ثروتمندترین افراد جهان که تحصیلات خود را به پایان نرسانده اند

آموزش و پرورش یک عنصر فوق العاده مهم در توسعه انسان ها است. همه ما از تولد تا مرگ هر روز یاد می گیریم. آموزش سازماندهی شده به همان اندازه در توسعه اهمیت دارد که مهارت هایی را بیاموزید که می توانند در زندگی بعدی به شما کمک کنند. علاوه بر این ، مدارک تحصیلی از مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه ها می تواند درهای بسیاری را برای اشتغال و سود مالی بعدی باز کند.با این حال ، آموزش سازماندهی شده برای همه مناسب نیست و برخی از موفق ترین افراد تاریخ نتوانستند تحصیل کنند یا تحصیل را رها کردند. برای تعیین اینکه کدام یک از دانشجویان ترک تحصیل شده بیشترین موفقیت را کسب کرده اند ، ارزش خالص شخصیت های برجسته ای را که تحصیلات خود را به پایان نرسانده اند ، کشف کرده ایم ، تا لیست نهایی غنی ترک تحصیل را ارائه دهیم.

ده ثروتمند ترک تحصیل

1: بیل گیتس – دارایی خالص تخمینی: 149 میلیارد دلار 

از دانشگاه هاروارد کنار گذاشته شد 

بیل گیتس ، بنیانگذار مایکروسافت ، موفق ترین بازنشسته از نظر مالی است. گیتس در واقع هر دو بار دانشگاه هاروارد را رها کرد تا بر شرکت نرم افزاری در حال رشد خود تمرکز کند ، و این قطعاً تصمیم درستی بود زیرا مایکروسافت امروز بیش از 300 میلیارد دلار ارزش دارد.

2: مارک زاکربرگ – ارزش خالص دارایی: 129 میلیارد دلار

از دانشگاه هاروارد کنار گذاشته شد 

یکی دیگر از انصراف هاوارد در رتبه دوم قرار دارد ، مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک در سال 2005 کالج معتبر را ترک کرد تا بر توسعه شرکت خود تمرکز کند. شبکه اجتماعی فیسبوک در حالی که زاکربرگ دانش آموز بود راه اندازی شد ، بنابراین وقت خود را در هاروارد تلف نکرد.

3: لری پیج – دارایی خالص تخمینی: 117 میلیارد دلار

از دانشگاه میشیگان کنار رفت

لری پیج ، بنیانگذار گوگل از دانشگاه فارغ التحصیل شد اما به دلیل عدم موفقیت در تحصیل در مقطع دکترا ، ترک تحصیل می شود. Alphabet Inc (شرکت مادر گوگل) بالغ بر 220 میلیارد دلار تخمین زده می شود ، بنابراین ارزش خود پیج کمی بیش از نیمی از ارزش شرکتی است که او تأسیس کرده است.

4: لری الیسون – ارزش خالص دارایی: 101 میلیارد دلار

از دانشگاه ایلینوی خارج شد 

چهارمین مرد در این فهرست که بیشترین سرمایه خود را در زمینه فناوری به دست آورده است ، یکی از تنها چهار بازمانده از تحصیل است که ارزش آن بیش از 100 میلیارد دلار تخمین زده شده است. لری الیسون از دانشگاه شیکاگو فارغ التحصیل نشد ، اما میلیاردها دلار درآمد داشت و یک جزیره هاوایی به نام او داشت.

5: آمانسیو اورتگا – ارزش خالص دارایی: 74.7 میلیارد دلار

ترک تحصیل کرد 

بالاترین رتبه غیرآمریکایی در این لیست ، آمانسیو اورتگا ، مغازه خرده فروشی اسپانیایی است. اورتگا در چهارده سالگی مدرسه را ترک کرد و سیزده سال بعد اولین فروشگاه زارا را افتتاح کرد. از آن زمان شرکت مد رشد کرده و با این کار اورتگا را ثروتمندترین مرد اسپانیا کرد.

6: مایکل دل – ارزش خالص دارایی: 49 میلیارد دلار

از دانشگاه تگزاس خارج شد

مایکل دل ، موسس شرکت فناوری که نام او را دارد ، در دهه 1980 پس از انصراف از دانشگاه تگزاس در نوزده سالگی ، شرکت خود را تاسیس کرد. ثروت او در حال حاضر چیزی کمتر از 50 میلیارد دلار است و او را ششمین فرد ثروتمند ترک تحصیل کرده است.

7: Li Ka Shing – ارزش خالص دارایی: 34 میلیارد دلار

ترک تحصیل کرد

سی امین فرد ثروتمند جهان نیز از نظر ثروت هفتمین رتبه ترک تحصیل کرده است. تاجر هنگ کنگی ، شینگ مجبور شد در پانزده سالگی پس از مرگ پدرش مدرسه را رها کند ، از آن زمان او به عقب نگاه نکرده است و اکنون یکی از ثروتمندترین بازماندگان تحصیل در جهان است.

8: داستین مسکوویتز – ارزش خالص دارایی: 20.9 میلیارد دلار 

از دانشگاه هاروارد کنار گذاشته شد 

دومین بنیانگذار فیس بوک در لیست ده نفره اول فهرست ثروتمندان ظاهر می شود ، داستین مسکوویتز با مارک زاکربرگ در هاروارد هم اتاق بود و هر دو از دانشگاه کنار رفتند. مسکوویتز این شرکت را برای تأسیس آسانا در سال 2008 ترک کرد اما هنوز 2.34 درصد از سهام فیس بوک را در اختیار دارد ، در سال 2011 فوربس او را جوانترین میلیاردر تاریخ لقب داد.

9: جک دورسی – ارزش خالص دارایی: 13.7 میلیارد دلار

از دانشگاه علم و صنعت میسوری کنار رفت

جک دورسی ، موسس و مدیرعامل توییتر ، از یک عنوان رسانه های اجتماعی به دیگری ، از دانشگاه علم و صنعت میسوری کنار رفت. از زمان راه اندازی پانزده سال پیش توییتر با 330 میلیون کاربر فعال به طور گسترده رشد کرده است ، در این میان دورسی به یک میلیاردر تبدیل شده است.

10: جان کوم – ارزش خالص دارایی: 13.2 میلیارد دلار 

از دانشگاه سن خوزه کنار گذاشته شد

دهمین فرد ترک تحصیل کرده ، جان کوم ، بنیانگذار و مدیرعامل واتس اپ است. کوم در 21 سالگی در سال 1997 تحصیل را رها کرد و کار خود را در یاهو آغاز کرد. وی سپس واتس اپ را ایجاد کرد که توسط فیس بوک در سال 2014 به مبلغ 19 میلیارد دلار خریداری شد ، وی از این فروش شخصاً 6.8 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

دانشگاه هایی که ارزشمندترین افراد ترک تحصیل کرده اند

1: هاروارد – دارایی ترکیبی ترک تحصیل: 307.85 میلیارد دلار

دانشگاه هاروارد یکی از معتبرترین موسسات جهان است و برخی از بزرگترین ذهن ها در سالهای اخیر از دیوارهای آن عبور کرده اند. اگرچه همانطور که می بینیم بسیاری از موفق ترین ها تحصیلات خود را تکمیل نمی کنند ، از بین بیست نفر از ثروتمندترین بازماندگان ، چهار نفر در دانشگاه هاروارد (از جمله بیل گیتس و مارک زاکربرگ) شرکت کردند. مجموع ثروت این مردان بالغ بر 300 میلیارد دلار است.

2: دانشگاه میشیگان – دارایی ترکیبی ترک تحصیل: 117 میلیارد دلار

با وجود تنها یک بازمانده از تحصیل در بیست ثروتمند ترک تحصیل ، مردی که از دانشگاه میشیگان انصراف داد به جستجوی گوگل پرداخت. دارایی خالص شخصی لری پیج با مبلغی کمتر از 120 میلیارد دلار ، دانشگاه میشیگان را در رتبه دوم قرار می دهد ، هرچند که تا حدی از دانشگاه هاروارد فاصله دارد.

3: دانشگاه ایلینوی – دارایی خالص ترک تحصیل: 101 میلیارد دلار

ثالثاً ، دانشگاه ایلینوی دارای سومین دارایی خالص ترک تحصیل بیش از 100 میلیارد دلار است. اگرچه ، درست مانند میشیگان ، همه توسط یک مرد ، لری الیسون ، ارائه می شود. این دو مرد که در رتبه بندی کنار یکدیگر قرار دارند نیز از دانشگاه های ایالت های همسایه کنار رفتند. 

روش شناسی

لیست غنی از منابع متعددی یافت شد:

پس از آن ما با استفاده از فوربس میلیاردرهای کتابداری و اطلاع رسانی t و مشهور ارزش خالص برای پیدا کردن ثروت این افراد است.

برای کشف مدارس و کالج هایی که آنها از تحصیل بازماندند ، به بررسی تاریخچه آموزشی آنها و مقالات مربوط به آنها از منابع مختلف پرداختیم.

7 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید