بادهای 120 روزه از شوره گز تا زرآباد را فرامی‌گیرد


بادهای 120 روزه از شوره گز تا زرآباد را فرامی‌گیرد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از جمعه پیش رو وزش بادهای 120 روزه شمال استان و با شدت کمتر نوار شرقی و مرز غربی از شوره گز تا زرآباد را فرا می گیرد.

بادهای 120 روزه از شوره گز تا زرآباد را فرامی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی اظهار کرد: بر اساس جدیدترین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود از روز جمعه باردیگر بر شدت وزش بادهای 120 روزه در استان افزوده شود.

وی با بیان اینکه وزش باد با شدت کمتر در مناطق مرکزی و مرز شرقی تا سراوان و نوار غربی استان تا زرآباد نیز روی می دهد، افزود: وزش این باد شدید سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق روستایی و برخی محورهای مواصلاتی شمال استان می شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به مخاطرات ناشی از باد شدید و گردوخاک توصیه می شود در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری خودداری شود.

ملاشاهی به بارش های مونسون اشاره کرد و گفت: از بعداز ظهر پنجشنبه با تقویت جریانات جنوبی بارش های رگباری و تندبادهای موقت ارتفاعات جنوب استان را فرا می گیرد.

وی افزود: اثر مخاطره آمیز بارش های پیش رو سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، احتمال خسارت در پی وزش تندباد های شدید است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی های سامانه های همرفتی و مخاطرات ناشی از آن توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و اتراق در حاشیه آن ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید