بهترین راهنمای مقاله نویسی موضوعی: تعریف ، مباحث ، روند نوشتن

آموزش حرفه ای مقاله نویسی

تعریف مقاله موضوعی

مقاله موضوعی چیست؟ این یک مقاله است که بر موضوع اصلی استانداردهای یادگیری مطالعات اجتماعی متمرکز است. این مقاله ممکن است مربوط به جغرافیا ، تاریخ ، فرهنگ ، جامعه ، مدنی ، دولت ، اقتصاد یا علوم باشد. این تمرکز مشخصی دارد ، از شواهد و ادبیات ادبی برای پشتیبان گیری از موضوع اصلی شما استفاده می کند. نوشتار موضوعی باید منسجم ، موجز و جذاب باشد. باید خواننده را درگیر خود کند و مهارت های تفکر انتقادی را به نمایش بگذارد. یک مقاله باید تمام پاراگراف ها را به موضوع شما متصل کند و اطلاعات جالبی را فراهم کند که به راحتی می تواند خوانندگان را آموزش دهد. چنین مقالاتی به تجزیه و تحلیل مسئله و همچنین جریان منطقی نیاز دارند.

 

مباحث انشا موضوعی برای دانشجویان 

امتحانات رجنتس برای فارغ التحصیلی مهم است. تعداد زیادی از تکالیف وجود دارد که می تواند پیش بیاید ، بنابراین باید آماده شد. ما در زیر برخی موضوعات مقاله موضوعی را لیست کرده ایم تا ایده ای از وظیفه شما ارائه دهیم اینها فقط باید برای اهداف تجدید نظر استفاده شوند بلکه برای درک سبک سوالات انشا موضوعی نیز مفید هستند.

مقاله انعکاسی موضوعی جهانی

  1. تأثیر تاریخی تلاش های ملی گرایانه سیمون بولیوار.
  2. یک فیلسوف انتخاب کنید. تحلیل کنید که چگونه عقاید یا عقاید آنها یک منطقه یا منطقه را تغییر داده است.
  3. بحث کنید که چگونه دو رهبر جامعه ای را که در آن زندگی می کردند تغییر دادند.
  4. شخصی را که تاریخ جهانی را تغییر داده است شناسایی کنید. از چه طریقی؟
  5. یک نمونه از تاریخ جهانی را انتخاب کنید که یک دولت سعی در تغییر جامعه داشته باشد. چه تأثیری داشت ، مثبت یا منفی؟

 

تاریخ ایالات متحده مقاله موضوعی را دوباره آغاز می کند

  1. اقدامات انجام شده توسط روسای جمهور ایالات متحده را که تأثیر قابل توجهی در سیاست های خارجی یا داخلی ایالات متحده داشته است ، توصیف کنید.
  2. درباره اصول قانون اساسی اعمال شده توسط دولت های فدرال و ایالتی در طول تاریخ ایالات متحده که حقوق گروه های اقلیت را در جامعه آمریکا محافظت یا محدود می كند ، بحث كنید.
  3. رفت و آمد مردم ، به طور داوطلبانه و غیر ارادی به داخل و درون ایالات متحده ، تأثیر بسزایی در ملت داشته است. دو دوره مهم مهاجرت در تاریخ آمریکا را تحلیل کنید. نتایج این مهاجرت را ذکر کنید.
  4. تأثیر افراد برده در طول جنگ داخلی بر جامعه آمریکا امروز چیست؟
  5. درباره تأثیر النور روزولت در جامعه آمریکا بحث کنید.

مقاله موضوعی جغرافیا

  1. نحوه تغییر انسان در محیط خود را تحلیل کنید.
  2. تأثیر گرم شدن کره زمین بر جهانی که امروز در آن زندگی می کنیم.
  3. توضیح دهید چگونه دو مانع جغرافیایی توسط فناوری برطرف شده است.
  4. برخی از شرایط جغرافیایی را انتخاب کنید. نشان دهید که آنها چگونه بر تاریخ اجتماعی ، سیاسی یا اقتصادی هر کشور یا منطقه تأثیر گذاشته اند.
  5. دو ویژگی جغرافیایی را انتخاب کنید. نشان دهید چگونه آنها تعامل انسانی را محدود یا ارتقا می دهند.

مقاله موضوعی حقوق بشر

  1. در مورد نقض حقوق بشر در ایالات متحده ، در نتیجه تأثیر آن بر جامعه بحث کنید.
  2. دلایل فتح را از جمله دلایل آن ، چگونگی دستیابی به آن و تأثیری که بر آن داشت توضیح دهید.
  3. سیستم های اعتقادی ، تأثیر آنها بر افکار عمومی.
  4. یک حادثه نقض حقوق بشر و اقدامات انجام شده برای پایان دادن به آن را توضیح دهید.
  5. درباره سلاح های کشتار جمعی بحث کنید. آنها چه تأثیری بر کل جامعه دارند؟

مقاله موضوعی سیستم های سیاسی

  1. در مورد دو سیستم سیاسی توضیح دهید که چگونه دنیا را تغییر دادند.
  2. پایان آپارتاید و تأثیر آن بر افکار عمومی را تحلیل کنید.
  3. تأثیر کمونیسم در ویتنام امروز چیست؟
  4. فردی را انتخاب کنید که از طریق یک سیستم سیاسی دنیای ما را تغییر دهد. تأثیری که امروز دارد را توصیف می کند.
  5. 1 نمونه از تغییر سیاسی را انتخاب کنید و توضیح دهید که چرا دولت می خواست تغییر کند ، چگونه آنها تغییر کردند.

مقاله موضوعی علم و فناوری

  1. در مورد تأثیر انرژی هسته ای بر بشر بحث کنید.
  2. درباره اختراع چاپخانه و تأثیرات آن بحث کنید.
  3. دو پیشرفت علمی یا فناوری را شناسایی کنید که تأثیر عمده ای در آنها داشته است
  4. تاریخ جهانی
  5. تأثیرات مثبت ماهواره های فضایی بر جامعه چیست؟
  6. دو پیشرفت علمی را انتخاب کنید. تأثیر مثبت آنها بر بشر امروز را توصیف کنید.  

این مباحث به طور کلی انواع سووالاتی  را که می توانند در آزمون های معوقه ارائه دهند ، ارائه می دهند. همه آنها می خواهند موضوعی خاص در مورد تاریخ ، علم یا جغرافیا را انتخاب و مرور کنند. بخش قابل توجهی از مقاله نویسی موضوعی در مورد توصیف یا تجزیه و تحلیل وقایع خاص است.

بررسی موضوع اصلی مقاله شما

اگر در حال نوشتن یک مقاله موضوعی هستید ، چند ترفند ساده برای رعایت جریان مقاله و سازگاری موضوع وجود دارد. شما همیشه باید:

ایده های خود را طوفان مغزی کنید

به آنچه می خواهید بگنجانید فکر کنید. هر نویسنده حرفه ای قبل از اینکه قلم را روی کاغذ بیاورد ، خواندنش را انجام خواهد داد آنها از همان ابتدا تمام جزئیات را از داخل می دانند. داشتن طرح کلی مقاله موضوعی قبل از شروع نوشتن یک مزیت بزرگ است و به شما در حفظ تمرکز کمک می کند.

 

موضوع را تعریف کنید

سوال را بررسی کنید ، قبل از شروع نوشتن دقیقاً آنچه را که پرسیده می شود ، مشخص کنید. در هنگام مرور آن را رد نکنید. سعی کنید خواندن خود را حفظ کنید ، به علاوه روی مسئله اصلی خود تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که برای بازخوانی سوالات  دائماً به عقب برگردید. این می تواند به حفظ ساختار کمک کند.

منابع زیادی داشته باشید

هر مقاله موضوعی نیاز به اطلاعات پشتیبانی شده توسط منابع مربوطه دارد. می توانید آنها را برای ساخت یک قطعه آموزنده و خوب فکر شده که دانش شما را به نمایش می گذارد ، قرار دهید. مطمئناً نمرات بالاتری به شما می دهد.

تحلیل ، نه خلاصه

یک مقاله موضوعی باید فراتر از جمع بندی یک متن باشد. این باید آنچه را در یک درس آموخته شده است و تجزیه و تحلیل عمیق ارائه دهد. مطالب ساده تجدید نظر از کتاب شما درگیر نخواهد شد. برای تجزیه و تحلیل کامل مفید نخواهد بود. شما باید نشان دهید که نه تنها این قطعه را خوانده اید بلکه آن را درک کرده اید.

استمرار

هر مقاله نیاز به جریان دارد ، باید منابع را با هم گره بزند. پاراگراف اول باید پیوند ملموسی با سایر بندها داشته باشد. مقدمه باید برگردد ، در پایان ذکر شود. بحث کنید که چگونه همه اینها به هم پیوند می خورند تا تصویر بزرگتر را درک کنید. اگر این کار برای شما بسیار سخت است ، می توانید راهنمای کامل ما درباره نوشتن مقاله تجزیه و تحلیل فرآیند را مطالعه کنید .

پیروی از چنین فرآیندی راهی آسان برای به حداقل رساندن هراس در هنگام مقالات موضوعی است.

مقاله طرح شده مقاله موضوعی 

طرح کلی مقاله موضوعی معمولاً از نظر ساختار خیلی زیاد متفاوت نیست. قالب مقاله موضوعی معمولاً به شرح زیر است:

بیانیه پایان نامه اصلی ترین پیام است که در کل مقاله منتقل خواهد شد. باید دو تا سه جمله باشد و موضوع اصلی شما را جمع بندی کنید.

مقدمه باید یک ایده کلی را بیان کند و بحث شما را برای چند پاراگراف بعدی باز کند. پاراگراف آغازین باید کل مقاله را تنظیم کند و باید خواننده خود را در مورد موضوعی که در مورد آن بحث خواهند کرد آگاه کند.

پاراگراف 1 باید هر مرجعی را که در مقاله شما استفاده خواهد شد ، معرفی کند. این باید منابع را مورد بحث قرار دهد و مثالهای قابل توجهی را نشان دهد که متن را فهمیده است ، که منجر به تجزیه و تحلیل و خلاصه نویسی می شود. پاراگراف اول کلید تنظیم کیفیت متن است. هر شخصی که آن را علامت گذاری کند از این پاراگراف می داند که نوشتن شما چقدر خوب است. بنابراین ، کشیدن آنها با پس زمینه و تحلیل عالی در اینجا مهم است.

پاراگراف 2 باید نمونه کارها را با موضوع شما پیوند دهد. در معنی ذکر شده استناد کنید. این مقاله باید از بند یک ادامه یابد و در عین اطمینان از سازگار بودن همه منابع ، دانش بیشتری در مورد موضوع شما نشان دهد. وقتی صحبت از یک مقاله موضوعی خوب می شود ، نمی توان از سازگاری به اندازه کافی نام برد.

بند 3 ، 4. بسته به طول و الزامات ، این بندها همچنین باید درک شخصی خوبی از موضوع داشته باشند و نمونه کارهای کاملی از خواندن را نشان دهند.

نتیجه گیری مقاله موضوعی. پایان نامه خود را دوباره تکرار کنید. طرحی کاملاً آگاهانه را برای خواننده خود ترسیم کنید تا نشان دهد که مفهوم اصلی را کاملاً درک کرده اید و دانش عملی خود را با کارهای تحقیقاتی مرتبط کرده اید. نتیجه گیری همه چیز را به هم پیوند می دهد اما واقعیت های جدیدی را معرفی نمی کند. تمام اطلاعات مهم باید در بندهای اصلی باشد. نتیجه گیری صرفاً جمع بندی همه چیز و تقویت استدلال های ثابت شده است.

چک لیست-یادآوری

همچنین داشتن چک لیست برای مقالات خود بسیار مهم است. این چک لیست باید شامل موارد جزئی برای به خاطر سپردن باشد.

در مرحله اول ، نام خود را وارد کنید. به نظر آسان می رسد ، اما بسیاری از دانشجویان فراموش می کنند نام خود را روی کاغذ بگذارند. چه چیزی ممکن است هنگام تلاش برای بازگرداندن آن مشکل باشد.

ثانیا ، در مورد نوشتن شسته و رفته به یاد داشته باشید. هنگام عجله نوشتن می تواند به خط خطی ناخوانا تبدیل شود ، که عامل بزرگی در کسر علامت است.

ثالثاً ، متن خود را تصحیح کنید. باز هم ، یک ایده ساده اما اغلب می تواند هنگام عجله فراموش شود. تصحیح مقاله مهم برای تحویل یک متن کاملاً جمع و جور است.

ایده هایی دارید اما هنوز به کمک نیاز دارید؟

یک مقاله موضوعی باید همیشه دارای مقدمه ، متن اصلی و نتیجه گیری قوی باشد. ساختار رئوس مطالب همیشه بدون تغییر است و هر بار باید به همان روش برخورد کرد.

اگر هنوز با نوشتن دست و پنجه نرم می کنید یا به راحتی وقت ندارید ، خدمات ما می تواند دستی به شما ارائه دهد. موسسه چشم انداز همیشه قیمت های مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد ، و روند کار می تواند به همان اندازه که دوست دارید مشارکتی یا فردی باشد ، همچنین اگر نمی دانید مقاله خود را به درستی نوشته اید ، ما می توانیم مقاله آنلاین را ویرایش کنیم . شما فقط وقتی هزینه کاغذ خود را پرداخت کنید که صد در صد از آن راضی باشید. فقط کافی است اکنون با درخواست ” به من کمک کنید یک مقاله بنویسم ” به ما پیام دهید تا مقاله موضوعی شما برای فردا انجام شود!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید