آموزش-ArcGIS-Pro

1. ادغام سه بعدی واقعی با صحنه های محلی و جهانی

نقشه پایه ارتفاع

زمانی را به یاد دارید که برای مشاهده داده های سه بعدی مجبور شدید ArcScene یا ArcGlobe را باز کنید ؟ این ایده به دلیل ArcGIS Pro در آستانه انقراض است. یکدفعه دوبعدی و سه بعدی یکی می شوند. حتی می توانید دو بعدی را با سه بعدی همگام سازی یا تبدیل کنید. یا برعکس، سه بعدی با دو بعدی.

اکنون همه چیزهای سه بعدی در دسترس همه هستند – ویرایش، جدول زمانی فیلم و صحنه های وب. ArcGIS Pro چه خطوط لوله، چه ابزارهای آب و برق یا هر یک از 1000 کاربرد GIS باشد ، این صنایع را به بعد سوم سوق می دهد.

اعتراف کن. انتقال از ArcScene به ArcMap دردسرساز بود. حتی نمی‌توانید لایه‌ها را از ArcScene به ArcMap بکشید و رها کنید. اما ناگهان، اکنون داده های سه بعدی شما به ظاهر با ArcGIS Pro با صحنه های محلی و جهانی یکپارچه می شوند .

و این خیلی مرتب است.

2. رابط روبان متنی هوشمند

رابط کاربری arcgis pro

متخصصان GIS (از جمله خودم) برای تغییر به ArcGIS Pro مردد هستند زیرا همه ابزارهای مورد علاقه شما جابه جا شده اند!

اما در واقع این رابط زبانه متنی است که واقعاً به تجربه کاربر می‌افزاید، زیرا ابزارهای مورد علاقه شما را در جایی قرار می‌دهد که بتوانید راحت‌تر به آنها دسترسی داشته باشید (حتی ابزارهای جدید). این بدان معناست که وقتی روی یک برگه کلیک می‌کنید، رابط متنی فقط ابزارهای مرتبطی را نشان می‌دهد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال، وقتی روی یک تصویر شطرنجی در فهرست مطالب خود کلیک می‌کنید، تب View با ابزارهایی مانند کشیدن انگشت و تنظیمات شفافیت ظاهر می‌شود. به جای تلاش برای یافتن نوار ابزار جلوه های خود، می توانید ابزارهای رایج را در نوار متنی آن بیابید.

به طور کلی، وقتی بیشتر با آن بازی می‌کنید، متوجه می‌شوید که به این معنی است که برای یافتن ابزارهایی که بیشتر به آن نیاز دارید، نیازی به جستجو در اطراف ندارید. با در نظر گرفتن همه موارد، رابط برگه اولین چیزی است که هنگام راه اندازی ArcGIS Pro متوجه خواهید شد. اما هنگامی که یاتاقان خود را به دست آوردید، این بزرگترین مانعی است که باید بپرید. و از این کار خوشحال خواهید شد.

3. کارتوگرافی مورد تایید جک دنجرموند

arcgis pro cartography

چیزی در کارتوگرافی ArcGIS Pro وجود دارد که نمی توانم انگشت خود را روی آن بگذارم.

ممکن است ضد الایاسینگ آن باشد که به فونت ها و ویژگی ها شفافیت می بخشد. یا چه کسی می‌داند، می‌تواند شفافیت جدیدی باشد که واقعاً جلوه‌های کارتوگرافی منحصربه‌فردی را به نقشه‌های شما اضافه می‌کند. در هر صورت، ArcGIS Pro نمادشناسی خود را برای یک رویکرد شیک تر به نقشه برداری کاملاً بازنگری کرده است.

زمانی را به یاد دارید که برای افزودن یک هاله مجبور بودید ده ها بار کلیک کنید؟ وقتی روی نماد ویژگی‌ها در فهرست مطالب کلیک می‌کنید، پنجره نماد شناسی باز می‌شود، بنابراین لازم نیست برای تغییر یک نماد، همه کادرها را مرور کنید.

استفاده از نمایش ها انعطاف پذیری بیشتری با کلاس های نماد مبتنی بر مقیاس می دهد. به عبارت دیگر، می توانید نماد شناسی از پیش تعریف شده را در محدوده های مقیاس مختلف با نمایش های نمادین یکپارچه (STYLEX.) نشان دهید.

خواه این شفافیت به دلیل شفافیت ضد آلیاسینگ یا افزایش یافته باشد، ArcGIS Pro نحوه نمادسازی ویژگی ها در نقشه را دوباره تعریف کرده است. حداقل می توان گفت، کارتوگرافی پیشرفته در ArcGIS Pro بزرگترین مزیت آن است.

4. پروژه‌ها (APRX.) و نه اسناد نقشه (.MXD)

پروژه های arcgis، صحنه های محلی و جهانی

ArcGIS Pro مبتنی بر سند نیست، بلکه مبتنی بر پروژه است. اما «مبتنی بر پروژه» در واقع به چه معناست؟
پروژه های ArcGIS Pro (APRX) شامل نقشه ها، جعبه ابزار، پایگاه داده، پوشه ها و حتی سبک ها هستند. به عنوان مثال، پروژه ها می توانند چندین نقشه و چند طرح در یک پروژه داشته باشند. این همچنین به این معنی است که طرح‌بندی‌ها دیگر به نقشه‌ها وابسته نیستند.

شما می توانید به عنوان یک سازمان به طور منسجم با پروژه ها کار کنید زیرا آنها حاوی موارد پورتال و فایل های شبکه شما هستند. تشخیص می دهد که به کدام پوشه ها، سرورها و پایگاه داده ها بیشتر دسترسی دارید. پروژه ها با به خاطر سپردن تمام درایوهای شبکه مورد علاقه شما بسیار هوشمندتر هستند.

5. پشت بام های واقعی را به صورت سه بعدی بسازید

ساخت پشت بام

پارکور در شما می خواهد از ArcGIS Pro برای ابزار ساختمان های سه بعدی خود استفاده کند. اندازه گیری هر پرش ساختمان یک شیرین کاری مرگبار است.

من عاشق رندر سه بعدی نرم در ArcGIS Pro هستم. هنگامی که یک لایه سه بعدی اعمال می کنید، می توانید نوع سقف را مشخص کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید یک مدل سطح دیجیتال نرمال شده (nDSM) است و ابزار تمام کارها را انجام می دهد.

این ساختمان یک پرش 13 متری است. شدنی است؟

6. دسترسی به ArcGIS آنلاین با سهولت

داده های آنلاین arcgis

من خیلی طرفدار ورود به حساب ArcGIS Online شما (به عنوان یک مرحله مقدماتی و ضروری) برای کار با ArcGIS Pro نیستم. اشتباه نکنید Esri یک ماشین خوب روغن کاری ArcGIS Online ساخته است که به کاربران امکان می دهد نقشه ها و برنامه ها را در فضای ابری مجسمه سازی کنند.

اگر از ArcGIS Online استفاده کرده‌اید، می‌دانید که ساختن نقشه‌های وب و برنامه‌هایی که می‌توانید برای سازمان خود پیاده‌سازی کنید چقدر ساده است . ArcGIS Online برنامه ای برای آن دارد.

پس از انتشار صحنه های وب سه بعدی یا نماهای دو بعدی، می توانید کد را با استفاده از API جاوا اسکریپت Esri سفارشی کنید یا از آرکید برای مشخص کردن نمادها استفاده کنید. در ArcGIS Pro، می‌توانید اعتبارات آنلاین ArcGIS Online را برای انجام تقریباً هر کاری مصرف کنید.

7. تصاویر با بارگذاری سریع

تصویرسازی arcgis pro

تا به حال، مصرف محصولات georeferenced از پهپادها مانند DJI و ماهواره ها هرگز واقعاً برای Esri نبوده است. با این حال، ArcGIS Pro شروع به رسیدگی بهتر به این وظیفه چالش برانگیز کرده است.

اگر در سازمان خود از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنید، ArcGIS Pro با Drone2Map سازگار است . زمانی که داده‌های سه بعدی از یک پهپاد جمع‌آوری می‌کنید، چیز خوبی است. (نگاه کنید به شماره 1 در بالا)

هنگامی که داده های ماهواره ای را غربال می کنید ، ArcGIS Pro فایل های XML را تشخیص می دهد. اما نتوانستم آن را در برنامه بکشم و رها کنم. اگر دوست داشتید می‌توانید با جعبه ابزار SNAP این کار را انجام دهید، این یک امتیاز بود .

8. بهبود ابزار ویرایش و تجربه

جلسه ویرایش arcgis pro

اکنون که 3D واقعاً با ArcGIS Pro یکپارچه شده است، ویرایش سه بعدی نیز بسیار آسان تر می شود. اما این فقط سه بعدی نیست، زیرا ArcGIS pro بیشتر ابزارها و تجربه ویرایش GIS را تقویت می کند .

برای مثال، گزینه‌های پیش‌فرض بسیار متفاوت از آنچه در ArcMap عادت کرده‌اید، هستند. به‌جای نقطه و کلیک پیش‌فرض، می‌توانید چند ضلعی، چندضلعی تکمیل خودکار، چندضلعی راست‌زاویه، دست آزاد، تکمیل خودکار دست آزاد و ردیابی را انتخاب کنید. با گستره وسیعی از گزینه‌های ویرایش، مطمئناً تجربه کاربر را در ذهن نگه می‌دارد.

از آنجایی که گرتیکول ها به راحتی به نقشه ها اضافه می شوند، به کاربر در ویرایش کمک می کند. علاوه بر این، ArcGIS Pro ابزارهای نسخه‌سازی موجود، مرجع خطی و بررسی داده‌ها را بهبود می‌بخشد.

9. وظایف نویسنده به عنوان فرآیندهای تجاری

وظایف arcgis pro

آیا تا به حال یک فرآیند گام به گام در مایکروسافت ورد نوشته اید تا دیگران آن را دنبال کنند؟

اگر قبلاً این کار را انجام داده اید، ممکن است بخواهید در استفاده از «وظایف» تجدید نظر کنید . وظایف شامل مراحل از پیش تعیین شده برای یک عملیات تجاری مکرر است.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما جمع آوری میدانی را انجام می دهد، می توانید آن را با مجموعه ای از مراحل از پیش تعیین شده مصرف کنید:

  • داده ها را مصرف کنید
  • ویرایشگر را با نمادشناسی خاص روشن کنید
  • کنترل کیفیت را انجام دهید

به جای نوشتن همه اینها در یک سند word، موضوع نوشتن یک کار است. این کاری است که شهر پورتلند، اورگان برای آموزش خود انجام داد.

10. داده های خود را به صورت پویا با اینفوگرافیک نمودار کنید

هرم عصر اینفوگرافیک

ArcGIS Pro یک تکنیک جدید و ابتکاری را برای اضافه کردن نمودارهای زیبا به خروجی های شما معرفی کرد. و این تکنیک همه زیر یک دکمه اینفوگرافیک عنوان شده است.

در حالی که اینفوگرافیک ها اعتبار مصرف می کنند، حرفه ای و سریع به نظر می رسند، دقیقا همان چیزی که مخاطب شما به آن نیاز دارد. مسابقات پوستر دانش‌آموزی 10 برابر زیباتر به نظر می‌رسند تا به مزیتی که برای رساندن پیام به آن نیاز دارید برسد.

نمودارها در ArcGIS Pro بهتر طراحی می شوند. آنچه در اینجا مهم است این است که وقتی داده های خود را در پروژه خود تغییر می دهید این نمودارها چگونه به صورت تعاملی به روز می شوند. به جای اینکه وقتی شخصی داده‌های شما را ویرایش می‌کند، نمودار را به‌صورت دستی به‌روزرسانی کنید، آن را به‌صورت پویا برای شما به‌روزرسانی می‌کند.

11. Python 3 و Conda Facelift

arcgis pro python 3 conda

اکثر متخصصان GIS به کار با Python 2.7 برای نیازهای اتوماسیون خود عادت دارند. با این حال، یک تغییر چهره بزرگ ArcGIS Pro این است که چگونه به پایتون 3 تغییر می کند. همچنین با نحوه استفاده از Python برای شما با Conda متفاوت است.

و استفاده از Python به دلیل تعداد به ظاهر بی پایان بسته های موجود در آن واقعا منطقی است. اما اینجاست که کوندا وارد بازی می شود. به منظور مدیریت این تطبیق پذیری، Conda یک برنامه مدیریت بسته برای نصب، اجرا و به روز رسانی بسته ها و وابستگی های آنها دارد.

تغییر قابل توجه دیگر این است که چگونه ماژول arcpy.mapping به arcpy.mp تغییر نام داده است . به غیر از این، ماژول های پایتون اساسا یکسان باقی می مانند.

12. ابزار سنجش از راه دور وسیعتر

نقاط لیدار 3 بعدی

چیزی که در ArcGIS Pro کمتر مورد توجه قرار می گیرد این است که چگونه Esri افق ها را با ابزارهای جدید سنجش از راه دور خود گسترش می دهد. برای مثال، شاخص‌های پوشش گیاهی شامل شاخص‌های طبیعی تفاوت گیاهی (NDVI) ، SAVI و بسیاری موارد دیگر است.

شما هرگز نمی توانید واقعاً با LiDAR در ArcMap به خوبی کار کنید. حداقل می توان گفت، LiDAR هرگز واقعاً نقطه قوت آن نبوده است. به همین دلیل است که برنامه‌های افزودنی مانند LP360 برای تقویت عملکردی که نمی‌توانید دریافت کنید، وجود دارد.

همانطور که می بینید، مصرف و مشاهده LiDAR به شکل ابر نقطه ای دیگر دردسرساز نیست. هنگامی که فایل های LAS خود را به داده های LAS اضافه می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به صحنه محلی سه بعدی خود منتقل کنید.

13. سریعتر از فلش است

ابزار شطرنجی

خوب، شاید فلش نباشد. اما شاید برادر دوقلوی او که او هم سریع است.

اما نه مثل فلاش سریع.

ArcGIS Pro چند رشته ای است. این بدان معنی است که شما می توانید فرآیندها را اجرا کنید و ArcGIS pro هنوز پاسخگو است. پردازش موازی 64 بیتی ArcGIS Pro برای عملکرد است. با این حال، رندر سه بعدی نرم هزینه دارد. دستگاه شما نسبت به قبل به پردازنده‌های گرافیکی و رم بهتری نیاز دارد.

صادقانه بگویم، بسیاری از رندرها در ArcGIS Pro کندتر هستند. اگرچه، ماشینی با اسب بخار کم می‌چرخد و می‌چرخد تا زمانی که شما سیر شوید. اما هنگامی که مشکلات عملکرد را عیب یابی کردید ، باید سرعت مورد نظرتان را به شما بدهد.

14. Georeference مانند یک حرفه ای (با georeferencing خودکار)

به محض شنیدن در مورد ارجاع جغرافیایی خودکار، مجبور شدیم آن را آزمایش کنیم. از همه مهمتر، دقت در محیط های مختلف چقدر است؟

ما در یک محیط شهری با دو تصویر مشابه شروع کردیم. در اینجا تصویر جغرافیایی با ردپای ساختمان به رنگ صورتی است.

آموزش georeference خودکار arcgis pro

به طور کامل انتظار می رفت که تصویر غیر ژئوارفرانسی با گوشه های ساختمان تیز مانند یک دستکش جا بیفتد، نتایج به طرز شگفت انگیزی تلخ بود:

arcgis pro georeference
ArcGIS Pro Automatic Georeferencing

این ابزار با قرار دادن در دنیای واقعی کار سختی داشت و این ساده‌ترین آزمایش ما بود. ما تصمیم گرفتیم همه چیز را در اینجا تمام کنیم.

با ارجاع جغرافیایی خودکار امید خود را زیاد نکنید. اگر بتوانید آن را به درستی انجام دهید، یک مفهوم منظم است.

15. دسترسی به داده های GIS معتبر و استفاده نشده

اطلس زندگی

قابلیت افزودن KML و KMZ یکی از گام های ضروری برای همکاری بهتر بود. این اکنون در ArcGIS Pro یک واقعیت است.

اما در دسترس بودن داده ها نیز گسترش یافته است. به دلیل نحوه اتصال شما به ArcGIS Online، همیشه مجهز به به روزترین داده های GIS از سراسر جهان هستید.

برای مثال، Living Atlas of the World داده‌های جغرافیایی هزاران مشارکت‌کننده در سراسر جهان را مدیریت می‌کند. پس از دوختن به هم، به عنوان تصاویر، جمعیت شناسی و نقشه های پایه حمل و نقل برای همه قابل دسترسی است.

همانطور که قبلا ذکر شد، شما همچنین می توانید در پورتال خود کار کنید و محتوای سازمان خود را بدست آورید. از آنجایی که ما دائماً داده ها را بین گروه ها به اشتراک می گذاریم، برگه اشتراک گذاری برجسته تر است. حتی می‌توانید ابزارهای پردازش جغرافیایی را به عنوان یک بسته پردازش جغرافیایی به اشتراک بگذارید (gpkx.)

بیشتر بخوانید: 10 منبع داده رایگان GIS: بهترین مجموعه داده های رستری و برداری جهانی

16. چیزهای تصادفی که دوست داشتن آنها را یاد خواهید گرفت

چیدمان جدید

احتمالاً می‌دانید که چگونه همه برنامه‌های افزودنی که به صورت روزانه استفاده می‌کنید، مانند سه بعدی، زمین آماری، شبکه و تحلیل فضایی کاملاً یکپارچه هستند. اما این در مورد همه چیزهای کوچک است، جایی که ArcGIS Pro جایی برای بهبود پیدا می کند.

برای مثال، خنثی سازی و انجام مجدد بصری تر است. شما می توانید به طور غریزی بسیار بیشتر از آنچه قبلاً می توانستید به عقب و جلو بروید. حتی نامگذاری ابزارها نیز بصری تر است. به عنوان مثال، به جای صفحات مبتنی بر داده ، کتاب نقشه اکنون سری نقشه نامیده می شود .

همه چیز در ArcGIS Pro شیک به نظر می رسد. قبل از ایجاد یا چاپ یک طرح بندی جدید در پروژه خود، دیدن پیش نمایش الگوهای نقشه چقدر مفید است؟

17. همه مکعب های 4 بعدی فضا-زمان که می توانید رویای آنها را ببینید

کاوش مکعب زمان فضا 4 بعدی

بلوک ها را مانند لگو روی هم قرار دهید. هر پشته یک مکعب زمان است. از پشته بلوک ها بالا بروید و ببینید که چگونه همه چیز در زمان تغییر می کند. مکعب های قدیمی در پایین و مکعب های جدید در بالا قرار دارند. آن را در یک محیط سه بعدی قرار دهید، یک مکعب فضا-زمان 4 بعدی دریافت می کنید .

مفهوم شسته و رفته است. اکنون می توانیم تصور کنیم که چگونه چیزها در طول زمان تغییر می کنند. به عنوان مثال، می توانید الگوهای جرم و جنایت در نقطه داغ را با داده های زمانی مشاهده کنید، مانند تشدید نقاط داغ، نقاط سرد جدید، نقاط داغ جدید و غیره.

مطمئناً، این برای 1٪ است که از ابزار کاوش مکانی-زمانی (4 بعدی) استفاده می کنند. برخی می گویند که ترجیح می دهند از آنها بخواهند خطاهای 999999 خود را برطرف کنند .

با در نظر گرفتن همه چیز، من فکر می کنم مکعب های فضا-زمان 4 بعدی بسیار مرتب هستند.

آیا به فکر تغییر به ArcGIS Pro هستید؟

ArcGIS Pro چرخ را دوباره اختراع نکرده است، اما یک لیفت صورت ضروری است که نحوه انجام کار شما را تغییر می دهد.

اما در عین حال، GPU شما به نیروی خام برای راه اندازی نرم افزار نیاز دارد.

ArcGIS Pro بخشی از خانواده نرم افزار ArcGIS است . Esri بیش از هر زمان دیگری به خواسته ها و نیازهای شما در انجمن ایده های Esri گوش می دهد .

حالا نوبت شماست که اگر می خواهید آن را بپذیرید به من اجازه دهید؟

با یک نظر در زیر به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید