کاربردهای GPS در کشاورزی

پیشرفت این فناوری همچنان ادامه دارد و در چندین زمینه از جمله کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته ، کشاورزان کار سختی برای افزایش نهاده های کشاورزی داشتند. سیستم موقعیت یابی جهانی منجر به توسعه کشاورزی شده است. دقت آن باعث شده کشاورزان از این ابزار برای اهداف مختلف استفاده کنند. در اینجا کاربردهای GPS در کشاورزی آورده شده است.

1. برداشت

این فناوری در وقت افرادی که از مزرعه بازدید می کنند برای تعیین زمان برداشت صرفه جویی کرده است. سیستم موقعیت یابی جهانی منطقه ای را که آماده برداشت است نشان می دهد. علاوه بر این ، این ایده به کشاورزان می دهد که چگونه برداشت انجام می شود. این مساحت زمین و محصول مورد انتظار را تقریبی می کند.

2. آبیاری را کنترل کنید

وقتی زمین بزرگ باشد ، محصولات به همان اندازه تحریک نخواهند شد. سیستم موقعیت یابی جهانی ، محصولاتی را که آبیاری می شوند و آبیاری نمی کنند ، شناسایی می کند. این به یک کشاورز کمک می کند تا به تمام محصولات موجود در مزرعه دسترسی پیدا کند.

3. در دسترس بودن آب را بررسی کنید

آب یک عامل اساسی در کشاورزی است. این ابزار منابع آبی مانند رودخانه ها ، سدها ، کانال ها و دریاچه ها را ارزیابی می کند.

4- مکان های نامناسب را شناسایی کنید


مناطق نامناسب شامل باتلاق یا غرقاب است. این مکان ها برای محصولات خاص ایده آل نیستند و مکان یابی آنها مهم است. علاوه بر این ، تا زمانی که فناوری را معرفی نکنید ، با چشم غیرمسلح نمی توان به طور دقیق مناطق را شناسایی کرد. GPS یک ابزار اصلی است که برای این منظور استفاده می شود.

5. نمونه خاک

نمونه برداری از خاک یک عامل کلیدی برای افزایش تولید است. GPS نوع خاک در زمین را نشان می دهد بنابراین کشاورز می تواند قبل از کاشت محصولات مناسب را انتخاب کند.

6. محصولات پیشاهنگی

انواع مختلف خاک از محصولات مختلف حمایت می کند. این بدان معنی است که نوع خاک بر کیفیت محصولات تأثیر می گذارد. این فناوری یک زمینه را نقشه برداری می کند و اطلاعاتی در مورد محصولات موجود ارائه می دهد. محصولات پیشاهنگی ماهیت محصولات و چگونگی بهبود عملکرد را به کارشناسان می گوید.

7. مناطق را دسته بندی کنید

یک مزرعه بزرگ می تواند انواع مختلفی از مشخصات را داشته باشد. این ویژگی ها شامل نوع خاک ، نقشه های زمین ، منطقه باتلاقی و پر آب است. سیستم موقعیت یابی جهانی پیشرفته ای است که اطلاعات دقیق زمین را می دهد. شما خواهید فهمید که کجا چندین محصول کاشته اید. Ds

8- علف های هرز را شناسایی کنید

علف های هرز باید از محصولات حذف شوند زیرا باعث کاهش محصول می شوند. علاوه بر این ، علف های هرز برای محصولات غذایی و آب با محصولات رقابت می کنند. در نهایت ممکن است تمام مواد مغذی موجود در خاک بدست آورند ، بنابراین بر کیفیت و کمیت محصول تأثیر می گذارد. سمپاشی علف های هرز با دیدن برخی از آنها ممکن است م beثر نباشد. GPS نشان می دهد مواردی وجود دارد که مانع رشد محصولات می شود.

9. کنترل سموم دفع آفات

آلودگی آب به علت اصلی بیماری ها در دنیای کنونی تبدیل شده است. سمپاشی تعداد زیادی از سموم دفع آفات می تواند منجر به آلودگی منابع محیطی مانند آب شود. GPS با توجه به ظرفیت تعداد صحیح علف کش های پاشش شده را تضمین می کند.

10. تغییرات اقلیمی


محصولات در انواع مختلف آب و هوا خوب عمل می کنند. کشاورزان قبل از اینکه فعالیت خود را انجام دهند باید از آب و هوای یک مکان آگاه شوند. سیستم موقعیت یابی جهانی الگوهای آب و هوایی یک مکان را بیان می کند.

11. تراکتور راهنما

GPS هنگام تهیه زمین برای کاشت ، تراکتور را راهنمایی می کند. این به صرفه جویی در وقت و سهولت کار کمک می کند.

12. ماشین آلات را پیدا کنید

کشاورزان اکنون می توانند تجهیزات را بیابند بدون اینکه از نظر فیزیکی به زمین بروند. علاوه بر این ، کاربران GPS مکان دقیق ماشین آلات را می دانند.

5 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید