GIS و برق و گاز

کاربرد GIS در آب و برق عنوان پستی است که با شما به اشتراک گذاشته می شود.امیدوارم این پست مورد پسند شما قرار بگیرید .

 

 

با دیجیتالی کردن فرایند جمع آوری داده های میدانی و مدیریت داده های زیرساختی با استفاده از بستر GIS Cloud ، آبهای Liburnian به همکاری چند سطحی با دولت های محلی دست یافتند ، دقت داده های آنها را افزایش داده و با حذف فرم های کاغذی ، زمان کار را کاهش دادند.

اجرای بازرسی میدانی از طریق نظرسنجی بر روی تلفن های همراه بیشترین تأثیر را بر روند کار آنها داشت ، راه حلی که به مرور زمان تبدیل به برنامه SmartAqua ، تخصصی در مدیریت داده های آب و برق شد.

 

شرکت های تأسیسات آب با چالش هایی در مرزهای مختلف روبرو هستند ، از درخواست های طاقت فرسای مقررات گرفته تا مشکلات اتلاف آب ، و همچنین مسائل مربوط به داده های قدیمی زیرساخت . مشکلات نیز در خود سازمانها بوجود می آید ، بیشتر به این دلیل که فاقد برنامه ریزی استراتژیک هستند ، عملیات میدانی ناکارآمد با کاغذبازی زیاد و یا استفاده از سیستم دست و پاگیر برای مدیریت دارایی ها وجود دارد. برای برخورداری از فرصتی برای مقابله با این مشکلات ، شرکت ها می توانند به دیجیتالی شدن روی آورند و شیوه های مدیریت صحیح را اجرا کنند.

 

برجسته های مطالعه مورد

  • تبدیل گردش کار میدانی مبتنی بر کاغذ به دیجیتال
  • استفاده از GIS Cloud برای پشتیبان گیری داده ها برای برآوردن خواسته های نظارتی
  • بهبود کارایی میدانی و همکاری همه جانبه
  • مدیریت داده های آسان تر برای دارایی های آب
  • ایجاد نمای کلی داده ها به صورت آنلاین و تسهیل تصمیم گیری

 

این مقاله یک مطالعه موردی مفصل از جنوب شرقی اروپا ارائه می دهد که نشان می دهد چگونه می توان عملیات میدانی را دیجیتالی کرد و همکاری در سطح شرکت را در یک شرکت تاسیسات آب تأسیس کرد. این مطالعه نشان می دهد که Liburnian Waters ( Liburnijske Vode ) ، یک شرکت خدمات آب در کرواسی ، چگونه روند جمع آوری و مدیریت داده های زیرساخت های آب را با استفاده از بستر GIS Cloud بهبود بخشیده است. آنها همچنین توانستند کارایی خود را افزایش داده و در حفظ زیرساخت های آب تاسیسات ، شیرهای آب ، منهول ها ، کنتورهای آب و غیره صرفه جویی کنند (ما چند سال پیش در اینجا درباره آنها نوشتیم .)

 

راه حل فعال:

 

دیجیتالی شدن داده های زیرساخت به آنها اجازه می دهد نقشه ها و داده های بازرسی را در هر زمان در دسترس همه افراد سازمان داشته باشند و با برنامه های تلفن همراه قابل دسترسی باشند. داده ها همچنین به صورت آنلاین از طریق پورتال نقشه منتشر شد ، که داده ها را عمومی و برای همکاری با دولت های محلی و شهروندان باز کرد. این مقاله تأثیری را که دیجیتالی شدن می تواند برای یک شرکت تأسیسات آب از دیدگاه عملیات میدانی و سایر مزایای ناشی از پیاده سازی سیستم GIS Cloud داشته باشد ، نشان می دهد.

شرکت Liburnian Waters و چالش های آنها

Liburnian Waters یک شرکت آب رسانی در Istria ، قسمت غربی کرواسی است. این شرکت وظیفه تعمیر و نگهداری سیستم تامین آب ، سیستم فاضلاب ، کنترل کیفیت آب و تصفیه آب را برای چهار شهرداری از جمله شهر اوپاتیا بر عهده دارد. آنها همچنین دسترسی آسان به داده های زیرساخت آب و فاضلاب را برای واحدهای دولت محلی فراهم می کنند. این شرکت آب آشامیدنی را تقریباً به 29000 شهروند با پوشش آب فعلی 99 brings می رساند. 

 

سه بخش وجود داشت که شرکت می خواست با دیجیتالی شدن بهبود بخشد:

  • عملیات میدانی و همکاری
  • مدیریت داده ها و تیم
  • رعایت مقررات

 

چالش اصلی بهبود ارتباطات و همکاری در شرکت و کاهش کاغذبازی مربوط به بازرسی های میدانی بود . در عین حال ، برای تسهیل همکاری با ذینفعان خارجی مانند دولتهای محلی و شهروندان. اسناد و مدارک گسترده و نقشه های کاغذی اغلب شامل اطلاعات منسوخ شده بود که منجر به کندی روند جمع آوری داده ها و جریان کند اطلاعات بین کارکنان یا اشخاص ثالث می شد.

علاوه بر این ، Liburnian Waters دارای اولویت رعایت مقررات بودبا ذخیره داده های خود در یک مکان امن و ایجاد پشتیبان از داده های زیرساخت. به همین دلیل است که آنها نیاز به راه حلی برای پشتیبان گیری امن از داده های فضایی خود و همچنین سیستمی دارند که به راحتی می تواند اطلاعات مرتبط با داده های فضایی را که به طور روزانه در حال تغییر است به روز کند. آنچه اساسی ترین نقش را در حل مسائل ذکر شده در قبل داشت ، گسترش محیط دسکتاپ تا ابر و دیجیتالی شدن گردش کار عملیات میدانی و مدیریت داده ها بود.

گردآوری داده ها و مدیریت داده های قدیمی مقاله

Liburnian Waters از کاغذ در هر بخش از گردش کار خود و همچنین در فایز استفاده می کرد. گردش کار روزانه با چاپ فرم های بازرسی و نقشه های منطقه بررسی آغاز شد. سپس کارکنان میدانی به ثبت مکان دارایی ها با دستگاه های GPS دستی پرداختند و بازرسی ها را انجام دادند. بعداً آنها به دفتر باز می گردند و داده ها را به نرم افزار ArcMap رونویسی می کنند. این یک کار معمولی مبتنی بر کاغذ بود که دارای اشکالاتی مانند فرم های بازرسی ناخوانا ، داده های نادرست ، عکس دارایی های بدون اعتبار ، فرم های کاغذی از دست رفته و غیره بود. 

اگرچه این شرکت از ArcMap استفاده می کرد ، اما برخی از داده های زیرساخت همچنان به صورت نقشه های کاغذی و فرم های بازرسی کاغذ ذخیره می شد. این امر مدیریت داده ها را بسیار ناکارآمد و اشتراک گذاری داده ها را کند می کندبه اگر شهرداری یا شرکت دیگری درخواست داده کند ، برای به دست آوردن آن تلاش و زمان زیادی صرف شد. همچنین ، تهیه نسخه پشتیبان از داده ها برای رعایت مقررات ، با وضعیت داده ها در آن زمان دشوار بود. برای حل این مشکل ، Liburnian Waters تصمیم گرفت که داده های خود را نه تنها روی میز کار خود ذخیره کند ، بلکه داده ها را نیز به یک راه حل آنلاین منتقل کند و عملیات میدانی و مدیریت داده های خود را در ابر اجرا کند.

طراحی گردش کار میدان دیجیتال جدید

برای بهبود عملیات میدانی ، مدیریت داده ها ، دستیابی به همکاری و برآوردن الزامات نظارتی ، شرکت نیاز به پیاده سازی یک سیستم کاری جدید و سیستم مدیریت داده دارد.

اولین قدم این بود که همه داده ها به صورت دیجیتالی در اختیار شما قرار بگیرند و آنها را برای پاسخگویی به خواسته های نظارتی به ابر ببرید . این به معنای رونویسی بخشی از داده ها بود که هنوز به شکل کاغذ بود و همچنین جمع آوری داده های زمین فضایی. Liburnian Waters قبلاً از راه حل ArcGIS رومیزی استفاده می کرد ، و این بدان معنا بود که داده های موجود باید به نحوی به ابر منتقل شوند. این کار به راحتی با Publisher for ArcMap انجام شد ، افزونه ای که کاربر را قادر می سازد داده ها را به GIS Cloud منتقل کند. این یک سیستم پشتیبان قابل اعتماد را در اختیار شرکت قرار داد که از هر کجا قابل دسترسی است.

 

پس از اطمینان از مطابقت همه چیز با مقررات ، Liburnian Waters شروع به کار در جهت بهبود فرایندها و همکاری داخلی خود کرد. 

جمع آوری داده های میدانی و انتشار داده ها برای دسترسی عمومی

داده ها اکنون در GIS Cloud قرار داشتند و زمان آن فرا رسیده بود که سیستم را برای داده های میدانی جدیدی که از فرم های تلفن همراه وارد می شوند ، آماده کنیم. آنها از برنامه وب GIS Cloud برای تنظیم نظرسنجی جمع آوری داده ها و پیوند آنها به لایه های نقشه مربوطه استفاده کردند. به عنوان مثال ، بررسی بازرسی آب شیرین به لایه ای از نقشه مربوط می شود که حاوی مکان های آبگیر و داده های بازرسی است. سپس نظرسنجی سفارشی با جمع آوری کنندگان در زمینه به اشتراک گذاشته شد و به آنها مجوز جمع آوری داده های جدید یا به روز رسانی داده های موجود از آن زمینه داده شد. وب و برنامه های تلفن همراه GIS Cloud همچنین نمای کلی بلندی از کل زیرساخت های تاسیسات آب را ارائه می دهند.

کارگران میدانی گوشی های هوشمند خود را برداشته و مجموعه داده های تلفن همراه GIS Cloud را نصب می کنندبرنامه را بیابید ، نظرسنجی مربوط به شیرهای آبی که با آنها به اشتراک گذاشته شده است را پیدا کنید و فرم های ورود داده ها را در مورد دارایی خاص (به عنوان مثال شیر آب) پر کنید. این به آنها امکان می داد تا داده های میدانی را به سرعت و با دقت جمع آوری کرده و بازرسی ها را انجام دهند (حتی در حالت آفلاین) و در عین حال یک تن از کاغذبازی را ذخیره کنند.

 

 

داده ها بلافاصله پس از جمع آوری در وب GIS و برنامه های تلفن همراه ظاهر می شود و به مدیران اجازه می دهد داده ها را در زمان واقعی ویرایش و بررسی کنند . مهمتر از همه ، استفاده از برنامه آسان بود و نیازی به آموزش تخصصی برای خدمه میدانی خود نداشت. 

 

GIS Cloud کارکنان ما را قادر می سازد تا انواع مختلفی از داده ها مانند پاکسازی شبکه های بهداشتی ، بازرسی ها و کمبود آب را مستقیماً از محل اضافه کنند.

Siniša Čulić ، مسئول GIS در آبهای Liburnian

 

برنامه های تلفن همراه همچنین دسترسی آسان به داده های فضایی را با استفاده از تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی با سطوح مختلف مجوز (مشاهده ، ویرایش و جمع آوری) امکان پذیر می کند. این امر به ویژه برای مدیریت مفید بود زیرا به آنها اجازه می داد در هر زمان بدون در نظر گرفتن مکان یا دستگاه وضعیت را تحت نظر داشته باشند.

برای دسترسی داده ها به شهروندان ، این اطلاعات بصورت آنلاین از طریق رابط نقشه مارک دار منتشر شد ، که به شهروندان اجازه می داد تعیین کنند آیا خانه های آنها می تواند به سیستم فاضلاب متصل شود یا خیر.

به طور خلاصه ، Liburnian Waters GIS Cloud را برای معرفی همکاری با همکاران ، واحدهای دولت محلی و شهروندان ، جمع آوری داده های دیجیتالی و بازرسی های میدانی ، مرور زیرساخت ها ، نگهداری سریع و برنامه ریزی پیاده سازی کرد.

 

به قول Siniša Čulić ، افسر GIS در بخش آبرسانی و زهکشی:

 

GIS Cloud همکاری بین شرکت ما و واحدهای دولت محلی را امکان پذیر می کند. مدیریت ما در حال حاضر مروری بر زیرساخت های موجود آب و داده های زهکشی تلفن های هوشمند خود در حین کار دارد. علاوه بر این ، کارکنان ما از فرم های دیجیتالی برای وارد کردن اطلاعات مربوط به پاکسازی شبکه های بهداشتی ، بازرسی های میدانی و کمبود آب استفاده می کنند. همه داده ها را می توان از هر مکانی کنترل کرد – با GIS Cloud Map Viewer. کسانی که به اطلاعات دقیق نیاز دارند اکنون راهی برای دسترسی سریع و کارآمد به آنها دارند.

 

نتایج پس از دیجیتالی شدن گردش کار شرکت

فرایند جمع آوری داده های میدانی جدید ، بهره وری شرکت را بهبود بخشید و زمان لازم برای جمع آوری داده ها را کاهش داد (بازرسی و نگهداری میدانی ، افزودن شبکه بهداشتی جدید ، امکانات ، زهکشی و داده های کمبود آب). 

همه داده ها اکنون به صورت آنلاین در اختیار خدمه و مدیریت اداری قرار می گیرد تا آنها بتوانند عملیات خود را برنامه ریزی کرده و کارها را با کارایی بیشتر از همیشه اولویت بندی کنند. همچنین به آنها کمک کرد تا با واحدهای دولت محلی و شهروندان همکاری کنند و به بخشهای مختلف داده های فضایی دسترسی داشته باشند.

آبهای Liburnian با تخصص و خدمات کارکنان Smart Cloud ، شریک منطقه ای GIS Cloud ، به سرعت کل سیستم را پیاده سازی کردند که به آنها اجازه می دهد گردش کار خود را در کوتاه ترین زمان تغییر دهند. برنامه های تلفن همراه GIS Cloud کاربر پسند هستند و نیازی به آموزش تخصصی برای خدمه میدانی ندارند. راه حل جدید هماهنگی و ارتباط آنها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

 

با تشویق از نتایج عالی به دست آمده با GIS Cloud ، Liburnian Waters با اطمینان از صحت داده های زیرساختی جمع آوری شده ، به بهبود فرایندهای تجاری خود ادامه می دهند.

 

Siniša Čulić دلایل اصلی استفاده از نرم افزار ابری در تأسیسات آب را ذکر کرد:

 

  • بستر بصری برای همکاری با افراد درون یک سازمان و همچنین با ذینفعان دولت محلی و شهروندان
  • قیمت مناسب خدمات ابری در مقایسه با جایگزین ها
  • آسان برای استفاده و نیازی به آموزش اضافی یا منابع فناوری اطلاعات ندارد.

 

 

SmartAqua: راه حلی برای دیجیتالی شدن و ثبت سریع داده های میدانی در تامین و زهکشی آب

پس از تجربه گسترده در کار با شرکت های تامین آب و پیروی از روندهای صنعت آب و فاضلاب ، که مزایای دیجیتالی شدن را در مقایسه با گردش کار مبتنی بر کاغذ تشخیص داد ، Smart Cloud شرکای GIS Cloud با Jurica Kovač (Aqua Libera) ، یک مشاور مستقل ، همکاری کرد. با 27 سال تجربه در مدیریت سیستم های تامین آب عمومی ، برای غلبه بر چالش های صنعت.

آنها با هم SmartAqua را راه اندازی کردند ، راه حلی که بر بستر GIS Cloud ساخته شده است ، که برای نیازهای سیستم های تامین آب و زهکشی تخصص دارد. این سیستم از برنامه های وب و تلفن همراه ، راهی ساختار یافته و کارآمد برای ثبت دیجیتال تلفات آب ارائه می دهد و داده ها را فوراً در اختیار مدیران قرار می دهد ، که منجر به سازماندهی کارآمد گردش کار و تعمیر سریع نشت می شود.

SmartAqua مجهز به فرم های نظرسنجی دیجیتالی برای ثبت و مدیریت داده ها در مورد نشت های ثبت شده یا ثبت نشده ، دارایی های مختلف سیستم آب (هیدرنت ها ، منهول ها ، دریچه ها و غیره) ، تعویض کنتور آب و تعمیر نشت است . نظرسنجی ها را می توان با توجه به نیازهای جمع آوری داده های شرکت سفارشی کرد. داده های جمع آوری شده به صورت آنلاین از طریق رابط نقشه قابل دسترسی است و همچنین در داشبورد SmartAqua با نمودارها و آمار نشان داده می شود.

با اجرای SmartAqua ، سیستم های تامین آب که قبلاً داده های خود را بر روی راه حل های کاغذی یا رومیزی ذخیره کرده اند ، می توانند در نهایت همه داده های خود را در یک مکان جمع آوری و مدیریت کرده و برای همه قابل دسترسی باشد. داده های زیرساخت آب به صورت تصویری بر روی نقشه نشان داده می شود ، با تمام اطلاعات لازم برای سیستم ، و همچنین تصاویری از دارایی های موجود در میدان ، به عنوان اثبات وضعیت دارایی ، همپوشانی دارد. 

این تحول در به اشتراک گذاری داده ها ، قابلیت دسترسی و همکاری در بخش ها یا سازمان های دیگر ، تفاوت عظیمی در صنعت تأسیسات آب ایجاد می کند و یک جریان کاری دیجیتالی مدرن ایجاد می کند که به نفع کل جامعه خواهد بود.

آیا می خواهید راه حل مناسب شرکت خود را بیابید؟ با ما تماس بگیرید .

شماره تماس:

09382252774

8 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید