آموزشArcGIS Pro:استفاده از برنامه نویسی Arcade برای نمادگذاری و برچسب گذاری


بیشتر در مورد لایه‌ها، نقشه‌ها و برنامه‌های ArcGIS Onlineعنوان پستی است که تیم تحقیقاتی دکتر سعید جوی زاده با شما به اشتراک می گذارد.امیدواریم که این مطالب بتواند شما را در یادگیری نرم افزار مربوطه کمک شایانی کند.

این فصل بهترین روش‌های طراحی اپلیکیشن وب GIS را معرفی می‌کند و آن‌ها را برای ایجاد یک برنامه وب به کار می‌برد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه داده ها را از فایل های CSV با استفاده از کدگذاری جغرافیایی اضافه کنید، لایه ها را از کاتالوگ ArcGIS Online جستجو کنید، داده ها را در نمایشگر نقشه ویرایش کنید، و پنجره های بازشو را پیکربندی کنید و نمادهای لایه را تغییر دهید.

اهداف یادگیری

بهترین شیوه های طراحی اپلیکیشن وب GIS را بیاموزید.

نقشه یک فایل CSV را با استفاده از کدگذاری جغرافیایی.

جستجوی لایه ها در ArcGIS Online.

داده ها را در نمایشگر نقشه ویرایش کنید.

نماد لایه های ویژگی.

پاپ آپ ها را با چند رسانه ای پیکربندی کنید.

مشتریان لاغر/ضخیم و بهترین شیوه ها

هنگام شروع طراحی اپلیکیشن وب GIS، ابتدا نحوه تقسیم بار کاری بین مشتری و سرور را در نظر بگیرید. آیا باید معماری مشتری نازک یا ضخیم را اتخاذ کنید؟ در معماری کلاینت بسیار نازک، سرور اکثر توابع GIS را انجام می دهد، در حالی که در معماری کلاینت بسیار ضخیم، کلاینت اکثر توابع را به عهده می گیرد (نگاه کنید بهجدول 2.1).

امروزه، بهترین شیوه ها ترکیبی از معماری مشتری نازک و ضخیم را پیشنهاد می کنند. در چنین مواردی، نقشه های پایه، لایه های عملیاتی و ابزارها توابع برنامه GIS وب را تشکیل می دهند:

نرم افزار Web GIS = نقشه های پایه + لایه های عملیاتی + ابزار.

نقشه های پایهزمینه موقعیت مکانی برنامه را نمایش دهید. آنها بیشتر از سمت سرور توسعه یافته اند. بیس مپ ها نسبتا ایستا هستند، بنابراین باید کش شوند (نگاه کنید بهفصل 4). در شرایط خاص، آنها همچنین می توانند خدمات نقشه پویا باشند (نگاه کنید بهفصل 3).

لایه های عملیاتی،که در بالای یک نقشه پایه ترسیم شده اند، حاوی مضامینی هستند که کاربران نهایی می بینند و با آنها کار می کنند. این لایه ها معمولاً حاوی داده های کسب و کار شما هستند. نقاط تور در برنامه تور نقشه ایجاد شده درفصل 1این را مثال بزنید لایه های عملیاتی اغلب به عنوان لایه های ویژگی یا لایه های سرویس نقشه پویا اضافه می شوند (نگاه کنید بهفصل 3).

ابزارانجام وظایف فراتر از نقشه برداری، مانند کدگذاری جغرافیایی، مسیریابی، پرس و جو، تولید نقشه های حرارتی، و توابع تخصصی تر که منطق تجاری خاص را برای یک شرکت پیاده سازی می کند. ابزارها قابل اجرا هستند:

در سمت کلاینت، اگر فرآیندها به آرامی کار کنند و داده های لازم به راحتی در سمت مشتری بارگیری شوند (به عنوان مثال، ایجاد یک نقشه حرارتی چند هزار نقطه یا کمتر)، و

در سمت سرور، اگر فرآیندها نسبتاً پیچیده باشند و داده‌های لازم برای ارسال به سمت سرویس گیرنده بیش از حد بزرگ باشد (مثلاً مسیریابی و محاسبه جریان‌های جریان).

بکارگیری بهترین شیوه ها در ArcGIS Online

ArcGIS Online از بهترین شیوه‌های زیر پشتیبانی می‌کند که ایجاد برنامه وب را ساده می‌کند (نگاه کنید بهجدول 2.1):

نقشه های پایه:ArcGIS Online تصاویر آماده برای استفاده، توپوگرافی، بوم خاکستری روشن، خیابان ها، اقیانوس ها، نقشه های نشنال جئوگرافیک و داده های OpenStreetMap را ارائه می دهد. این نقشه‌های پایه، که در مقیاس‌های متعدد کاشی‌کاری می‌شوند و دارای پوشش جهانی هستند، تنظیمات نقشه‌برداری خوبی را برای لایه‌های عملیاتی ارائه می‌کنند. ArcGIS Online همچنین به شما این امکان را می دهد که از خدمات نقشه خود به عنوان نقشه های پایه استفاده کنید (نمایشگر نقشه ArcGIS آنلاین را باز کنید، روی Add > Add Layer from Web کلیک کنید و گزینه Use as Basemap را انتخاب کنید).

لایه های عملیاتی:

ArcGIS Online می‌تواند از لایه‌های عملیاتی با فرمت‌های مختلف استفاده کند، از جمله CSV، TXT، GPX (مبادله GPS)، فایل‌های شکل، خدمات نقشه، WMS (سرویس نقشه‌برداری وب)، WMTS (سرویس نقشه وب کاشی)، KML (زبان نشانه‌گذاری Keyhole)، و GeoRSS. همچنین می توانید از لایه های Map Notes برای ایجاد مستقیم لایه ها استفاده کنید.

پنجره های پاپ آپ را روی لایه های عملیاتی پیکربندی کنید و از تصاویر و نمودارها برای بهبود تجربه کاربری استفاده کنید.

اگر لایه‌های عملیاتی شما لایه‌های ویژگی هستند – لایه‌هایی با مختصات دانلود شده در سمت مشتری – نمادهای آنها را در سمت مشتری پیکربندی کنید تا آنها را معنادارتر و تعاملی‌تر کند.

ابزار:ArcGIS Online، ژئوکدینگ، مسیریابی، پرس و جو (فیلترها) و تجزیه و تحلیل نقطه داغ، و همچنین مجموعه ای غنی از توابع تحلیلی فضایی، مانند غنی سازی جغرافیایی را ارائه می دهد. توجه: برخی از این توابع به حساب های سازمانی نیاز دارند). این ابزارها در برخی از قالب های برنامه ArcGIS Online موجود هستند. همچنین می‌توانید با استفاده از ArcGIS Web API و Runtime SDK، این ابزارها را در برنامه‌های خود ادغام کنید.

 

جدول 2.1 اجزای برنامه Web GIS و پشتیبانی آنها در ArcGIS Online

اصول طراحی تجربه کاربری

تجربه کاربر در طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن GIS وب مهم است. یک برنامه وب GIS باید عملکردهای لازم را با یک تجربه کاربری دلپذیر افزایش دهد که استفاده از آن را سریع، آسان و سرگرم کننده می کند.

سریع:کاربران امروزی می گویند: “مرا مجبور نکنید منتظر بمانم.” برنامه های GIS وب باید از کش کردن، تنظیم پایگاه داده، پارتیشن بندی وظایف مشتری/سرور مناسب، و متعادل سازی بار برای دستیابی به عملکرد، مقیاس پذیری و در دسترس بودن بهینه استفاده کنند.

آسان:

کاربران امروزی نیز می گویند: “به من فکر نکن که کدام دکمه را کلیک کنم!” و “اگر من نمی دانم چگونه از سایت شما استفاده کنم، مشکل شماست.” برنامه های وب GIS باید بر یک هدف خاص تمرکز کنند. کاربران را با دکمه های غیر ضروری و لایه های داده غرق نکنید. رابط کاربری را بصری کنید. باید بازخورد، مانند نشانه های بصری، ارائه دهد که کاربران را از طریق یک گردش کار کاملاً تعریف شده هدایت کند و به آنها اطمینان دهد که در مسیر درست هستند.

سرگرمی:عکس ها، نمودارها، فیلم ها و انیمیشن ها را در برنامه های وب خود ادغام کنید. هنگامی که این رسانه ها به درستی استفاده شوند، می توانند کاربران را بهتر درگیر کنند، اطلاعات کلیدی را که می خواهید ارائه دهید، منتقل کنند و رضایت کاربران را بهبود بخشند.

جستجوی محتوا در ArcGIS Online

ArcGIS Online علاوه بر یک پلتفرم GIS ابری، همچنین یک پورتال جغرافیایی است که به وب‌سایت‌های غنی از داده‌های مکانی، سرویس‌های وب و سایر منابع مرتبط با زمین‌فضا پیوند می‌دهد. ArcGIS Online یک سیستم مدیریت محتوای نقشه محور است که در ایجاد برنامه های وب مفید است. می‌توانید از لایه‌های آماده برای استفاده فراوان آن جستجو کنید تا لایه‌هایی را پیدا کنید که می‌توانید به عنوان لایه‌های عملیاتی استفاده کنید.

اغلب، شما هم مصرف کننده و هم ارائه دهنده منابع ArcGIS Online هستید. خدمات میزبانی شده ای که منتشر می کنید (نگاه کنید بهفصل 5)، نقشه های وب که ایجاد می کنید و محتوای دیگری که اضافه می کنید به طور خودکار در ArcGIS Online ثبت می شوند. ابرداده‌هایی که عناوین منابع، کلمات کلیدی و توضیحات را تشکیل می‌دهند، برای کاربران فهرست‌بندی می‌شوند تا بتوانند منابع نقشه‌ها و برنامه‌های وب را کشف کرده و از آنها استفاده کنند.

فراتر از برنامه ها و پروژه های فردی، ژئوپورتال ها مانند ArcGIS Online به اشتراک گذاری و همکاری را تسهیل می کنند. این اشتراک گذاری اطلاعات مکانی، ArcGIS Online را به یک مؤلفه مهم و بسیار قابل مشاهده از زیرساخت ملی داده های فضایی (NSDI) تبدیل می کند که به فناوری، سیاست ها، معیارها، استانداردها و افراد لازم برای ترویج اشتراک گذاری داده های مکانی در سراسر یک کشور اشاره دارد.

ایجاد و ویرایش داده ها در ArcGIS Online

آماده سازی داده ها گام مهمی در ایجاد اپلیکیشن های وب GIS است. با استفاده از نرم افزارهای دسکتاپ مانند ArcGIS for Desktop و Microsoft Excel می توانید داده ها را ایجاد و ویرایش کنید. همچنین می‌توانید برخی از ویرایش‌ها را در ArcGIS Online انجام دهید.

شما می توانید لایه های نقطه، خط و چند ضلعی را در نمایشگر نقشه آنلاین ArcGIS با استفاده از Map Notes ایجاد کنید (نگاه کنید بهفصل 1بخش “پرسش و پاسخ”). فقط مالک نقشه وب می تواند این لایه ها را تغییر دهد (مگر اینکه نسخه دیگری ذخیره شده باشد).

در نمایشگر نقشه، می‌توانید برخی از لایه‌های ویژگی مانند CSV، TXT، GPX و shapefiles را نیز ویرایش کنید. اگر دسترسی به ArcGIS برای دسکتاپ ندارید یا قبلاً بخشی از پیکربندی نقشه وب را ایجاد کرده اید و نمی خواهید همه چیز را دوباره شروع کنید، به شما کمک می کند.

همچنین می توانید لایه های ویژگی را از سرویس های ویژگی ویرایش کنید. چنین لایه‌هایی می‌توانند هم توسط شما و هم توسط کاربران برنامه وب شما ویرایش شوند (نگاه کنید بهفصل 5).

این آموزش

در این آموزش، نحوه ایجاد یک اپلیکیشن وب GIS که الگوهای فضایی رشد جمعیت در ایالات متحده و شهرهای بزرگ را ارائه می دهد، خواهید آموخت.

در این فرآیند، نقشه‌برداری از این شهرها را با استفاده از کدگذاری جغرافیایی، ویرایش داده‌ها در ArcGIS Online، پیکربندی پنجره‌های بازشو و نمادهای لایه‌ای که ایجاد می‌کنید، و اصول طراحی اپلیکیشن وب را که قبلاً بحث شد، درک خواهید کرد.

داده ها:برای لایه‌های عملیاتی، یک فایل CSV به شما ارائه می‌شود، C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter2\CSV\Top_50_US_Cities.csv، که شامل رشد جمعیت 2010 تا 2012 از 50 شهر پرجمعیت ایالات متحده است.

هیچ فیلد طول و عرض جغرافیایی در CSV وجود ندارد.

پس از وارد کردن داده ها در ArcGIS Online، برخی از داده ها را از دست خواهید داد. داده ها را به صورت دستی ویرایش کنید.

داده های رشد جمعیت برای ایالت ها، شهرستان ها، بخش ها و گروه های بلوک ایالات متحده ارائه نشده است. این لایه را در کاتالوگ ArcGIS Online پیدا کنید.

الزامات:

نقشه باید الگوهای تغییر جمعیت را در شهرهای بزرگ ایالات متحده، ایالت ها، شهرستان ها، بخش ها و گروه های بلوک نشان دهد.

نمادهای نقشه باید به راحتی قابل درک باشند.

اگر یک شهر یا منطقه روی نقشه کلیک شود، نقشه باید جزئیات مربوطه را نشان دهد.

سیستم مورد نیاز:

ArcGIS Online، یا یک حساب کاربری عمومی یا یک حساب کاربری سازمانی

یک مرورگر وب

مایکروسافت اکسل یا یک ویرایشگر متن

 

2.1

نقشه داده های CSV با استفاده از کدگذاری جغرافیایی

ArcGIS Online انواع بیس مپ ها را ارائه می دهد، بنابراین در بیشتر مواقع نیازی نیست نگران ایجاد آنها باشید. در عوض بر روی لایه های عملیاتی تمرکز کنید. در این آموزش، اولین لایه از یک فایل CSV آمده است.

در Microsoft Excel، به C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter2\CSV\Top_50_US_Cities.csv بروید و فیلدهای داده را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید:هیچ فیلدی برای طول و عرض جغرافیایی در فایل CSV وجود ندارد. در عوض، شامل فیلدهای زیر است:

Rank_2012: رتبه یک شهر در سال 2012 بر اساس جمعیت

شهر: نام شهر

ایالت: نام ایالتی که شهر در آن واقع شده است

سرشماری_2010: جمعیت شهر تا سال 2010

برآورد_2012: جمعیت شهر تا سال 2012

Growth_Rate: نرخ رشد جمعیت از 2010 تا 2012

Pop_Density_2010: تراکم جمعیت از سال 2010، بر حسب ساکنان در هر مایل مربع

Wikipedia_URL: نشانی اینترنتی صفحه ویکی‌پدیای شهر

Picture_URL: URL به تصویر مهر یا پرچم شهر

توجه: در نمایشگر نقشه ArcGIS Online، در صورت استفاده از طول و عرض جغرافیایی، هزار نقطه در هر CSV و در صورت استفاده از کدگذاری جغرافیایی، محدودیت 250 نقطه در هر CSV وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر به بخش «پرسش‌ها و پاسخ‌ها» در پایان این فصل مراجعه کنید.

 

2.

یک مرورگر وب باز کنید، به ArcGIS Online بروید (arcgis.comیا آدرس آنلاین ArcGIS سازمان شما) یا پورتال شما برای ArcGIS، و وارد شوید.

 

3.

در نوار منوی اصلی، روی دکمه Map کلیک کنید.

با این کار نمایشگر نقشه ArcGIS Online باز می شود و یک نقشه جدید شروع می شود.

 

4.

در نوار منوی نمایشگر نقشه، روی دکمه Basemap کلیک کنید و نقشه پایه بوم خاکستری روشن را انتخاب کنید.

این نقشه پایه یک پس زمینه خنثی با حداقل رنگ ها، برچسب ها و ویژگی ها ارائه می دهد. این اجازه می دهد تا داده های عملیاتی به پیش زمینه بیایند.

 

5.

روی دکمه Add کلیک کنید ، سپس روی Add Layer from File کلیک کنید، فایل Top_50_US_Cities.csv را در رایانه خود پیدا کنید و روی Import Layer کلیک کنید.

در غیر این صورت، اگر مرورگر شما از عملیات کشیدن و رها کردن پشتیبانی می کند، به سادگی فایل CSV را به نمایشگر نقشه ArcGIS Online بکشید.

 

6.

در کادر محاوره ای افزودن لایه CSV، تنظیمات جغرافیایی کدگذاری کشور و فیلدهای مکان را مرور کنید.

ArcGIS Online فیلدهای طول و عرض جغرافیایی را در CSV پیدا نمی کند و این نقاط را برای ترسیم نقشه جغرافیایی کدگذاری می کند. ژئوکدینگ آدرس ها و سایر شناسه ها (مانند نام مکان ها و کدهای پستی) را به مختصات x، y عرض و طول جغرافیایی تبدیل می کند. خدمات ژئوکدینگ آنلاین ArcGIS بیش از صد کشور را پوشش می دهد. (برای مشاهده سطح پوشش خدمات و پشتیبانی، بهhttp://resources.arcgis.com/en/help/arcgis-rest-api/index.html#//02r300000018000000.)

اگر داده‌های شما حاوی آدرس‌های یک کشور است، نام آن را از فهرست کشویی کشور انتخاب کنید. اگر آدرس‌ها به چند کشور اشاره دارد یا به کشوری که در فهرست کشورها نیست، World را انتخاب کنید. سپس فیلدهای مکان را بررسی کنید. برای تصحیح یک فیلد، روی سلول آن کلیک کنید.

7.

در کادر محاوره ای افزودن لایه CSV، روی افزودن لایه کلیک کنید. توجه داشته باشید که شهرها جغرافیایی کدگذاری شده و بر روی نقشه نمایش داده می شوند.

8.

در نوار منوی نمایشگر نقشه، روی دکمه ذخیره و سپس ذخیره کلیک کنید.

 

9.

در کادر محاوره‌ای Save Map، عنوان، برچسب‌ها و خلاصه نقشه وب خود را وارد کنید و سپس روی دکمه Save Map کلیک کنید.

اطلاعات مشخص شده در اینجا، ابرداده نقشه وب شما را تشکیل می دهد که در کاتالوگ ArcGIS Online ذخیره می شود. دیگران می توانند از این برای کشف نقشه وب شما استفاده کنند.

شما یک نقشه وب اولیه را تکمیل کرده اید. شما داده ها را ویرایش کرده و نقشه را در بخش های بعدی این فصل بهبود خواهید داد.

 

2.2

داده ها را در نمایشگر نقشه ویرایش کنید

ممکن است پس از ایجاد یک نقشه وب و انجام برخی تنظیمات، با CSV یا shapefile خود با مشکلاتی مواجه شوید. همیشه لازم نیست به داده های منبع برگردید و کار خود را دوباره انجام دهید. دانستن نحوه ویرایش مستقیم داده های خود در نمایشگر نقشه ArcGIS Online می تواند در زمان صرفه جویی کند.

در این بخش، یک شهر گمشده (آرلینگتون، تگزاس) و یک مقدار گمشده (برای لس آنجلس) ایجاد کنید.

 

1.

در جعبه متن جستجوی نمایشگر نقشه، Arlington, Texas را تایپ کنید و سپس Enter را فشار دهید یا روی دکمه جستجو کلیک کنید .

تابع جستجو شهر را پیدا کرده و در آنجا بزرگنمایی می کند. یک جعبه تماس مکان ظاهر می شود که مکان را نشان می دهد.

2.

در فهرست محتویات نمایشگر نقشه (TOC)، روی فلش رو به پایین کلیک کنید در سمت راست لایه Top_50_US_Cities و سپس روی Enable Editing کلیک کنید.

3.

در نوار منوی نمایشگر نقشه، روی دکمه ویرایش کلیک کنید. سپس روی نماد ویژگی جدید کلیک کنید.

4.

روی نقشه، ماوس خود را به مکانی در شهر آرلینگتون ببرید.

به عبارت دیگر، یک مکان نزدیک به نقطه مبدا جعبه پیام نتایج جستجوی مکان انتخاب کنید. سپس این مکان شهر به طور خودکار به لایه شما اضافه می شود و یک ویرایشگر ویژگی ظاهر می شود.

 

5.

در ویرایشگر ویژگی، مقادیر مشخصه فهرست شده را به صورت زیر مشخص کنید:

رتبه_2012: 50

شهر: آرلینگتون

ایالت: تگزاس

سرشماری_2010: 365,438

برآورد_2012: 375600

نرخ_رشد: 0.028

Pop_Density_2010: 3811

Wikipedia_URL:http://www.en.wikipedia.org/wiki/Arlington،_تگزاس

آدرس تصویر:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d1/Arlingtontx.png

 

6.

پس از اتمام کار، روی Close کلیک کنید.

7.

نقشه را به لس آنجلس هدایت کنید.

اگر نمی دانید لس آنجلس کجاست، کادر متن جستجوی مکان را بیابید و لس آنجلس را تایپ کنید. همانطور که تایپ می کنید، نام لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده، به عنوان یک نامزد در منوی کشویی ظاهر می شود. آن را انتخاب کنید. نمایشگر نقشه در آنجا زوم می کند.

 

8.

روی نماد نقطه لس آنجلس کلیک کنید تا ویرایشگر ویژگی ظاهر شود. مقدار از دست رفته Growth_Rate را به صورت 0.017 پر کنید و سپس روی Close کلیک کنید.

داده های شما اکنون ویرایش شده است. برای جلوگیری از تغییرات ناخواسته داده، از حالت ویرایش خارج شوید.

 

9.

در نوار منوی نمایشگر نقشه، روی دکمه جزئیات کلیک کنید برای باز کردن TOC روی فلش پایین سمت راست لایه Top_50_US_Cities کلیک کنید و سپس روی Disable Editing کلیک کنید.

ArcGIS Online به طور خودکار ویرایش های شما را در نقشه وب ذخیره می کند.

 

2.3

تغییر نمادهای لایه

لایه CSV در نقشه وب نوعی لایه ویژگی است. در سمت مشتری ترسیم شده است و می توانید نمادهای آن را در نمایشگر نقشه تغییر دهید.

 

1.

با باز بودن نقشه در نمایشگر نقشه ArcGIS Online، به دنبال TOC بگردید، روی پیکان 50 شهر برتر ایالات متحده کلیک کنید و سپس روی تغییر نمادها کلیک کنید.

کادر محاوره ای Change Symbols ظاهر می شود.

کادر محاوره ای Change Symbols چندین گزینه برای نمادسازی داده های شما ارائه می دهد. مثلا:

نماد تک:تمام ویژگی ها را با استفاده از یک نماد نمایش می دهد.

نمادهای منحصر به فرد:ویژگی ها را با استفاده از ویژگی های خاصی که آنها را شناسایی می کند نمایش می دهد (به عنوان مثال، استفاده از نمادهای مختلف برای نشان دادن انواع مختلف حوادث).

رنگ:ویژگی ها را در یک گرادیان رنگی نمایش می دهد تا تفاوت های بین آنها را برجسته کند.

اندازه:ویژگی ها را بر اساس یک نماد واحد نمایش می دهد که اندازه آن برای برجسته کردن تفاوت ها متفاوت است.

این تمرین شهرها را بر اساس فیلد ویژگی نرخ رشد جمعیت طبقه بندی می کند و سپس هر شکست کلاس را با یک نماد سفارشی نمایش می دهد.

 

2.

در کادر محاوره‌ای Change Symbols، روی Color کلیک کنید تا فیلد Growth_Rate با فاصله‌ای برابر با 4 کلاس نشان داده شود. روی Apply کلیک کنید.

این لایه با رنگ های پیش فرض روی نقشه نمایش داده می شود.

3.

روی فلش نمادها کلیک کنید و روی Change All Symbols کلیک کنید. در پنجره Change Symbol، مقدار Transparency را 0 تنظیم کنید. روی دکمه Done کلیک کنید.

شفافیت تمام تعطیلات کلاس تغییر می کند.

4.

روی مقدار اولین شکست کلیک کنید تا پنجره Change Label and Symbol ظاهر شود.

 

5.

برای سهولت درک برچسب، -2% – 0 را در قسمت Label وارد کنید.

6.

روی دکمه Change Symbol کلیک کنید تا پنجره Change Symbol باز شود.

پنجره Change Symbol تعدادی از مجموعه نمادها را فهرست می کند. شما می توانید مجموعه ای از نمادها را انتخاب کنید و نمادی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. با این حال، برای این آموزش، یک نماد سفارشی ایجاد خواهید کرد.

 

7.

در پنجره Change Symbol، روی پیوند Add an Image کلیک کنید. پنجره Add an Image ظاهر می شود.

در پنجره Add an Image URL تصویر را مشخص کنید.http://esrimapbook.esri.com/GTKwebgis/chapter2/blue_down.gifیا معادل کوتاه آن،http://bit.ly/1A2gdXp. روی Done کلیک کنید.

اندازه نماد را 16 قرار دهید.

برای بستن پنجره Change Symbol روی Done کلیک کنید.

بررسی کنید تا ببینید نماد این کلاس روی نقشه به روز شده است.

 

8.

برای بستن پنجره Change Label and Symbol روی OK کلیک کنید.

 

9.

مراحل 4 تا 8 را تکرار کنید. برچسب‌ها، تصاویر نمادها و اندازه‌ها را برای بقیه استراحت‌های کلاس به صورت زیر تغییر دهید:

0٪ – 2٪http://esrimapbook.esri.com/GTKwebgis/chapter2/yellow_up.gif(یاhttp://bit.ly/1ryHfTU) 16

2٪ – 4٪http://esrimapbook.esri.com/GTKwebgis/chapter2/orange_up.gif(یاhttp://bit.ly/1roReJL) 20

4٪ – 7٪http://esrimapbook.esri.com/GTKwebgis/chapter2/red_up.gif(یاhttp://bit.ly/1sLQBvY) 24

به روز رسانی نمادهای تمام وقفه های کلاس روی نقشه شما ظاهر می شود.

 

10.

روی دکمه Done Changing Symbols کلیک کنید تا پانل Change Symbols بسته شود.

11.

برای ذخیره تغییرات، روی Save در نوار منوی نمایشگر نقشه کلیک کنید. اگر مستقیماً به بخش بعدی می روید، نقشه وب خود را باز نگه دارید.

با استفاده از نقشه پایه بوم خاکستری روشن، لایه عملیاتی به وضوح خودنمایی می کند. نمادهای جدید به کاربران کمک می کند تا شهرهایی را که جمعیت آنها در حال افزایش و کاهش است و با چه سرعتی تشخیص دهند.

 

2.4

پنجره های پاپ آپ لایه را پیکربندی کنید

پنجره های پاپ آپ پنجره هایی به اطلاعات جغرافیایی در نظر گرفته می شوند. کاربران نهایی هنگام تعامل با لایه های عملیاتی شما بیشترین تکیه بر آنها دارند. در این بخش پیکربندی می‌کنید که چه اطلاعاتی نمایش داده شود و چگونه آن‌ها را در پنجره‌های پاپ‌آپ نشان دهید.

 

1.

در حالی که نقشه وب ما را در نمایشگر نقشه ArcGIS Online باز دارید، روی یکی از نام‌های شهری که اضافه کرده‌اید کلیک کنید.

یک پنجره پاپ آپ پیش فرض ظاهر می شود که ویژگی های شهری را که روی آن کلیک کرده اید نشان می دهد.

اگر یک پنجره پاپ آپ ظاهر نشد، ممکن است برای این لایه غیرفعال شود. با این حال، شما می توانید آن را فعال کنید.

 

2.

در TOC، روی پیکان 50 شهر برتر ایالات متحده کلیک کنید و روی Enable Pop-up کلیک کنید.

این پنجره بازشو پیش‌فرض مفید است، اما برای درک آسان‌تر می‌توان آن را ارتقا داد.

 

3.

در پانل TOC، روی پیکان 50 شهر برتر ایالات متحده کلیک کنید و روی Configure Pop-up کلیک کنید.

پنجره Pop-up Properties ظاهر می شود. اکنون می توانید سه بخش پنجره پاپ آپ را پیکربندی کنید: عنوان، محتویات و رسانه.

عنوان پاپ آپ می تواند متن ثابت، مجموعه ای از مقادیر فیلد ویژگی یا ترکیبی از این دو باشد. در اینجا، از نام شهر و نام ایالت به عنوان عنوان استفاده کنید.

 

4.

روی دکمه Plus کلیک کنید در قسمت Pop-up Title، قسمت City را انتخاب کنید. یک کاما تایپ کنید و دوباره روی دکمه Plus کلیک کنید تا قسمت State را انتخاب کنید.

محتویات پاپ آپ می تواند شامل لیستی از ویژگی های فیلد یا توضیحات سفارشی بر اساس مقادیر ویژگی باشد. در اینجا، از لیست ویژگی ها استفاده کنید.

 

5.

در منوی کشویی Display، روی لیستی از ویژگی های فیلد کلیک کنید و سپس روی پیوند Configure Attributes کلیک کنید.

در کادر محاوره‌ای Configure Attributes، می‌توانید انتخاب کنید کدام فیلدها نمایش داده یا پنهان شوند و نام مستعار، ترتیب و قالب‌های آنها را تعریف کنید.

6.

در کادر محاوره‌ای Configure Attributes، موارد زیر را انجام دهید:

{Rank_2012} را انتخاب کنید و نام مستعار آن را به عنوان رتبه 2012 تنظیم کنید.

کادرهای انتخاب {City} و {State} را پاک کنید. آنها قبلاً در عنوان ظاهر می شوند، بنابراین آنها را تکرار نکنید.

{Census_2010} را انتخاب کنید و نام مستعار آن را به عنوان جمعیت 2010 تنظیم کنید.

{Estimate_2012} را انتخاب کنید و نام مستعار آن را به جمعیت 2012 تغییر دهید.

{Growth_Rate} را انتخاب کنید و نام مستعار آن را به عنوان Growth Rate تنظیم کنید.

چک باکس های بقیه فیلدها را پاک کنید.

برای بستن کادر محاوره‌ای Configure Attributes روی OK کلیک کنید.

7.

در پانل TOC، روی دکمه پاپ آپ ذخیره کلیک کنید تا تنظیمات پاپ آپ شما اعمال شود.

 

8.

برای بررسی پنجره بازشوی جدید نقشه، روی شهر کلیک کنید.

توجه داشته باشید که پنجره پاپ آپ ساده تر و قابل خواندن است.

9.

در نوار منوی نمایشگر نقشه، روی Save > Save کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

 

2.5

تصاویر و نمودارها را به پنجره های پاپ آپ اضافه کنید

رسانه ها، مانند تصاویر و نمودارها، می توانند به طور موثرتری با کاربران درگیر شوند و درک آنها از داده ها را بهبود بخشند.

CSV آموزشی شامل دو فیلد URL، Picture_URL و Wikipedia_URL است. از نشانی اینترنتی اول برای افزودن تصویر به پنجره بازشو لایه شهر و از نشانی اینترنتی دوم برای پیوند دادن عکس با صفحه ویکی پدیا شهر استفاده کنید تا کاربران بتوانند اطلاعات تکمیلی در مورد تغییرات جمعیت شهر جمع آوری کنند.

نمودارها به فیلدهای ویژگی عددی نیاز دارند. لایه شهرهای ایالات متحده شامل چندین مورد از این فیلدها است. آنها را در نمودارهای مناسب در پنجره پاپ آپ نمایش دهید.

 

1.

روی پیکان 50 شهر برتر ایالات متحده کلیک کنید و روی Configure Pop-up کلیک کنید.

 

2.

در قسمت Pop-up Media روی Add و سپس Image کلیک کنید.

3.

در کادر محاوره ای پیکربندی تصویر، موارد زیر را انجام دهید:

مهر یا پرچم شهر را به عنوان عنوان وارد کنید.

را وارد کنید برای دیدن اطلاعات بیشتر در مورد شهر به عنوان زیرنویس کلیک کنید.

برای URL تصویر، روی دکمه Plus کلیک کنید و روی قسمت Picture_URL کلیک کنید.

برای URL پیوند، روی دکمه Plus کلیک کنید و روی قسمت Wikipedia_URL کلیک کنید.

برای بستن کادر محاوره ای Configure Image روی OK کلیک کنید.

عنوان تصویر، عنوان، URL تصویر و URL پیوند می توانند به شکل متن ثابت، مقادیر فیلد ویژگی یا ترکیبی از این دو باشند. اگر فیلدهای URL تصویر و پیوند را ندارید، به جای آن یک URL ثابت را مشخص کنید. برای نمونه ای از URL تصویر، به آن برویدhttp://www.census.gov/history/img/Census_Logo.jpg;برای URL پیوند، به آن برویدhttp://www.census.gov. به این ترتیب، پنجره های پاپ آپ برای همه شهرها یک تصویر را نمایش می دهند و به یک منبع پیوند می دهند.

به سادگی با تکرار مراحل 1 تا 3 می توانید بیش از یک تصویر را به پنجره پاپ آپ خود اضافه کنید.

 

4.

در پانل TOC، روی دکمه Save Pop-up کلیک کنید تا تنظیمات پاپ آپ شما اعمال شود.

 

5.

برای مشاهده پنجره پاپ آپ جدید، روی یک شهر روی نقشه کلیک کنید.

پنجره پاپ آپ مهر شهر یا تصویری از پرچم آن را نمایش می دهد. روی تصویر کلیک کنید و صفحه ویکی پدیای شهر ظاهر می شود.

6.

در نوار منو، روی ذخیره کلیک کنید تا کارتان ذخیره شود.

 

7.

روی پیکان 50 شهر برتر ایالات متحده کلیک کنید و روی Configure Pop-up کلیک کنید.

 

8.

در قسمت Pop-up Media روی Add و سپس Column Chart کلیک کنید. کادر محاوره ای Configure Column Chart باز می شود.

9.

در کادر محاوره‌ای Configure Column Chart، موارد زیر را انجام دهید:

برای عنوان، جمعیت 2010 در مقابل 2012 را مشخص کنید.

برای فیلدهای نمودار، جمعیت 2012 و جمعیت 2010 را انتخاب کنید.

برای بستن کادر محاوره ای Configure Column Chart روی OK کلیک کنید.

10.

در پانل TOC، با کلیک بر روی دکمه ذخیره پاپ آپ، تنظیمات پاپ آپ را اعمال کنید.

 

11.

روی یک شهر روی نقشه کلیک کنید تا پنجره پاپ آپ جدید را ببینید. در سمت راست تصویر مهر یا پرچم شهر، روی پیکان سمت راست کلیک کنید ، و نمودار تازه پیکربندی شده ظاهر می شود.

12.

در نوار منو، روی ذخیره کلیک کنید تا کارتان ذخیره شود.

این پنجره پاپ آپ جدید بیشتر از نمایش مقادیر مشخصه خام انجام می دهد. از URL های ذخیره شده در ویژگی ها برای نمایش یک تصویر و پیوند آن به وب سایتی که جزئیات را ارائه می دهد، استفاده می کند. همچنین از مقادیر دو فیلد عددی برای نمایش در نمودار استفاده می کند تا تفسیری بصری از تغییرات جمعیت گزارش شده ارائه دهد.

 

2.6

با جستجو یک لایه اضافه کنید

علاوه بر تغییر جمعیت شهرهای بزرگ، به یک لایه عملیاتی اضافی برای نشان دادن تغییر جمعیت ایالت ها و شهرستان های ایالات متحده نیاز دارید. داده ها در اختیار شما قرار نمی گیرد، اما می توانید چنین لایه ای را در کاتالوگ ArcGIS Online جستجو کنید.

1.

در نوار منوی نمایشگر نقشه، روی دکمه افزودن کلیک کنید و روی جستجوی لایه ها در منوی کشویی کلیک کنید.

 

2.

در پنل جستجو برای لایه ها، موارد زیر را انجام دهید:

برای کادر متنی Find، USA جمعیت change را تایپ کنید.

برای کادر کشویی In، روی ArcGIS Online کلیک کنید.

کادر بررسی محدوده نقشه را انتخاب کنید.

برو کلیک کنید.

3.

در لیست نتایج، یک لایه مناسب (به عنوان مثال، USA Population Change 2010-2012 [Mature Support] توسط Esri یا لایه مناسب دیگری) پیدا کنید، و روی آن کلیک کنید تا خلاصه پاپ آپ آن را ببینید.

در صورت تمایل، روی نام لایه کلیک کنید و جزئیات آن را بخوانید تا ارزیابی کنید که آیا آنچه شما نیاز دارید را فراهم می کند یا خیر.

این لایه یک سرویس نقشه است که در ArcGIS Online میزبانی می شود. نحوه انتشار خدمات نقشه خود را با استفاده از نرم افزار ArcGIS for Server یا ArcGIS Online در فصل های بعدی خواهید آموخت.

 

4.

در پنجره خلاصه، روی پیوند افزودن به نقشه کلیک کنید.

همچنین، پنجره خلاصه را ببندید و سپس روی پیوند افزودن در زیر این لایه در لیست نتایج جستجو کلیک کنید.

لایه به نقشه اضافه می شود.

 

5.

روی دکمه Done Adding Layers کلیک کنید تا پانل Search for Layers بسته شود.

 

6.

در نوار ابزار بالای لیست لایه ها، روی دکمه Show Map Legend کلیک کنید .

این افسانه به کاربران کمک می کند تا نرخ تغییر جمعیت را در سطح ایالت، شهرستان، منطقه و گروه بلوک درک کنند.

7.

در نقشه ایالات متحده، روی هر ایالت یا شهرستان کلیک کنید. پنجره پاپ آپ از پیش پیکربندی شده این لایه ظاهر می شود.

یک پنجره پاپ آپ قبلاً در لایه ای که به تازگی اضافه شده است پیکربندی شده است. اگر لایه ای که اضافه کردید دارای یک پنجره بازشو از پیش تنظیم شده نیست، یا می خواهید پنجره بازشو آن را تغییر دهید، روی لایه در TOC کلیک کنید، زیرلایه های آن را گسترش دهید، روی فلش رو به پایین در کنار یک زیرلایه کلیک کنید و روی Configure Pop کلیک کنید. بالا در منو

8.

برای ذخیره نقشه وب خود روی ذخیره کلیک کنید.

شما یک لایه برای استفاده به عنوان یک لایه عملیاتی اضافی با استفاده از کاتالوگ ArcGIS Online کشف کرده اید. این لایه اضافی الگوی تغییر جمعیت در شهرهای بزرگ و هر ایالت، شهرستان، بخش و گروه بلوک را با بزرگنمایی نشان می دهد.

توجه: شما نمی توانید نمادهای این لایه سرویس نقشه را مانند لایه CSV تغییر دهید. این لایه سرویس در سمت سرور کشیده شده است. آنچه می بینید در واقع یک تصویر PNG یا JPEG است که به صورت بصری روی نقشه پایه قرار گرفته است.

 

2.7

برنامه وب خود را ایجاد و پیکربندی کنید

 

1.

در نوار منوی نمایشگر نقشه، روی دکمه اشتراک گذاری کلیک کنید . پنجره اشتراک گذاری باز می شود.

 

2.

در پنجره اشتراک گذاری، انتخاب کنید که نقشه وب خود را با همه (عمومی) یا فقط با سازمان یا گروه های خاص خود به اشتراک بگذارید.

شما این امکان را دارید که نقشه های وب خود را در وب سایت موجود خود، مانند وبلاگ، جاسازی کنید. این معمولا برای برنامه های نقشه برداری ساده کار می کند. در اینجا، ساخت یک برنامه وب را انتخاب کنید تا یک برنامه وب کاملتر ایجاد کنید.

 

3.

روی دکمه Make a Web Application کلیک کنید.

 

4.

در گالری قالب، قالب Basic Viewer را پیدا کنید. روی پیکان کشویی Publish کلیک کنید و روی Publish کلیک کنید.

از طرف دیگر، روی Preview کلیک کنید تا پیش‌نمایش الگو را مشاهده کنید تا ببینید آیا قبل از انتشار آن با الزامات شما مطابقت دارد یا خیر.

5.

عنوان، برچسب ها و اطلاعات خلاصه درخواست خود را وارد کنید. روی دکمه Save & Publish کلیک کنید و سپس روی Close کلیک کنید تا پنجره اشتراک گذاری بسته شود.

اطلاعات مشخص شده در اینجا در واقع ابرداده برنامه وب است. این در کاتالوگ ArcGIS Online ذخیره می شود تا سایر کاربران بتوانند برنامه وب شما را پیدا کنند.

شما برنامه وب خود را با موفقیت منتشر کردید. قبل از اینکه افراد دیگر بتوانند از آن استفاده کنند، باید آن را به اشتراک بگذارید، و گاهی اوقات آن را پیکربندی کنید.

 

6.

روی دکمه View Item یا پیوند Go to the item now کلیک کنید تا به صفحه جزئیات برنامه وب جدید بروید.

7.

در نوار منوی اصلی صفحه جزئیات، روی دکمه ویرایش کلیک کنید .

به‌عنوان مالک این مورد، می‌توانید ابرداده‌های آن، از جمله عنوان، خلاصه، توضیحات، محدودیت‌های دسترسی و استفاده و برچسب‌های برنامه وب خود را تغییر دهید. در اینجا، تصویر کوچک برنامه را تغییر دهید.

 

روی تصویر بند انگشتی کلیک کنید.

در پنجره Upload Thumbnail، روی Choose File کلیک کنید و روی C:\EsriPress\GTKWebGIS\Chapter2\images\thumbnail.jpg کلیک کنید.

روی OK کلیک کنید.

روی ذخیره کلیک کنید.

تصویر کوچک جدید به کسانی که برنامه وب شما را پیدا می‌کنند کمک می‌کند تا قبل از باز کردن آن، به سرعت درک کنند که چه کاری انجام می‌دهد.

 

8.

در نوار منو، روی دکمه پیکربندی برنامه کلیک کنید .

با این کار پنجره یا برگه جدیدی باز می شود که برنامه وب شما را در حالت پیکربندی نمایش می دهد. ویژگی های قابل تنظیم در پانل در سمت راست صفحه ظاهر می شود.

 

9.

در بخش تنظیمات عمومی، طرح رنگ را تغییر دهید (به عنوان مثال به آبی)، و علامت کادر نمایش عنوان را علامت بزنید. در صورت تمایل، یک آدرس وب برای آرم سازمان خود مشخص کنید.

10.

گزینه های موجود در قسمت Menu Items را مطالعه کنید.

برخی از گزینه‌های کاربردی که با ستاره (*) مشخص شده‌اند، مانند ویرایشگر* و زمان اسلایدر*، به انواع خاصی از لایه‌ها در نقشه وب شما نیاز دارند. برای مثال، گزینه Time Slider به یک سرویس نقشه با زمان فعال نیاز دارد (نگاه کنید بهفصل 3، در حالی که تابع ویرایشگر یک لایه سرویس ویژگی می خواهد (نگاه کنید بهفصل 5).

11.

در گوشه سمت راست پایین صفحه، در قسمت Print Settings، تیک گزینه Display Legend on Printout and Layout را انتخاب کنید.

هنگامی که Layout را انتخاب کردید، تمام قالب‌های طرح‌بندی چاپ موجود – مانند A3، A4، Letter و Portrait/Landscape – که توسط سرویس چاپ آنلاین ArcGIS پشتیبانی می‌شوند، در لیست کشویی نمایش داده می‌شوند.

12.

روی ذخیره کلیک کنید.

با ذخیره تنظیمات، پیش نمایش چاپ بلافاصله در سمت چپ مرورگر ظاهر می شود.

 

13.

با کلیک بر روی دکمه برگشت مرورگر وب خود، به صفحه جزئیات مورد برنامه وب برگردید.

 

14.

در نوار منوی جزئیات مورد، روی دکمه اشتراک گذاری کلیک کنید برای به اشتراک گذاشتن برنامه وب خود

به طور کلی، برنامه وب خود را با همان افرادی که نقشه وب خود را با آنها به اشتراک گذاشته اید، به اشتراک بگذارید.

 

15.

در صفحه جزئیات مورد، روی تصویر کوچک کلیک کنید یا روی دکمه Open کلیک کنید و روی View Application کلیک کنید.

برنامه وب شما در یک پنجره یا برگه جدید ظاهر می شود. همچنین می توانید این اپلیکیشن را در تبلت ها و گوشی های هوشمند باز کنید.

 

16.

برنامه وب خود را کاوش کنید.

در نقشه پیمایش کنید، پنجره‌های بازشو را بررسی کنید، لایه‌ها را روشن و خاموش کنید، با استفاده از عملکرد چاپ فایل‌های PDF ایجاد کنید، افسانه را بررسی کنید، و الگوهای تغییر جمعیت ایالات متحده را مطالعه کنید.

17.

برای اینکه به مربی خود و دیگران اجازه دهید برنامه وب شما را ببینند، URL برنامه را برای آنها ایمیل کنید.

الگوی نمایشگر اصلی دارای چندین گزینه برای اشتراک گذاری برنامه وب شما است. در نوار ابزار برنامه وب خود، روی فلش کشویی Share و سپس ایمیل، فیس بوک یا توییتر کلیک کنید تا URL برنامه خود را برای دیگران ارسال کنید.

در این آموزش، یک برنامه وب با نقشه های پایه، لایه های عملیاتی و چند ابزار (مثلاً ابزار چاپ) ایجاد کردید. همچنین شما

اولین لایه عملیاتی خود را از یک فایل CSV با استفاده از کدگذاری جغرافیایی اضافه کرد.

این لایه را در نمایشگر نقشه ArcGIS Online ویرایش کرد.

درک این لایه با پیکربندی نمادهای بصری و پنجره های بازشو، از جمله تصاویر و نمودارها، آسان تر شد.

دومین لایه عملیاتی را با جستجو در کاتالوگ ArcGIS Online کشف کرد. و

با استفاده از الگوی نمایشگر پایه ArcGIS Online، با ابزار چاپ اضافه شده، یک برنامه وب ایجاد کرد.

پرسش و پاسخ

 

1.

پس از اینکه برنامه وب خود را با استفاده از نقشه وب خود ایجاد کردم، نمادها و پنجره های بازشو نقشه وب خود را به روز کردم. آیا تغییرات به طور خودکار در برنامه وب من منعکس می شود؟

پاسخ:آره.

یک برنامه وب پیوندی را با نقشه(های) وب خود حفظ می کند و به عنوان منبع آن به آن وابسته است. تغییرات ایجاد شده در محتوای نقشه وب، مانند افزودن یا حذف لایه ها، تغییر نمادشناسی، یا پیکربندی پنجره های بازشو، به طور خودکار در برنامه منعکس می شود.

 

2.

فایل‌های CSV فقط می‌توانند ویژگی‌های نقطه‌ای را نگه دارند. چگونه می توانم ویژگی های خط یا چند ضلعی را به نقشه وب خود اضافه کنم؟

پاسخ:شما چندین گزینه دارید:

از شکل فایل ها استفاده کنید. شکل فایل دارای فرمت ذخیره سازی داده برداری Esri است. این فقط یک فایل نیست، بلکه حاوی فایل‌های .shp، .shx، .dbf و .prj است. فقط این فایل ها را در یک فایل ZIP فشرده کنید. سپس، در نمایشگر نقشه ArcGIS Online، روی Add > Add Layer from File کلیک کنید، فایل ZIP را پیدا کنید و آن را به نقشه خود اضافه کنید.

توجه: ویژگی های خط و چند ضلعی شما ممکن است برای عملکرد بهتر تعمیم داده شوند. جزئیات را درhttp://resources.arcgis.com/en/help/main/10.1/index.html#//01w10000006z000000.

از پایگاه جغرافیایی Esri و یک سرویس نقشه یا سرویس ویژگی استفاده کنید و سپس این سرویس را به نقشه وب خود اضافه کنید (نگاه کنید بهفصل 3).

از لایه Map Notes استفاده کنید.

 

3.

وقتی رفتم فهرست درختی شهر خودم را آپلود کنم (بیش از 30000 ویژگی)، از اینکه فهمیدم می‌توانید فایل‌های CSV و فایل‌های شکل را تنها با هزار ویژگی یا کمتر آپلود کنید، ناامید شدم. چگونه می توانم این محدودیت را دور بزنم؟

پاسخ:این یک حد عقلانی است.

اگر بیش از هزار نقطه در یک فایل CSV یا شکل فایل دارید، می‌توانید آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید که هر فایل حاوی بیش از هزار ویژگی نباشد، که سپس می‌توان آن را به نقشه وب اضافه کرد.

هنگام انجام این کار محتاط باشید. لایه‌های CSV و فایل‌های شکل توسط مرورگر کشیده می‌شوند. مرورگرهای وب نمی توانند مقادیر زیادی از هندسه ها و داده های ویژگی را مدیریت کنند. به طور خاص، برخی از کاربران نهایی شما ممکن است هنوز از رایانه‌های قدیمی‌تری استفاده کنند که نمی‌توانند چند هزار امتیاز را به‌طور مؤثر جمع‌آوری کنند. بنابراین، عملکرد برنامه وب شما برای برخی از کاربران شما کند یا حتی غیرقابل استفاده خواهد بود.

راه حل بهتری را امتحان کنید. داده های خود را به عنوان یک سرویس نقشه با استفاده از ArcGIS برای سرور منتشر کنید (نگاه کنید بهفصل 3و4) یا ArcGIS Online (نگاه کنید بهفصل 5) و سپس سرویس را به نقشه وب خود اضافه کنید. این به شما امکان می دهد مجموعه داده های بزرگی را مدیریت کنید و همچنان برنامه های وب را با عملکرد سریع ارائه دهید.

تکالیف

تکلیف 2: یک برنامه وب برای نمایش ایجاد کنید.

داده ها:‫ یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

1.

املاک و مستغلات برای فروش در شهر شما به همراه تصاویر و نمودار تاریخچه قیمت در پنجره پاپ آپ

2.

سایت های جرم و جنایت اخیر در شهر شما

3.

زلزله های اخیر در جهان

4.

سایر داده هایی که دارید یا می توانید جمع آوری کنید

نمادها و پنجره های پاپ آپ مناسب را برای لایه خود پیکربندی کنید. حداقل یک نمودار یا تصویر را با پیوند در پنجره بازشو قرار دهید. یک الگوی مناسب برای تبدیل نقشه وب خود به یک برنامه وب انتخاب کنید. نقشه وب و اپلیکیشن خود را به اشتراک بگذارید

برای #1، #2 و #4، باید داده های خود را با استفاده از Microsoft Excel یا ابزارهای صفحه گسترده دیگر جمع آوری کنید. در صورت امکان، تصاویر، پیوندها و نمودارها را اضافه کنید تا برنامه خود را جذاب کنید.

برای شماره 3، داده ها را می توان از وب سایت سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) به دست آورد. USGS یک خوراک زلزله در CSV و فرمت های دیگر ارائه می دهد. خوراک CSV حاوی زمین لرزه های هفته گذشته با بزرگی بیش از 2.5 درhttp://earthquake.usgs.gov/earthquakes/feed/v0.1/summary/2.5_week.csv.

نکته:

می توانید CSV را دانلود کرده و به نقشه وب خود اضافه کنید، یا می توانید آن را مستقیماً به نمایشگر نقشه اضافه کنید. (در نمایشگر نقشه، روی Add > Add Layer from Web کلیک کنید، یک فایل CSV را انتخاب کنید و سپس URL قبلی را جایگذاری کنید).

الزامات:

زمین لرزه ها را بر اساس بزرگی طبقه بندی کنید، زمین لرزه های بزرگتر را در نمادهای نقطه ای بزرگتر نشان دهید.

زمین لرزه ها باید پنجره های پاپ آپ قابل درک را ارائه دهند.

پیوندی به پنجره پاپ آپ لایه زلزله اضافه کنید که شامل موارد زیر است:

یک تصویر: نمایش آرم USGS.

پیوند: با کلیک بر روی تصویر باید صفحه وب USGS را باز کنید که جزئیات مربوط به زلزله را ارائه می دهد.

نکته:

الگوی URL استhttp://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpage/{EventID}(به عنوان مثال،http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpage/ak10796120).

نمودار: فیلدهای عددی مانند عمق و قدر وجود دارد. از آنها برای ایجاد نمودار ستونی استفاده کنید.

چه چیزی ارسال شود:با عنوان Web GIS Assignment 2 به مربی خود ایمیل بزنید: نام خود و شامل موارد زیر:

URL برنامه وب شما

9 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید