نرم افزار ArcGIS Pro:مهندسی داده

برنامه ریزی کاربری منطقه ای کارآمد عملی با استفاده از بهینه سازی الگوریتم ژنتیک چندهدفه و سیستم اطلاعات جغرافیایی

نرم افزار ArcGIS Pro:مهندسی داده:تجزیه و تحلیل و نقشه برداری با ArcGIS Pro بر داده های با کیفیت خوب متکی است. در مفهوم وسیع‌تر، مهندسی داده در ArcGIS شامل استخراج داده‌ها، تمیز کردن، فعال‌سازی مکان، غنی‌سازی و تبدیل است. اغلب بسیاری از این وظایف را می توان در صفحات گسترده مانند اکسل یا از طریق برنامه نویسی کامپیوتری انجام داد. با این حال، رفت و برگشت بین ArcGIS و صفحات گسترده ممکن است کمتر از حد مطلوب کارآمد باشد. با شروع نسخه 2.8، ArcGIS Pro با نمای مهندسی داده ارائه می شود تا آماده سازی داده ها را در ArcGIS تسهیل کند. نما با لایه های ویژگی و جداول مستقل سازگار است. این رویکرد یکپارچه امکان کاوش سریع داده با آمار، نمودارها و نقشه‌برداری را فراهم می‌کند، بنابراین می‌تواند آماده‌سازی داده‌ها را کارآمدتر کند.

در این وبلاگ از نمای Data Engineering برای نشان دادن برخی از ویژگی های اصلی آن با لایه ویژگی استفاده خواهم کرد.

فرض کنید من می‌خواهم نقشه‌برداری با توجه به تجارت و اشتغال در منطقه متروپولیتن کرایست‌چرچ انجام دهم. من مجموعه داده ای را در فوریه 2000 در سطح SA2 از Stats NZ ( https://datafinder.stats.govt.nz/layer/105388-new-zealand-business-demography-statistics-at-february- در NZ Business Demography Statistics دانلود کردم. 2020-on-statistical- area-2-2020/و قبلاً داده‌های SA2 را در 4 ناحیه (کریستچرچ، سلوین، وایماکاریری، هورونوی) از طریق برخی پردازش‌های جغرافیایی در ArcGIS استخراج کرده است. پس از افزودن لایه ویژگی به نقشه، با کلیک بر روی لایه در قسمت Contents آیتم های منوی سطح بالای زیر گروه Feature Layer فعال می شوند. با کلیک بر روی آیتم Data، روبانی نشان داده می‌شود که می‌توان در مرحله بعد روی آن کلیک کرد. همچنین، روی لایه در پنجره کلیک راست کرده سپس روی Data Engineering کلیک کنید. با این کار نمای مهندسی داده باز می شود.

یک منوی زمینه مهندسی داده نیز نشان داده می شود.

طبق معمول، می‌توانیم داده‌ها را با نگاه کردن به جدول ویژگی‌ها یا مشاهده فیلدها بررسی کنیم. اما با نمای مهندسی داده، می‌توانیم داده‌های موجود در هر فیلد را نیز بررسی کنیم. ماوس را روی یک فیلد نگه دارید و دو نماد رنگی نشان داده می شود.

با کلیک بر روی نماد Update Symbology، نقشه برداری بر اساس فیلد انتخاب شده امکان پذیر است. این می تواند مفید باشد زمانی که لایه ویژگی شامل بسیاری از زمینه های مورد علاقه باشد. نقشه های زیر به ترتیب تعداد کارمندان و مشاغل را نشان می دهد. به ویژه برای Hagley Park SA2، تعداد مشاغل کم است اما تعداد کارمندان زیاد است. در این مورد ما به بیمارستان های کرایست چرچ نگاه می کنیم.

اگر روی نماد Create Chart روی Total_employee_count کلیک کنیم، یک نمودار میله ای دریافت می کنیم که توزیع Total_employee_count را نشان می دهد. این نمودار به وضوح تأثیر منطقه بندی را نشان می دهد.

اگر فیلدی را به پنجره اصلی نمای مهندسی داده بکشیم، سپس می‌توانیم روی محاسبه کلیک کنیم تا داده‌های آماری مرتبط با فیلد را بیشتر بررسی کنیم.

مجموعه ویژگی های اصلی اضافی تحت مهندسی داده عبارتند از: Clean، Contruct، Integrate و Format. این قابلیت ها در زیر نشان داده شده است و کاربر می تواند بیشتر آنها را بررسی کند.

23 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید