CRIME يك سيستم داراي است كه با آن اطلاعات جنايي را براي اجرا در مواقع اضطراري و جلوگيري از آنها آناليز كرده، توانايي تعيين وقوع جرايم و آمار آنها را ارائه مي دهد. اين برنامه مي تواند گزارشهايي ازجرايم به طور جداگانه يا ميانگين آنها در مناطق مختلف جغرافيايي ايجاد كند. استفاده از CRIMEمي تواند آناليز ناحيه كوچكي را به وسيله وارد كردن مناطق جداگانه انجام دهد و يا با وارد كردن شعاع منطقه، جستجو در اطراف يك آدرس يا يك ناحيه چند ضلعي را به انجام برساند. از اين نتايج مي توان در زمينه هاي مختلف مثل ترافيك، حمل و نقل و مسائل امنيتي متفاوت مثل وجود نيروهاي برقرار كننده آرامش در سطح شهر و يا حتي محاسبه زماني مناسب براي عبور محموله زباله هاي خطر آفرين يا حتي محموله هاي مالي بانك ها و مراكز تجاري بزرگ در ساعات خلوت شبانه روز اشاره كرد. بنابراين با توجه به پيچيدگي و گستردگي و اهميت اين موارد وجود سيستمي مطمئن و همه جانبه براي مطالعه برنامه ريزي و طراحي پروژه هاي كارآمد كاملاً ضروري احساس مي شود. GISمي تواند با هزينه كم و در زمان كوتاه نتايجي منطقي و دقيق به منظور مديريت مكاني و زماني جمعيت و به دنبال آن خدمات بهينه به جامعه شهري ارائه نمايد.
با كمك قابليت بهنگام سازي GISمي توان اطلاعات جرايم حادث شده در منطقه شهري را وارد نقشه هاي مكاني شهر نموده و مناطق امن و پرخطر از لحاظ ميزان جرم و جنايت را شناسايي و تدابير امنيتي لازم را اتخاذ نمود. بدين منظور به هر منطقه كد جغرافيايي مخصوص به دستگاه امنيتي داده مي شود و براي آن مرز حوزه عملياتي رسم مي شود. پس از وقوع جرم، اين سيستم شعاع جستجو را با توجه به كد بزرگراه ها، راه ها و ساير جاده ها براي پليس مشخص مي نمايد. از ديگر كاربردهاي GIS در اين عرصه مي توان استفاده از ردياب هاي سامانه اطلاعات جغرافيايي را نام برد.

ویژه نامه این ماه :کاربرد GIS وRS در شهرسازی و مدیریت شهری

ArcGISArcGIS در برنامه ریزی شهریArcGIS در شهرسازیgisgis در برنامه ریزی شهریGIS در پروژه های شهریGIS در شهرسازیGIS در مدیریت شهریآموزش ArcGIS در برنامه ریزی شهریآموزش ArcGIS در شهرسازیآموزش GISآموزش GIS در برنامه ریزی شهریآموزش GIS در شهرسازیآموزش GIS در مدیریت شهریآموزش تخصصی GIS در برنامه ریزی شهریآموزش تخصصی GIS در شهرسازیآموزش تخصصی GIS در مدیریت شهریآموزش جامع و کاربردی ArcGIS در شهرسازیآموزش جامع و کاربردی GIS در شهرسازیآموزش جی آی اسآموزش جی آی اس در شهرسازیآموزش جی ای اس در برنامه ریزی شهریآموزش جی ای اس در شهرسازیآموزش جی ای اس در مدیریت شهریآموزشگاه GIS در برنامه ریزی شهریآموزشگاه GIS در شهرسازیآموزشگاه GIS در مدیریت شهریپروژه کامل مکانیابیپروژه های عملی شهریتدریس خصوصی GIS در برنامه ریزی شهریتدریس خصوصی GIS در شهرسازیتدریس خصوصی GIS در مدیریت شهریتوپولوژی در مباحث شهریجی آی اس در شهرسازیداده های واقعی شهریدانلود نرم افزار GIS در شهرسازیرشته شهرسازیرویکرد شهرسازیسعید جوی زادهسیستم اطلاعات جغرافیاییسیستم اطلاعات مکانیشهرشهرسازیطراحی شهریکاربرد GIS در پروژه های شهریکتاب کاربرد GIS در برنامه ریزی شهریکتاب کاربرد GIS در شهرسازیکتاب کاربرد GIS در مدیریت شهریمراحل انجام یک پروژه شهری در GISمشاوره پایان نامه GIS در برنامه ریزی شهریمشاوره پایان نامه GIS در شهرسازیمشاوره پایان نامه GIS در مدیریت شهریمشاوره پایان نامه جی ای اس در شهرسازیمنیژه براهیمیموسسه آموزش جی ای اس در برنامه ریزی شهریموسسه آموزش جی ای اس در شهرسازیموسسه آموزش جی ای اس در مدیریت شهریموسسه آموزشی GISموسسه چشم انداز شیرازموسسه علمس تحقیقاتینقش GIS در بررسي جرم و جنايتنقش GIS در مدیریت شهریویدئوهای آموزشی GIS شهری

16 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید