رانش زمین و GIS

 پیش بینی رانش زمین  استفاده از GIS عنوان پستی است که ما آن را با شما به اشتراک می گذاریم.امیدوارم که این پست مورد پسند شما قرار بگیرد.

 

رانش زمین در منطقه کیوو (DRC ، آفریقا) باعث تخریب اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی شده و جمعیت را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. bege به-RDC ، یک سازمان غیر انتفاعی، یکپارچه دسکتاپ خود و گردش کار آنلاین و ایجاد نقشه گرمایی با GIS ابر برنامه که نقاط از رانش زمین و کمک بر پیش بینی  توسعه خطرات این منطقه است.

 

چگونه نقشه برداری از زمین لغزش ها با GIS Cloud می تواند به کاهش آسیب پذیری افراد در زیستگاه های مستعد بلایای طبیعی کمک کند؟ بیایید دریابیم!

 

طرح مطالعه موردی:

  • انتخاب راه حل مناسب برای دستیابی به اهداف پروژه
  • پیامدهای شهری خطرات رانش زمین
    • اهداف اصلی و اهداف پروژه
    • نقشه برداری از حساسیت زمین لغزش
  • پیش بینی رانش زمین برای تسهیل مدیریت ریسک
    • جمع آوری داده های تلفن همراه کلیدی است
    • جایگزینی کاغذ با فناوری
  • ادغام گردش کار رومیزی و آنلاین برای ایجاد نقشه حرارتی زمین لغزش
  • مزایای راه حل های ابری در گردش کار GIS

 

 

انتخاب راه حل مناسب برای دستیابی به اهداف پروژه

 

جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) به طور کلی، و کیوو منطقه، شدید مواجه هستند خطرات زمین لغزش که باعث مسائل اقتصادی، زیربنایی و توسعه قابل توجهی در سطح محلی.   بین سالهای 2010 تا 2015 ، رانش زمین باعث مرگ 134 نفر ، تخریب 700 خانه و 4 مدرسه در استان  کیوو جنوبی شد  برندگان مسابقه GIS Day

ما ، BEGE-RDC یک سازمان غیر دولتی و غیرانتفاعی غیر دولتی است که دفتر مرکزی آن در شهر بوکاوو است ، جایی که این پروژه در آنجا شکل گرفت.  آنها عضو سازمان این سازمان هستند شبکه راه حل توسعه پایدار سازمان ملل متحد

BEGE-RDC مزایای GIS را به منظور نقشه برداری از زمین لغزش و ایجاد یک نقشه حرارتی با کمک برنامه های GIS Cloud تشخیص داد. هدف آنها کمک به مدیریت منطقی منابع طبیعی ، حفاظت از محیط زیست و مدیریت خطرات طبیعی (پیش بینی و پیشگیری) در DRC است. فعالیتهای اصلی مربوط به تحقیق ، تخصص ، مشاوره و آموزش در زمینه مربوط به زمین شناسی و محیط زیست است. 

 

 

مشارکت آنها منطقه کیوو جنوبی را به محیطی امن تر برای زندگی و برنامه ریزی توسعه اقتصادی و زیرساخت های آینده تبدیل کرد. 

سه ویژگی کلیدی GIS Cloud وجود دارد که BEGE-RDC برجسته ترین آنها برای گردش کار آنها است:

  • ویرایش فرم (گزینه ای برای ویرایش و همگام سازی پرسشنامه های مجموعه داده تلفن همراه)
  • به اشتراک گذاری داده ها 
  • نقشه گرمای زمان واقعی 

 

راه حل های مبتنی بر GIS برای مدیریت مشکلات مربوط به خطرات طبیعی ضروری است. GIS امکان تجزیه و تحلیل فضایی آسیب پذیری ، خطر و درک عمومی مخاطرات را فراهم می آورد.

ژان ناشیشالی (BEGE-RDC)

BEGE-RDC به مدیریت منطقی و حفاظت از منابع طبیعی با تأکید بر پیش بینی و جلوگیری از خطرات طبیعی در جمهوری دموکراتیک کنگو ادامه می دهد.

 

 

پیامدهای شهری خطرات رانش زمین

 

اهداف اصلی و اهداف پروژه

تا کنون اطلاعات مکانی چندانی با توجه به رانش زمین در این منطقه وجود نداشت که بتواند به ساکنان کیوو جنوبی اطلاع دهد و به آنها در مورد مکان و چگونگی جلوگیری از خطرات رانش زمین کمک کند.

بنابراین ، درک خوب درک مردم از خطرات ، آگاهی و آگاهی از خطر برای توسعه و بهبود استراتژی های مدیریت ریسک و ارتباطات بین مقامات محلی و مردم بسیار مهم است. 

به این ترتیب ، هدف این پروژه ترسیم حساسیت به زمین لغزش با استفاده از تکنیک های GIS و تعیین درک مردم از این خطر بر اساس داده های مصاحبه در منطقه کیوو است. 

 

هدف اصلی این بود که:

  • نقشه حساسیت به رانش زمین 
  • ایجاد نقشه حرارتی  

ایجاد نقشه حرارتی با GIS Clouds Editor Map بر اساس دو منبع مستقل داده بود: داده های بررسی زمین لغزش و داده های مصاحبه.

 

 

نقشه برداری از حساسیت زمین لغزش

بررسی زمین لغزش بر دریافت اطلاعات رهبران نهادهای اداری در مورد فراوانی رانش زمین در 5 سال گذشته (میانگین تعداد لغزش ثبت شده در منطقه در سال) و تکامل سرسره در 30 سال گذشته متمرکز شده است.

نقشه حساسیت را باز کرده و کاوش کنید

 

برای نقشه برداری حساسیت به زمین لغزش ، BEGE-RDC یک تجزیه و تحلیل مکانی دقیق از فرکانس رانش زمین در 5 سال گذشته ، تجزیه و تحلیل فضایی تکامل زمین لغزش در 30 سال گذشته و تجزیه و تحلیل فضایی از وقوع زمین لغزش انجام داد.

 

برای هر یک از این تجزیه و تحلیل ها ، آنها مدلی را ایجاد کردند که در نظر گرفته شود:

  • متغیرهای توپوگرافی و زمین شناسی
  • تراکم و پوشش گیاهی 
  • فاصله تا جاده ها
  • شبکه های زهکشی
  • نوع خاک 
  • بارش و غیره 

BEGE-RDC همه این فعالیتها را برای پیش بینی احتمال خطر زمین لغزش انجام داد. چالش های اصلی آنها F را Aced بودند دستیابی به داده ها و منابع مالی مورد نیاز برای پوشش کل منطقه است. با کمک برنامه ها و خدمات GIS Cloud ، BEGE-RDC تمام داده های مربوط را در بین جمعیت جنوبی کیوو جمع آوری کرد و نظرسنجی های کاغذی را حذف و هزینه ها را کاهش داد. آنها موفق به ایجاد نقشه ای نماینده شدند که احتمال وجود زمین لغزش در معرض خطر را برای کمک به نجات جان آینده و برنامه ریزی زیرساخت های ایمن ، ساخت و ساز و سرمایه گذاری های اقتصادی نشان می دهد. 

 

 

پیش بینی رانش زمین برای تسهیل مدیریت ریسک

 

رانش زمین عبارت است از حرکت توده ای از سنگ ، آوار یا زمین در یک شیب. اثرات رانش زمین می تواند برای محیط زیست از جمله از دست دادن جان انسان ها خطرناک باشد.

 

رانش زمین باعث:

  •  صدمه به اموال
  •  آب آلودگی را تأمین می کند
  •  تخریب جنگل ها
  •  آسیب جاده
  • آسیب های انسانی و غیره

 

بیشترین حیاتی مسائل bege به-RDC انجام مطالعات اولیه بر روی هستند نقشه برداری از مناطق مختلف در معرض بی ثباتی زمین مورد رانش زمین.

آگاهی و درک خطرات رانش زمین برای توسعه و بهبود استراتژی های مدیریت ریسک و ارتباطات بین مقامات محلی و مردم بسیار مهم است. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، رانش زمین باعث از دست رفتن اقتصادی و تلفات بسیار زیادی در منطقه کیوو می شود. 

 

جمع آوری داده های تلفن همراه کلیدی است

BEGE-RDC با استفاده از برنامه GIS Cloud Mobile Data Collection (MDC) برای تعیین مناطق مسکونی در منطقه Kivu که در معرض خطر زمین لغزش قرار دارند ، این نکته را در نظر گرفت که هر فرد بسته به تاب آوری جوامع ، خطرات متفاوتی را درک می کند. آنها تمام نظرسنجی ها و پرسشنامه های لازم را تهیه کردند و به آنها کمک کردند درک کنند که مردم چگونه خطرات رانش زمین را درک می کنند.

 

برای دستیابی به این هدف ، آنها یک فرم (پرسشنامه) ایجاد کرده اند که شامل داده های گروه بندی شده در چندین دسته از جمله موارد ضروری مانند:

  • اطلاعات دموگرافیک
  • درک علل
  • عواقب و اقدامات پیشگیرانه
  • ارتباط مخاطره آمیز
  • درجه ترس

 

جایگزینی کاغذ با فناوری

در حین فعالیتهای جمع آوری داده ها ، راه حل GIS Cloud به آنها اجازه داد پرسشنامه های کاغذی را با برنامه MDC جایگزین کنند . 

این کار مشاغل داوطلب را بسیار آسان تر و در دسترس تر کرد و هزینه رمزگذاری داده ها را بیشتر کاهش داد . بلافاصله پس از جمع آوری داده ها توسط داوطلبان ، بلافاصله برای پردازش در دسترس قرار گرفت. آنها همه این کارها را تنها با استفاده از تلفن های هوشمند خود انجام دادند!

با تشکر از تمام داده های جمع آوری شده MDC ، یک شاخص درک خطر بر اساس داده های نظرسنجی ایجاد شد:

 

مقیاس درک ریسک  آگاه از علت  رانش زمین  ترس از رانش زمین  خانوارهای در معرض خطر را در  نظر بگیرید  مایل به حرکت  به مکان امن تر  شاخص ریسک
درک پرخطر آره آره آره آره 3
درک خطر متوسط آره بله خیر بله خیر بله خیر 2
درک کم خطر آره خیر خیر خیر 1

 

 

برنامه MDC، به ویژه، این امکان را به جای روش های جمع آوری داده های نظر سنجی توسط کاغذ با نرم افزار گوشی های هوشمند

ژان ناشیشالی  (BEGE-RDC)

 

ادغام گردش کار رومیزی و آنلاین برای ایجاد نقشه حرارتی زمین لغزش

 

این پروژه امکان ارائه فضایی سطح درک پاسخ دهندگان را در رابطه با رانش زمین فراهم کرد. BEGE-RDC از نرم افزار R به منظور انجام مدلی از وقوع زمین لغزش با توجه به عوامل استعداد استفاده کرد.

داده های مختلف طبقه ای (هیدرولوژیکی ، توپوگرافی ، فعالیت های انسانی و غیره) که داوطلبان جمع آوری کرده و بعداً در QGIS به عنوان یک تصویر شطرنجی آماده کردند ، بعداً پردازش و به صورت مکانی در ویرایشگر نقشه GIS Cloud ارائه شد .

اکنون می توانید با استفاده از افزونه جدید ما ، Publisher for QGIS ، گردش کار خود را سرعت بخشید تا نقشه های شما را از QGIS به GIS Cloud منتقل کند.

 

سانتریوئیدهای چند ضلعی زمین لغزش برای انجام تجزیه و تحلیل نقشه حرارتی به منظور نشان دادن نقاط داغ زمین لغزش استفاده شد ، که نشان می دهد رانش زمین در کجا بیشتر تکرار می شود! 

BEGE-RDC با ویرایشگر نقشه توانست شکاف بین نرم افزار GIS رومیزی و آنلاین را که اطلاعات مکانی را در زمان واقعی نمایش می دهد ، برطرف کند . به این ترتیب آنها تمام داده ها را مفید و در دسترس عموم قرار دادند.

 

راه حل های GIS Cloud امکان بهینه سازی تجسم داده های فضایی را فراهم می آورد. این ابزارهای نقشه برداری می توانند توسط سازمانهای دولتی و سازمانهای جامعه مدنی مورد استفاده قرار گیرد تا درک عموم مردم از خطر را اعلام کنند.

ژان ناشیشالی  (BEGE-RDC)

 

نقشه حرارتی را باز کرده و کاوش کنید

مزایای راه حل های ابری در گردش کار GIS

 

GIS Cloud به BEGE-RDC برای جمع آوری داده ها و انجام تجزیه و تحلیل فضایی درک عمومی و آسیب پذیری خطرات رانش زمین در منطقه کیوو کمک کرد. داوطلبان قادر به انجام نظرسنجی با افراد در زمان واقعی به جای کاغذبازی های قدیمی بودند. آنها با کاهش هزینه های عملیاتی و کاهش خطای انسانی با استفاده از برنامه های GIS Cloud ، عملکرد کار را افزایش دادند . به این ترتیب ، آنها کیفیت داده ها را افزایش دادند که باعث کارآمدتر شدن آنها شد .  علاوه بر این ، نقشه حرارتی مثال زدنی ایجاد شده در ویرایشگر نقشه ، درک خطرات رانش زمین را به نسل های آینده کمک می کند تا مشکلات جدی ساختمانی و اقتصادی از جمله از دست دادن جان انسان ها را پیش بینی کنند.

نقشه برداری از خطرات زیست محیطی می تواند در زمینه درک و پیش بینی خطرات طبیعی مانند خطرات لرزه ای ، سیلاب یا انسان زایی مورد استفاده قرار گیرد.  این نوع نگاشت به حساسیت جوامع محلی و افزایش آگاهی در اهداف برنامه ریزی اجتماعی و اقتصادی آینده کمک می کند . GIS می تواند به طور مستقیم در ساختار اقدامات اقتصادی و جمعیتی در آن مناطق بحرانی کمک کند. در آینده ، آنها قصد دارند از دستاوردهای این پروژه آزمایشی در زمینه افزایش آگاهی عمومی از خطر زمین لغزش استفاده کنند. آنها قصد دارند مساحت پروژه خود را گسترش دهند ، درک مردم از خطرات موجود در قلمروهای مختلف را ارزیابی کنند ، نقشه های احتمال رانش زمین را برای هر قلمرو تهیه کنند و این نقشه ها را در اختیار عموم قرار دهند.

 

راه حل های مبتنی بر GIS برای مدیریت مشکلات مربوط به خطرات طبیعی ضروری است.

ژان ناشیشالی (BEGE-RDC)

 

آیا می خواهید گردش کار GIS خود را برای برنامه ریزی ساخت و ساز یا مدیریت خطرات طبیعی تنظیم کنید؟ با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید