شهر هوشمند

آینده فناوری شهر هوشمند

بیش از نیمی از جمعیت جهان توسط کشش شهرها فریب خورده است – جذب رفاه ، اشتغال ، فرصت ، تحصیل و سرگرمی برای رد کردن خیلی خوب بوده است. برنامه ریزان و کارآفرینان شهر با ایجاد خدمات و مشاغل ضروری برای شهروندان ، به گسترش سریع مناطق شهری کمک کرده اند.

ر به مواردی مانند اهداف توسعه پایدار ، منطقه بندی به روز شده ، تراکم هوشمند و فناوری هوشمند برای تأمین خواسته های متغیر شهروند شده است. اما بروز بحران همه گیری «قو سیاه» کیفیت حکمرانی ، مقیاس نابرابری ها و توانایی سازگاری شهرها با حوادث غیرمترقبه را یک شبه آشکار کرده است.

آنچه در معرض بحران Covid-19 قرار گرفته این است که توسعه مستقل سیلوی تاریخی بسیاری از ادارات شهرستان – اعم از ایمنی عمومی ، مراقبت های بهداشتی ، دولت الکترونیکی ، ارتباطات ، حمل و نقل ، برق و آب ، خدمات شهری ، محیط زیست و تدارکات – قادر به همکاری و سازگاری کافی برای محافظت از شهروندان خود نبودند. تحول دیجیتال خدمات شهری مورد نیاز است ، جایی که اطلاعات و آگاهی از وضعیت برای تصمیم گیری آگاهانه به راحتی از همه منابع مورد نیاز در دسترس است.

بسیاری از ادارات شهرستان نتوانسته اند به اندازه کافی برای محافظت از شهروندان خود همکاری و سازگار شوند

تحول دیجیتالی یک شهر هوشمند امروزه مفهوم “دستگاه – لوله – ابر – برنامه” را دنبال می کند. دستگاه ها داده ها را جمع آوری می کنند. لوله داده ها را از طریق زیرساخت های حمل و نقل به ابر منتقل می کند ، جایی که در آن ذخیره ، طبقه بندی و بهم پیوسته است و توسط برنامه های کاربردی برای تجسم برای پردازش در دسترس قرار می گیرد تا تصمیمات آگاهانه گرفته شود. این یک مدل ساده است ، اما می تواند برای هر عمودی در یک شهر هوشمند اعمال شود ، کلید اصلی یک پلت فرم دیجیتال مبتنی بر ابر است که به همه داده های “دریاچه داده” براساس طبقه بندی برای پردازش تطبیقی ​​و تصمیم گیری دسترسی دارد. .

این مدل به شهرها کمک می کند تا برای مدیریت بهتر شهر تصمیمات موثرتری بگیرند.

این مدل به شهرها کمک می کند تا برای مدیریت بهتر شهر تصمیمات موثرتری بگیرند.

یکی از شهرهایی که هواوی این اصول را برای توسعه راه حل هوشمند شهر در پیش گرفته است ، کمیسیون سلطنتی یانبو در عربستان سعودی است. یک رویکرد چند فازی با استفاده از زیرساخت های متصل کننده دستگاه های مختلف از زیر سیستم های مختلف از جمله ترافیک ، نظارت ، نورپردازی هوشمند ، نقاط کمک ، پارکینگ و نظارت بر محیط زیست آغاز شد. مراحل بعدی بر روی پلتفرم دیجیتال متمرکز شده اند تا یک مدیریت موثر شهرداری ، خدمات عمومی با کیفیت بالا و ایجاد توسعه اقتصادی پایدار را فراهم کنند. پروژه شهر هوشمند Yanbu برنده جایزه معتبر “داده و فناوری” در کنگره جهانی نمایشگاه هوشمند شهر 2017 در بارسلونا شد.

چرا ابر برای یک شهر هوشمند موفق مرکزی است

شهرها دارای بسیاری از سیستم های موجود در هر بخش هستند که خدمات مربوطه را تأمین می کنند و می توان آنها را با رویکرد مرحله ای به ابر منتقل کرد. مرحله اول ارتقا زیرساخت ها برای امکان اتصال دستگاه و تبادل اطلاعات بین نهادهای دولتی است. مرحله دوم ایجاد یک پلت فرم مشترک دیجیتال به شکل ابر ترکیبی است که نیازهای خصوصی و عمومی را تأمین می کند. مزایای یک فضای ابری فراوان است ، از جمله به اشتراک گذاری اطلاعات ، به اشتراک گذاری منابع ، توازن بار ، در دسترس بودن بیشتر ، محاسبات ابری ، نظارت و کنترل واحد ، مقیاس پذیری الاستیک و کاهش هزینه های کل عملیات.

علاوه بر این ، یکی از قدرتمندترین موارد اضافی ، توانایی بهبود کیفیت و بهره وری خدمات بدون کاغذ با معرفی اتوماسیون فرایندها و به طور خاص خدمات خودکار تقویت شده با هوش مصنوعی (AI) است. با افزودن هوش مصنوعی به مدل “Device-Pipe-Cloud-Application” در هر سطح ، ما می توانیم تعامل هوشمند دستگاه ها ، اتصال اضافی هوشمند و خود ترمیم ، تغذیه داده ها به یک توپی ابر هوشمند برای پردازش داده ها فراهم کنیم که یک دوقلوی هوشمند برای یک جدید فراهم می کند. فصل تکامل شهر هوشمند.

سیستم های موجود شهرها را می توان با رویکرد مرحله ای به ابر منتقل کرد

یکی از خدماتی که Huawei در Huawei Cloud Services (HCS) ارائه می دهد ، انطباق قابلیت های هوش مصنوعی با نیازهای خاص مشتری ، با آموزش نیاز به ابر آنلاین و سپس استناد به الگوریتم سازگار با فناوری محاسبات عصبی مبتنی بر لبه است. ما از این به عنوان Enterprise Intelligence (EI) یاد می کنیم. ده ها الگوریتم رابط کاربری پروتکل برنامه تعامل مانند انسان از قبل آموزش دیده وجود دارد که می تواند با ترکیب آنها ایجاد کند و آموزش روال های ویژه مشتری را که در یک شهر هوشمند و برای هر صنعت عمودی لازم است ایجاد کند. برخی از این API ها شامل شناسایی تصویر ، شناسایی نوری شخصیت ، پردازش زبان طبیعی ، گفتار به متن و بالعکس ، جستجوی تصویر و بررسی محتوای ویدیویی است. پس از آموزش داده های ارائه شده توسط مشتری ،این الگوریتم ها برای استفاده مورد نظر خود در سایت در سطح مورد نیاز شهر هوشمند دوقلوی هوشمند اعمال می شوند.

یک مثال از چگونگی استفاده موثر از شهرهای هوشمند دوقلو هوشمند در مدیریت هوشمند ترافیک است. با جمع آوری داده های کافی با استفاده از سنسورهای مختلف از همه شریانهای اصلی ترافیک در یک شهر ، یک مدل دوقلوی دیجیتال هوشمند از جریان ترافیک تقریباً در زمان واقعی ایجاد می شود و سپس برای بهینه سازی کارایی مدیریت می شود. این امر با موفقیت در بزرگراه شنژن در چین اجرا شده است ، متوسط ​​زمان ازدحام 12 درصد کاهش یافته و سرعت متوسط ​​وسیله نقلیه در ساعت شلوغی شش درصد افزایش می یابد ، همچنین با ایجاد کانال های سبز ، زمان سفر خدمات اضطراری به حوادث 40 درصد کاهش می یابد .

نمونه های دیگر نحوه استفاده از آن می تواند شامل مرتب سازی خودکار زباله بصری با استفاده از ربات ها ، بازرسی بصری خطوط انتقال نیرو با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به دوربین ، ربات های خودمختار باشد که برای امنیت عمومی در شهر گشت می زنند و جمع آوری داده های بازرسی بصری شهرداری. تمام پیاده سازی های EI با هدف بهبود بهره وری ، کارایی ، کیفیت و ایمنی خدمات انجام می شود و باید همیشه شامل یک فرآیند بررسی اخلاقی برای سوگیری ، مسئولیت و نابرابری باشد.

غنای داده

نکته کلیدی در یک شهر هوشمند تحول آفرین استفاده از مقادیر زیادی از اطلاعات موجود برای کمک به پلت فرم دیجیتال با کمک هوش مصنوعی در تصمیم گیری آگاهانه است. با بهره برداری موفقیت آمیز از این داده ها ، یک شهر می تواند آگاهی از موقعیت را فراهم کند ، بهره وری از فرآیندهای تکراری را خودکار و بهینه کند ، مدل های پیش بینی و پیش بینی را فعال کند و برای مدیریت بهینه محیط های دوقلوی دیجیتال هوشمند را شبیه سازی کند. رابط کاربری برای تجسم همه این اطلاعات ، برنامه مرکز عملیات هوشمند (IOC) است که با استفاده از یک سیستم اطلاعات جغرافیایی سه بعدی و واقعیت افزوده ، داشبورد تعاملی کلیه فعالیت ها و آمارها را ارائه می دهد.

به جز کاربرد اصل ساده دستگاه-لوله-ابر-برنامه که قبلاً ذکر شد ، اجزای مهم فنی شهر هوشمند آینده ساده هستند: هوش مصنوعی ، داده های بزرگ و ابر (ABC) همراه با 5G به عنوان واسطه حمل و نقل. اینها با هم نیازهای تحول دیجیتالی آینده را فراهم می کنند. این یک شهر هوشمند را قادر می سازد تا به یک بستر آزمون مناسب برای نوآوری های مبتنی بر یک بستر دیجیتال مبتنی بر ابر تبدیل شود که چابک و سازگار با نوسانات ، عدم اطمینان ، پیچیدگی و ابهام است – اصول اصطلاح VUCA که ممکن است به یک قاعده جدید تبدیل شود. اولویت ها شامل پیروی از دستورالعمل های توسعه پایداری ، اولویت بندی اقتصاد بخشنامه ، انعطاف پذیری تغییرات آب و هوا و عدم تحمل نابرابری است.

اکنون که بسیاری از ما از طریق کنفرانس های تلفنی بی شماری روال کار جدید یا کار از راه دور را ایجاد کرده ایم ، ممکن است شاهد عزیمت از شهر به محیط های روستایی تر باشیم. اگرچه پیش بینی وضعیت طبیعی جدید غیرممکن است ، اما ممکن است شهرنشینی معکوس باشد. س isال این نیست که آیا شهرها به پیشرفت خود ادامه می دهند ، بلکه این که آیا ما تصور و چشم اندازی برای تغییر شکل دیجیتالی شهرها و ایجاد زندگی ایمن تر ، پایدار ، هوشمند ، سازگار و انعطاف پذیر داریم که در کل نیاز داشته ایم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید