فیلم آموزشی: گوگل ارث انجین -قسمت پنجم-موسسه چشم انداز -www.gisland.org

فیلم آموزشی گوگل ارث انجین

فیلم آموزشی گوگل ارث انجین


فیلم آموزشی: گوگل ارث انجین -قسمت پنجم-موسسه چشم انداز –www.gisland.org

گوگل ارث انجین:

Google Earth شما را قادر می سازد که بصورت مجازی در اقصی نقاط کره زمین سفر کنید، مناطقی را کشف کنید و به جهان پیرامون خود نگاهی بیاندازید. همچنین شما می توانید تصاویر ماهواره ای، نقشه ها، زمین، ساختمان های سه بعدی و غیره را مشاهده کنید.ولی در گوگل ارث شما نمی توانید تجزیه و تحلیل و پردازش انجام دهید.
ولی گوگل ارث انجین Google earth engine یک ابزار برای برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی و مکانی است است. شما می توانید پوشش جنگل و آب، تغییر کاربری زمین، یا ارزیابی سلامت حوزه های کشاورزی را در بین بسیاری از تحلیل های ممکن بررسی کنید.در حالی که این دو ابزار به برخی از داده های مشابه متکی هستند، تنها برخی از تصاویر و داده های Google Earth برای تجزیه و تحلیل در موتور زمین در دسترس هستند.

هدف ار گوگل ارث انجین چیست؟

ماموریت شرکت گوگل سازماندهی اطلاعات مکانی و غیر مکانی (توصیفی)جهان است و آن را به طور رایگان در دسترس جهانیان قرار می دهد . در راستای این ماموریت، Google earth engine اطلاعات جغرافیایی یا مکانی را سازماندهی می کند و برای تجزیه و تحلیل آن را در دسترس می گذارد. به طور کلی، گوگل تلاش می کند که جهان را از طریق استفاده از تکنولوژی جای بهتری برای زندگی کند. زیرساخت های فنی گوگل ارث انجین ، اقدامات انسان دوستانه، علمی و زیست محیطی را که گوگل از آن حمایت می کند، حمایت می کند.

گوگل ارث انجین Google earth engine برای من یا سازمان من چه کاری انجام می دهد؟
گوگل ارث انجین Google earth engine دسترسی آسان به وب را به یک کاتالوگ گسترده تصاویر ماهواره ای و سایر اطلاعات مکانی در فرمت آماده تجزیه و تحلیل فراهم می کند. کاتالوگ داده با توان محاسباتی مقیاس پذیر پشتیبانی شده و توسط مراکز داده گوگل و API های انعطاف پذیر است که شما را قادر می سازد جریان کار جغرافیایی موجود خود را یکپارچه اجرا کنید. این امکان تحلیل و تجسم مقیاس جهانی را فراهم می کند.و به شما دیدی وسیع و جست و جو گر می دهد.
یک ویژگی عالی ؟

داده ها ، تصاویر و تحلیل های خروجی گوگل ارث انجین Google earth engine می تواند از شخصی به شخصی دیگر قابل درک باشد چرا که وقتی شما نتایج خروجی خود را به شخص دیگری می دهید او میتواند داده های شما را چک و آنلاین کنترل کند. در مقابل، هر تحلیل انجام شده در گوگل ارث انجین Google earth engine برای استفاده توسط ابزار شخص ثالث قابل دانلود است.و دیگری اینکه کاربران همچنین می توانند داده های خود را برای تجزیه و تحلیل در Earth Engine آپلود کنند، با کنترل کامل دسترسی.

کتاب گوگل ارث انجین

کتاب گوگل ارث انجین

چگونه می توانیم از دقت گوگل ارث انجین اعتماد کنیم؟

آیا گوگل ارث انجین از دقت بالایی برخوردار است؟آیا از تحلیل های این موتور می توانیم در مکان های خود بصورت عملیاتی استفاده کنیم؟آیا یا تحلیل در گوگل ارث انجین می توانیم مقاله یا پایان نامه های خود را بنویسیم؟آیا با پردازش های گوگل ارث انجین می توانیم در کنفرانس های بین المللی و ملی مقاله بدهیم و سخنرانی کنیم؟
جواب سوال ما این است که اگر به تصاویر ماهواره ایی اعتماد دارید به گوگل ارث انجین هم می توانید اعتماد کنید. در حقیقت دقت پردازش ها تابعی از داده های ماهواره ای است. در این سامانه شما می توانید انوع پردازش ها را بر روی تصاویر ماهواره ای رایگان اعم از لندست، سنتینل، هایپریون، استر، مادیس، نوا و غیره را با دقتی مانند پردازش های تحت دسکتاپ به انجام برسانید.
مزیت رقابتی گوگل ارث انجین چیست؟و چرا ما باید از اون استفاده کنیم؟
گوگل ارث انجین از انواع داده های ماهواره ای پرکاربردی که امروزه بصورت رایگان عرضه می شود پشتیبانی میکند. به عنوان مثال تمامی تصاویر ماهواره ای لندست، سنتینل، استر، مادیس و غیره در این سامانه قابل استفاده و پردازش است.علاوه بر آن شما می توانید به راحتی به داده های بارش، داده های دمای سطح دریا، داده های اقلیمی تغییرات اقلیمی ،گرمایش جهانی و داده های پایه ای همچون داده های ارتفاع ،توپوگرافی،شیب و جهت شیب و…دسترسی داشته باشید . از سوی دیگر هر کاربر می تواند داده های رستری (فرمت TIFF) و وکتوری (فرمت shp) مورد نظر خود را در هر نرم افزاری که کار کرده باشد در آن آپلود نموده و پردازش کند.و تازه می تواند بصورت آنلاین در همه جا و در همه مکان ها بدون داشتن کامپیوتر و لب تاپ مشاهده کند.کافی است که فقط به اینترنت وصل باشید که این هم امروزه همه جا در دسترس است .یکی دیگر از مهم ترین مزیت های این سیستم به عنوان یک سامانه پردازشی متن باز قدرتمند در سنجش ازدور، امکان نوشتن پایان نامه،مقالات معتبر جهانی،تهیه گزارش های دولتی و سازمانی،تهیه متن سخنرانی و.. است. به عنوان مثال شما با استفاده از پردازش تصاویر ماهواره ای در نرم افزار ENVI نمیتوانید مقاله ای در مجلات معتبر جهانی مانند Remote Sensing of Environment، IEEE و ISPRS به چاپ برسانید چراکه در ایران از نسخه قفل شکسته آنها استفاده می شود، مگر آنکه نسخه اصلی نرم افزار را خریده باشید. اما این در حالی است که سامانه گوگل ارث انجین چنین محدودیتی ندارد و بدلیل متن¬ باز بودن در تمامی مجلات معتبر جهانی نتایج آن قابل چاپ و قابل ارجاع دادن است.
دلایل استفاده از گوگل ارث انجین Google earth engine ؟
• بدون داشتن سخت افزار و نرم افزار می توانید پردازش انجام بدهید
• برای همه رایگان است
• همه جا در دسترس است
• داده ها و پردازش ها به راحتی قابل انتقال است
• سرعت پردازش بسیار بالا
• رایگان بودن و در دسترس بودن مجانی
• استفاده از مراکز داده گوگل
• پشتیبانی توسط تصاویر ماهواره ایی به روز و تاریخی
• پشتیبانی از پردازش های سری زمانی
• عدم وابستگی به نرم افزارهای تحت ویندوز
• شما دیگر به سخت افزار نیاز ندارید
• کاربردی برای پژوهش های مکانی
• استفاده راحت در قطب های تحقیقاتی،مراکز دولتی،دانشگاه ها و..
• تجاری سازی نتایج پژوهش های خود و فروش آن به سازمان ها و..

آموزش های بین المللی


Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/gisland1/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4494

apigoogle earth engineGoogle Earth Engine Codeآموزش تولید انیمیشن در گوگل ارث انجینآموزش کاربردی Google Earth Engineآموزش گوگل ارث انجینآموزش و معرفی گوگل ارث انجینارزیابی سلامت حوزه های کشاورزیاستربانک داده گوگل ارث انجینپایش فرآورده های ماهواره ای اقلیم شناسی در سامانه گوگل ارث انجینپردازش تصاویر ماهواره ای در سنجش از دورپوشش جنگل و آبتجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی و مکانیتجزیه و تحلیل داده‌های مکانی در مقیاس سطح کره زمینتصاویر و تحلیل های خروجی گوگل ارث انجین Google earth engineتغییر کاربری زمینتوپوگرافیتوصیفیجهت شیبداده هاداده های ارتفاعداده های اقلیمی تغییرات اقلیمیداده های بارشداده های پایه ایداده های دمای سطح دریاداده های رستریسازماندهی اطلاعات مکانیسامانه متن باز تحت وبسنتینلسنجش از دور تغییرات مکانی با استفاده از گوگل ارث انجینشیبطبقه بندی محصولات کشاورزی بزرگ مقیاس با استفاده از گوگل ارث انجین Google earth Engineغیر مکانیفرمت Shpفرمت TIFFکاربرد گوگل ارث انجین (Google earth Engine)در سری های زمانیکاربردهای گوگل ارث انجینگرمایش جهانیگوگل ارث انجینگوگل ارث انجین چیستلندستمادیسمحاسبات NDVI در گوگل ارث انجینمحاسبه شاخص طیفی آب در سامانه گوگل ارث انجینمعرفی سامانه Google Earth Engineمعرفی گوگل ارث انجیننحوه نوشتن توابع و شاخص های پیچیده ریاضی در گوگل ارث انجینوکتوری

9 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید