چرا باید ArcGIS Pro بروید؟: پیش بسوی کاربردی ترین نرم افزار GIS

آموزش-ArcGIS-Pro

این برنامه 64 بیتی چند رشته ای، GIS دسکتاپ حرفه ای و متصل است که برای کمک به شما در کار سریعتر طراحی شده است. داده های خود را با استفاده از 2D/3D، انیمیشن ها و نمودارها تجسم کنید. و به منابع دسترسی داشته باشید و کار خود را به راحتی به اشتراک بگذارید.

اگرچه ArcGIS Pro از یک رابط نواری جدید استفاده می کند، اما از همان مفاهیم اولیه آشنا مانند نقشه ها، لایه ها و نقشه های پایه استفاده می کند. ArcGIS Pro همراه با محصول ArcGIS Desktop گنجانده شده است. اگر ArcGIS Desktop دارید و در حال تعمیر و نگهداری هستید، به ArcGIS Pro دسترسی دارید و می توانید آن را از My Esri دانلود کنید. شما می توانید ArcGIS Pro را به هر طریقی که مناسب شما باشد مجوز دهید – کاربر نامگذاری شده، کاربر تک کاربر یا کاربر همزمان.

ArcGIS Pro از طبقه بندی lidar، استخراج ویژگی و ویرایش پشتیبانی می کند
ArcGIS Pro از طبقه‌بندی lidar، استخراج ویژگی و ویرایش پشتیبانی می کند.

در ArcGIS Pro سریعتر کار کنید

ArcGIS Pro برای کمک به شما در کار مؤثر طراحی شده است. روبان در امتداد بالای رابط ArcGIS Pro متنی است بنابراین ابزارهای مورد نیاز را در صورت نیاز در اختیار شما قرار می دهد. این کار خاموش و روشن کردن نوار ابزار و جستجوی ابزارها را حذف می کند و یک تجربه کاربر مبتنی بر گردش کار را فراهم می کند.

به‌جای کادرهای محاوره‌ای که آنچه را که روی آن کار می‌کنید پنهان می‌کنند، پنجره‌های غیرمدال در کناره‌های فضای کاری را که روی آن کار می‌کنید مسدود نمی‌کنند، و به شما امکان می‌دهند تا زمانی که فرآیندهای ابزار در حال اجرا هستند، به کار خود ادامه دهید. نیازی به شروع جلسه ویرایش نیست – ویرایش همیشه روشن است. ArcGIS Pro یادداشت می کند که روی چه نوع داده هایی کار می کنید و ابزارهای مناسب را فراخوانی می کند.

ArcGIS Pro 2.0 به شما کنترل کامل بر حاشیه نویسی می دهد
در نسخه 2.0، ArcGIS Pro به شما کنترل کامل بر حاشیه نویسی می دهد.

رویکرد پروژه محور آن همه نقشه‌ها، طرح‌بندی‌ها، ابزارها، پایگاه‌های جغرافیایی و اتصالات شما را در یک مکان نگه می‌دارد. ArcGIS Pro به طور خودکار یک پایگاه جغرافیایی پیش فرض ایجاد می کند که در صورت تمایل می توانید آن را تغییر دهید.

با باز کردن و اجرای چندین نمونه از ArcGIS Pro بدون بستن پروژه فعلی، روی چندین پروژه به طور همزمان کار کنید. شما می توانید با یک پروژه فقط خواندنی مانند یک پروژه قابل نوشتن کار کنید و از Save Project As برای ذخیره آن در یک مکان قابل نوشتن استفاده کنید. در حالی که عملیات بسته بندی در پس زمینه کامل می شود، به کار در ArcGIS Pro ادامه دهید.

اگر اغلب از یک پوشه، پایگاه داده و اتصالات سرور برای بسیاری از پروژه های خود استفاده می کنید، از Project Favorites برای صرفه جویی در زمان استفاده کنید. این موارد را به موارد دلخواه تبدیل می کند و در برگه Favorites در صفحه کاتالوگ (که قبلاً به عنوان پنجره پروژه شناخته می شد) و در نمای کاتالوگ در دسترس خواهند بود.

ArcGIS Pro به شما امکان می دهد تا قالب های پروژه زیادی داشته باشید که می توانید آنها را برای کارهای خاصی مانند ویرایش یا تجزیه و تحلیل از قبل پیکربندی کنید. قالب های پروژه با ذخیره تغییرات رابط، جعبه ابزار و اتصالات مورد نیاز برای یک کار خاص، پروژه های از پیش پیکربندی شده را ایجاد می کنند.

از نوآوری ها و ادغام استفاده کنید

ArcGIS Pro دارای نوآوری هایی است که در هیچ سیستم GIS دسکتاپ دیگری یافت نمی شود. ابزارهای جدید پردازش جغرافیایی فقط در ArcGIS Pro در دسترس هستند. با نماهای نقشه های دو بعدی، صحنه های سه بعدی و جداول به طور همزمان کار کنید و آنها را همگام کنید تا تغییرات در یکی در بقیه منعکس شود.

3D تجربه بصری و تحلیلی رایج برای GIS فردا است که به طور کامل توسط ArcGIS Pro پشتیبانی می شود. با پخش سه بعدی برای صحنه های جهانی و محلی. تجزیه و تحلیل فضایی برای گردش کار سه بعدی پیشرفته؛ طبقه بندی لیدار، استخراج ویژگی، و ویرایش؛ و پشتیبانی از مدل داده‌های کلاس‌های بنیاد صنعت (IFC) و BIM (مدل‌سازی اطلاعات ساختمان)، ArcGIS Pro ابزار تألیفی برای طراحی شهری است.

رویکرد پروژه محور ArcGIS Pro همه نقشه‌ها، طرح‌بندی‌ها، ابزارها، پایگاه‌های جغرافیایی و اتصالات شما را در یک مکان نگه می‌دارد.
ArcGIS Pro از یک رویکرد پروژه محور استفاده می کند که تمام نقشه ها، طرح بندی ها، ابزارها، پایگاه های جغرافیایی و اتصالات شما را در یک مکان نگه می دارد.

ArcGIS Pro ابزار اصلی برای نوشتن صحنه های بزرگ وب و ویرایش سه بعدی است. اکنون از داستان سرایی سه بعدی با انیمیشنی که می تواند از اطلاعات محدوده و زمان استفاده کند، پشتیبانی می کند. بهبودهای طراحی سه بعدی شامل طراحی ویژگی با فاصله دوربین و افزایش روشنایی اشیاء سه بعدی است. مناظر سه بعدی را با استفاده از کنترل های ناوبری جدید کاوش کنید. چیدمان ها با نمودارهای قابل جاسازی، تعاملی و سفارشی شده مفیدتر و قدرتمندتر هستند. تجسم داده ها در نمودارها به کشف الگوها، روندها، روابط و ساختار در داده ها کمک می کند.

اشتراک گذاری در رابط تعبیه شده و از طریق برگه اشتراک گذاری در دسترس است
اشتراک گذاری در رابط تعبیه شده و از طریق برگه اشتراک گذاری در دسترس است.

ArcGIS Pro به شدت با ArcGIS Enterprise، ArcGIS Online و بقیه پلتفرم ArcGIS ادغام شده است، جریان های کاری بین پلتفرمی را قدرتمندتر می کند و منابع دسترسی آسان را از ArcGIS Online یا پورتال شما فراهم می کند.

کار خود را به عنوان یک آیتم در ArcGIS Online یا پورتال خود یا به صورت فایل به اشتراک بگذارید. اشتراک گذاری در رابط تعبیه شده و از طریق برگه اشتراک گذاری در دسترس است. یک نقشه وب ایجاد کنید، یک لایه وب منتشر کنید یا یک الگوی پروژه را مستقیماً از ArcGIS Pro به اشتراک بگذارید و به طور خودکار به عنوان یک مورد در ArcGIS Online اضافه کنید. نقشه ها را مستقیماً از ArcGIS Pro به PDF و بسیاری از فرمت های دیگر صادر کنید.

ابزار اصلی ArcGIS Pro برای نوشتن صحنه های بزرگ وب و ویرایش سه بعدی
ArcGIS Pro ابزار اصلی برای نوشتن صحنه های بزرگ وب و ویرایش سه بعدی است.

کار خود را مهاجرت کنید

نقشه های موجود را مستقیماً به ArcGIS Pro ببرید. نیازی به ایجاد مجدد نقشه‌ها و طرح‌بندی‌ها نیست—به سادگی اسناد نقشه (mxd.)، صحنه‌ها (.sxd.) و globes (.3DD) را در ArcGIS Pro وارد کنید و آنها را به‌عنوان پروژه (aprx.) ذخیره کنید. آنها دقیقاً همانطور که در ArcMap با همان طرح‌بندی و نمادشناسی ظاهر می‌شوند، به نظر می‌رسند. در واقع، نقشه‌های ایجاد شده در ArcMap ممکن است پس از وارد شدن حتی بهتر به نظر برسند زیرا ArcGIS Pro از anti-aliasing استفاده می‌کند، بنابراین خطوط و متن واضح‌تر و تمیزتر می‌شوند. ArcGIS Pro از موتور برچسب Maplex برای قرار دادن بهینه استفاده می کند، بنابراین اگر از Maplex برای نقشه اصلی استفاده نکرده اید، ممکن است برچسب ها کمی تغییر کنند.

ArcGIS می تواند از استایل ها یا فایل های سبکی که قبلاً در ArcMap توسعه داده اید استفاده کند. به‌طور پیش‌فرض، استایل‌ها نصب نمی‌شوند، اما می‌توانید آنها را از نصب ArcMap خود بازیابی کنید یا از ArcGIS Online دریافت کنید. شبکه‌های اندازه‌گیری شده (خطوط، تیک‌ها و برچسب‌هایی که به عنوان مرجع مختصات پیش‌بینی‌شده روی نقشه استفاده می‌شوند) اکنون می‌توانند از یک سند نقشه به ArcGIS Pro وارد شوند یا از یک سبک درج شوند.

ArcGIS Pro با پشتیبانی از مدل داده‌های IFC (کلاس‌های بنیاد صنعت) و BIM (مدل‌سازی اطلاعات ساختمان)، ابزار تألیفی برای طراحی شهری است.

کاربران ArcMap مدت‌هاست که درخواست چندین قابلیت طرح‌بندی را دارند و ArcGIS Pro این را ارائه می‌دهد.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از طرح‌بندی‌های چندگانه، «مدیریت چند لایه در ArcGIS Pro» را در شماره بهار 2017  ArcUser بخوانید.

ArcGIS Pro اسناد نقشه وارداتی را ارزیابی می‌کند و به شما می‌گوید اگر مشکلی پیش بیاید، بنابراین اگر اسکریپت‌ها یا مدل‌های ModelBuilder ایجاد کرده‌اید، بررسی می‌کند که آیا مطابق نوشته اولیه کار می‌کنند یا نیاز به اصلاح اندکی دارند. ممکن است تنظیمات دستوری جزئی مورد نیاز باشد زیرا ArcMap از Python 2.7 استفاده می کند، در حالی که ArcGIS Pro از Python 3.5 استفاده می کند.

به طور کامل در ArcGIS Pro کار کنید

اکنون می توانید گردش های کاری کامل تری مانند ایجاد نقشه و مدیریت داده ها را به طور کامل در ArcGIS Pro انجام دهید. می توانید خصوصیات توپولوژی را مستقیماً در ArcGIS Pro تغییر دهید. ابزار تراورس پیشرفته گردش کار COGO را بهبود می بخشد. در پاسخ به درخواست های کاربر، گزینه های منوی زمینه برای وارد کردن و صادر کردن داده ها در صفحه کاتالوگ گنجانده شده است.

در نسخه 2.0، ArcGIS Pro به شما کنترل کامل بر حاشیه نویسی می دهد. می توانید کلاس های ویژگی حاشیه نویسی ایجاد کنید، برچسب ها را با استفاده از ابزار پردازش جغرافیایی به حاشیه نویسی تبدیل کنید و ویژگی های حاشیه نویسی را ویرایش کنید. حاشیه نویسی در ابزارهای هسته پردازش جغرافیایی مانند ویژگی های کپی، افزودن و کلاس ویژگی به کلاس ویژگی پشتیبانی می شود.

بیشتر ابزارهای پردازش جغرافیایی و پسوندهای ArcGIS فقط در ArcGIS Pro کار می کنند. بسیاری از ویژگی‌های صرفه‌جویی در زمان که در ArcMap استفاده می‌کنید، مانند نشانک‌ها، در ArcGIS Pro هستند، اما برخی ممکن است نام دیگری داشته باشند. به عنوان مثال، صفحات داده محور اکنون به عنوان سری نقشه شناخته می شوند.

نسل جدید GIS دسکتاپ

ArcGIS Pro، دسکتاپ متصل جدید، GIS دسکتاپ را با ارائه یک تجربه کاربری مدرن 2D/3D نه تنها برای انجام تجزیه و تحلیل قدرتمند، بلکه برای ایجاد نقشه های زیبا، ارتقا می دهد. ArcGIS Pro یک مشتری برتر پلتفرم ArcGIS و همراه ضروری ArcGIS Enterprise و ArcGIS Online است. این به طور کامل در الگوی Web GIS کار با لایه های وب، نقشه های وب و صحنه های وب ادغام شده است.

وظایفی که قبلاً در ArcMap اجرا شده اند را می توان در ArcGIS Pro به سادگی با استفاده از Tasks یا از طریق استفاده از اسکریپت نویسی Python خودکار کرد. قابلیت ArcGIS Pro را با توسعه افزونه ها با استفاده از ArcGIS Pro SDK برای Microsoft .NET Framework گسترش دهید.

Esri در حال کار بر روی نوآوری های جدید در ArcGIS Pro است که فقط در دسکتاپ متصل و معماری خدمات امکان پذیر است. هر نسخه از ArcGIS Pro دارای ویژگی ها و قابلیت هایی است که شما درخواست کرده اید. اکنون با رفتن به ArcGIS Pro از این قابلیت ها استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید