چگونه یک مقاله تشریحی بنویسیم

فقط مراحل ذکر شده را دنبال کنید و نکات هوشمندی را که برای راحتی شما به اشتراک گذاشته ایم ، در آن بگنجانید.نحوه نوشتن مقاله تشریحی

چرا مهم است؟

دانش آموزان برای توصیف چیزی ، شخص ، تجربه ، مکان یا هر موضوع یا موضوع دیگر مقاله های تشریحی می نویسند. مردم در واقع تصاویر بی شماری را در طول روز با یکدیگر به اشتراک می گذارند. به عنوان مثال ، ممکن است در مورد آخرین سفر تعطیلات خانوادگی به دوست خود بگویید ، شخصی را که ملاقات کرده اید توصیف کنید یا حتی رسیدن به مکانی خاص را به راحت ترین روش بگویید. اما وقتی نوبت به نوشتن مقاله تشریحی می رسد ، تولید توضیحاتی با کیفیت خوب به تلاش و مهارت بیشتری نیاز دارد. این یک فرایند نسبتاً خلاقانه است.

خواه دانش آموزان بخواهند در مورد مکان یا شخصی بنویسند ، باید تصاویر واضحی را در خود داشته باشند و همچنین باعث جلب توجه خوانندگان شوند. هدف اصلی آنها نباید گفتن در مورد آن شخص یا مکان باشد ، بلکه در عوض نشان دادن آنهاست ، به طوری که خوانندگان می توانند برداشت خود را از موضوع مورد نظر از متن خوانده شده یا شنیده شده خود بدست آورند.

عناصر مقاله توصیفی چیست؟

برخلاف توصیفات روزمره که افراد بدون تلاش زیاد به اشتراک می گذارند ، مقاله های توصیفی متن متشکل از ساختار مناسبی هستند که به دانشجویان نیاز دارد خلاقیت و تسلط به زبان خود را نشان دهند. توصیفات شامل بسیاری از جزئیات است ، که با استفاده از تصویر و گفتار پویا ، حواس خوانندگان را جلب می کند.

اگرچه این نوع مقاله نویسی چالش برانگیزی است ، اما ارزش آن را دارد که امتحان کنید. دانش آموزان ضمن شرکت در فرآیند نوشتن خلاق ، مهارت های نوشتاری خود را توسعه می دهند و توجه بیشتری به جزئیات دارند. برخلاف سایر انواع مقاله ها ، مقاله های تشریحی معمولاً نیازی به جستجوی مدارک از منابع معتبر توسط دانش آموزان ندارند ، اگرچه این به موضوع و سطح علمی دانشجو بستگی دارد.

تصاویر باعث می شود دانش آموزان در تجربیات خود با دقت بیشتری تأمل کنند. چنین فعالیت های نوشتاری به ما می آموزد که افکار و احساسات خود را به طور م moreثرتری با دیگران در میان بگذاریم. با توجه به اینکه چنین مقاله هایی چنین سهم بزرگی در خلاقیت و مهارت نوشتن دانش آموزان دارند ، در اینجا چند راهنما در مورد نحوه نوشتن مقاله تشریحی آورده شده است.

در حال آمدن با ایده ها

در تکالیف مقاله ای توصیفی ، اساتید اغلب آزادی انتخاب را برای دانشجویان فراهم می کنند: دانشجویان به تنهایی تصمیم می گیرند که چه توصیف کنند. لیست مباحث احتمالی عملاً نامحدود است ، زیرا دانش آموزان در مورد هر چیزی که به آن علاقه دارند می نویسند. همانطور که موضوع فردی خود را انتخاب کرده اید ، زمان آن فرا رسیده است که درباره سازماندهی متن فکر کنید.

چهار نوع مقاله چیست؟

مقاله توصیفی یکی از چهار نوع مقاله اصلی است. مقاله های دیگر شامل مقاله روایی ، مقاله نمایشی و مقاله اقناعی است. این مقاله ها به دلیل اهداف خاصی که هر یک از آنها دنبال می کند ، به انواع جداگانه ای تفکیک می شوند.

مانند هر مقاله دیگر در سطح دانشگاه ، مقاله توضیحات دارای مقدمه ای با بیانیه پایان نامه ، متن و نتیجه گیری است. اگر تعجب می کنید که چگونه یک مقاله تشریحی را شروع کنید ، با درک ساختار اساسی آن شروع کنید.

چگونه می توان مقدمه ای برای مقاله تشریحی نوشت؟

در پاراگراف مقدماتی ، دانش آموزان باید موضوع خود را معرفی کنند ، و هدف خود را برای کل مقاله روشن کنند. بیانیه پایان نامه در اینجا به عنوان یک راهنما عمل می کند ، و مطالب بعدی را توضیح می دهد. در آن ، دانش آموزان به طور مستقیم آنچه را توصیف می کنند بیان می کنند ، برداشت های خود و برخی دلایل داشتن چنین دیدگاه هایی را نشان می دهند.

همانطور که برای پاراگراف های بدن ، چندین روش امکان پذیر است. دانش آموزان هنگام بررسی چگونگی نوشتن یک پاراگراف توصیفی ، توصیفاتی مانند لیست ارائه می دهند. آنها جزئیات مربوط به شی object ، واقعه یا شخص را به صورت نقطه به نقطه نشان می دهند. آنها می توانند به یک طرح ساده فکر کنند که خوانندگان را به موضوع علاقه مند کند.

در هر دو مورد ، دانش آموزان باید از جزئیات حسی زیادی استفاده کنند و تصاویر آنها را جالب نگه دارند. در پاراگراف پایانی ، دانش آموزان باید برداشت های خود را در مورد شی یا شخص توصیف شده دوباره بیان کنند ، و به طور خلاصه در مورد مقاله انعکاس دهند.

چه چیزی را می توانید توصیف کنید؟

موضوعات زیادی وجود دارد که فرد می تواند هنگام تعیین شرح نوشتن ، در نظر بگیرد. در اینجا متداول ترین موضوعات توصیف وجود دارد:

  • انسان  – در مورد افراد ، شخصیت ها ، ظاهر یا توانایی ها و توانایی های آنها صحبت کنید. منعکس کردن در تجربیات خود در رابطه با افراد خاص (به عنوان مثال ، چگونه شخص خاصی بر انتخاب یا تصمیم گیری شخص تأثیر می گذارد)
  • مقاله مکانی – در تصاویر مکان ها ، در مورد خانه های خود ، رستوران ها ، کتابخانه ها ، مدارس یا هر مکان دیگری که تحت تأثیر آنها قرار گرفته است بگویید. در این مقاله ها با نشان دادن چگونگی به نظر رسیدن مکان ها ، ایجاد احساس یا صدا در مکان ها ، به حواس متوسل شوید.
  • رویداد – در حالی که از وقایع می گویید ، به هر حس مربوطه جذاب هستید. لیست رویدادهای احتمالی نامحدود است. ممکن است شامل تعطیلات خانوادگی ، کنسرت های راک ، یا هر فعالیت به یادماندنی دیگری (یا غیر) باشد.
  • حیوان – در مورد حیوانات خانگی یا حیواناتی که نسبت به آنها احساس اشتیاق دارید صحبت کنید. هنگام ارائه جزئیات ، تجربیات ، افکار ، احساسات خود را تأیید کنید.
  • مقاله حافظه – نویسندگان ممکن است در خاطرات خود تأمل کنند ، و آنچه را که مدتها پیش اتفاق افتاده است و یا کسی را که در گذشته می شناختند ، توصیف کنند. برخلاف تصاویر شخصیتی یا رویدادی ، این مقاله ها در وهله اول درباره خاطرات فرد بحث می کنند.
  • تجربه – در این تصاویر ، نویسندگان اساساً با آشکار کردن تجربیات خود و نشان دادن برخی نتایج شخصی که ایجاد کرده اند ، خود را توصیف می کنند. مقاله هویت فرهنگی می تواند به نوعی توصیف تجربه باشد.
  • مقاله شغلی – در اینجا سعی کنید جزئیاتی را مشخص کنید که شغل خاص را از مشاغل دیگر متمایز می کند.
  • رفتار – در مورد رفتارهای مردم ، حیوانات ، گونه ها یا کل ملت ها صحبت کنید. واقعا ده ها گزینه وجود دارد!

مهم نیست که می خواهید کدام نوع توصیف را تکمیل کنید ، ما چند مرحله ساده و نکات مفید را ذکر کرده ایم که انجام کار را بسیار آسان تر می کند.

نحوه نوشتن مقاله تشریحی گام به گام

هنگام نوشتن مقاله تشریحی ، سازماندهی کار خود را به روش زیر در نظر بگیرید. اگر نوشتن خود را با پیروی از این چند مرحله تنظیم کنید ، باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و نوشتن را آسان تر می کند:

  • مرحله 1. موضوع خود را انتخاب کنید ، یک موضوع ایجاد کنید.

برای نوشتن یک مقاله واقعا جذاب ، باید یک تصویر واضح در ذهن داشته باشید. سعی کنید با تجربیات شخصی خود ارتباط برقرار کنید ، به وضوح تصور کنید که رستورانی را که بیشتر دوست دارید ، یا یک دوست خوب خود یا هر موضوع دیگری را به عنوان دستورالعمل های کار لازم دارید. توجه داشته باشید که بهترین موضوع موضوعی است که برای شما جالب باشد. اگر در تهیه یک موضوع با مشکل روبرو هستید ، از برخی مقاله های توصیفی مقاله استفاده کنید که موسسه چشم انداز قبلاً برای راحتی شما آماده کرده است.

  • مرحله 2. بیانیه پایان نامه را تهیه کنید.

یادداشت های خود را در نظر بگیرید و یک بیانیه پایان نامه برای مقاله توصیفی تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که گزاره پایان نامه شما دارای دو جز components است: بیان در مورد موضوع توصیف شده و دلایل حمایت از آن. در قسمت بیانیه ، ارزیابی شخصی خود از مکان ، شخص یا موضوع توصیف شده دیگری را ارائه دهید و سپس به طور خلاصه توضیح دهید که دقیقاً چه چیزی باعث می شود به چنین نتیجه گیری برسید. به عنوان مثال ، به جای اینکه فقط بگویید سارا واقعاً دوست خوبی است ، به طور خلاصه دلیل آن را توضیح دهید.

  • مرحله 3. جزئیات خاص را انتخاب کنید.

خواه در توصیف یک فرد ، مکان ، تجربه یا هر موضوع دیگری باشید ، به برداشت های عمده ای که این موضوع اغلب از شما ایجاد می کند فکر کنید. به خصوص در این مورد چه چیزی را دوست دارید یا از آن استقبال می کنید؟ به نظر شما کدامیک از ویژگی های این موضوع جالب است؟ به عنوان مثال ، اگر به توصیف یک رستوران فکر می کنید. در وهله اول ، تصمیم بگیرید که آیا فکر می کنید این مکان خوب است یا بد. سپس به دلایل خاصی فکر کنید که چنین فرضی را برای شما ایجاد می کند. هم از برداشت های اصلی خود و هم از ویژگی های مربوط به موضوع توصیف شده یادداشت برداری کنید.

  • مرحله 4. طرح کلی ایجاد کنید.

هنگامی که به ایده ای رسیدید ، به عنوان مثال مقاله تشریحی در مورد یک مکان ، و برخی از ویژگی هایی را که می خواهید در مقاله در مورد آنها بحث کنید ، ذکر کردید ، یک طرح کلی دقیق ایجاد کنید.

چگونه مقاله مقاله تشریحی می نویسید؟

وقتی دانش آموزان رئوس مطالب دقیق را ایجاد می کنند بسیار مناسب است. چنین رئوس مطالبی باید تمام اطلاعاتی را که آنها در مقاله های خود برنامه ریزی می کنند ، ذکر کند: بیانیه پایان نامه ، جملات موضوعی ، چندین جزئیات پشتیبانی کننده و جملات پایانی برای هر یک از پاراگراف های اصلی ، و تکرار پایان نامه برای یک پاراگراف نهایی.

  • مرحله 5. پیش نویس را به دنبال رئوس مطالب خود بنویسید.

با استفاده از رئوس مطالب ، دانش آموزان به راحتی اولین پیش نویس های خود را تکمیل می کنند: ارائه تمام اطلاعات از یک طرح کلی در قالب مقاله کافی است. در این مرحله ، به جزئیاتی که می خواهید توصیف کنید توجه کنید و نه به سبک نوشتن. به یاد داشته باشید که این پیش نویس هنوز مقاله ای نیست. بیشتر شبیه اسکلتی از مقاله آینده شما است.

  • مرحله 6. مقاله خود را با افزودن تصاویر بیشتر ، لهستانی کنید.

پیش نویس خود را دوباره بخوانید و اکنون بر سبک نوشتاری خود تمرکز کنید. توجه داشته باشید که مقاله های توصیفی گفتن نیستند ، بلکه نشان دادن آن هستند. به جای اینکه فقط بگویید رستوران خوب است ، سعی کنید با جلب توجه به خوانندگان ، آن را به آنها نشان دهید. لازم نیست که به هر شش حس متوسل شوید ، در عوض از تجربه خود استفاده کنید و حواس را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با موضوع شما داشته باشند.

شما از توصیف گربه ها قدردانی نمی کنید ، که در آن نویسندگان به سلیقه علاقه مند هستند؟ دانش آموزان با افزودن تصاویر و زبان پویا به پیش نویس های خود ، به تأثیر قابل توجهی می رسند.

  • مرحله 7. مقاله نهایی خود را تصحیح و قالب بندی کنید.

پس از افزودن تمام تصاویر و اطمینان از مناسب بودن سبک نوشتاری و گفتار ، متن خود را تصحیح کرده و متناسب با نیاز استاد قالب بندی کنید. معمولاً قالب بندی MLA برای این نوع مقالات به خوبی کار می کند ، به خصوص اگر دانشجوی یکی از کالج های ایالات متحده باشید. اگر در زمینه قالب بندی شک دارید یا در زمینه تصحیح نیاز به کمک دارید ، نویسندگان این سیستم عامل با کمال میل خدمات ویرایشی ارزان قیمت را ارائه می دهند.

نکاتی برای توصیف عالی

در اینجا چند نکته نوشتاری توصیفی آورده شده است که می توانید برای اطمینان از بهترین نتایج استفاده کنید. مقاله های توصیفی شایسته بدون موارد زیر عملاً غیرممکن است:

  • توسل به حواس مختلف

به جای اینکه به سادگی مشخصات یا ویژگی های شخص یا شی described توصیف شده را ذکر کنید ، جزئیات حسی واضح را در آن بگنجانید. با توسل به حواس ، جزئیاتی را نشان دهید که برداشت ایجاد می کنند تا اینکه درباره آنها بگویید.

  • به انتخاب کلمه توجه کنید ، از گفتار پویا استفاده کنید

استفاده از زبان توصیفی در متن مهم است. این مثال کوچک نشان می دهد که انتخاب کلمه در چنین مقاله هایی اهمیت زیادی دارد. دو جمله را در نظر بگیرید: معلم وارد کلاس شد. و معلم به داخل کلاس هجوم برد. در جمله اول ، کلمه خنثی به کار رفته است (وارد شده) ، و نمی توان هیچ گونه فرضی درباره معلم داشت.

در جمله دوم ، انتخاب واژه (طوفانی) قطعاً مقداری ارزش عاطفی اضافه می کند ، زیرا می توان نتیجه گرفت که معلم دارای روحیه خاصی است. سعی کنید افعال خنثی را با گزینه های پویاتر در متن خود جایگزین کنید.

  • به تجربیات خود مراجعه کنید

جذاب ترین توصیفاتی است که نویسندگان در آن احساسات خود را به اشتراک می گذارند. بنابراین ، هنگام توصیف ، سعی کنید نشان دهید که موضوع توصیف شده چگونه به شما احساس می دهد.

  • توصیفات لحظه به لحظه اضافه کنید

آنها بسیار جذاب هستند ، به ویژه هنگامی که دانش آموزان جزئیات طنز یا ترسناک را اضافه می کنند. بسته به هدف نوشتن ، می توانید در مورد تجربه شخصی خود به این روش صحبت کنید (به عنوان مثال آخرین مراجعه به دندانپزشک).

  • از تشبیهات و استعاره ها ، در میان سایر تصاویر ، استفاده کنید

تصاویر را به داستان خود اضافه کنید و از چنین شکل های گفتاری مانند تشبیه و استعاره استفاده کنید. توصیف اشیا، ، اشیا و افراد با مقایسه آنها با چیزها ، اشیا، یا افراد دیگر بسیار مثر است.

  • اما از تشبیه بیش از حد استفاده نکنید (که به کلیشه نیز معروف است)

با این حال ، از استفاده بیش از حد کلیشه ها مانند سرد به اندازه یخ ، مستقیم به عنوان یک پیکان ، یا مانند باد در میان دیگران اجتناب کنید. در صورت استفاده زیاد ، چنین تشبیهاتی تأثیر خود را از دست می دهند. بنابراین هنگام نوشتن یک مقاله توصیفی ، به دنبال گزینه های خلاقانه تر باشید.

  • اطلاعات کافی جمع کنید

بسته به موضوع ، انجام تحقیقات لازم است. بعضی اوقات ، دانش آموزان فقط تجربه شخصی کافی برای ساختن تصاویر واقعی را ندارند. تحقیقات خوب هر چند بینش کافی را فراهم نمی کند.

  • به همه منابع استناد کنید

دانش آموزان باید تمام اطلاعاتی را که از منابع وام می گیرند ، ذکر کنند. اگر آنها این کار را نکنند ، اتهامات دزدی ادبی در پی می آید.

مطالعه خود را آسان کنید – سفارش آنلاین

نوشتن مقاله تشریحی هم جالب و سرگرم کننده است ، اما زمان می برد و نیاز به خلاقیت زیادی دارد. مراحل ساده ای را که بیان کردیم دنبال کنید و نکات مفید ما را برای سهولت و جذابیت نوشتن در نظر بگیرید. توجه داشته باشید ، حتی در صورت کمبود وقت ، باز هم می توانید مقالاتی داشته باشید که برای شما As.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید