهده مقایسه کامل عملکرد، به صفحه وب محصول Esri به آدرس بروید

سوال: سه سطح مجوز برای ArcGIS Pro چیست؟

pro. arcgis. com/ en/ pro- app/ get- started/ license- levels. htm.

ArcGIS Pro همچنین دارای برنامه‌های افزودنی است که باعث افزایش عملکرد برنامه اصلی می‌شود. برنامه‌های افزودنی خریدها و مجوزهای جداگانه هستند، اما برای اجرا نیاز به مجوز ArcGIS Pro دارند. اگر از پلت فرم قدیمی ArcGIS Desktop مهاجرت می‌کنید، مجوزهای این افزونه‌ها نیز با افزونه‌های ArcGIS Desktop مطابقت دارد. بنابراین، اگر 1 مجوز افزونه Spatial Analyst دارید، یک مجوز Spatial Analyst برای مجوز برنامه افزودنی ArcGIS Pro نیز خواهید داشت، با این فرض که تعمیر و نگهداری سالانه افزونه فعلی است.

اختصاص مجوزهای ArcGIS Pro

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ArcGIS Pro از چندین مدل مجوز پشتیبانی می‌کند. مدل پیش فرض مجوزهای کاربر نامیده می‌شود که از طریق ArcGIS Online یا Portal for ArcGIS مدیریت می‌شوند. برای اختصاص یا مدیریت مجوزهای ArcGIS Pro، باید به عنوان سرپرست تعیین شوید. اگر هستید، می‌توانید ArcGIS Pro و مجوزهای افزونه را به کاربران نامگذاری اختصاص دهید.

برای مدیریت یا اختصاص مجوزها، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ورود به ArcGIS Online (argis.com) یا پورتالی برای ArcGIS.
  2. پس از ورود به سیستم، باید روی License‌ها کلیک کنید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است. برای این کار شما باید مدیر سازمان خود باشید:
    اختصاص مجوزهای ArcGIS Pro
  3. سپس از صفحه مجوزها، می‌توانید ArcGIS Pro و مجوزهای فرمت را به کاربران نامگذاری شده در حساب ArcGIS Online سازمان یا Portal for ArcGIS با کلیک روی پیوند مدیریت واقع در سطح مجوز که می‌خواهید به کاربر اختصاص دهید، اختصاص دهید:

    اختصاص مجوزهای ArcGIS Pro

شما فقط سطوح مجوز موجود برای سازمان خود را مشاهده خواهید کرد. همانطور که در تصویر قبلی نشان داده شده است، سازمان من فقط به مجوزهای Basic و Advanced دسترسی دارد. ممکن است سازمان شما فقط یک سطح داشته باشد، یا ممکن است دارای دو یا حتی هر سه سطح باشد.

  1. پس از ورود به صفحه مدیریت، به سادگی روی کلید ضامن واقع در سمت راست کاربری که می‌خواهید مجوز را به آن اختصاص دهید، کلیک کنید، به شرح زیر:

    فعالس ازی لایسنس
برای اختصاص مجوز به یک کاربر، آنها باید از نوع کاربر Creator یا Professional باشند. ArcGIS Online و Portal for ArcGIS حداقل پنج نوع کاربر مختلف از جمله بیننده، ویرایشگر، کارگر میدانی، خالق و حرفه‌ای دارند. اگر می‌خواهید درباره انواع کاربر و نحوه اختصاص مجوزها بیشتر بدانید، ممکن است به این ویدیو علاقه مند باشید: https:/ / youtu. be/ Lny22sjzg9o

همانطور که در تصویر قبلی مشاهده می‌کنید، Eric Pimpler و Polly Corbin دارای مجوزهای ArcGIS Pro Basic هستند، در حالی که Jason Kandrick، ​​Joshua Knight و Nathaniel Keith مجوز ندارند. به عنوان سرپرست، می‌توانید مجوزها و برنامه‌های افزودنی ArcGIS Pro که به کاربران اختصاص داده شده است را در صورت نیاز تغییر دهید. می‌توانید با افزودن کاربران جدید مجوزها را واگذار کنید یا با حذف یا حذف کاربران قدیمی مجوزها را لغو کنید.

اگر ArcGIS Desktop بر روی رایانه کاربر نصب شده باشد، مجوز ArcGIS Pro مجبور نیست با سطح مجوز ArcGIS for Desktop مطابقت داشته باشد. اینها مستقل از یکدیگر هستند.

بارگیری و نصب داده‌های تمرین

قبل از اینکه بتوانید کتاب را بیشتر ادامه دهید و تمرینات را تکمیل کنید، باید داده‌های تمرین را بارگیری و نصب کنید. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

  1. با رفتن به آدرس داده تمرین را از انتشارات Packt بارگیری کنیدhttps:// packtpubcom و از منوی روبان در بالای آن روی پشتیبانی کلیک کنیدصفحه
  2. سپس، روی Code Downloads کلیک کرده و در کادر عنوان جستجو، تایپ کنیدLearning ArcGIS Pro 2 – ویرایش دومبه روی عنوان کتاب، که باید در زیر کادر جستجو ظاهر شود، کلیک کنید.
  3. در صورت نیاز، روی پیوند ثبت نام کلیک کنید تا حساب کاربری خود را ایجاد کنید. سپس، پیوندها را برای بارگیری داده‌های تمرین دنبال کنید.
  4. پس از بارگیری داده‌های تمرین، Windows File Explorer را باز کنید، که معمولاً با کلیک روی نماد واقع در نوار وظیفه شما که شبیه یک پوشه فایل کوچک در یک نگهدارنده است، قابل دسترسی است.
  5. به محلی که داده‌های تمرین را در آن بارگیری کرده اید بروید. اگر داده‌ها را در محل استاندارد پیش فرض ویندوز بارگیری کرده اید، باید بتوانید روی گزینه Downloads در بخش Favorites در درختی که در سمت چپ رابط File Explorer واقع شده است کلیک کنید.
  6. بر روی دوبار کلیک کنیدzipفایل.
  7. روی the راست کلیک کنیدIntroArcGISProپوشه‌ای که در داخل پوشه zip شما قرار دارددانلود شده سپس، Copy را انتخاب کنید.

نصب arcgis pro

که در File Explorer، به قسمت خود بروید ج: \درایو (اغلب با نام، Local Disk یا OS). این  C:\درایو ممکن است پیدا شود در زیر این رایانه در درخت در سمت چپ رابط File Explorer، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است:

  1. کلیک راست بر روی C:\ کرده و New | را انتخاب کنید
  2. پوشه جدید را نامگذاری کنید “دانشجو”
  3. کلیک راست بر روی پوشه‌ای که تازه ایجاد کرده اید و Paste را انتخاب کنید. این کپی می‌کندIntroArcGISProپوشه “دانشجو” پوشه‌ای که به تازگی ایجاد کرده اید
  4. پس از اتمام کپی، File Explorer را ببندید.

اکنون داده‌های تمرین مورد نیاز برای تکمیل کتاب را در رایانه محلی خود کپی کرده‌اید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید