آموزش نرم افزار ArcGIS Online :نقشه های سه بعدی در ArcGIS Online

سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)و پایش مخاطرات زیست‌محیطی تحت تغییرات آب و هوا: بررسی گسترده

آموزش نرم افزار ArcGIS Online :نقشه های سه بعدی در ArcGIS Online:آیا می خواهید یک صحنه سه بعدی در ArcGIS Online راه اندازی کنید؟ مگ به ما نشان می دهد که چگونه.

روز جی! کرایل و همه، وبلاگ امروز GIS در مورد «چگونه یک صحنه وب سه بعدی برای نشان دادن طرح شورای شهر کرایست چرچ مناطق تخلیه سونامی بسازیم» صحبت خواهم کرد. در ArcGIS Online.

در پروژه تیم GIS ترم گذشته، من و تیمم روی موضوع مشابهی کار کردیم، گزارشی بر اساس منطقه تخلیه سونامی کرایست چرچ که توسط شورای شهر کرایست چرچ منتشر شد. با این حال، ما در ArcGIS pro مهارت نداشتیم و نمی دانستیم چگونه از وب سایت ArcGIS Online استفاده کنیم، بنابراین من در مورد آن تحقیق کردم و راهنمای گام به گام مختصری در مورد نحوه ایجاد نمای سه بعدی در ArcGIS Online به شما خواهم داد.

شما می توانید با گسترش نقشه های دو بعدی خود با فناوری های سه بعدی، اطلاعات خود را به شیوه ای واقعی تر ارائه دهید .

برای ایجاد صحنه، باید وارد سیستم شوید و کرایست چرچ را جستجو کنید، همچنین باید دو لایه (1. مناطق تخلیه سونامی؛ 2. کرایست چرچ 3D Buildings 2018 WGS84 – Models) را پیدا کنید، همانطور که در مراحل زیر توضیح داده شده است:

1.  وارد حساب رسمی Lincoln ArcGIS خود شوید.

2.  پس از ورود به سیستم، روی Scene در بالای سایت کلیک کنید تا Scene Viewer باز شود.

3. روی صحنه جدید در گالری کلیک کنید و یک صحنه جدید باز می شود.


4. در مرحله بعد، به مکان مورد نظر زوم خواهید کرد. روی دکمه جستجو کلیک کنید. در کادر جستجو، Christchurch را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

5. یک لایه داده 2 بعدی را به یک صحنه جدید اضافه کنید و همه لایه ها از ArcGIS Online هستند.

روی Add layers کلیک کنید و روی لیست کشویی در بالای صفحه کلیک کنید و ArcGIS Online را انتخاب کنید.

Christchurch Tsunami را در کادر جستجو تایپ کنید. Enter را فشار دهید یا روی دکمه جستجو کلیک کنید. نتایج جستجو در لیست ظاهر می شود.  (مناطق تخلیه سونامی) روی دکمه افزودن کلیک کنید 

سپس روی انجام شده کلیک کنید.

سه منطقه تخلیه سونامی برای شهر کرایست چرچ و شبه جزیره بنکس وجود دارد و یک لایه به عنوان نقشه دو بعدی به صحنه اضافه شده است.

در این لایه سه رنگ وجود دارد:

منطقه تخلیه قرمز: مکانی است که احتمال وقوع سونامی در آن بیشتر است. دریا، خورها، رودخانه ها، سواحل و بندرها همه بخشی از آن هستند. جریان‌ها و موج‌های شدید در دریا می‌تواند ناشی از هر سونامی بزرگی باشد. 

منطقه تخلیه نارنجی: منطقه ای است که احتمال وقوع سونامی در آن کمتر است. این شامل مکان های زمینی است که در صورت وقوع یک سونامی بزرگ ممکن است دچار سیل شوند. 

منطقه تخلیه زرد ایجاد شده است.

منطقه تخلیه زرد: اگر زلزله طولانی یا شدید را احساس کردید، نیازی به ترک این منطقه ندارید. 

6. نقاط دو بعدی خود را به اشیاء سه بعدی تغییر دهید

می‌توانید از ویژگی‌های لایه برای تبدیل مناطق به مناطقی با ظاهر واقعی با ارتفاع استفاده کنید. برای به دست آوردن درک بهتر از منطقه تخلیه سونامی در کرایست چرچ، یک سبک لایه با نمادهای سه بعدی که از ارتفاع استفاده می کنند و با مناطق تخلیه رنگ می شوند، اعمال کنید.

در قسمت لایه ها، برای تغییر سبک لایه، روی Sunami Evacuation Zones کلیک کنید.

برای انتخاب ویژگی اصلی برای تجسم، وضعیت را برای استایل دادن به مناطق خود انتخاب کنید

برای انتخاب سبک طراحی، روی انتخاب کلیک کنید تا سبک انتخابی را به انواع سه بعدی تغییر دهید و آن را روی صحنه اعمال کنید.

با کلیک بر روی دکمه چرخش در صحنه، ابزار چرخش را روشن کنید.

* بزرگنمایی کنید و صحنه را بچرخانید تا تغییرات خود را مشاهده کنید.

با این حال، اکنون سه ناحیه رنگی ارتفاع یکسانی (رنگ‌های مختلف) را نشان می‌دهند و نمی‌توان بین خطرات سونامی شدید و غیر شدید تفاوت قائل شد، بنابراین، در مرحله بعد، این مناطق سه‌بعدی را به نمادهای سفارشی تغییر می‌دهید. در Scene Viewer تجسم شده است.

7. در قسمت Layer Style، روی Options کلیک کنید تا سبک 3D باز و تغییر یابد.


ابتدا روی COLOR در گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید و رنگ سه قسمت را به همان قرمز، نارنجی و زرد تغییر دهید و بقیه را بی رنگ و شفاف کنید. در مرحله بعد، یک ارتفاع اولیه برای هر یک از سه منطقه تعیین کنید، به عنوان مثال، 100 متر برای قرمز، 50 متر برای نارنجی، و 20 متر برای زرد، تا بین مناطق آسیب دیده از سونامی تفاوت قائل شوید. سپس روی Done کلیک کنید. یک لایه جدید با ارتفاع واقعی و همان رنگ دریافت خواهید کرد.


با مقایسه مجدد عکس های قبلی، از قبل می توان به خوبی تشخیص داد که کدام یک از آنها بر اساس رنگ صحیح و ارتفاع تنظیم متفاوت تحت تأثیر سونامی قرار گرفته است.

8.  یک لایه اضافی اضافه کنید

برای درک بهتر خطر سونامی، یک لایه ساختمان اضافی برای مقایسه بیشتر با ارتفاعات واقعی اضافه کنید. متأسفانه، تنها لایه‌هایی از ساختمان‌ها در کرایست‌چرچ CBD یافت می‌شود. با این حال، می توان مناطق آسیب دیده از سونامی در مرکز کرایست چرچ را نیز مقایسه کرد.

روی افزودن لایه ها کلیک کنید و ساختمان های سه بعدی کرایست چرچ را جستجو کنید

روی دکمه Add کلیک کنید و روی Done کلیک کنید.

در اطراف صحنه حرکت کنید. کمی کوچک‌نمایی کنید تا بتوانید مناطق و ساختمان‌های شهر را ببینید.

برای درک بهتر خطر سونامی، یک لایه ساختمان اضافی برای مقایسه بیشتر با ارتفاعات واقعی اضافه کنید. متأسفانه، تنها لایه‌هایی از ساختمان‌ها در مرکز شهر کرایست‌چرچ یافت می‌شوند.

9. برای تنظیم شفافیت در لایه zones، روی دکمه گزینه های لایه کلیک کنید و ویژگی های لایه ها را انتخاب کنید.

در زیر شفافیت، شفافیت را روی 60 درصد تنظیم کنید تا بتوانید درختان را ببینید و دوبار روی Done کلیک کنید تا به صفحه لایه ها برگردید،
روی همپوشانی ساختمان و منطقه بزرگنمایی کنید.

به راحتی می توان مشاهده کرد که وقتی سونامی رخ می دهد، مناطقی از شهر کرایست چرچ که تحت تأثیر قرار می گیرند در گوشه شمال شرقی مرکز شهر و در امتداد رودخانه آون هستند (زیرا سونامی سطح را افزایش می دهد)، اما به طور کلی آسیب جزئی خواهد بود

10. صحنه خود را ذخیره کنید

اکنون می توانید صحنه خود را با کلیک روی Save the Scene ذخیره کنید. همچنین می توانید با دیگران به اشتراک بگذارید.


با تشکر برای خواندن!

12 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید