پوشش گیاهی و GIS

 پوشش گیاهی تاسیسات برق با gis عنوان پست جدیدی است که با شما به اشتراک گذاشته می شود .امیدواریم این پست مورد پسند شما قرار بگیرد.

 

مدیریت پوشش گیاهی شرکت های خطوط برق

مدیریت پوشش گیاهی برای صنایع آب و برق ، به ویژه برای بخش برق و برق بسیار مهم است. بی توجهی به حفظ پوشش گیاهی منجر به آتش سوزی های مخرب و خطرات ریزش درختان در زیرساخت های تاسیسات می شود. این امر هزینه های قابل توجهی را برای بودجه و ضررهای اقتصادی هر دو شرکت های برق و مشتریان نهایی به همراه دارد ، به جز مسائل مربوط به مسئولیت و جریمه های قابل توجهی برای عدم رعایت مقررات دولتی مدیریت پوشش گیاهی.

بهینه سازی مدیریت پوشش گیاهی یکی از بزرگترین چالش های شرکت های خدمات رسانی است زیرا ایمنی عمومی و محیط زیست را تضمین می کند .

در مقاله قبلی ما GIS برای مدیریت پوشش گیاهی، ما تمام مزایایی را  که GIS آنلاین می تواند به عنوان راه حلی برای مدیریت دارایی های شما و تقویت ارتباطات و تصمیم گیری در سازمان شما ارائه دهد ، بررسی کردیم.

این بار ، ما به موضوع ظریف تری برای حفظ پوشش گیاهی در فواصل وسیع خطوط برق و زیرساخت های شبکه برق می پردازیم . رسیدگی نادرست به حوادث درختان و پوشش گیاهی یکی از عوامل اصلی خاموشی شدید برق است. همچنین می تواند باعث آتش سوزی شود ، حتی اگر پوشش گیاهی در تماس مستقیم با خطوط برق نباشد.

فهرست مطالب:

 

    1. جمع آوری داده های میدانی
    2. تجسم و ادراک
    3. برنامه ریزی و اولویت بندی با آگاهی از ریسک
    4. مدیریت عملکرد و گزارش دهی

 

چالش های رویکرد سنتی در مدیریت پوشش گیاهی

شرکت های خدماتی باید دارایی های خود را در مناطق مختلف مدیریت کنند که اغلب مایل های زیادی را در بیابان ها ، جنگل ها و مناطق شهری گسترش می دهند. 

که منجر به جمع آوری و بازرسی داده های میدانی پرهزینه و پیچیده ، از جمله بودجه پایدار لازم توسط تصمیم گیرندگان خدمات ، تنظیم کننده ها و مشتریان می شود.  تصور کنید که شناسایی مکانهایی که درختان و سایر پوششهای گیاهی نیاز به هرس و کوتاه شدن دارند ، چقدر وقت گیر است تا از تماس احتمالی با قطبها ، سیمها ، مترها و ایستگاههایی که در معرض تأثیرات پوشش گیاهی هستند جلوگیری شود. تیم های مدیریت پوشش گیاهی باید مدلهای دقیقی در زمینه برنامه ریزی ، تمرین و گزارش دارایی ها داشته باشند. 

راهرو راست راه برای خطوط برق

روش ها و رویه های سنتی تر می تواند مشکلی را در دنیای مدرن و دیجیتالی امروز ایجاد کند. روالهای بهینه نشده نیاز به زمان زیادی و بودجه بیشتری دارد.

برنامه ریزی مناسب برای روشهای گردش کار فردی و مجموعه سوابق میدانی کلید موفقیت آینده است.

برنامه معمول مدیریت پوشش گیاهی شامل موارد زیر است:

      • هرس و برداشتن (تشخیص درخت ، آسیب درخت)
      • کنترل پوشش گیاهی در اطراف تاسیسات برقی (خطرات آتش سوزی ، مجاورت خطوط برق)
      • بازرسی قبل و بعد از کار (ارتفاع ، گونه)
      • کاشت درخت

فرض کنید تیم شما هنوز روشهای دستی بهینه سازی نشده را با برنامه ریزی بیش از حد و مستندات کاغذی اجرا می کند ، که زمان و تلاش زیادی می طلبد. در این حالت ، می تواند بین داده های میدانی و پایگاه داده هنگام رونویسی از کاغذ اشتباهاتی ایجاد کند و به روز رسانی و بهینه سازی پایگاه داده را دشوار کند.

همچنین ، تجسم ضعیف نقشه دارایی های پوشش گیاهی می تواند به تعمیر و نگهداری میدان واکنش پذیر توسط خدمه شما منجر شود به جای آنکه تنها در صورت برنامه ریزی و اولویت بندی دقیق تحت نظارت و اجرا قرار گیرد. سوالاتی که باید بپرسید عبارتند از:

      • از چه فناوری هایی برای ردیابی گردش کار فعلی خود استفاده می کنید؟ 
      • سوابق دارایی خود را کجا نگهداری می کنید؟
      • چگونه وظایف کاری را به تیم های میدانی و اداری منتقل می کنید؟

 

اگر پاسخی به این س questionsالات ” قلم و کاغذ ، صفحات گسترده ، نقشه های چاپی و نگهداری واکنشی ” باقی بماند ، بدون شک با افزایش هزینه های مدیریت پوشش گیاهی با روشهای کار منسوخ و غیرقابل اعتماد روبرو هستید.

تحول دیجیتال: بهینه سازی ، تجسم و پیشگیری از خطر

دستیابی به اهداف عملکردی ، به جای تعریف درختان مورد نیاز و حفظ پوشش گیاهی ، می تواند یک مشکل باشد. شرکت های خدماتی تحت فشار مداوم قرار دارند تا اولویت های کاری خود را که همیشه در حال تغییر است ، متعادل سازند.  غیرممکن است بتوان پیش بینی کرد که کدام یک از دارایی ها در چرخه معمول کار میدانی به کمک یا پاکسازی نیاز دارد.

به طور خلاصه، نیازهای تیم را ارزیابی منطقه و محل پوشش گیاهی، پیش بینی نرخ رشد و درک تهدید به دارایی ابزار بر اساس محیط اطراف.  فراموش نکنیم که هرس باید به موقع و درست انجام شود ، در غیر این صورت منابع موجود برای رسیدگی به مسائل مناسب به هدر می رود.

بزرگترین چالش بهینه سازی فرایند کار است. بین شناسایی امر و تکمیل آن قبل از اینکه منجر به خطرات احتمالی شود ، فاصله کوتاهی وجود دارد.

راه حل مدیریت زمان بر پوشش گیاهی زمان بر است:

      • جمع آوری و بازرسی سریع و کارآمد داده ها
      • دقت و کیفیت داده ها
      • هماهنگی و همکاری تیمی موثر

درک داده ها و وضعیت پوشش گیاهی شما برنامه ریزی عملیات را بر اساس مناطق با خطر بالقوه بهینه می کند و چرخه های مورد نیاز برای هرس و پیرایش را برای تیم شما در اولویت قرار می دهد. با GIS آنلاین ، می توانید عملیات حوزه ای و اداری خود را با استفاده از همه در یک راه حل تغییر دهید که به افزایش بهره وری کار کمک می کند.  نقشه برداری از پوشش گیاهی از قبل به شما کمک می کند تا بازرسی های معمول با کیفیت را انجام داده و گردش کار خود را به طور م improveثر بهبود بخشید. تجسم کردن روال کاری شما نیمی از کار انجام شده است! با برنامه Mobile Data Collection و فرم های دیجیتال ، نقشه های کاغذی خود را با ویرایشگر قدرتمند نقشه و فرم های کاغذی نامرتب  جایگزین کنید  .

GIS Sloution for Vegetation Management - برنامه تلفن همراه و وب

 

 

 

برنامه ها و خدمات GIS Cloud به شما کمک می کند تا داده های فضایی و سایر اطلاعات را در لایه های موضوعی ذخیره کنید که با یک نماد شناسی یکسان نشان داده شده اند.  لایه های داده گیاهی شما همراه با شبکه برق و نماد خطوط برق همه با موقعیت جغرافیایی خاص (مختصات) مرتبط است که به شما کمک می کند تا آن را به صورت مکانی روی نقشه مشاهده کنید.

این داده های مربوطه بینش ارزشمندی به شما می دهد و به شما کمک می کند خطرات زیست محیطی مانند آتش سوزی ، رشد یا سقوط خطرات پوشش گیاهی و تلفات اقتصادی  را پیش بینی و پیش بینی کنید بسته به اولویت می توانید لایه های مختلف ناحیه را کدگذاری کنید .

با کلیه داده های جغرافیایی خود متمرکز و در هر دستگاهی در دسترس باشید ، در زمان واقعی با تیم خود ارتباط برقرار کرده و همکاری کنید. بلافاصله پرونده عملیات انجام شده را ببینید و ایمنی و قابلیت اطمینان کل سازمان و دارایی های خود را بهبود بخشید.

برنامه مدیریت پوشش گیاهی که پایداری بلند مدت را تقویت می کند 

 

گردش کار بصری و مستقیم است.

برنامه مدیریت پوشش گیاهی

جمع آوری داده های میدانی 

با استفاده از فرم های سفارشی در برنامه جمع آوری داده های تلفن همراه ، می توانید تیم خود را برای هر پروژه پروژه ای آماده کنید . جمع آوری داده های با کیفیت بخش مهمی از فرایند مدیریت پوشش گیاهی شما است. از نظرسنجی های قدیمی کاغذی خلاص شوید و جمع آوری داده های خود را با برنامه شاخص ما شروع کنید!

شما می توانید هر فرم را با توجه به نیاز پروژه خود سفارشی کنید:

      • نوع کار
      • چک لیست ها
      • زمینه های وابستگی و فرم شرطی
      • الزامات عکس و صدا
      • منوهای کشویی
      • تکمیل خودکار
      • بارکد و کد QR و غیره

برای اطمینان از صحت اطلاعات بیشتر ، افزایش سرعت و رفع خطاها هنگام پر کردن فرم های دیجیتال ، زمینه های فرم خود را مورد نیاز ، وابسته (مشروط) یا مداوم قرار دهید. در برنامه MDC ، حالت کار آنلاین و آفلاین وجود دارد در صورتی که با اتصال به اینترنت ضعیف در مناطق دور افتاده مشکل دارید. اگر سیگنال GPS شما ضعیف است ، می توانید از ابزارهای دقیق و ترسیم برای تعیین دقیق مکان مورد نیاز خود و همچنین ویژگی های نقطه ، خط یا چند ضلعی استفاده کنید!

جمع آوری داده های تلفن همراه برای بازرسی درختان

 

 

تجسم داده ها و تجزیه و تحلیل ادراک

مدیران و هماهنگ کنندگان نیاز به یک نمای کلی از داده ها برای تعریف گردش کار پروژه و تعیین وظایف بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در زمینه دارند.

هیچ راهی بهتر از انجام نقشه تعاملی وجود ندارد. 

با   برنامه ویرایشگر نقشه ، کارهای روزمره شما ، مانند ویرایش داده های میدانی ، تجزیه و تحلیل ، به اشتراک گذاری نقشه ها و گزارشات همه در یک جا تکمیل می شوند . داده های میدانی ثبت شده با دستگاه های تلفن همراه فوراً بر روی نقشه قابل مشاهده است و در سراسر بستر GIS Cloud ، در ویرایشگر نقشه و همچنین در برنامه Map Viewer قابل دسترسی است و برای انجام عملیات بیشتر در دفتر آماده است.

دیگر درایو فلش ، DVD ، پیوندهای Dropbox وجود ندارد ، همه داده های شما متمرکز شده و روی ابر بارگذاری می شوند و در زمان واقعی روی نقشه قابل مشاهده هستند!

شما نمایی کامل از آنچه در حال رخ دادن است ، از جمله موقعیت خدمه ، لیست وظایف و مشاغل تکمیل شده ، به شما امکان می دهد بلافاصله تصمیمات مهم پروژه را بگیرید!

وقتی پروژه آماده شد ، آن را با همکاران و ذینفعان خود ، به صورت خصوصی یا عمومی ، با استفاده از برنامه های Map Viewer  و Map Portal به اشتراک بگذارید . داده های اشتراکی را می توان برای متخصصان GIS سفارشی کرد یا برای افراد غیر حرفه ای با سطوح دسترسی و مجوز متفاوت در هر دستگاه در هر زمان بهینه سازی کرد .

برنامه ریزی مبتنی بر ریسک و اولویت بندی وظایف

با تجسم همه داده های خود و به طور مرتب توسط خدمه میدانی خود ، می توانید اطلاعات مختلف زمین فضایی را شناسایی و تجزیه و تحلیل کرده و مناطق خطر بالقوه را از قبل پیش بینی کنید.

مختلف دارایی می توان مشخص شده و فیلتر شده با نماد مشخص و رنگ است که کمک خواهد کرد که شما در مناطق برجسته رشد در و یا سقوط در پوشش گیاهی و درختان، مناطق تحت تاثیر آتش سوزی، windstorms،  و یا مناطق درخت آلوده. بسته به وضعیت تیم ، می توانید محل آخرین تکلیف را مشخص کرده و اولویت های تکلیف جدید را تعیین کنید. به همراه عکس و یادداشت

مدیریت پوشش گیاهی با استفاده از GIS - ویرایشگر نقشه

، کارگران میدانی به معنای واقعی کلمه می توانند تصاویر درختان افتاده و سایر خطرات مرتبط با موقعیت جغرافیایی آنها را مشاهده کنند. هنگامی که کار با موفقیت انجام شد ، آنها به سادگی وضعیت تعیین تکلیف را تعیین کردند که به طور خودکار روی نقشه برای خدمه دفتر نشان داده می شود.

عکسها و سایر سوابق مشاغل انجام شده ، از جمله اطلاعات تاریخ و مکان ، همچنین به عنوان اثبات تعهدات نگهداری کامل عمل می کند و می تواند در کاهش مسئولیت شرکت در صورت تصادف ، قطع برق یا آتش سوزی بسیار مهم باشد.

این به شما کمک می کند تا گزارشهای سفارشی برای رسیدگی به نرخهای پیچیده رشد پوشش گیاهی ، پیگیری بهره وری از مزرعه و به روز بودن در زمینه درمان مناطق آسیب دیده تهیه کنید.

با برنامه های بهینه نگهداری از پوشش گیاهی ، اقدامات مقرون به صرفه و هرس ، در وقت و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد . شناسایی ، اولویت بندی و کاهش خطرات برای کاهش پوشش گیاهی و آسیب درختان.

مدیریت عملکرد و گزارش دهی

اکنون وقتی سیستم گردش کار خود را کنترل کرده اید و حلقه بازخورد در مورد کارهای انجام شده طبق برنامه است ، نظارت و اندازه گیری عملکرد پروژه آسان است.  همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، برنامه های مدیریت پوشش گیاهی با کیفیت باید از روش های تحلیلی برای بازرسی ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل ارزیابی ریسک استفاده کنند.

در ویرایشگر نقشه ، می توانید با درک نحوه ارزیابی و بهبود استراتژی ها و برنامه های روزانه خود ، بر همه داده های میدانی نظارت ، ویرایش و نگهداری کنید.

در یک نقشه تعاملی ، شما قادر خواهید بود اثربخشی ارتباطات تیمی را افزایش دهید ، درک همه شرایط و اقدامات کاری که نیاز به بهبود دارند را تسهیل کنید.  نیازی به وارد کردن یا بارگیری داده ها در رایانه خود ندارید ، با GIS Cloud ، همه اینها در صورت درخواست ، بصورت آنلاین ، در زمان واقعی قابل دسترسی است!

با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی ، عملیات مدیریت پوشش گیاهی شما م effectiveثر بوده و هزینه های آینده را کاهش می دهد . برنامه ریزی درست فعالیتهای میدانی و اداری هزینه های شما را بهینه کرده و رضایت مشتری را افزایش می دهد.

استفاده از GIS Cloud به عنوان راه حل جامع ، مدیریت دارایی های شما را در مناطق مختلف بهبود می بخشد و ارتباطات و تصمیم گیری میدانی را تقویت می کند. GIS Cloud کاملاً مقیاس پذیر است ، هزینه استفاده از پلت فرم آنلاین خود را بدون نیاز به نصب روی میز بپردازید.

با این حال ، اگر به کنترل داده های اضافی احتیاج دارید و از سیاست های امنیتی داخلی پیروی می کنید ، سیستم GIS Cloud را می توانید روی سرورهای شما در پشت دیوار آتش نصب کنید ، به عنوان یک راه حل خصوصی خصوصی در محل .

شما می توانید به آسانی اشتراک برنامه خود را در هر زمان با توجه به نیاز پروژه خود مقیاس بندی کنید ، در صورت تغییر محدوده پروژه خود ، اشتراک جدید دریافت کنید یا تنزل دهید.

همچنین می توانید با مشاوران راه حل ما تماس بگیرید به شما کمک می کند راه حل مطلوب و سفارشی GIS Cloud را برای نیازها و گردش کار خود تنظیم کنید!

شماره تماس:

09382252774

14 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید